r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2025 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

 

2024 m. lapkričio 29 d. Nr. T-278

Naujoji Akmenė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 16 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 17 straipsniu, 48 straipsnio 3 dalimi, Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Akmenės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.    Patvirtinti Akmenės rajono savivaldybės 2025 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

2.    Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2025 m. sausio 1 d. ir galioja iki 2025 m. gruodžio 31 d.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Vitalijus Mitrofanovas

 

PATVIRTINTA

Akmenės rajono savivaldybės tarybos

2024 m. lapkričio 29 d. sprendimu Nr. T-278

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2025 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

1.    Akmenės rajono savivaldybės užimtumo didinimo programa (toliau –Programa) parengta ir vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu (toliau – Užimtumo įstatymas), Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-348 „Dėl užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Nedirbančių asmenų atvejo vadybininko ir atvejo komandos darbo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Akmenės rajono savivaldybės mero 2024 m. kovo 27 d. potvarkiu Nr. M-118 „Dėl nedirbančių asmenų atvejo vadybininko ir atvejo komandos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.    Sąvokos:

2.1. Priemonių koordinatorius – priemonių įgyvendinimą koordinuojantis Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, atsakingas už Priemonių įgyvendinimo koordinavimą.

2.2. Atvejo vadybininkas – atsakingas už susitarimų dėl integracijos į darbo rinką (toliau – Susitarimas) su Tikslinėmis grupėmis rengimą ir pasirašymą vykdantis, jų įgyvendinimą koordinuojantis  bei atvejo komandai, skirtai Tikslinių grupių įsidarbinimą ribojančioms aplinkybėms pašalinti (toliau – Atvejo komanda), vadovaujantis Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Socialinės paramos skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.

2.3. Atvejo komanda – sudaroma iš Savivaldybės institucijų, Užimtumo tarnybos, Paslaugų ir (ar) Priemonių teikėjų, atstovų ir kitų asmenų;

2.4. Paslaugos – Aprašo 6.5.1 papunktyje nurodytos paslaugos.

2.5. Priemonės – Aprašo 6.5.2 papunktyje nurodytos priemonės.

2.6. Tikslinės grupės – Užimtumo įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje ir 48 straipsnio 2 dalyje nurodyti asmenys, kuriems numatoma įgyvendinti Priemones ir (ar) teikti Paslaugas (toliau – Tikslinė grupė).

2.7. Programa – Akmenės rajono savivaldybės užimtumo didinimo programa.

2.8. Programoje dalyvaujantys subjektai – Savivaldybės institucija, Savivaldybės administracija, Priemonių koordinatorius, Atvejo vadybininkas, Atvejo komanda, biudžetinės įstaigos, įmonės, socialiniai partneriai ir kitos organizacijos.

2.9. Programos organizatorius – Akmenės rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija). Programa įgyvendinama Savivaldybės teritorijoje.

3.    Programoje vartojamos sąvokos atitinka Užimtumo įstatyme ir Vietos savivaldos įstatyme apibrėžtas sąvokas.

4.    Programos tikslas – tvarus užimtumas, skirtas nustatyti ir padėti pašalinti Tikslinių grupių įsidarbinimą ribojančias aplinkybes, pasiekti kuo didesnį gyventojų užimtumą, kad kiekvienas gyventojas galėtų rasti atitinkantį darbą pagal turimą kvalifikaciją ir užsitikrinti tinkamą pragyvenimo lygį, skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą, didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms, laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir juos išlaikyti.

5.    Programos uždaviniai:

5.1. Pasibaigus Programai per 6 mėnesius dirbs arba vykdys savarankišką veiklą iki 20 proc. užimtumo didinimo programoje dalyvavusių asmenų;

5.2. Pasibaigus Programai po 6 mėnesių dirbs arba vykdys savarankišką veiklą 13 proc. užimtumo didinimo programoje dalyvavusių asmenų.

6.    Asmenys, norintys dalyvauti Programoje, privalo būti užsiregistravę Užimtumo tarnyboje.

7.    Savivaldybė Programos projektą rengia atsižvelgdama į bendrą gyventojų skaičių, Savivaldybės teritorijoje gyvenančių bedarbių, gaunančių socialinę pašalpą, bei besirengiančių darbo rinkai asmenų skaičių, jo kitimo tendencijas. Priemonių teikėjų atranką organizuoja Programos organizatoriaus sudaryta komisija, į komisijos sudėtį įtraukiami Savivaldybės administracijos, Užimtumo tarnybos specialistai, vietos verslo atstovai. Paslaugų asmeniui poreikį ir tikslingumą nustato Atvejo komanda.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

8.   


Užimtumo lygis Akmenės rajone 2021–2023 metais moterų užimtumas sumažėjo 14 proc., vyrų užimtumas padidėjo 12 proc., lyginant su šalies rodikliais, šalies moterų ir vyrų užimtumo lygis padidėjo 1 proc. (žr. 1 pav.).

Šaltinis: Rodiklių duomenų bazė – oficialiosios statistikos portalas 2024 m. rugsėjo 1 d. duomenys (nuoroda: https://osp.stat.gov.lt)

1 pav. Akmenės r. vyrų ir moterų užimtumo būklės duomenys

 

9.    Užimti gyventojai 2021–2023 metais Akmenės r. ir šalyje (žr. 1 lent.)

1 lentelė

Užimti gyventojai, tūkst.

Laikotarpis

Šalyje

Akmenės r.

Vyrai

Moterys

Vyrai

Moterys

2021

687,4

681,2

4,3

3,2

2022

694,5

726,3

4,0

3,2

2023

720,2

720,9

4,3

3,2

 

Šaltinis: Rodiklių duomenų bazė – oficialiosios statistikos portalas, 2024-09-01  duomenys (nuoroda: https://osp.stat.gov.lt)

 

10Nedarbo lygis Akmenės rajone 2020–2024 metais vis mažėjo, t. y. 6,2 proc. punkto. Šį mažėjimą lėmė 2020 m. veiklą pradėjusi viena didžiausių Europoje medienos drožlių plokščių gamykla AB „VMG Wood Solutions“ ir 2023 m. veiklą pradėjo viena pajėgiausių Baltijos šalių regione korpusinių baldų gamykla UAB „VMG Akmenės baldai“. Šalyje tuo pačiu laikotarpiu šis rodiklis taip pat mažėjo – 3,8 proc. punkto (išskyrus 2021 m., kai rodiklis padidėjo 0,4 proc. punkto), 2024 m. duomenys yra preliminarūs III ketv. pabaigos (žr. 2 pav.).

Šaltinis: Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Akmenės skyriaus pateikti duomenys

2 pav. Šalies ir Akmenės r. palyginamieji darbo rinkos duomenys

 

11Vertinant dabartinę darbo rinkos situaciją planuojama, kad įtampa darbo rinkoje didės – vidutinis metinis laisvų darbo vietų skaičius ir darbo paklausa žemos kvalifikacijos darbui mažės. Tikėtina, kad vis daugiau darbdavių ieškos aukštos arba vidutinės kvalifikacijos darbuotojų. Regioniniai darbo rinkos skirtumai gali išaugti, tai lems vis didesni darbo užmokesčio skirtumai, tikėtina, kad gali suintensyvėti vidinė migracija, kuomet darbuotojai kelsis iš regionų į didesnius miestus, kuriuose darbo užmokestis yra didesnis. Tikimasi, kad dėl LEZ naujų investicijų atsirandančios naujos darbo vietos pritrauks daugiau kvalifikuotos darbo jėgos, kuri mažins Akmenės rajono nedarbo lygį.

12Remiantis rodiklių duomenų baze – oficialiosios statistikos portalo duomenimis, kurie atnaujinami metams pasibaigus, mėnesinis darbo užmokestis (be individualių įmonių) Akmenės rajone 2023 m. lyginant su to paties laikotarpio šalies rodikliu, yra 13,9 proc. arba 283 Eur mažesnis. 2022 m. atotrūkis tarp šalies ir Akmenės rajono buvo 13,5 proc. arba 244 Eur. Atotrūkis tarp šalies mėnesinio darbo užmokesčio ir Akmenės rajono išaugo 0,4 proc. arba 39 Eur (žr. 3 pav.). Atotrūkio didėjimą galėjo lemti aukštą pridėtinę vertę kuriančių darbuotojų migracija iš regionų į didmiesčius.

Šaltinis: Rodiklių duomenų bazė – oficialiosios statistikos portalas 2024 m. rugsėjo 1 d. duomenys (nuoroda: https://osp.stat.gov.lt)

3 pav. Mėnesinis darbo užmokestis (bruto) be individualių įmonių, Eur

 

13Lyginant 2020 m. su 2024 m. III ketv. pabaiga, Akmenės r. miestų teritorijose deklaravusių gyvenamąją vietą gyventojų skaičius sumažėjo 171 gyventoju, Akmenės r. kaimo teritorijose, lyginant tą patį laikotarpį, sumažėjo 495 gyventojais. Galima daryti prielaidą, kad gyventojai Akmenės rajone (kaip ir šalies mastu) labiau renkasi gyvenimą miestų teritorijoje, o ne kaimuose. Šalies mastu, lyginant tą patį laikotarpį, 65 tūkst. padidėjo miestuose gyvenančių gyventojų, o kaimiškosiose teritorijose padidėjo 10 tūkst. gyventojų. Kaimo teritorijose gyventojų skaičiui įtakos turi sudėtingesnės įsidarbinimo galimybės, susisiekimas su miesto teritorijomis ir pan. (žr. 4 pav.).

Šaltinis: Rodiklių duomenų bazė – oficialiosios statistikos portalas 2024 m. rugsėjo 1 d. duomenys (nuoroda: https://osp.stat.gov.lt)

4   pav. Nuolatinių gyventojų skaičius metų pradžioje, asmenys

 

14Detalizuojant Akmenės rajono gyventojų užimtumo didinimo poreikį pagal tikslines grupes, nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Savivaldybės institucijos nustatyta tvarka bus organizuojamas bedarbių, iš jų ir ilgai nedirbusių, gyvenančių socialinę riziką patiriančiose šeimose, piniginės socialinės paramos gavėjų bei darbo rinkai besirengiančių asmenų dalyvavimas Programoje (Užimtumo įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje ir 48 straipsnio 2 dalyje nurodyti asmenys). Tokiu būdu prisidedama prie gyventojų emigracijos mažinimo, perėjimas nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje, mažinamas nedarbo lygis.

152024 m. rugsėjo 1 d. duomenimis Akmenės rajone registruota 523 darbo rinkai besirengiančių asmenų. Šių asmenų kliūtys integracijai į darbo rinką (asmenys gali turėti ne vieną kliūtį integracijai į darbo rinką (žr. 5 pav.):

Šaltinis: Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Akmenės skyriaus pateikti duomenys

5 pav. Kliūtys integracijai į darbo rinką, asmenų sk.


 

2 lentelė

Bedarbio statusą turinčių ir besirengiančių darbo rinkai asmenų išskirstymas į grupes

Šaltinis: Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Akmenės skyriaus pateikti duomenys

 

Seniūnija

Naujosios Akmenės miesto

Naujosios Akmenės kaimiškoji

Akmenės

Ventos

Papilės

Kruopių

Viso:

Rūpintiniai

0

0

0

0

0

0

0

Nėščios moterys

3

0

1

1

0

0

5

Grįžę iš laisvės atėmimo vietų

0

1

0

0

0

1

2

Piniginės socialinės paramos gavėjai

112

27

22

28

21

14

224

Priklausomi nuo narkotinių medžiagų ir alkoholio

21

7

7

12

11

5

63

Prekybos žmonėmis aukos

0

0

0

0

0

0

0

Buvę politiniai kaliniai ir tremtiniai

0

0

0

0

0

0

0

Turintys pabėgėlio statusą

94

0

4

2

0

1

101

Asmenys, patiriantys socialinę riziką

0

0

0

0

0

0

0

Vyresni nei 40 m.

399

72

101

179

119

41

911

Ilgalaikiai bedarbiai, kurių nedarbo trukmė ilgesnė kaip 12 mėn.,

161

36

18

16

20

10

261

Viso:

790

143

153

238

171

72

1567

Iš viso besirengiančių darbo rinkai:

 

 

 

 

 

 

523

 

16Asmenys, kuriems taikomos Užimtumo įstatyme nustatytos darbo rinkos paslaugos ir užimtumo rėmimo priemonės:

16.1. bedarbiai;

16.2. užimti asmenys.

17.  Programa rengiama asmenims, kurie yra (žr. 2 lent.):

17.1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

17.2. nėščios moterys, vaiko (įvaikio) motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai vieni auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba vaiką (įvaikį) su negalia iki 18 metų, taip pat asmenys, prižiūrintys šeimos narius su negalia, kuriems Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros sprendimu nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

17.3. grįžę iš laisvės atėmimo vietų įstaigos, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų įstaigos;

17.4. piniginės socialinės paramos gavėjai;

17.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

17.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

17.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimos nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos; turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga arba turintys teisę gauti laikinąją apsaugą, iki sprendimo dėl laikinosios apsaugos suteikimo (nesuteikimo) priėmimo, tačiau ne ilgiau kaip laikinosios apsaugos laikotarpiu;

17.8. turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga arba turintys teisę gauti laikinąją apsaugą, iki sprendimo dėl laikinosios apsaugos suteikimo (nesuteikimo) priėmimo, tačiau ne ilgiau kaip laikinosios apsaugos laikotarpiu;

17.9. asmenys, patiriantys socialinę riziką;

17.10. vyresni kaip 40 metų;

17.11. darbo rinkai besirengiantys asmenys;

17.12. ilgalaikiai bedarbiai, kurių nedarbo trukmė ilgesnė kaip 12 mėnesių, skaičiuojant nuo įsiregistravimo Užimtumo tarnyboje dienos.

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS BEI PROGRAMOS VYKDYMAS

 

18Programoje dalyvaujantys subjektai:

18.1. Tikslinės grupės, kurioms numatoma įgyvendinti Priemones ir (ar) teikti Paslaugas;

18.2. Priemonių koordinatorius;

18.3. Atvejo vadybininkas;

18.4. Atvejo komanda;

18.5. Savivaldybės institucija, kuri:

18.5.1 užtikrina sklandų Tikslinių grupių aptarnavimą, Paslaugų ir (ar) Priemonių joms teikimą;

18.5.2paskiria Priemonių koordinatorių (-ius) ir Atvejo vadybininką (-us);

18.5.3organizuoja Atvejo vadybininko (-ų) mokymus;

18.5.4sudaro Atvejo komandas;

18.5.5.  viešina informaciją apie Programą.

18.6. Užimtumo tarnyba, kuri bendradarbiauja su Institucijomis ir (ar) įstaigomis, teikia Užimtumo įstatyme nustatytas darbo rinkos paslaugas, įgyvendina aktyvios darbo rinkos politikos priemones ir vykdo kitas Užimtumo įstatyme nustatytas funkcijas užimtumui didinti;

18.7. NVO ir kiti fiziniai ir juridiniai asmenys, pasitelkti Paslaugoms įsigyti ir teikti.

19.    Priemonės, skirtos Programos tikslams pasiekti:

19.1. terminuotas asmens įdarbinimas;

19.2. kitos priemonės, skirtos asmeniui įveiklinti – organizuojami laikinieji darbai, teikiantys socialinę naudą vietos bendruomenei, prisidedantys prie socialinės infrastruktūros palaikymo ir plėtojimo:

19.2.1.     valstybinėje žemėje esančių žaliųjų plotų, gėlynų, želdinių ir kitų viešųjų erdvių valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai (pakelėse esančių krūmų šalinimas, žolės šienavimas, šiukšlių rinkimas, gėlių sodinimas ir priežiūra, kt.);

19.2.2.     gatvių, kelių, pakelių, pėsčiųjų ir dviračių takų bei kitų visuomenės paskirties rajono teritorijų tvarkymo, apželdinimo ir želdinių priežiūros darbai;

19.2.3.     valstybinėje žemėje esančių vandens telkinių pakrančių, poilsio zonų, maudyklų valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai;

19.2.4.     istorijos ir kultūros paveldo objektų, valstybinėje žemėje esančių neveikiančių kapinių priežiūros laikino pobūdžio darbai;

19.2.5.     sporto ir turizmo objektų tvarkymo pagalbiniai darbai;

19.2.6.     smulkūs remonto pagalbiniai darbai;

19.2.7.     pagalbos teikiant socialines paslaugas darbai.

20.  Paslaugos, kurios skirtos Programos tikslams pasiekti:

20.1. palydėti ir padėti Tikslinės grupėms gauti socialines paslaugas (nurodytas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“), sveikatos, švietimo ir kitas paslaugas;

20.2. įgyti socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti;

20.3. padėti įgyvendinti darbo pareigas ir šeimos nario ar kartu gyvenančio asmens priežiūrą ar slaugą arba padėti pašalinti kitas darbo ir šeimos gyvenimo derinimo kliūtis;

20.4. paskatinti grįžti į darbo rinką įsiskolinimų turinčius asmenis, kuriems apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis ir (ar) antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti;

20.5. padėti asmeniui atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į paslaugų teikimo ir/ar priemonių organizavimo vietą;

20.6. gydyti priklausomybes nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų;

20.7. palaikyti Tikslines grupes darbo vietoje, dirbant terminuotus darbus ne ilgiau nei 6 mėnesius;

20.8. šalinti kitas kliūtis Tikslinių grupių tvariam užimtumui.

21.    Tikslinės grupės siuntimas dalyvauti Programoje: Savivaldybės ir (ar) NVO darbuotojai, seniūnijos, kurioje gyvena asmuo, seniūnas, šeimos atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai nustatę, kad asmeniui tikslinga dalyvauti Programoje, nukreipia jį į Užimtumo tarnybą, arba Užimtumo tarnyba pati nustačiusi, kad asmeniui tikslinga dalyvauti Programoje, su asmeniu sudaro individualaus užimtumo veiklos planą, kaip numatyta Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 34 punkte, kuriame numato dalyvavimą Programoje ir siunčia Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 ir 12 punktuose nurodytus asmenis pas Priemonių koordinatorių, o darbo rinkai besirengiančius asmenis – pas Atvejo vadybininką.

 

 


6 pav. Programos įgyvendinimo etapai

 

Paslaugų organizavimas Tikslinės grupės dalyviams vykdomas pagal 7 pav. pateiktą schemą.

 

7 pav. Tikslinės grupės dalyviams teikiamų Paslaugų organizavimas

Šaltinis: Akmenės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus 2024 m. rugsėjo 1 d. duomenys

8 pav. Socialinės pašalpos gavėjai Akmenės r.

22


Asmenų, įdarbinamų pagal Programą, atranka bus vykdoma atsižvelgiant į darbų pobūdį. Pagal galimybes sudaromos sąlygos dalyvauti visoms Programos 15 p. nurodytoms asmenų grupėms.

Šaltinis: Akmenės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus 2024 m. rugsėjo 1 d. duomenys

9 pav. Socialinės pašalpos gavėjų skaičiaus pasiskirstymas Akmenės r. pagal seniūnijas

 

23Didžiausia dalis socialinę paramą gaunančių asmenų 2024 m. rugsėjo 1 d. duomenimis Kruopių seniūnijoje – 100 gyventojų tenka 8 socialinės pašalpos gavėjai (sumažėjo, lyginant su 2023 metais – 100 gyventojų teko 9 socialinės pašalpos gavėjai), mažiausiai – Akmenės, Ventos ir Naujosios Akmenės kaimiškojoje seniūnijose – 100 gyventojų tenka po 3 socialinės pašalpos gavėjus (tiek pat kaip ir 2023 m.). Naujosios Akmenės miesto seniūnijai – 100 gyventojų tenka 4 socialinės pašalpos gavėjai, Papilės seniūnijos – 100 gyventojų tenka 5 socialinės pašalpos gavėjai.

24Už Priemonių įgyvendinimą atsakingi darbdavių atrankos konkursą, organizuotą Savivaldybės institucijos, laimėję darbdaviai ir programos organizatoriaus sudaryta Programos komisija.

 

IV SKYRIUS

METINIS FINANSAVIMO PLANAS

 

25.  Programa gali būti finansuojama iš:

25.1. Valstybės biudžeto lėšų;

25.2. Savivaldybės biudžeto lėšų;

25.3. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų;

25.4. iš kitų šaltinių gautos lėšos.

3 lentelė

Programos finansavimo planas

Eil. Nr.

Finansuojama sritis

Skiriamas finansavimas, Eur

Lėšų šaltinis

1.

Išlaidos atvejo vadybininko darbo užmokesčiui

21 000,00

Valstybės biudžetas

Išlaidos Paslaugų teikimui

23 000,00

Valstybės biudžetas

Išlaidos paslaugų teikimui iš viso:

44 000,00

Valstybės biudžetas

2.

Išlaidos Priemonių įgyvendinimui

126 906,20

Valstybės biudžetas

40 000

Savivaldybės biudžetas

Išlaidos Priemonių įgyvendinimui iš viso:

166 906,20

-

3.

Programos administravimas

6573

Valstybės biudžetas

4.

Maksimali Priemonių išlaidų dalis 1 asm. /mėn.

1250

Valstybės biudžetas

5.

Maksimali Paslaugų išlaidų dalis 1 asm. /mėn.

38

Valstybės biudžetas

6.

Iš viso Valstybės biudžeto lėšų:

170 906,20

Valstybės biudžetas

7.

Iš viso Savivaldybės biudžeto lėšų:

40 000

Savivaldybės biudžetas

8.

Iš viso Programos įgyvendinimui skirta lėšų:

210 906,20

-

 

26Programoje numatytiems darbams atlikti programos organizatorius su darbdaviais (išskyrus seniūnijas) sudaro tipines dvišales darbų įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.

27Įgyvendinant Programą, kurios metu vykdomos valstybinės (valstybės perduotos savivaldybės) funkcijos, remiamos:

27.1.   įdarbinto asmens darbo užmokestį už faktiškai dirbtą laiką;

27.2.   darbdavio privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokas;

27.3.   piniginę kompensaciją už nepanaudotas atostogas (įskaitant darbdavio privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokas).

28.      Paslaugų teikimui nepanaudotos lėšos, esant poreikiui, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti paskirstomos Priemonei įgyvendinti.

29.      Administravimo išlaidos naudojamos taip, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos apraše, patvirtintame socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

29.1.   Savivaldybė administravimui skiria 4 proc. visų skirtų lėšų;

29.2.   lėšos skiriamos iki kitų biudžetinių metų pradžios.

 

V SKYRIUS

TĘSTINUMO ANALIZĖ IR PROGNOZĖ

 

30Numatoma, kad įgyvendinant 2025 metų Programą, Paslaugas gaus 50 Tikslinės grupės asmenų. O pagal Priemones bus įdarbinta ne mažiau kaip 15 Tikslinės grupės asmenų. Iš viso pasibaigus Programai po 6 mėn. dirbs arba vykdys savarankišką veiklą ne mažiau nei 13 proc. Programoje dalyvavusių tikslinės grupės asmenų, kurie atnaujino darbinius įgūdžius, įgijo motyvaciją tolesnei darbo paieškai.

31Atsižvelgiant į 2024 m. rugsėjo 1 d. vidutinį bedarbių procentą nuo darbingo amžiaus gyventojų Akmenės rajone bei Lietuvoje, Vyriausybės patvirtintą minimalią mėnesinę algą, Programos finansavimą, prognozuojama, kad 2024–2026 m. Programoje dalyvauti bus galima pasiūlyti maždaug 65 Tikslinės grupės asmenims. 2021 m. Programoje dalyvavo 34 asmenys, 2022 m. Programoje dalyvavo 23 asmenys, 2023 m. Programoje dalyvavo 74 Tikslinės grupės asmenys (pagal Programos priemones įdarbinti - 24, o Programos paslaugomis pasinaudojo - 50), 2024 m. Programoje dalyvauja III ketv. pabaigos duomenimis 76 Tikslinės grupės asmenys (pagal Programos priemones įdarbinti – 26, o Programos paslaugomis naudojasi – 50).

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

32Programos įgyvendinimo priežiūrą ir stebėseną, pažangos vertinimą vykdo Savivaldybės institucija ir programos organizatoriaus sudaryta Programos kontrolės komisija.

33Programos įgyvendinimo vertinimas atliekamas pagal:

33.1. Programoje dalyvavusių asmenų skaičių;

33.2. Kokios Paslaugos ir kokiam asmenų skaičiui buvo suteiktos;

33.3. Įgyvendintų Priemonių ir jose dalyvavusių asmenų skaičių;

33.4. Darbo rinkai besirengiančių asmenų, po Paslaugų ir Priemonių gavimo tapusių bedarbiais ir pasirengusių darbo rinkai, skaičių.

34Vertinimo kriterijai, kuriais siekiama įvertinti, ar efektyviai teikiamos Paslaugos ir įgyvendinamos Priemonės pasibaigus užimtumo didinimo programoms:

34.1. įdarbintų Tikslinės grupės asmenų, suteikiant jiems galimybę integruotis į darbo rinką, įgyti ir (ar) išsaugoti darbinius ar profesinius įgūdžius skaičius:

34.1.1pasibaigus Programai per 6 mėnesius dirbančių arba vykdančių savarankišką veiklą iki 20 proc. Programoje dalyvavusių asmenų;

34.1.2pasibaigus Programai po 6 mėnesių dirbančių arba vykdančių savarankišką veiklą ne mažiau nei 13 proc. Programoje dalyvavusių asmenų.

4 lentelė

Programos užduotys ir jų įgyvendinimo kriterijai

 

Tikslas

Užduotis

Kriterijus

„Mažinti nedarbo lygį Akmenės rajone

Įdarbinti bedarbius, ilgalaikius bedarbius ir besirengiančius darbo rinkai asmenis

Naudojant Programos priemones įdarbinti ne mažiau kaip 15 Tikslinės grupės asmenų.

Gerinti socialinius ir darbinius įgūdžius

Darbų trukmė su kiekvienu Programos dalyviu pagal jo individualius poreikius ir galimybes derinama atskirai, tačiau bendra vieno asmens laikinųjų darbų trukmė per Programos įgyvendinimo laikotarpį negali būti ilgesnė kaip 3–6 mėnesiai (vidutiniškai 3 mėn.).

Teikti Paslaugas asmenims, turintiems besirengiančio darbo rinkai asmens statusą

Naudojant Programos paslaugas, suteikti paslaugas ne mažiau nei 50 Tikslinės grupės asmenų.

 

35Programoje dalyvaujantys darbdaviai teikia:

35.1. Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui – išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitas;

35.2. Vietinio ūkio ir turto valdymui skyriui – dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant Akmenės rajono 2025 m. užimtumo didinimo programą ketvirtines ataskaitas („Savivaldybių dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant užimtumo didinimo programos ataskaita“, Programos priedas);

36Skyrus finansavimą Programai įgyvendinti, darbdaviai registruojasi Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje, susikuria vartotojo paskyrą. Gavę Užimtumo tarnybos suformuotą pasiūlymą asmeniui dalyvauti Programoje, sudaro terminuotą darbo sutartį. Jeigu asmuo atsisako ar neatvyksta dalyvauti Programoje, darbdavys privalo informuoti Užimtumo tarnybos specialistą, išdavusį pasiūlymą dalyvauti Programoje.

37Užimtumo tarnyba iki einamojo mėnesio 15 dienos el. p. teikia informaciją darbdaviams ir Programos koordinatoriui apie užsiregistravusias Užimtumo tarnyboje 15 punkte išvardintas asmenų grupes.

38Informaciją apie Programos vykdymą ir rodiklių pokyčius Savivaldybės administracija teikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai 4 kartus per metus (kas ketvirtį).

 

VII SKYRIUS

PROGRAMOS VIEŠINIMAS

 

39Už Programos įgyvendinimo, gerųjų pavyzdžių ir pasiektų rezultatų bei lėšų panaudojimą viešinimą atsakingas programos organizatorius. Viešinimas vykdomas Savivaldybės interneto svetainėje www.akmene.lt ir taip, kaip tai numatyta kituose teisės aktuose. Programos rezultatų įvertinimas ir įgyvendinimo aptarimas vyks Trišalėje taryboje.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40Atsižvelgiant į darbo rinkos poreikius, priemonių įgyvendinimo stebėseną ir vertinimo rezultatus, Programa gali būti keičiama ir tikslinama Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

41Iškilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

___________________________

 

 

 

 

Akmenės rajono savivaldybės 2025 m.

užimtumo didinimo programos

priedas

 

 

 

 

 

 

 

(Savivaldybių dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant užimtumo didinimo programas ataskaitos forma)

(savivaldybės pavadinimas, adresas, telefono ryšio Nr., el. paštas)

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

A. Vivulskio g. 11, LT-03610 Vilnius

20__   METŲ  __  KETVIRČIO         

SAVIVALDYBIŲ DALYVAVIMO RENGIANT IR ĮGYVENDINANT UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMAS ATASKAITA

___________ Nr. ________

(data)

Eil. nr.

Dalyvavimas užimtumo  didinimo programoje (toliau – UDP) 

Asmenų skaičius pagal finansavimo šaltinį

Valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams 

Savivaldybės biudžetas

Kiti finansavimo šaltiniai

Bedarbiai

Darbo rinkai besirengiantys asmenys

Bedarbiai

Darbo rinkai besirengiantys asmenys

Bedarbiai

Darbo rinkai besirengiantys asmenys

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

UDP dalyvių skaičius:

2.

UDP baigusių dalyvauti asmenų skaičius:

3.

Asmenų, pradėjusių dalyvauti priemonėse*, skaičius:

3.1.

Terminuotas asmenų įdarbinimas (finansuojamas UDP skirtomis lėšomis)    

3.2.

Kitos priemonės, skirtos asmenims įveiklinti:

3.2.1.

pvz., verslo liudijimo įsigijimo išlaidų kompensavimas

3.2.2.

...

...

...

4.

Asmenų, kuriems pradėtos teikti paslaugos**, skaičius:

4.1.

Paslaugos, skirtos:

Tikslinėms grupėms*** palydėti ir padėti joms gauti socialines****, sveikatos, švietimo ir kitas paslaugas

4.1.1.

Iš jų:

Palydėti ir padėti gauti sveikatos paslaugas, kai buvo nustatytas dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo lygis) arba neįgalumo lygis

4.2.

Socialiniams įgūdžiams ir (ar) motyvacijai dirbti įgyti

4.3.

Padėti asmenims vykdyti darbo pareigas ir prižiūrėti ar slaugyti šeimos narį ar kartu gyvenantį asmenį, ar padėti pašalinti kitas darbo ir šeimos gyvenimo derinimo kliūtis

4.4.

Įsiskolinimų turintiems asmenims***** paskatinti sugrįžti į darbo rinką 

4.5.

Padėti asmenims atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į paslaugų teikimo ir/ar priemonių organizavimo vietą

4.6.

Padėti gauti priklausomybių nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų gydymą

4.7.

Tikslinėms grupėms*** darbo vietoje palaikyti, dirbant terminuotus darbus ne ilgiau nei 6 mėnesius

4.8.

Kitoms tikslinių grupių*** tvaraus užimtumo kliūtims šalinti

4.8.1.

pvz., kompiuterinio raštingumo mokymai

4.8.2.

...

...

...

5.

Panaudota lėšų suma, eurais:

5.1

priemonėms* finansuoti

5.2.

paslaugoms** finansuoti

6.

Išlaidos atvejo vadybininko darbo užmokesčiui, eurais:

______________________________________________

________ ______________

(savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgalioto savivaldybės

(parašas)    (vardas ir pavardė)        

administracijos tarnautojo ar darbuotojo pareigų pavadinimas)

_____________________________________________________

________ ______________

(atsakingo padalinio vadovas)

(parašas)       (vardas ir pavardė)        

______________________________________________________

(rengėjo pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė, telefono Nr., el. paštas)

 

* Priemonės, nurodytos Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašas), 6.5.2 papunktyje.

** Paslaugos, nurodytos Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo 6.5.1 papunktyje.

*** Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos registruoti asmenys, nurodyti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje.

**** Socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“.

***** Asmenys, kuriems apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis ir (ar) antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti.