LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2018 M. SAUSIO 8 D. ĮSAKYMO NR. D1-7 „DĖL VALSTYBĖS ĮMONIŲ ALYTAUS, ANYKŠČIŲ, BIRŽŲ, DRUSKININKŲ, DUBRAVOS EKSPERIMENTINĖS-MOKOMOSIOS, IGNALINOS, JONAVOS, JONIŠKIO, JURBARKO, KAIŠIADORIŲ, KAUNO, KAZLŲ RŪDOS MOKOMOSIOS, KĖDAINIŲ, KRETINGOS, KUPIŠKIO, KURŠĖNŲ, MARIJAMPOLĖS, MAŽEIKIŲ, NEMENČINĖS, PAKRUOJO, PANEVĖŽIO, PRIENŲ, RADVILIŠKIO, RASEINIŲ, RIETAVO, ROKIŠKIO, ŠAKIŲ, ŠALČININKŲ, ŠIAULIŲ, ŠILUTĖS, ŠVENČIONĖLIŲ, TAURAGĖS, TELŠIŲ, TYTUVĖNŲ, TRAKŲ, UKMERGĖS, UTENOS, VALKININKŲ, VARĖNOS, VEISIEJŲ, VILNIAUS, ZARASŲ MIŠKŲ URĖDIJŲ REORGANIZAVIMO“ PAKEITIMO
2021 m. gruodžio 17 d. Nr. D1-751
Vilnius
1. P a k e i č i u valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos įstatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. D1-7 „Dėl valstybės įmonių Alytaus, Anykščių, Biržų, Druskininkų, Dubravos eksperimentinės-mokomosios, Ignalinos, Jonavos, Joniškio, Jurbarko, Kaišiadorių, Kauno, Kazlų Rūdos mokomosios, Kėdainių, Kretingos, Kupiškio, Kuršėnų, Marijampolės, Mažeikių, Nemenčinės, Pakruojo, Panevėžio, Prienų, Radviliškio, Raseinių, Rietavo, Rokiškio, Šakių, Šalčininkų, Šiaulių, Šilutės, Švenčionėlių, Tauragės, Telšių, Tytuvėnų, Trakų, Ukmergės, Utenos, Valkininkų, Varėnos, Veisiejų, Vilniaus, Zarasų miškų urėdijų reorganizavimo“, ir juos išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2. Į g a l i o j u valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos direktorių atlikti visus teisės aktų nustatytus veiksmus, susijusius su šiuo įsakymu nauja redakcija išdėstytų valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos įstatų įregistravimu Juridinių asmenų registre.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2018 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. D1-7
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2021 m. gruodžio 17 d. įsakymo Nr. D1-751 redakcija)
VALSTYBĖS ĮMONĖS VALSTYBINIŲ MIŠKŲ URĖDIJOS
ĮSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės įmonė Valstybinių miškų urėdija (toliau – Įmonė) yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, kuris savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (toliau – Civilinis kodeksas), Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymu (toliau – Įstatymas), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, Įmonės organų sprendimais, taip pat šiais įstatais.
3. Įmonės savininkė yra valstybė. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Aplinkos ministerija).
II SKYRIUS
ĮMONĖS VEIKLOS TIKSLAI, SRITIS IR RŪŠYS
7. Įmonės veiklos tikslai – patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybinius miškus ir jais disponuoti įstatymo nustatyta tvarka, vykdyti kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, įgyvendinti bendrą valstybinę miško priešgaisrinės apsaugos sistemą, organizuoti ir (ar) įgyvendinti bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų nuosavybės formų miškuose, diegti pažangias miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijas, teikti kitas viešąsias paslaugas ir vykdyti kitą veiklą siekiant tenkinti viešuosius interesus.
8. Įgyvendinant Įmonės veiklos tikslus, Įmonė vykdo šias funkcijas:
8.1. patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinius miškus ir jais disponuoja įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdo juose kompleksinę miškų ūkio veiklą;
8.2. atlieka miškų inventorizaciją, miškų matavimus georeferencinio pagrindo sudarymui ir rengia miškotvarkos projektus;
8.3. užtikrina miško genetinių išteklių išsaugojimą ir vykdo miško sėklininkystės priemones, augina miško dauginamąją medžiagą, atkuria bei įveisia mišką, prižiūri ir saugo miško želdinius ir žėlinius;
8.4. atrėžia ir įvertina biržes visų rūšių miško kirtimams, vykdo arba organizuoja pagrindinių, miško ugdymo, sanitarinių ir kitų miško kirtimų vykdymą, ruošia žaliavinę (apvaliąją) medieną;
8.5. miškuose, nesvarbu kokia yra jų nuosavybės forma, įgyvendina bendrą valstybinę miško priešgaisrinės apsaugos sistemą, apimančią prevencines, miško gaisrų aptikimo ir jų gesinimo priemones;
8.7. likviduoja miškų plotuose audrų, gaisrų, potvynių, medynų džiūvimo ir kitų neigiamų veiksnių miškams padarytos žalos padarinius;
8.8. saugo mišką ir jo išteklius nuo neteisėtų veiksmų: savavališko miško kirtimo, miško naudojimo tvarkos pažeidimų, miško išteklių grobstymo, miško teršimo, šiukšlinimo, miško padegimo, naminių gyvulių daromos žalos;
8.9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nustatyta tvarka organizuoja ir (ar) įgyvendina bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų nuosavybės formų miškuose;
8.10. tiesia ar rekonstruoja miško kelius, taip pat įrengia ir prižiūri miško sausinamąjį tinklą bei kitą miško infrastruktūrą;
8.11. Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę (apvaliąją) medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką, taip pat parduoda kitą Įmonės produkciją bei teikia miškų ūkio darbų, medienos ir kitos produkcijos transportavimo ir kitas paslaugas;
8.12. įgyvendina gamtotvarkos priemones miškuose, rūpinasi laukinės gyvūnijos gausinimu ir apsauga; įvertina neigiamo poveikio, daromo elninių žvėrių miško želdiniams, pokytį; prižiūri ir tvarko profesionalios medžioklės plotus, organizuoja profesionalias medžiokles, vykdo kanopinių žvėrių apskaitą; rengia medžioklėtvarkos projektus;
8.13. teikia nustatytąja tvarka pretenzijas ir ieškinius fiziniams bei juridiniams asmenims dėl jų neteisėtos veikos ir padarytos žalos atlyginimo;
8.14. įgyvendina rekreacinio tvarkymo priemones valstybiniuose miškuose, formuoja ir saugo rekreacinę miško aplinką;
8.15. prisideda prie visuomenės švietimo miškų klausimais, bendradarbiauja su Lietuvos švietimo įstaigomis ir aukštosiomis mokyklomis rengiant ir įgyvendinant su miškais susijusias ugdymo programas;
8.16. sudaro sąlygas miškų mokslo ir mokymo institucijų darbuotojams ir studentams atlikti mokslo tiriamuosius darbus ir atlikti mokomąsias praktikas, taip pat kelti kvalifikaciją su miškais susijusių valstybės institucijų valstybės tarnautojams ir darbuotojams;
8.17. vykdo mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir mokomųjų objektų priežiūros ir apsaugos darbus, taip pat bendradarbiaujant su miškų mokslo ir mokymo institucijomis vykdo gamybos ir bandomuosius darbus šiuose objektuose;
9. Įmonės filialai jų nuostatuose nustatyta tvarka vykdo 8.1, 8.3-8.12 ir 8.14-8.18 papunkčiuose nurodytas funkcijas.
10. Įmonės veiklos rūšys (kodai pateikti pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių):
10.17. Buitinio skystojo kuro, dujų balionų, anglies ir malkų specializuota mažmeninė prekyba (47.78.20);
10.48. Intelektinės nuosavybės ir panašių produktų, išskyrus autorių teisių saugomus objektus, išperkamoji nuoma (77.40);
11. Įmonė gali užsiimti kita veikla, kuri neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams. Ūkinę – komercinę veiklą, kuriai reikalingos licencijos arba leidimai, Įmonė gali vykdyti tik gavusi šias licencijas arba leidimus.
III SKYRIUS
ĮMONĖS VALDYMAS
13. Įmonės organai yra įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, kolegialus Įmonės valdymo organas – valdyba ir vienasmenis valdymo organas – Įmonės vadovas.
14. Įmonė įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per Įmonės vadovą. Įmonė negali įgyti civilinių teisių ir pareigų per Įmonės savininką ar Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją.
15. Įmonės vadovas ir valdybos nariai turi vengti situacijos, kad jų asmeniniai interesai prieštarautų ar galėtų prieštarauti Įmonės interesams. Susidarius tokiai situacijai, valdybos narys ir Įmonės vadovas per 10 dienų privalo apie tai raštu pranešti Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.
16. Įmonės organai privalo veikti Įmonės naudai, laikytis įstatymų bei kitų teisės aktų ir vadovautis Įmonės įstatais. Įmonės organai neturi teisės priimti sprendimų ar atlikti kitų veiksmų, kurie akivaizdžiai viršija normalią gamybinę ūkinę riziką ar yra akivaizdžiai nuostolingi.
IV SKYRIUS
ĮMONĖS SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS KOMPETENCIJA
18. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija:
18.4. skiria ir atšaukia Įmonės vadovą, nustato darbo sutarties su Įmonės vadovu sąlygas, Įmonės vardu sudaro ir nutraukia darbo sutartį su Įmonės vadovu, tvirtina Įmonės vadovo pareigybės nuostatus;
18.6. tvirtina Įmonės metinius turto įsigijimo ir skolinimosi planus, metines pajamų ir išlaidų sąmatas;
18.8. parenka atestuotą auditorių ar audito įmonę Įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinio auditui atlikti;
18.13. nustato Įmonei privalomąsias miško įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir gamtotvarkos priemonių įgyvendinimo miškuose normas;
V SKYRIUS
ĮMONĖS VALDYBOS KOMPETENCIJA, JOS SUDARYMO IR ATŠAUKIMO TVARKA
19. Valdyba yra kolegialus Įmonės valdymo organas. Valdyba sudaroma 4 metams iš 5 narių: 1 valstybės tarnautojo, 1 darbuotojų atstovo ir 3 kitų fizinių asmenų, atrinktų Įstatymo ir Vyriausybės nustatyta tvarka. Valdybos narius skiria ir atšaukia Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija. Kandidatai į Įmonės valdybą turi atitikti Įstatyme nustatytus bendruosius ir Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatytus specialiuosius reikalavimus. Valdybai vadovauja valdybos pirmininkas, kurį iš savo narių renka valdyba.
20. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija gali atšaukti visus ar pavienius valdybos narius nepasibaigus laikotarpiui, kuriam valdyba buvo sudaryta. Jeigu atšaukiami ar atsistatydina (prieš vieną mėnesį pateikdami rašytinį pareiškimą Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui) pavieniai valdybos nariai, pavieniai valdybos nariai skiriami į valdybą iki veikiančios valdybos laikotarpio, kuriam ji buvo sudaryta, pabaigos.
21. Valdyba:
21.2. teikia Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai išvadas dėl Įmonės veiklos strategijos projekto, dėl Įmonės paskirstytinojo pelno (nuostolių) paskirstymo projekto, dėl Įmonės metinių pajamų ir išlaidų sąmatų, metinių turto įsigijimo ir skolinimosi planų, taip pat dėl ataskaitinių finansinių metų Įmonės veiklos ataskaitos;
21.6. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai patvirtinus įmonės metinį turto įsigijimo ir skolinimosi planą, taip pat patvirtinus įmonės metinę pajamų ir išlaidų sąmatą ir Įmonės vadovui pateikus informaciją apie numatomo pirkimo esminių sąlygų pagrindimą, iš anksto pritaria Įmonės pirkimų sandoriams dėl darbų, prekių ir paslaugų pirkimo, kurių vertė be pridėtinės vertės mokesčio didesnė kaip 500 000 (penki šimtai tūkstančių) Eur, išskyrus atvejus, kai prekės ir paslaugos perkamos iš centrinės perkančiosios organizacijos arba per ją;
21.7. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai patvirtinus įmonės metinį turto įsigijimo ir skolinimosi planą, taip pat patvirtinus įmonės metinę pajamų ir išlaidų sąmatą, priima sprendimus dėl investicinių projektų, kurių vertė be pridėtinės vertės mokesčio didesnė kaip 500 000 (penki šimtai tūkstančių) Eur. Jiems pritarus, įmonės valdyba neprivalo tvirtinti atskirų investicinio projekto sandorių.
21.9. teikia Įmonės vadovui išvadą dėl vidaus audito funkcijas atliekančio Įmonės struktūrinio padalinio vadovo skyrimo ir atleidimo, skatinimo, pareiginių nuostatų turinio, taip pat dėl atsakomybės jam taikymo už Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatyme, kituose taikytinuose teisės aktuose nustatytų teisių ir pareigų nevykdymą ar netinkamą jų vykdymą;
23. Valdyba gali priimti sprendimus ir jos posėdis laikomas įvykusiu, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė valdybos narių. Valdybos narys už ar prieš sprendimą gali balsuoti iš anksto raštu. Balsavimas raštu ar elektroniniu paštu siunčiamas valdybos pirmininkui. Iš anksto raštu balsavę valdybos nariai laikomi dalyvaujančiais posėdyje svarstant klausimus, dėl kurių šie valdybos nariai balsavo raštu. Valdybos sprendimas yra priimtas, jeigu už jį balsavo 2/3 ar daugiau posėdyje dalyvavusių valdybos narių.
25. Už veiklą valdyboje jos nariams atlyginama Įmonės lėšomis Vyriausybės nustatyta tvarka. Valdybos nariui išmokama suma per mėnesį negali būti didesnė kaip 1/5 įmonės vadovo vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio.
26. Valdybos nariai privalo saugoti Įmonės komercines (gamybines) paslaptis, konfidencialią informaciją, kurią sužinojo būdami valdybos nariais ir kuri buvo nurodyta kaip konfidenciali informacija.
27. Valdyba, siekdama efektyviai vykdyti jos kompetencijai priskirtas funkcijas, sudaro komitetus, kurie yra patariamieji valdybos organai atitinkamais valdybos kompetencijai priskirtais klausimais (toliau – komitetai). Valdyba atsako už visus sprendimus, priimtus jos kompetencijos ribose, atsižvelgus į komitetų pasiūlymus.
28. Įmonėje sudaromas nuolat veikiantis Audito komitetas, vykdantis Finansinių ataskaitų audito įstatyme nustatytas pareigas. Teisės aktų numatytais atvejais, valdybos sprendimu, sudaromi ir kiti komitetai. Komitetai sudaromi taikant Įmonės įstatus bei komitetų sudarymą ir veiklą reglamentuojančius teisės aktus.
29. Komiteto narių turi būti ne mažiau kaip trys. Komiteto nariais gali būti skiriami valdybos nariai ir asmenys, kurie nėra valdybos nariai. Komiteto nariais skiriami ne valdybos nariai turi atitikti kolegialių ir vienasmenių organų nariams taikomus bendruosius atrankos ir nepriklausomumo kriterijus, nustatytus teisės aktuose.
30. Komiteto pirmininką ir narius skiria ir atšaukia valdyba. Komiteto pirmininku skiriamas nepriklausomas valdybos narys. Komitetas sudaromas ir jo nariai skiriami ne ilgesniam kaip valdybos kadencijos laikotarpiui. Komiteto narių kadencijų skaičius neribojamas.
31. Valdyba, sudarydama atitinkamą komitetą, tvirtina jo darbo reglamentą, kuriuo nustatomos komiteto funkcijos, uždaviniai, darbo tvarka, narių teisės ir pareigos bei išsprendžiami kiti su komiteto veikla susiję klausimai.
32. Audito komiteto sudarymas, narių skaičius, jų skyrimas ir reikalavimai jiems, komiteto pirmininko rinkimo tvarka, komiteto teisės, funkcijos ir kiti veiklos klausimai sprendžiami vadovaujantis Vyriausybės patvirtintais reikalavimais audito komitetams valstybės valdomose įmonėse ir savivaldybių valdomose įmonėse bei kitais teisės aktais.
33. Su komitetų nariais sudaromos sutartys dėl jų veiklos komitete, kuriose nustatomos komiteto narių teisės, pareigos ir atsakomybė bei darbo komitetuose apmokėjimo tvarka. Darbo apmokėjimo tvarką ir maksimalų atlygį komiteto nariams nustato Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
VI SKYRIUS
ĮMONĖS VADOVO KOMPETENCIJA, JO SKYRIMO, ATŠAUKIMO IR ATSISTATYDINIMO TVARKA
34. Įmonės vadovas – generalinis direktorius – yra vienasmenis Įmonės valdymo organas (toliau – generalinis direktorius). Generalinis direktorius priimamas į darbą viešo konkurso būdu 5 metų kadencijai. Tas pats asmuo generaliniu direktoriumi gali būti skiriamas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Generalinis direktorius pradeda eiti pareigas nuo sprendime dėl jo paskyrimo nurodytos dienos.
35. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija nustato darbo sutarties su generaliniu direktoriumi sąlygas, Įmonės vardu sudaro ir nutraukia darbo sutartį su generaliniu direktoriumi, tvirtina generalinio direktoriaus pareigybės nuostatus.
36. Generalinis direktorius organizuoja kasdieninę Įmonės veiklą ir veikia Įmonės vardu esant santykiams su kitais asmenimis.
37. Generalinis direktorius turi teisę vienvaldiškai sudaryti Įmonės sandorius. Sandoriams, nurodytiems šių įstatų 21.6 papunktyje, sudaryti būtina gauti išankstinį valdybos pritarimą.
38. Generalinis direktorius:
38.3. teikia informaciją valdybai ir Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai apie Įmonės veiklos prognozes, planus (nurodo reikalingų investicijų ateinančiais finansiniais metais sumas) ir įvykius, turinčius esminę reikšmę Įmonės veiklai;
39. Generalinis direktorius atsako už:
39.1. Įmonės veiklos strategijos projekto parengimą ir jo pateikimą valdybai ir Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
39.3. pranešimą Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ir valdybai, apie įvykius, turinčius esminę reikšmę Įmonės veiklai;
39.4. Įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinio sudarymą ir jo pateikimą kartu su auditoriaus išvada bei audito ataskaita valdybai susipažinti ir Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai tvirtinti per 3 mėnesius nuo finansinių metų pabaigos;
39.5 Įmonės metinių turto įsigijimo ir skolinimosi planų, metinių pajamų ir išlaidų sąmatų sudarymą ir jų pateikimą valdybai, ir Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai tvirtinti;
39.10. Įmonės turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo Įmonės įstatuose nustatyta tvarka ir sąlygomis;
40. Generalinis direktorius negali būti Įmonės vyriausiuoju buhalteriu (buhalteriu). Asmuo negali būti generaliniu direktoriumi jeigu:
40.1. įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
40.2. įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
40.3. įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo padarymo ir nuo apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 (treji) metai;
40.4. įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl nusikaltimų, kuriais padaryta turtinė žala valstybei, ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
40.6. yra atleistas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 (treji) metai;
41. Generalinis direktorius negali būti kito juridinio asmens darbuotoju ar organo nariu, be Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sutikimo. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendimą dėl sutikimo generaliniam direktoriui būti kito juridinio asmens darbuotoju ar organo nariu priima gavusi generalinio direktoriaus rašytinį prašymą. Šis prašymas turi būti išnagrinėtas per 10 darbo dienų nuo jo gavimo dienos. Sutikimas duodamas, jei generalinio direktoriaus buvimas kito juridinio asmens darbuotoju ar organo nariu nesukelia interesų konflikto, nekliudo jam tinkamai vykdyti pareigų, nurodytų Civiliniame kodekse, Įstatyme ir kituose įstatymuose bei Įmonės įstatuose. Generalinis direktorius, pažeidęs šiame punkte nustatytą reikalavimą, turi būti atšauktas iš generalinio direktoriaus pareigų.
VII SKYRIUS
ĮMONĖS NUOSAVAS KAPITALAS, TURTAS IR PELNO (NUOSTOLIŲ) PASKIRSTYMAS
43. Įmonės nuosavą kapitalą sudaro:
44. Įmonės savininko kapitalą sudaro Įmonės savininko jai perduoto turto, jei tai nėra turtas, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė ar dotacija, vertė.
45. Turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, atitinkančio kapitalo dydį sudaro turto, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, teisės aktų nustatyta tvarka perduoto Įmonei patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti, vertė.
46. Įmonėje sudaromas privalomasis rezervas. Privalomasis rezervas sudaromas iš Įmonės paskirstytinojo pelno. Atskaitymai į privalomąjį rezervą turi sudaryti ne mažiau kaip 1/20 paskirstytinojo pelno. Jie turi būti vykdomi tol, kol privalomojo rezervo dydis sudarys 1/10 savininko kapitalo vertės. Nustatytą dydį viršijanti privalomojo rezervo dalis gali būti perskirstyta skirstant Įmonės pelną. Privalomasis rezervas naudojamas tik Įmonės nuostoliams dengti. Padengus nuostolius, privalomojo rezervo dydis turi būti atkuriamas laikantis šiame punkte nustatytos tvarkos.
47. Įmonės perkainojimo rezervas (rezultatai) – nuosavo kapitalo pasikeitimas dėl ilgalaikio materialiojo turto ir finansinio turto perkainojimo. Perkainojimo rezervas mažinamas, kai perkainotas turtas nurašomas, nudėvimas, nukainojamas ar perleidžiamas kitiems asmenims. Perkainojimo rezervu negalima mažinti Įmonės nuostolių.
48. Įmonės kiti rezervai sudaromi ir naikinami tvirtinant sprendimo dėl Įmonės paskirstytinojo pelno (nuostolių) projektą. Rezervai gali būti sudaromi tik po to, kai yra atliktas atskaitymas į privalomąjį rezervą. Skirstant finansinių metų pelną, kiti nepanaudoti rezervai gali būti pervedami į paskirstytinąjį pelną (nuostolius). Įmonėje gali būti sudaromi tokie kiti rezervai:
48.2. rezervas stichinių nelaimių ir ekstremalių įvykių valstybinės reikšmės miškuose padariniams likviduoti;
49. Kiti rezervai sudaromi Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka.
50. Įmonei valstybės perduotas ir Įmonės įgytas turtas nuosavybės teise priklauso Įmonės savininkui – valstybei.
51. Įmonei gali būti perduodamas bet koks Įmonės savininko turtas, kurį pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymą galima perduoti Įmonei patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti.
52. Dalis Įmonės turto Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka gali būti perduota kitiems asmenims nuosavybės ar patikėjimo teise, Vyriausybės sprendimu. Apie Vyriausybės sprendimą perduoti Įmonės turto dalį generalinis direktorius per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo dienos turi viešai paskelbti juridinio asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame leidinyje viešiems skelbimams skelbti, kurį Vyriausybės nustatyta tvarka leidžia juridinių asmenų registro tvarkytojas, arba raštu pranešti kiekvienam Įmonės kreditoriui.
53. Įmonės paskirstytinasis pelnas (nuostoliai) turi būti paskirstytas (paskirstyti) ne vėliau kaip per 4 mėnesius, pasibaigus Įmonės finansiniams metams.
54. Generalinis direktorius kartu su Įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkiniu valdybai ir Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai teikia tvirtinti sprendimo dėl Įmonės paskirstytinojo pelno (nuostolių) paskirstymo projektą, kuriame turi būti nurodyta:
54.1. ankstesnių finansinių metų nepaskirstytasis pelnas (nuostoliai) ataskaitinių finansinių metų pabaigoje;
54.8. pelno dalis, skiriama į rezervus, naudojamus darbuotojų premijoms, socialiniams, kultūriniams ir panašiems tikslams;
55. Darbuotojų premijoms, socialiniams, kultūriniams ir panašiems tikslams gali būti skiriama ne daugiau kaip 1/10 paskirstytinojo pelno.
VIII SKYRIUS
ĮMONĖS PRANEŠIMŲ SKELBIMO TVARKA
IX SKYRIUS
ĮMONĖS REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR LIKVIDAVIMAS