PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS LĖŠŲ SKYRIMO BENDRUOMENĖMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. SAUSIO 29 D. SPRENDIMO NR. 1-7 „DĖL LĖŠŲ SKYRIMO VIETOS BENDRUOMENĖMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
2021 m. vasario 18 d. Nr. 1-39
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimą Nr. 1-7 „Dėl Lėšų skyrimo vietos bendruomenėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ su vėlesniais pakeitimais.
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2021 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. 1-39
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS LĖŠŲ SKYRIMO BENDRUOMENĖMS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto savivaldybės lėšų skyrimo bendruomenėms tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ar bendrijų (toliau – bendruomenė), veikiančių Panevėžio mieste, prašymų finansavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas veiklas ir prioritetus, reikalavimus prašymams, Panevėžio miesto savivaldybės lėšų skyrimo bendruomenėms vertinimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą, prašymų atitikties reikalavimams vertinimą, prašymų finansavimą, vykdymą ir kontrolę, prašymų įgyvendinimo kriterijus.
2. Lėšos bendruomenėms kiekvienais metais numatomos Panevėžio miesto savivaldybės biudžete Visuomenės iniciatyvų skatinimo ir saugumo užtikrinimo programoje. Asignavimų valdytoja – Panevėžio miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija).
3. Prašymus skirti lėšų gali teikti:
3.1. Bendruomeninės organizacijos (toliau – Pareiškėjas), kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymas.
II SKYRIUS
FINANSAVIMO PRIORITETAI
5. Prašymų finansavimo prioritetai:
6. Finansavimas neskiriamas:
7. Finansavimas neskiriamas prašymams, kurių veikla:
7.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės, tautiniams ir religiniams simboliams, piliečių tautiniams ir religiniams jausmams;
7.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais yra susiję su smurto, prievartos, neapykantos, narkotikų ir kitų toksinių medžiagų populiarinimu;
7.4. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PRAŠYMAMS
8. Prašymai skirti finansavimą teikiami užpildant Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą Prašymo dėl lėšų skyrimo bendruomenei formą (toliau – prašymas).
9. Siekiant užtikrinti prašymų vertinimo skaidrumą ir Pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus prašymą Savivaldybės administracijai, jo negalima taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomų dokumentų Pareiškėjo iniciatyva.
IV SKYRIUS
PRAŠYMŲ PATEIKIMO TVARKA
11. Metų pradžioje Panevėžio miesto savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt) skelbiamas kvietimas teikti prašymus dėl lėšų skyrimo bendruomenėms. Kvietime nurodomi lėšų skyrimo prioritetai, prašymų priėmimo terminas (ne trumpesnis kaip vienas mėnuo), kita svarbi informacija.
12. Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas Pareiškėjo vadovo arba asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą ir pavardę, pareigas ir patvirtinant antspaudu (jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti).
13. Prašymas gali būti teikiamas:
13.1. popierine forma, pateikiant vieną kompiuteriu užpildytą, spausdintą prašymo egzempliorių, sunumeruotą, pasirašytą Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens ir patvirtintą Pareiškėjo antspaudu (jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) ir prie jo privalomus pateikti dokumentus;
13.2. elektroniniu būdu, pateikiant kompiuteriu užpildytą prašymo formą, pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu, arba vieną kompiuteriu užpildytą, sunumeruotą, pasirašytą Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens ir patvirtintą Pareiškėjo antspaudu (jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) skenuotą prašymo kopiją ir prie jo privalomus pateikti dokumentus. Elektroniniu būdu teikiamas prašymas siunčiamas Savivaldybės administracijos darbuotojui, kuruojančiam nevyriausybinių organizacijų veiklą, prašymų teikimo kvietime nurodytu el. paštu.
14. Pareiškėjas prie prašymo privalo pateikti:
14.1. tinkamai patvirtintų Pareiškėjo steigimo dokumentų (Registrų centro pažymos, Pareiškėjo nuostatų / įstatų) kopijas;
14.2. jei Pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;
14.3. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Aprašo 18 punkte;
15. Prašymai teikiami tokia tvarka:
15.1. popierinė prašymo forma pateikiama Savivaldybės priimamajame interesantų aptarnavimo specialistui (adresu: Laisvės a. 20, įėjimas iš Vilniaus g. pusės). Prašymas turi būti spausdintas, užpildytas lietuvių kalba. Kartu su prašymu teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba arba pateikiami Pareiškėjo vadovo ar asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, patvirtinti dokumentų vertimai į lietuvių kalbą ir šių dokumentų užsienio kalba kopijos. Prašymas ir prie jo pridedami dokumentai turi būti tvarkingai įrišti, dokumentų kopijos patvirtintos tikrumo žyma. Visi dokumentai pateikiami užklijuotame ir užantspauduotame (jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) voke su ant voko užrašytu Pareiškėjo pavadinimu, kita kontaktine informacija (el. pašto adresu, telefono numeriu). Ant voko turi būti užrašyta „Lėšų skyrimo bendruomenėms prašymų vertinimo komisijai“;
15.2. elektroniniu būdu teikiamas prašymas siunčiamas Savivaldybės administracijos darbuotojui, kuruojančiam nevyriausybinių organizacijų veiklą, kvietime nurodytu el. paštu. Elektroniniu būdu teikiamas prašymas, pasirašytas kvalifikuotu el. parašu, turi būti užpildytas lietuvių kalba. Kartu su prašymu teikiami dokumentai, pasirašyti kvalifikuotu el. parašu, turi būti surašyti lietuvių kalba arba pateikiami Pareiškėjo vadovo ar asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, ir vertėjo patvirtinti dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, šių dokumentų užsienio kalba kopijos. Elektroniniu būdu teikiama skenuota prašymo kopija turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su prašymu teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba arba pateikiami Pareiškėjo vadovo ar asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, ir vertėjo patvirtinti dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, šių dokumentų užsienio kalba kopijos. Prašymai ir prie jų pridedamų dokumentų visi puslapiai su priedais turi būti sunumeruoti ranka vientisa tvarka, pasirašyti Pareiškėjo vadovo arba asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu. Prašymus siunčiant elektroniniu būdu elektroninio laiško temoje turi būti nurodytas Pareiškėjo pavadinimas ir parašyta „Prašymas dėl lėšų skyrimo bendruomenėms“.
16. Prašymas turi būti pateiktas iki kvietime nurodytos galutinės prašymų pateikimo datos. Jeigu prašymas siunčiamas paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip kvietime teikti prašymus nurodyta galutinė prašymų pateikimo data. Jeigu prašymas teikiamas elektroniniu būdu, prašymas su visais reikiamais dokumentais turi būti atsiųstas iki galutinės prašymų pateikimo dienos 16.00 val.
17. Vertinimui pasibaigus, prašymas Pareiškėjui negrąžinamas. Prašymai saugomi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Savivaldybės biudžeto lėšos Pareiškėjui negali būti skiriamos, jeigu nustatoma bent viena iš šių aplinkybių:
18.2. Pareiškėjui taikomas turto areštas, Pareiškėjas yra likviduojamas arba Pareiškėjui yra pradėtos bankroto procedūros;
18.3. Pareiškėjas, prašydamas savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;
18.4. Pareiškėjas teisės aktų nustatyta tvarka nėra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos ir savo interneto svetainėje ar socialinių tinklų paskyroje (jeigu ją turi) viešai neskelbia informacijos apie vykdomą veiklą, įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
18.7. asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
18.8. Pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš savivaldybės biudžeto gautų lėšų panaudojimą sutartyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį;
V SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
20. Prašymus vertina Komisija, sudaryta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Vertinimo komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 asmenų, kuriuos deleguoja Savivaldybės administracija. Savivaldybės administracijos direktorius paskiria Komisijos pirmininką ir pavaduotoją. Komisijos sekretoriaus funkcijas vykdo Savivaldybės administracijos darbuotojas, kuruojantis nevyriausybinių organizacijų veiklą (neturintis balso teisės).
21. Komisijos darbo tikslas yra nagrinėti ir vertinti pateiktus prašymus, teikti rekomendacines išvadas Savivaldybės administracijai dėl prašymų finansavimo.
22. Komisija atlieka šias funkcijas:
23. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiuo Aprašu. Komisijos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją, kurių formos patvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
24. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.
25. Komisijos sekretorius:
25.2. praneša Komisijos nariams apie posėdį el. paštu ir žodžiu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio, kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą;
25.6. informuoja Pareiškėjus, pateikusius prašymus, apie prašymų vertinimo rezultatus ir priimtus sprendimus;
26. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
27. Komisijos narys (-iai), svarstant bendruomenės prašymą, iš kurios Komisijos narys ar jam artimi asmenys gauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos, arba Komisijos narys yra tos bendruomenės narys, steigėjas, akcininkas, dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar partneris, jis privalo nusišalinti nuo svarstymo. Jei Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais.
28. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos sprendimas pranešamas Savivaldybės administracijos direktoriui.
29. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Komisijos posėdžio.
VI SKYRIUS
PRAŠYMŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS
31. Prašymų administracinės atitikties vertinimą atlieka Komisijos sekretorius, užpildydamas Prašymų administracinio vertinimo formą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos sekretorius atlikdamas prašymų administracinį vertinimą įvertina, ar:
32. Komisijos sekretorius, atlikęs prašymų administracinės atitikties vertinimą, per 3 darbo dienas nuo paskutinės prašymų administracinės atitikties įvertinimo dienos informuoja Pareiškėjus el. paštu, kurių prašymai pagal administracinės atitikties vertinimą buvo įvertinti teigiamai su techniniais trūkumais, arba jei vertinant kyla neaiškumų, trūksta dokumentų, informacijos, galinčios turėti įtakos projektų vertinimui, nurodo jam pateikti privalomus ar kitus papildomus dokumentus, patvirtinančius arba patikslinančius prašyme pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.
33. Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo paskutinės administracinės atitikties įvertinimo dienos prašyme nurodytu el. paštu išsiunčia pranešimą Pareiškėjams, kurių prašymai pagal administracinės atitikties vertinimą yra atmetami, nurodant atmetimo priežastis:
33.3. prašymą pateikė Pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti prašymus, grupę pagal Aprašo 3 punkto reikalavimus;
33.4. Pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų, patikslinimų pagal Aprašo 32 punkto reikalavimus;
34. Komisijos sekretorius per 20 darbo dienų nuo paskutinės prašymų pateikimo dienos prašymus, kurie pagal administracinės atitikties vertinimą buvo įvertinti teigiamai, pateikia Komisijai kokybiniam vertinimui.
35. Prašymus vertina Komisijos nariai pagal nustatytus vertinimo kriterijus, pildydami nustatytos formos Prašymo vertinimo anketą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Vieną prašymą turi įvertinti ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai, atskirai pildydami vertinimo anketą. Maksimalus balų skaičius, kurį gali skirti Komisijos narys – 50. Galimybę gauti finansavimą turi prašymai, kuriems skiriama ne mažiau kaip 25 balai Komisijos narių įvertinimo vidurkio. Jeigu prašymą vertino 2 Komisijos nariai ir vienas iš Komisijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, arba Komisijos narių įvertinimas skiriasi daugiau kaip 10 balų, Komisijos pirmininkas paskiria trečiąjį Komisijos narį įvertinti tokį prašymą. Jei prašymai pagal turinį ir prioritetą įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama anksčiau pateiktiems prašymams.
36. Jei dalis prašymo išlaidų yra nepagrįstos, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo arba išlaidos priskiriamos prie netinkamų finansuoti, Komisijos nariai gali siūlyti sumažinti finansavimą prašymui, išbraukdami netinkamas ar nepagrįstas išlaidas arba sumažindami prašomų išlaidų sumą.
37. Galimybę gauti finansavimą turi prašymai, kurie surinko 25 balus ir daugiau ir kuriems užteko numatytų savivaldybės biudžeto lėšų.
38. Prašymai, surinkę mažiau nei 25 balus, nefinansuojami. Prašymai, surinkę daugiau kaip 25 balus, bet nefinansuoti dėl lėšų trūkumo, įtraukiami į rezervinių prašymų sąrašą. Prašymams iš rezervinių prašymų sąrašo finansavimas gali būti skirtas Aprašo 47 punkte nustatyta tvarka. Jei pateikti prašymai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama anksčiau pateiktam prašymui.
39. Pareiškėjai, kurių prašymai buvo atmesti ar jiems neskirta lėšų, raštu informuojami apie sprendimą, nurodoma atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.
40. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, tarp Pareiškėjo ir Savivaldybės administracijos ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo išleidimo pasirašoma Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – Sutartis), kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
41. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo iki visiško šalių įsipareigojimo įvykdymo, bet ne ilgiau nei iki kalendorinių metų pabaigos.
42. Sutartis pasirašoma dviem egzemplioriais, kurių vienas perduodamas Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui, kitas – finansavimą gavusiai bendruomenei. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba kitas įgaliotas asmuo ir asmuo, turintis teisę veikti bendruomenės vardu.
43. Jei skiriama suma yra mažesnė, nei bendruomenės prašyta, bendruomenės paskirtas atsakingas asmuo, pasirašydamas Sutartį su Savivaldybės administracija, turi patikslinti bendruomenės prašyme nurodytą sumą ir veiklų apimtis, bet neturi teisės keisti prašyme aprašytos veiklos turinio ir tikslų.
44. Bendruomenė per 3 darbo dienas nuo pranešimo apie Komisijos sprendimą dėl lėšų skyrimo informuoja Komisijos sekretorių apie sprendimą pasirašyti Sutartį.
45. Bendruomenė, pasibaigus ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams, iki kitų metų sausio 5 d., privalo Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikti lėšų panaudojimo ataskaitas. Bendruomenė metinę veiklos ataskaitą, kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, iki kitų metų sausio 5 d. privalo pateikti Savivaldybės administracijos darbuotojui, kuruojančiam nevyriausybinių organizacijų veiklą.
46. Iš Savivaldybės administracijos gautos, bet nepanaudotos arba panaudotos ne pagal paskirtį, lėšos grąžinamos ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 dienos į Savivaldybės administracijos atsiskaitomąją sąskaitą, nurodytą Sutartyje.
47. Jeigu bendruomenė atsisako pasirašyti Sutartį ar praleidžia Sutartims pasirašyti nustatytą terminą, Komisija gali paskirstyti lėšas kitoms bendruomenėms. Nauji prašymai nepriimami. Komisija per 10 darbo dienų renkasi į posėdį dėl likusių lėšų paskirstymo. Papildomos lėšos bendruomenei skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
48. Biudžeto lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos prašyme nurodytai veiklai ir tikslams įgyvendinti, realios, pagrįstos išlaidas įrodančiais dokumentais ir numatytos Sutarties išlaidų sąmatoje, kurios forma patvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
49. Bendruomenė, pasirašiusi Sutartį su Savivaldybės administracija, atsako už tikslinį lėšų panaudojimą.
51. Šio Aprašo nustatyta tvarka pasirašytos Sutartys gali būti keičiamos. Keičiant Sutartį, pasirašomas papildomas susitarimas, prie kurio prireikus pridedamas patikslintas Sutarties priedas.
53. Bendruomenė, siekdama pakeisti sudarytą Sutartį, privalo pateikti Savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotą prašymą, kuriame turi būti nurodytos priežastys, dėl ko būtina keisti Sutartį, ir pateikti siūlomų pakeisti Sutarties priedų pasirašytus ir antspauduotus du egzempliorius. Keitimai galimi tik dėl dar nepatirtų išlaidų.
54. Sutarčių priedais laikomi ir šio Aprašo nustatyta tvarka sudaryti susitarimai dėl Sutarčių papildymo ar pakeitimo.
55. Susitarimai dėl Sutarties pakeitimo pasirašomi arba bendruomenei pateikiamas motyvuotas atsisakymas pakeisti Sutartį per 10 darbo dienų nuo prašymo pakeisti Sutartį gavimo dienos.
56. Savivaldybės administracijai nesutikus pakeisti Sutarties sąlygų, bendruomenė per 20 darbo dienų nuo atsisakymo pakeisti Sutarties sąlygas gavimo dienos privalo į Savivaldybės administracijos sąskaitą, nurodytą Sutartyje, grąžinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas. Šio punkto nuostatos netaikomos, jeigu bendruomenė ir toliau vykdys priemones, numatytas prašyme iki prašymo pakeisti Sutartį.
57. Sutartis gali būti nutraukta bendruomenės prašymu. Šiuo atveju bendruomenė privalo pateikti raštu motyvuotą prašymą nutraukti Sutartį. Kartu su prašymu nutraukti Sutartį bendruomenė turi pateikti jau panaudotų lėšų ataskaitas, o nepanaudotas lėšas grąžinti į Sutartyje nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą.
58. Savivaldybės administracija, gavusi prašymą nutraukti Sutartį, patikrina jau panaudotų lėšų ataskaitas. Jeigu ataskaitose nerandama pažeidimų, Sutartis su bendruomene nutraukiama.
59. Jeigu Aprašo 58 punkte nurodytose ataskaitose randama pažeidimų, Savivaldybės administracija gali nustatyti terminą jiems pašalinti. Jeigu per nustatytą terminą pažeidimai pašalinami – Sutartis nutraukiama.
60. Bendruomenė, ne pagal paskirtį panaudojusi skirtas lėšas, kitaip pažeidęs lėšų naudojimo tvarką ir (ar) lėšų negrąžinęs, nepašalinęs pažeidimų pagal Aprašo 59 punktą, praranda teisę kitais metais teikti prašymą dėl lėšų skyrimo. Kilus ginčams, jie sprendžiami ir lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
PRAŠYMŲ FINANSAVIMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ
61. Prašymams lėšos skiriamos iš Savivaldybės biudžeto. Prašymui skiriama lėšų suma priklauso nuo surinktų balų skaičiaus, projekto darbų (veiklų) apimties ir yra ne mažesnė nei 100 Eur, ne didesnė nei 500 Eur.
63. Bendruomenė gautas Savivaldybės biudžeto lėšas privalo laikyti banko sąskaitoje, įvertindamas Savivaldybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
65. Įgyvendinant prašyme numatytas veiklas, patalpų nuomos, komunalinių paslaugų, eksploatacinių išlaidų, ryšių, transporto, remonto darbų ir priemonių išlaidos neturi viršyti 70 proc. Savivaldybės skirtų lėšų.
66. Bendruomenė privalo informuoti Savivaldybės administraciją apie prašyme numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Savivaldybės administracija sustabdo lėšų pervedimą bendruomenei.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
70. Savivaldybės administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl prašyme nurodytų klaidingų duomenų (adreso, tel. Nr., el. pašto adreso ir kt.) ryšiams palaikyti Pareiškėjo nepasiekia laiškai arba negalima susisiekti su jo atstovais. Ta pati nuostata taikoma ir Sutarties galiojimo laikotarpiu.
71. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako Pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
72. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl prašymų finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
73. Savivaldybės administracija turi teisę vykdyti prašymo veiklų įgyvendinimo kontrolę, paprašyti pateikti su įgyvendinamomis veiklomis susijusius papildomus dokumentus, atlikti prašymo įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo auditą.
74. Bendruomenės įsipareigoja, kad informacija apie įgyvendinamas veiklas ir vykdomus projektus būtų vieša ir prieinama visiems visuomenės nariams. Viešinamoje informacijoje turi būti nurodoma, kad veiklos remiamos Savivaldybės biudžeto lėšomis.