KONVENCIJA
DĖL EUROPOS RYŠIŲ BIURO (ECO) ĮSTEIGIMO
su pakeitimais, padarytais 2002 m. balandžio 9 d. Kopenhagoje
1993 m. birželio 23 d., Haga
pasiryžusios įsteigti nuolatinę ne pelno siekiančią instituciją, kuri padėtų Europos pašto ir telekomunikacijų administracijų konferencijai (toliau – CEPT) įgyvendinti sau iškeltus uždavinius stiprinti savo narių tarpusavio santykius ir skatinti jų bendradarbiavimą, taip pat padėtų sukurti dinamišką Europos pašto ir elektroninių ryšių rinką;
pažymėdamos, kad šia Konvencija iš dalies keičiama Konvencija dėl Europos radijo ryšio biuro įsteigimo ir kad šia Konvencija įsteigtas biuras prisiims buvusias Europos radijo ryšio biuro (ERO) bei Europos telekomunikacijų biuro (ETO) pareigas ir uždavinius,
susitarė:
1 straipsnis
Europos ryšių biuro įsteigimas
2 straipsnis
ECO paskirtis
3 straipsnis
ECO funkcijos
1. Svarbiausios ECO funkcijos:
1) atlikti ekspertinio centro, kaip koordinavimo centro, kuriame nustatomos probleminės pašto ir elektroninių ryšių sritys ir naujos galimybės ir atitinkamai konsultuojami CEPT pirmininkai ir CEPT komitetai, funkcijas;
2) rengti ilgalaikius būsimo Europos lygmeniu naudojamų elektroninių ryšių ribotų išteklių naudojimo planus;
6) registruoti svarbius CEPT komitetų veiksmus ir tai, kaip įgyvendinami atitinkami CEPT sprendimai bei rekomendacijos;
10) padėti CEPT komitetams ir atlikti tyrimus, be kita ko, siūlant CEPT darbo programą pagal tęstinės politikos darbotvarkę;
11) padėti CEPT darbo grupėms ir projektų komandoms, visų pirma rengiantis konkretiems konsultaciniams posėdžiams;
2. Atlikdamas minėtas funkcijas, susijusias su konsultaciniais posėdžiais, ECO rengia ir atnaujina procedūras, pagal kurias Europos organizacijos, atitinkamai suinteresuotos pašto ir elektroninių ryšių naudojimu, įskaitant vyriausybių departamentus, viešuosius operatorius, gamintojus, naudotojus ir privačiuosius tinklo operatorius, paslaugų teikėjus, mokslinių tyrimų įstaigas ir standartų kūrimo įstaigas ar organizacijas, atstovaujančias tokių asmenų grupėms, galėtų reguliariai užsisakyti atitinkamą informaciją ir lygiomis teisėmis, atsižvelgiant į konkrečius savo interesus, dalyvauti šiuose konsultaciniuose posėdžiuose.
4 straipsnis
Teisinė padėtis ir privilegijos
1. ECO yra juridinis asmuo. ECO turi visas teises, reikalingas jam priskirtoms funkcijoms atlikti ir tikslams pasiekti, ir visų pirma gali:
2. ECO direktorius ir darbuotojai Danijoje turi privilegijas ir imunitetus, apibrėžtus ECO ir Danijos Vyriausybės sudarytame susitarime dėl ECO būstinės.
6 straipsnis
Taryba
2. Taryba renka savo pirmininką ir pirmininko pavaduotoją, kurie turi būti Susitariančiosios Šalies atstovai. Jų kadencija trunka trejus metus, kadenciją pratęsti galima vieną kartą. Pirmininkui suteikti įgaliojimai veikti Tarybos vardu.
7 straipsnis
Tarybos funkcijos
1. Taryba yra aukščiausiasis ECO sprendimų priėmimo organas ir visų pirma:
8 straipsnis
Balsavimo taisyklės
1. Tarybos sprendimai, kiek tai yra įmanoma, priimami bendru sutarimu. Jeigu bendro sutarimo neįmanoma pasiekti, sprendimas priimamas visų balsavusiųjų dviejų trečdalių svertinių balsų dauguma.
3. Pasiūlymai pakeisti šią Konvenciją, įskaitant jos priedus, svarstomi tik jeigu jiems pritarta bent 25 proc. visų Susitariančiųjų Šalių svertinių balsų.
4. Priimant visus Tarybos sprendimus turi būti kvorumas:
1) jeigu sprendimai susiję su šios Konvencijos ir jos priedų pakeitimais, kvorumas yra, jei surenkama bent du trečdaliai visų svertinių visų Susitariančiųjų Šalių balsų;
9 straipsnis
Direktorius ir darbuotojai
1. Direktorius yra ECO teisinis atstovas ir pagal Tarybos sutartus apribojimus yra įgaliotas ECO vardu sudaryti sutartis. Direktorius gali visus šiuos įgaliojimus arba jų dalį perduoti savo pavaduotojui.
2. Direktorius yra atsakingas už tinkamą visos ECO vidaus ir išorės veiklos vykdymą pagal šią Konvenciją, Susitarimą dėl būstinės, darbo programą, biudžetą, Tarybos duotus nurodymus ir jos pateiktas gaires.
10 straipsnis
Darbo programa
11 straipsnis
Biudžetas ir apskaita
2. Direktorius yra atsakingas už ECO metinio biudžeto ir metinių ataskaitų parengimą ir jų pateikimą svarstyti, taip pat, kai taikytina, pateikimą tvirtinti Tarybai.
3. Biudžetas rengiamas atsižvelgiant į darbo programos, sudarytos pagal 10 straipsnį, reikalavimus. Taryba nustato biudžeto pateikimo ir tvirtinimo grafiką anksčiau, nei tais metais, kuriems jis taikomas.
12 straipsnis
Finansiniai įnašai
1. ECO kapitalo išlaidas ir einamąsias veiklos išlaidas, išskyrus išlaidas, susijusias su Tarybos posėdžiais, padengia Susitariančiosios Šalys, kurios dalijasi išlaidas pagal įnašų vienetus, nurodytus šios Konvencijos A priedo, kuris yra šios Konvencijos sudedamoji dalis, lentelėje.
2. Tai nedraudžia ECO, Tarybai priėmus sprendimą, atlikti darbus už trečiuosius asmenis, įskaitant CEPT pirmininkus, susigrąžinant išlaidas.
13 straipsnis
Susitariančiosios Šalys
14 straipsnis
Pasirašymas
1. Bet kuri valstybė, kurios telekomunikacijų administracija yra CEPT narė, gali tapti Susitariančiąja Šalimi:
15 straipsnis
Prisijungimas
2. Pasikonsultavusi su prisijungiančiąja valstybe, Taryba priima reikiamus A priedo pakeitimus. Neatsižvelgiant į 20 straipsnio 2 dalį, toks pakeitimas įsigalioja pirmąją antro mėnesio dieną po tos dienos, kai Danijos Vyriausybė gauna tos valstybės prisijungimo dokumentą.
16 straipsnis
Įsigaliojimas
1. Ši Konvencija įsigalioja pirmąją antro mėnesio dieną po tos dienos, kai Danijos Vyriausybė gauna pakankamai Susitariančiųjų Šalių parašų, o jeigu reikalaujama – Susitariančiųjų Šalių ratifikavimo, priėmimo arba patvirtinimo dokumentų, siekiant užtikrinti, kad būtų įsipareigota įmokėti bent 80 proc. didžiausio įmanomo A priede nurodytų įnašų vienetų skaičiaus.
2. Įsigaliojus šiai Konvencijai, jos nuostatos, įskaitant pakeitimus, yra privalomos kiekvienai vėliau prisijungusiai Susitariančiajai Šaliai, ir įsigalioja tai Šaliai pirmąją antro mėnesio dieną po tos dienos, kai Danijos Vyriausybė gauna Šalies ratifikavimo, priėmimo, patvirtinimo arba prisijungimo dokumentą.
17 straipsnis
Denonsavimas
1. Praėjus dvejiems metams nuo šios Konvencijos įsigaliojimo bet kuri Susitariančioji Šalis gali ją denonsuoti, raštu apie tai pranešusi Danijos Vyriausybei, o Danijos Vyriausybė apie šį denonsavimą turi pranešti Tarybai, Susitariančiosioms Šalims, CEPT direktoriui ir CEPT pirmininkui.
18 straipsnis
Susitariančiųjų Šalių teisės ir pareigos
1. Nė viena šios Konvencijos nuostata neribojama kiekvienos Susitariančiosios Šalies suvereni teisė reguliuoti savo pašto ir elektroninius ryšius.
2. Kiekviena Susitariančioji Šalis, kuri yra Europos Sąjungos valstybė narė, taikys šią Konvenciją laikydamasi savo įsipareigojimų pagal atitinkamas Sutartis.
19 straipsnis
Ginčų sprendimas
20 straipsnis
Pakeitimai
1. Taryba gali priimti šios Konvencijos pakeitimus, jeigu juos raštu patvirtina visos Susitariančiosios Šalys.
21 straipsnis
Depozitaras
1. Šios Konvencijos originalas, o kartu ir paskesni pakeitimai bei ratifikavimo, priėmimo, patvirtinimo arba prisijungimo dokumentai deponuojami Danijos Vyriausybės archyvuose.
2. Danijos Vyriausybė visoms šią Konvenciją pasirašiusioms arba prie jos prisijungusioms valstybėms ir CEPT pirmininkui pateikia šios Konvencijos ir visų Tarybos priimtų pakeitimų teksto patvirtintą kopiją. Kopijos susipažinti taip pat siunčiamos ECO direktoriui, Pasaulinės pašto sąjungos generaliniam sekretoriui, Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos generaliniam sekretoriui, Europos Komisijos pirmininkui ir Europos laisvosios prekybos asociacijos generaliniam sekretoriui.
3. Danijos Vyriausybė praneša visoms šią Konvenciją pasirašiusioms arba prie jos prisijungusioms valstybėms ir CEPT pirmininkui apie kiekvieną konkretų pasirašymą, ratifikavimą, priėmimą, patvirtinimą ir denonsavimą, taip pat apie šios Konvencijos ir kiekvieno jos pakeitimo įsigaliojimą. Danijos Vyriausybė visoms šią Konvenciją pasirašiusioms arba prie jos prisijungusioms valstybėms bei CEPT pirmininkui papildomai praneša apie kiekvieno prisijungimo įsigaliojimą.
A priedas
ĮNAŠŲ VIENETAI, KURIAIS REMIANTIS NUSTATOMAS FINANSINIS ĮNAŠAS IR SKAIČIUOJAMI SVERTINIAI BALSAI
25 vienetai: Prancūzija Ispanija
Vokietija Jungtinė Karalystė
Italija
15 vienetų: Nyderlandai Šveicarija
10 vienetų: Austrija Liuksemburgas
[Belgija] Norvegija
Danija Portugalija
Suomija [Rusijos Federacija]
Graikija Švedija
Turkija
5 vienetai: Airija
1 vienetas: [Albanija] Latvija
[Andora] Lichtenšteinas
[Azerbaidžanas] [Lietuva]
[Baltarusijos Respublika] [Malta]
[Bosnija ir Hercegovina] [Moldova]
Bulgarija Monakas
Kroatija Juodkalnija
Kipras Lenkija
[Čekija] Rumunija
Estija [San Marinas]
[Buvusioji Jugoslavijos Respublika Makedonija] [Serbijos Respublika]
Slovakija
[Gruzija] [Slovėnija]
Vengrija [Ukraina]
Islandija Vatikano miestas
CEPT narės, kurios nėra šios Konvencijos Susitariančiosios Šalys, nurodytos laužtiniuose skliaustuose. Jos priskirtos įnašo vienetui, atitinkančiam pagal CEPT susitarimą pasirinktą vienetą.
B priedas
Arbitražo procedūra
1. Visiems šios Konvencijos 19 straipsnyje nurodytiems ginčams spręsti pagal toliau nurodytas nuostatas sudaromas arbitražo teismas.
2. Bet kuri šios Konvencijos šalis gali įstoti į arbitražo teismo nagrinėjamą bylą palaikyti bet kurios šalies reikalavimų.
3. Arbitražo teismą sudaro trys nariai. Kiekviena ginčo šalis per du mėnesius nuo vienos šalies prašymo perduoti ginčą arbitražui gavimo skiria vieną arbitrą. Pirmieji du arbitrai per šešis mėnesius nuo antrojo arbitro paskyrimo paskiria trečiąjį arbitrą, kuris yra arbitražo teismo pirmininkas. Jeigu per reikalaujamą terminą vienas iš dviejų arbitrų nepaskiriamas, jį bet kurios šalies prašymu skiria Nuolatinio arbitražo teismo generalinis sekretorius. Ta pati tvarka taikoma ir tuo atveju, jeigu per nustatytą laikotarpį nepaskiriamas arbitražo teismo pirmininkas.
5. Arbitražo teismo sprendimas turi atitikti tarptautinę teisę ir turi būti grindžiamas šia Konvencija ir bendraisiais teisės principais.
6. Kiekviena šalis padengia su arbitru, už kurio paskyrimą ji yra atsakinga, susijusias išlaidas, taip pat savo su atstovavimu arbitražo teisme susijusias išlaidas. Išlaidos, susijusios su arbitražo teismo pirmininku, ginčo šalims padalijamos po lygiai.
7. Arbitražo teismas sprendimą priima savo narių, kurie negali susilaikyti nuo balsavimo, balsų dauguma. Arbitražo teismo sprendimas yra galutinis, privalomas visoms ginčo šalims ir negali būti skundžiamas. Šalys turi nedelsdamos jį įvykdyti. Jeigu kyla ginčas dėl arbitražo teismo sprendimo reikšmės arba taikymo srities, kuriai nors ginčo šaliai paprašius arbitražo teismas jį išaiškina.