|
LIETUVOS DARBO BIRŽOS
prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
Dėl asmenų KONSULTAVIMO lietuvos darbo biržoje prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir teritorinėse darbo biržose TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2014 m. gegužės 2 d. Nr. V-291
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 36¹, 362, 363, 365 ir 367 straipsnių nuostatas ir vadovaudamasis Vienodos ir kokybiškos asmenų konsultavimo praktikos užtikrinimo gairėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2012 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 1K-235/4-892:
1. T v i r t i n u Asmenų konsultavimo Lietuvos darbo biržoje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir teritorinėse darbo biržose tvarkos aprašą (pridedama).
2. P a v e d u:
2.1. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDB) ir teritorinių darbo biržų (toliau – TDB) darbuotojams, vykdantiems asmenų konsultavimą, vadovautis LDB interneto svetainėje www.ldb.lt paskelbtu Teisės aktų, reguliuojančių Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir teritorinių darbo biržų veiklą, susijusią su ūkio subjektų priežiūra, ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašu, patvirtintu LDB direktoriaus 2011 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. V-187 „Dėl teisės aktų, reguliuojančių Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir teritorinių darbo biržų veiklą, susijusią su ūkio subjektų priežiūra, ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašo patvirtinimo“ ir nuo 2015 m. sausio 1 d. konsultacijų duomenų rinkmena (toliau – konsultacijų medis), siekiant užtikrinti vienodą, neprieštaringą asmenų konsultavimą LDB ir TDB kompetencijos klausimais;
2.2. LDB Informacinių technologijų skyriui iki 2014 m. gruodžio 31 d. LDB interneto svetainėje įdiegti konsultacijų medį ir organizuoti telefoninių pokalbių įrašymo paslaugų pirkimą;
2.3. LDB skyrių vedėjams ir TDB direktoriams užtikrinti, kad:
2.3.1. būtų fiksuojami asmenų telefonu ir/ar elektroniniu paštu užduodami klausimai ir pateikti LDB ir TDB atsakymai į juos;
2.3.2. pasibaigus ketvirčiui per 10 darbo dienų LDB Darbo išteklių skyriui būtų pateiktos asmenų užduotų klausimų ir atsakymų į juos suvestinės;
2.4. LDB Darbo išteklių skyriui:
2.4.1. ne rečiau kaip kartą per ketvirtį apibendrinti LDB skyrių ir TDB pateiktų asmenų klausimų ir atsakymų į juos suvestines, parengiant bendrą asmenų klausimų ir atsakymų į juos suvestinę, ir, suderinus su LDB Teisės skyriumi, nuo 2015 m. sausio 1 d. skelbti ją LDB interneto svetainėje, formuojant konsultacijų medį, kuriam suteikiamas viešai paskelbtos konsultacijos statusas;
2.4.2. pasibaigus metams apibendrinti LDB skyrių vedėjų ir TDB direktorių pateiktą šio įsakymo 2.3.3 punkte nurodytą informaciją ir įtraukti ją į LDB veiklos ataskaitas;
2.5. TDB direktoriams parengti bendro pobūdžio ir sudėtingesnes konsultacijas teikiančių TDB darbuotojų sąrašą ir patvirtinti jį iki 2014 m. birželio 30 d.;
PATVIRTINTA
Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2014 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. V-291
asmenų KONSULTAVIMO lietuvos darbo biržoje prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir teritorinėse darbo biržose TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų konsultavimo Lietuvos darbo biržoje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir teritorinėse darbo biržose tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmenų konsultavimo tvarką, siekiant užtikrinti vienodą ir kokybišką Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDB) ir teritorinių darbo biržų (toliau – TDB) atliekamą jų kompetencijai priskirtų teisės aktų ar atskirų jų nuostatų taikymo aiškinimą.
2. Šis Aprašas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 36¹, 362, 363 ir 365 straipsnių nuostatas dėl ūkio subjektų konsultavimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimą Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, vadovaujantis Teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų veiklą ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2010 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1R-247 „Dėl Teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų veiklą ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Teisės aktų sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijos) ir Vienodos ir kokybiškos asmenų konsultavimo praktikos užtikrinimo gairėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2012 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 1K-235/4-892 „Dėl Rizikos vertinimu pagrįstos ūkio subjektų veiklos priežiūros gairių, Kontrolinio klausimyno rengimo ir naudojimo ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančių viešojo administravimo subjektų veikloje gairių, Vienodos ir kokybiškos asmenų konsultavimo praktikos užtikrinimo gairių patvirtinimo“.
3. Vykdant asmenų konsultavimą, būtina vadovautis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnyje nurodytais bendraisiais viešojo administravimo principais: įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, tarnybinės pagalbos efektyvumo, subsidiarumo, „vieno langelio“, to paties įstatymo 362 straipsnyje įtvirtintais ūkio subjektų veiklos priežiūros principais: minimalios ir proporcingos priežiūros naštos, nediskriminavimo, planavimo, viešumo, metodinės pagalbos teikimo, funkcijų atskyrimo, taip pat LDB direktoriaus 2013 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. V-197 „Dėl tarpininkavimo įdarbinant ir konsultavimo paslaugų teikimo kokybės standartų bei Pagrindinių klientų aptarnavimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintais Konsultavimo paslaugų teikimo kokybės standartu ir Pagrindinėmis klientų aptarnavimo taisyklėmis bei LDB direktoriaus 2012 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 347 „Dėl Klientų aptarnavimo telefonu kokybės standarto patvirtinimo“ patvirtintu Klientų aptarnavimo telefonu kokybės standartu.
4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Asmuo – fizinis ar juridinis asmuo, prašantis LDB ar/ir TDB konsultacijos jos kompetencijai priskirtų teisės aktų ar atskirų jų nuostatų taikymo klausimais.
4.2. Konsultacija – tai apibendrintas ar individualaus pobūdžio LDB ir/ar TDB paaiškinimas, nuomonė, paviešinta LDB ir TDB interneto svetainėje, žodžiu (telefonu) ar raštu (paštu arba elektroniniu paštu) teikta asmeniui kaip LDB ir/ar TDB supranta ir taiko jų kompetencijai priskirtus teisės aktus ar atskiras tokių teisės aktų nuostatas.
Konsultacija nėra oficialus norminis teisės aiškinimas.
Konsultacija neturi teisės akto galios.
Konsultacijos, kuri vėlesne konsultacija, aukštesniojo pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija ar kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti (klaidinga) teisės aktų reikalavimų, teisinės pasekmės –asmeniui, kuris vadovaujasi tokia konsultacija, negali būti taikomos poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, išskyrus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio 3 dalyje nurodytas išimtis.
4.3. Dažniausiai užduodami klausimai (toliau - D. U. K.) – vienodam konsultavimui užtikrinti skirta susistemintų paaiškinimų ir konsultacijų skiltis LDB interneto svetainėje.
4.4. Teisės aktų sąrašas – LDB interneto svetainėje kaip viešoji konsultacija paskelbtas Teisės aktų, reguliuojančių Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir teritorinių darbo biržų veiklą, susijusią su ūkio subjektų priežiūra, ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašas.
II. TEISĖS AKTŲ SĄRAŠO RENGIMAS IR SKELBIMAS
5. Teisės aktų sąrašą, vadovaudamiesi Teisės aktų sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijomis, ne rečiau kaip kas ketvirtį peržiūri ir, esant poreikiui, jį atnaujina, teikia LDB direktoriui tvirtinti ir LDB interneto svetainėje skelbia LDB Teisės skyriaus valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį (toliau kartu – darbuotojai).
6. Teisės aktų sąrašas ir jo pakeitimai derinami su LDB Darbo išteklių ir Užimtumo rėmimo skyrių darbuotojais.
III. KONSULTACIJŲ DUOMENŲ RINKMENOS KŪRIMAS
9. Konsultacijų duomenų rinkmena (toliau – konsultacijų medis) kuriama siekiant užtikrinti vienodą ir kokybišką konsultavimą.
10. Už informacijos apie LDB ir TDB teikiamas konsultacijas rinkimą ir teikimą LDB Darbo išteklių skyriui atsakingi pagal kompetenciją visų LDB skyrių vedėjai ir TDB direktorių paskirti atsakingi darbuotojai. Už konsultacijų medžio kūrimą ir reguliarų duomenų atnaujinimą atsakingas LDB Darbo išteklių skyrius.
11. Konsultacijų medyje skelbiamos konsultacijos, parengtos apibendrinus LDB ir TDB teiktas konsultacijas, atsakymus į asmenų žodžiu, raštu, LDB ar TDB elektroniniu paštu ar LDB ir TDB darbuotojų elektroninio pašto adresais pateiktus klausimus dėl teisės aktų nuostatų taikymo, LDB interneto svetainės skilties „D.U.K.“ dalyje „Klausimų santrauka“ pateiktus klausimus ir atsakymus į juos, žodžiu teiktus paaiškinimus ir kitą informaciją, kuri yra ar gali būti aktuali asmenims, taip pat priėmus naujus teisės aktus ar pasikeitus galiojantiems teisės aktams.
12. Konsultacijų medyje paskelbtomis konsultacijomis būtina vadovautis konsultuojant asmenis žodžiu ir raštu.
IV. KONSULTACIJŲ TEIKIMAS
14. Bendro pobūdžio konsultacijos teikiamos bendraisiais LDB ir TDB telefonais, nurodytais LDB ir TDB interneto svetainių skiltyse „Struktūra ir kontaktai“.
15. Sudėtingesnės konsultacijos, teikiamos LDB arba TDB darbuotojų, kurie pagal kompetenciją gali nagrinėti konkrečios jų kuruojamos srities klausimus, telefonais, nurodytais LDB ir TDB interneto svetainių skiltyse „Struktūra ir kontaktai“.
16. Teikiant konsultacijas, būtina vadovautis konsultacijų medyje paskelbta informacija. Telefonu gali būti teikiama ir kita informacija, kuriai pateikti nereikia detalesnės analizės, papildomo tyrimo ar duomenų rinkimo.
17. Jeigu nėra galimybės iškart pateikti konsultacijos (reikia detalesnės analizės, papildomo tyrimo ar duomenų rinkimo), konsultuojantis darbuotojas informuoja, kad konsultacija bus pateikta vėliau skambinančio asmens nurodytu telefonu, elektroniniu paštu, arba pasiūlo asmeniui pateikti klausimą raštu.
19. Rašytinės konsultacijos teikiamos atsakant į asmens raštu ar elektroniniu paštu pateiktus klausimus dėl teisės aktų nuostatų taikymo pagal LDB ir TDB kompetenciją.
20. Rašytinės konsultacijos projektas prieš teikiant jį pasirašyti LDB direktoriui ar direktoriaus pavaduotojui pagal kuruojamą veiklos sritį turi būti suderintas Rengiamų dokumentų derinimo tvarkos apraše, patvirtintame LDB direktoriaus 2011 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. V-285 „Dėl Rengiamų dokumentų derinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.
21. Asmenims, atvykus į LDB ar TDB, bendrojo pobūdžio konsultacijas teikia „vieno langelio“ principu asmenis aptarnaujantis LDB ar TDB darbuotojas, sudėtingesnes konsultacijas pagal kompetenciją teikia LDB ar TDB struktūrinių padalinių darbuotojai.
22. Teikiant konsultacijas į LDB ar TDB atvykusiems asmenims, taikomos Aprašo 16 - 20 punktų nuostatos.
23. LDB ar TDB gali organizuoti konsultacijas tikslinėms grupėms (pvz., asociacijų, visuomeninių organizacijų atstovams ir kt.), iš anksto nustačius konsultacijos temą, susitikimo vietą, laiką ir kitas organizacinio pobūdžio detales.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS