LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO VALDYBA
SPRENDIMAS
DĖL SEIMO VALDYBOS 2014 M. LIEPOS 16 D. SPRENDIMO NR. SV-S-712 „DĖL EUROPOS SĄJUNGOS REIKALŲ SVARSTYMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIME REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. sausio 11 d. Nr. SV-S-72
Vilnius
Pakeisti Europos Sąjungos reikalų svarstymo Lietuvos Respublikos Seime reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2014 m. liepos 16 d. sprendimu Nr. SV-S-712 „Dėl Europos Sąjungos reikalų svarstymo Lietuvos Respublikos Seime reglamento patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
Seimo valdybos
2014 m. liepos 16 d.
sprendimu Nr. SV-S-712
(2017 m. sausio 11 d.
sprendimo Nr. SV-S-72 redakcija)
Europos Sąjungos reikalų svarstymo
LIETUVOS RESPUBLIKOS Seime
reglamentas
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Europos Sąjungos reikalų svarstymo Lietuvos Respublikos Seime reglamento (toliau – Reglamentas) tikslas – užtikrinti sklandų Europos Sąjungos (toliau – ES) reikalų svarstymą ir koordinavimą Lietuvos Respublikos Seime (toliau – Seimas).
2. Reglamente nustatyta Seimo komitetų veiklos tvarka svarstant pasiūlymus priimti ES teisės aktus, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau – Seimo statutas) 1801 straipsnio 4 dalyje (toliau – pasiūlymas priimti ES teisės aktą), Europos Komisijos metinę darbo programą ir kitus ES dokumentus, kaip jie apibrėžti Seimo statuto 1801 straipsnio 5 dalyje (toliau – kiti ES dokumentai), dalyvavimą rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją ir jos svarstymą, Seimo komitetų veiklą vykdant atitikties subsidiarumo principui kontrolę, atliekant Europos semestro proceso stebėseną ir parlamentinę kontrolę, prižiūrint, kad įstatymų leidybos procedūrų metu būtų laiku ir tinkamai priimami įstatymai, kuriais perkeliama ir (ar) įgyvendinama ES teisė.
4. Reglamente vartojamos sąvokos:
4.1. Europos Komisijos metinė darbo programa – Europos Komisijos metinis veiklos planavimo dokumentas, kuriame nustatomi Europos Komisijos metų uždaviniai, prioritetai ir įvardijamos teisėkūros ir ne teisėkūros iniciatyvos, kuriomis Europos Komisija planuoja įgyvendinti nustatytus uždavinius.
4.3. Lietuvos Respublikos pozicija – atsakingos institucijos parengta pozicija dėl pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar dėl kito ES dokumento, kaip nustatyta Europos reikalų koordinavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“.
4.4. Subsidiarumo principas – Europos Sąjungos sutarties 5 straipsnyje nurodytos sąlygos, kuriomis ES turi teisę imtis veiksmų srityse, nepriklausančiose Sąjungos išimtinei kompetencijai. Subsidiarumo principas taikomas pagal Europos Sąjungos sutarties ir Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo protokolo Nr. 2 „Dėl subsidiarumo ir proporcingumo principų taikymo“ nuostatas.
II SKYRIUS
EUROPOS KOMISIJOS METINĖS DARBO PROGRAMOS SVARSTYMAS.
SEIMO PRIORITETŲ PAGAL EUROPOS KOMISIJOS METINĘ DARBO PROGRAMĄ NUSTATYMAS IR JŲ svarstymo STEBĖSENA
5. Seime gauta ir Seimo Europos reikalų komitete (toliau – Europos reikalų komitetas) įregistruota Europos Komisijos metinė darbo programa pristatoma bendrame Europos reikalų komiteto ir Seimo Užsienio reikalų komiteto (toliau – Užsienio reikalų komitetas) posėdyje, į kurį kviečiami specializuotų komitetų atstovai. Pristatyti šią programą kviečiami Europos Komisijos nariai.
6. Europos reikalų komitetas ir Užsienio reikalų komitetas, išklausę Europos Komisijos metinės darbo programos pristatymą, sprendimu paprašo specializuotų komitetų pagal kompetenciją apsvarstyti Europos Komisijos metinę darbo programą, pateikti motyvuotas išvadas dėl šioje programoje numatytų pasiūlymų aktualumo Lietuvai ir priskirti juos vienai iš šių kategorijų: labai aktualūs, aktualūs arba nelabai aktualūs.
7. Reglamento 6 punkte nurodytas sprendimas nedelsiant perduodamas visiems specializuotiems komitetams.
8. Specializuoti komitetai pagal kompetenciją svarsto Europos Komisijos metinę darbo programą ir priima motyvuotas išvadas dėl šioje programoje numatomų pasiūlymų aktualumo Lietuvai, priskirdami juos vienai iš Reglamento 6 punkte nurodytų kategorijų. Išvadose specializuoti komitetai taip pat nurodo, kurių Europos Komisijos metinėje darbo programoje nurodytų pagal teisėkūros procedūrą priimamų aktų projektų, kaip jie apibrėžti Seimo statuto 1801 straipsnio 3 dalyje (toliau – pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas), atitiktį subsidiarumo principui numato vertinti.
9. Specializuotuose komitetuose svarstant Europos Komisijos metinę darbo programą, įvertinamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) parengtas Lietuvos aktualiausių klausimų sąvadas, kuriame nurodomi Vyriausybės siūlymai dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai, taip pat gautos valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, socialinių ir ekonominių partnerių, kitų suinteresuotų asmenų nuomonės dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje numatomų pasiūlymų ir jų aktualumo Lietuvai.
10. Specializuotų komitetų motyvuotos išvados dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje numatomų pasiūlymų aktualumo Lietuvai Reglamento 2 priede nustatyta forma pateikiamos toliau svarstyti bendrame Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų posėdyje ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Europos Komisijos metinės darbo programos perdavimo Seimo komitetams dienos.
11. Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetai, bendrame posėdyje apibendrinę Reglamento 10 punkte nurodytas išvadas dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje numatomų pasiūlymų aktualumo Lietuvai, priima bendrą išvadą, kurioje:
11.1. atsižvelgę į specializuotų komitetų išvadas, priskiria Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktą numatomą pasiūlymą priimti ES teisės aktą ar kitą ES dokumentą prie labai aktualių ar aktualių Seimo prioritetų kategorijos;
11.2. priskiria prie labai aktualių ar aktualių Seimo prioritetų kategorijos Europos Komisijos metinėje darbo programoje numatomą pasiūlymą priimti ES teisės aktą ar kitą ES dokumentą, kurį specializuoti komitetai atitinkamai priskyrė prie aktualių ar nelabai aktualių;
11.3. priskiria prie aktualių ar nelabai aktualių Seimo prioritetų kategorijos Europos Komisijos metinėje darbo programoje numatomą pasiūlymą priimti ES teisės aktą ar kitą ES dokumentą, kurį specializuoti komitetai atitinkamai priskyrė prie labai aktualių ar aktualių;
12. Bendra Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų išvada dėl Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą perduodama Vyriausybei, specializuotiems komitetams, Seimo nuolatiniam atstovui Europos Sąjungoje ir ES institucijoms.
13. Seime gavus pasiūlymą priimti ES teisės aktą arba kitą ES dokumentą, neįtrauktą į Europos Komisijos metinę darbo programą, Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas dėl sričių, nurodytų Seimo statuto 1802 straipsnio 3 dalyje, gali prašyti specializuoto komiteto pareikšti savo nuomonę dėl jo aktualumo Lietuvai.
14. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas pagal kompetenciją, Reglamento 13 punkte nustatyta tvarka gavęs specializuoto komiteto nuomonę ir ją įvertinęs, į Europos Komisijos metinę darbo programą neįtrauktą pasiūlymą priimti ES teisės aktą arba kitą ES dokumentą gali priskirti prie labai aktualių arba aktualių Seimo prioritetų kategorijos.
15. Specializuoti komitetai ir Užsienio reikalų komitetas pagal nustatytus Seimo prioritetus pagal Europos Komisijos metinę darbo programą ne rečiau kaip kartą per metus Europos reikalų komitetui Reglamento 1 priede nustatyta forma teikia informaciją apie labai aktualių ar aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktą ar kitų ES dokumentų svarstymą Lietuvos Respublikos ir ES institucijose.
16. Europos reikalų komitetas, vykdydamas Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą svarstymo stebėseną, iš specializuotų komitetų ir Užsienio reikalų komiteto gautą Reglamento 15 punkte numatytą informaciją apibendrina. Kiekvienos Seimo pavasario sesijos pradžioje Europos reikalų komiteto pirmininkas apibendrintą informaciją apie Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą svarstymo eigą pateikia Seimo seniūnų sueigai.
III SKYRIUS
Pasiūlymų priimti ES teisės aktus ir kitų ES DOKUMENTŲ, LIETUVOS RESPUBLIKOS POZICIJŲ SVARSTYMAS
17. Seime gautas ir Europos reikalų komitete registruotas labai aktualus ar aktualus pasiūlymas priimti ES teisės aktą ar kitas ES dokumentas Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto dėl sričių, nurodytų Seimo statuto 1802 straipsnio 3 dalyje, sprendimu perduodamas nagrinėti specializuotam komitetui pagal kompetenciją.
18. Europos reikalų komitetas dėl pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito ES dokumento gali nuspręsti prašyti Užsienio reikalų komiteto pareikšti nuomonę. Taip pat dėl sričių, nurodytų Seimo statuto 1802 straipsnio 3 dalyje, Užsienio reikalų komitetas gali nuspręsti prašyti Europos reikalų komiteto pareikšti nuomonę dėl pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito ES dokumento.
19. Specializuoti komitetai, gavę jiems perduotą labai aktualų ar aktualų pasiūlymą priimti ES teisės aktą arba kitą ES dokumentą, prireikus į artimiausio posėdžio darbotvarkę įtraukia klausimą dėl pasirengimo svarstyti šį pasiūlymą ar dokumentą.
20. Seimo komitetai Seimo statuto nustatyta tvarka prireikus organizuoja klausymus tiek dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito ES dokumento, tiek dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito ES dokumento.
21. Seimo komitetuose svarstant labai aktualius ar aktualius pasiūlymus priimti ES teisės aktus ar kitus ES dokumentus ir Lietuvos Respublikos pozicijas dėl labai aktualių ar aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktus ar kitų ES dokumentų, įvertinamos gautos valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, socialinių ir ekonominių partnerių, kitų suinteresuotų asmenų, nepriklausomų ekspertų nuomonės bei išvados dėl reikalingų esamo teisinio reguliavimo pakeitimų, naujų teisėkūros iniciatyvų poreikio priėmus pasiūlymą, pasiūlymo įtakos valstybės biudžetui, taip pat kita susijusi informacija.
22. Seimo komitetai, apsvarstę labai aktualius ar aktualius pasiūlymus priimti ES teisės aktus ar kitus ES dokumentus ir Lietuvos Respublikos pozicijas dėl labai aktualių ar aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktus ar kitų ES dokumentų, Seimo statuto 18010 ir 18011 straipsniuose nustatyta tvarka priima Reglamento 3 priede nustatytos formos išvadą. Seimo komitetas šioje išvadoje nurodo:
22.2. savo argumentuotą sprendimą:
22.2.1. pasiūlyti Lietuvos Respublikos poziciją pakeisti ir (ar) patikslinti (pateikiami konkretūs pasiūlymai) arba
23. Lietuvos Respublikos pozicija dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito ES dokumento, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos pozicijos pakeitimus per visą jos rengimo laikotarpį, gali būti pakartotinai svarstoma Seimo statuto 18010 ir 18011 straipsniuose nustatyta tvarka.
24. Apie priimtą Reglamento 22 punkte nurodytą išvadą specializuotas komitetas nedelsdamas informuoja Europos reikalų komitetą arba Užsienio reikalų komitetą pagal kompetenciją.
25. Europos reikalų komitete arba Užsienio reikalų komitete pagal kompetenciją susipažįstama su specializuoto komiteto išvada, nurodyta Reglamento 22 punkte, ir priimamas sprendimas dėl šio klausimo įtraukimo į artimiausio posėdžio darbotvarkę.
26. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas pagal kompetenciją, svarstydamas specializuoto komiteto išvadą, nurodytą Reglamento 22 punkte, arba Lietuvos Respublikos poziciją dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą arba kito ES dokumento, gali nuspręsti Seimo vardu pareikšti nuomonę. Nusprendus pareikšti Seimo nuomonę, pasiūloma šios nuomonės formuluotė. Seimo nuomonė pareiškiama Seimo statuto 18015 straipsnyje nustatyta tvarka. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas pagal kompetenciją, apsvarstęs Reglamento 22 punkte nurodytą specializuoto komiteto išvadą arba Lietuvos Respublikos poziciją dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą arba dėl kito ES dokumento, gali priimti sprendimą:
26.2. pasiūlyti Lietuvos Respublikos poziciją pakeisti ir (ar) patikslinti (pasiūloma konkreti formuluotė);
27. Seime gautus nelabai aktualius pasiūlymus priimti ES teisės aktus ir kitus ES dokumentus, į Europos Komisijos metinę darbo programą neįtrauktus ne pagal teisėkūros procedūrą priimamų aktų projektus ar tokių aktų pakeitimo projektus Seimo komitetai svarsto Vyriausybės, Europos reikalų komiteto ar Užsienio reikalų komiteto prašymu arba savo (komiteto pirmininko) iniciatyva, jeigu Reglamente nenustatyta kitaip. Svarstant šiame punkte nurodytus pasiūlymus ir dokumentus, mutatis mutandis taikomos šio skyriaus nuostatos.
IV SKYRIUS
subsidiarumo principo kontrolė
28. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas dėl sričių, nurodytų Seimo statuto 1802 straipsnio 3 dalyje, Seime gautą pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektą perduodamas pagal kompetenciją nagrinėti specializuotam komitetui, kartu nurodo, ar šis pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas buvo įtrauktas į Europos Komisijos metinę darbo programą ir ar atitinkamas komitetas, apsvarstęs Europos Komisijos metinėje darbo programoje numatytų pasiūlymų aktualumą Lietuvai, yra priėmęs sprendimą įvertinti šio pasiūlymo atitiktį subsidiarumo principui.
29. Specializuoto komiteto pirmininkas, rengdamas komiteto posėdžių darbotvarkes, nusprendžia, ar pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimas turi būti svarstomas komitete. Nusprendęs pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimo nesvarstyti kaip atskiro klausimo, komiteto pirmininkas ne vėliau kaip likus 3 savaitėms iki 8 savaičių termino, skaičiuojamo nuo pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto perdavimo ES valstybių narių nacionaliniams parlamentams visomis oficialiosiomis ES kalbomis, pabaigos apie tai praneša Europos reikalų komitetui arba Užsienio reikalų komitetui pagal kompetenciją.
30. Specializuotas komitetas, rengdamasis svarstyti pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitiktį subsidiarumo principui, gali prašyti Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir kitų valstybės institucijų parengti išvadas dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui. Apie pateiktą prašymą (prašymus) ir gautą atsakymą specializuotas komitetas informuoja Europos reikalų komitetą arba Užsienio reikalų komitetą pagal kompetenciją ir specializuotus komitetus, kuriems buvo perduotas pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas.
31. Į specializuoto komiteto posėdį, kuriame planuojama svarstyti pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, kviečiami dalyvauti už Lietuvos Respublikos pozicijos parengimą atsakingos institucijos atstovai, Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovai, kiti nuomones ar išvadas teikę asmenys, Europos reikalų komiteto ar Užsienio reikalų komiteto biuro atsakingi tarnautojai.
32. Specializuoto komiteto posėdyje, svarstant pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, įvertinama Seimo statuto 1807 straipsnyje nustatyta tvarka pateiktoje Lietuvos Respublikos pozicijoje išdėstyta argumentuota už Lietuvos Respublikos pozicijos parengimą atsakingos institucijos nuomonė, ar pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas neprieštarauja subsidiarumo principui.
33. Specializuotas komitetas, apsvarstęs pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, priima vieną iš šių argumentuotų sprendimų (įforminama komiteto išvada):
34. Specializuotas komitetas išvadą dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui Reglamento 3 priede nustatyta forma pateikia Europos reikalų komitetui arba Užsienio reikalų komitetui pagal kompetenciją paprastai ne vėliau negu likus 3 savaitėms iki 8 savaičių termino, skaičiuojamo nuo pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto perdavimo ES valstybių narių nacionaliniams parlamentams visomis oficialiosiomis ES kalbomis, pabaigos.
35. Specializuotam komitetui nustačius galimą subsidiarumo principo pažeidimą, apie tai nedelsiant informuojamas Europos reikalų komitetas arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetas ir Seimo nuolatinis atstovas Europos Sąjungoje.
36. Europos reikalų komitetas arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetas pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą svarsto Seimo statuto 1806 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka.
37. Apsvarstęs pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, Europos reikalų komitetas arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetas priima vieną iš šių argumentuotų sprendimų (įforminama komiteto išvada):
38. Europos reikalų komitetui arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetui nustačius galimą subsidiarumo principo pažeidimą, informacija apie tai nedelsiant perduodama Seimo nuolatiniam atstovui Europos Sąjungoje.
39. Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto išvada dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto galimo prieštaravimo subsidiarumo principui kartu su Seimo rezoliucijos dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui projektu, Seimo statuto 35 straipsnyje nustatyta tvarka pateikus prašymą Seimo seniūnų sueigai, perduodami svarstyti Seimo posėdyje.
40. Apie Seimo priimtą rezoliuciją dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui nedelsiant informuojami Europos Parlamento, ES Tarybos ir Europos Komisijos pirmininkai ir kitų ES valstybių narių nacionaliniai parlamentai. Seimo rezoliucija dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui taip pat perduodama Vyriausybei ir Seimo nuolatiniam atstovui Europos Sąjungoje.
V SKYRIUS
DALYVAVIMAS EUROPOS SEMESTRO PROCESE
41. Europos Komisijai paskelbus metinę augimo apžvalgą ir šalies ataskaitą, šie ES dokumentai perduodami specializuotiems komitetams pagal kompetenciją svarstyti ir pateikti Europos reikalų komitetui išvadas. Kiti Seimo komitetai Europos Komisijos paskelbtą metinę augimo apžvalgą gali svarstyti savo (komiteto pirmininko) iniciatyva.
42. Reglamento 41 punkte numatyti specializuoti komitetai išvadas dėl metinės augimo apžvalgos ir šalies ataskaitos Europos reikalų komitetui pateikia atsižvelgdami į šio klausimo svarstymo ES Taryboje ir Europos Parlamente terminus, tačiau ne vėliau kaip kovo mėnesį.
43. Europos reikalų komitetas, gavęs Reglamento 42 punkte nurodytas specializuotų komitetų išvadas, prireikus jas apsvarsto ir savo išvadas dėl jų pateikia Vyriausybei.
44. Seimo komitetai pagal kompetenciją svarsto kiekvienais metais skelbiamą šalies ekonominės raidos scenarijų ir Valstybės kontrolės išvadą dėl jo, prireikus priima išvadas.
45. Reglamento 41 punkte numatyti specializuoti komitetai savo posėdžiuose arba bendrame posėdyje kartu su Europos reikalų komitetu svarsto Vyriausybės pateiktas einamųjų metų Lietuvos stabilumo programą ir Nacionalinę reformų darbotvarkę arba šių dokumentų projektus ir prireikus priima išvadas dėl jų. Seimo komitetų išvados dėl šių dokumentų perduodamos Vyriausybei.
46. Europos Komisijai paskelbus konkrečioms valstybėms narėms skirtas rekomendacijas, Reglamento 41 punkte numatyti specializuoti komitetai prireikus Europos reikalų komiteto prašymu apsvarsto Lietuvai skirtas rekomendacijas ir išvadas dėl jų pateikia Europos reikalų komitetui.
47. Europos reikalų komitetas svarsto Reglamento 46 punkte nurodytas rekomendacijas ir Seimo komitetų išvadas. Prireikus savo išvadą dėl šiame punkte nurodytų dokumentų Europos reikalų komitetas pateikia Vyriausybei.
48. Seimo komitetai, svarstydami Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą arba šio įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, atsižvelgia į paskutines Europos Komisijos rekomendacijas ir nuomonę dėl Lietuvos stabilumo programos ir Reglamento 42, 44, 45 ir 46 punktuose nurodytas išvadas.
VI SKYRIUS
ES INSTITUCIJŲ METINIŲ VEIKLOS ATASKAITŲ SVARSTYMAS
49. Seime gauta ir Europos reikalų komitete registruota Europos Audito Rūmų metinė ataskaita perduodama Seimo Audito komitetui (toliau – Audito komitetas) ir pristatoma Europos reikalų ir Audito komitetuose. Pristatyti šią ataskaitą kviečiamas Europos Audito Rūmų narys. Kiti Seimo komitetai Europos Audito Rūmų metinę ataskaitą gali svarstyti savo (komiteto pirmininko) iniciatyva.
50. Europos Audito Rūmų metinės ataskaitos svarstymo komitetuose datą komitetai suderina su Europos Audito Rūmų atstovais.
51. Audito komiteto ir Europos reikalų komiteto pirmininkų sprendimu Europos Audito Rūmų metinė ataskaita gali būti svarstoma bendrame šių komitetų posėdyje.
52. Seime gautos ir Europos reikalų komitete registruotos metinės Europos policijos biuro (Europolo) ir Eurojusto ataskaitos perduodamos Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui (toliau – Teisės ir teisėtvarkos komitetas) ir Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui (toliau – Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas) ir pristatomos Europos reikalų komitete, Teisės ir teisėtvarkos komitete ir (ar) Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete.
VII SKYRIUS
ĮSTATYMŲ, KURIAIS PERKELIAMA ir (ar) įgyvendinama ES TEISĖ, PROJEKTŲ RENGIMO IR SVARSTYMO STEBĖSENA
54. Ne rečiau kaip kartą per ketvirtį Europos reikalų komitetas, gavęs Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos informaciją apie tai, kaip valstybės institucijos ir įstaigos rengia Lietuvos Respublikos įstatymų, būtinų ES teisei perkelti ir (ar) įgyvendinti, projektus, taip pat kitą informaciją, susijusią su ES teisės perkėlimu ir (ar) įgyvendinimu, svarsto šį klausimą komiteto posėdyje ir prireikus priima argumentuotą sprendimą ar nuomonę.
55. Europos reikalų komitetas Reglamento 54 punkte nurodytą informaciją perduoda specializuotiems komitetams. Siekiant užtikrinti, kad įstatymų leidybos procedūrų metu būtų laiku ir tinkamai priimami įstatymai, kuriais perkeliama ir (ar) įgyvendinama ES teisė, specializuoti komitetai, pagal kompetenciją teikdami pasiūlymus dėl rengiamo Seimo sesijos darbų programos projekto, atsižvelgia į Europos reikalų komiteto perduotą informaciją, susijusią su ES teisės perkėlimu ir (ar) įgyvendinimu.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
56. Taikant Reglamento nuostatas, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Seimo statutu ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais.
57. Bendra Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų išvada dėl Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą, informacija apie galimą pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimą subsidiarumo principui, Seimo rezoliucija dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui, informacija apie Europos semestro dokumentų svarstymą Seimo komitetuose, informacija apie Reglamento VI skyriuje nurodytų dokumentų svarstymą nedelsiant paskelbiama Tarpparlamentinėje Europos Sąjungos informacijos mainų sistemoje (IPEX).
58. Bendra Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų išvada dėl Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą, Seimo komiteto išvada dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto, taip pat dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui nedelsiant paskelbiama Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinėje sistemoje (LINESIS).
Europos Sąjungos reikalų svarstymo
Lietuvos Respublikos Seime reglamento
1 priedas
(Informacijos apie labai aktualių ar aktualių pasiūlymų priimti Europos Sąjungos (ES) teisės aktą ar kitų ES dokumentų
svarstymą Lietuvos Respublikos ir ES institucijose pateikimo forma)
Lietuvos Respublikos Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą
ir kitų aktualių iniciatyvų svarstymo STEBĖSENA
I. INICIATYVOS PAGAL EUROPOS KOMISIJOS (EK) 20__ METŲ DARBO PROGRAMĄ
Eil. Nr. |
Pasiūlymo priimti ES teisės aktą pavadinimas ir numeris |
Iniciatyvos Nr. pagal EK 20__ m. darbo programą |
Seimo nariai, atsakingi už dalyvavimą rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją |
Seimo prioritetas |
Svarstymo ES institucijose stadija |
Svarstymo Seime eiga |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. INICIATYVOS PAGAL EUROPOS KOMISIJOS (EK) ANKSTESNIŲ METŲ METINES DARBO PROGRAMAS
Eil. Nr. |
Pasiūlymo priimti ES teisės aktą pavadinimas ir numeris |
Iniciatyvos Nr. pagal EK 20__ m. darbo programą |
Seimo nariai, atsakingi už dalyvavimą rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją |
Seimo prioritetas |
Svarstymo ES institucijose stadija |
Svarstymo Seime eiga |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Europos Sąjungos reikalų svarstymo
Lietuvos Respublikos Seime reglamento
2 priedas
(Komiteto išvados dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai forma)
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
(komiteto pavadinimas)
IŠVADA
DĖL EUROPOS KOMISIJOS KOMUNIKATO EUROPOS PARLAMENTUI, TARYBAI, EUROPOS EKONOMIKOS IR SOCIALINIŲ REIKALŲ KOMITETUI IR REGIONŲ KOMITETUI „20_____ METŲ KOMISIJOS DARBO PROGRAMA“
Nr. ES-___-___ / Nr. COM (___)___
(Posėdžio data) (Protokolo Nr.)
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: _____.
2. Komiteto išvados rengėjai: _____.
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės siūlymai dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai: _____.
4. Kitų komitetų išvados ar papildoma informacija:
Eil. Nr. |
Teikėjas |
Turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Seimo narių komitetui raštu pateikti pasiūlymai ir pastabos:
Eil. Nr. |
Teikėjas |
Turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pateikti pasiūlymai ir pastabos:
Eil. Nr. |
Teikėjas |
Turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Socialinių ir ekonominių partnerių, kitų suinteresuotų asmenų nuomonės ir išvados:
Eil. Nr. |
Teikėjas |
Turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Komiteto sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 1804 str. 2 d.):
Eil. Nr.
|
Europos Komisijos darbo programos iniciatyvos Nr. |
Pasiūlymo ar teisės akto pavadinimas |
Teisinio (T) / neteisinio (N) pobūdžio dokumentas |
Pasiūlymo ar teisės akto turinys |
Aktualumas Lietuvai, siūlomas |
Aktualumo Lietuvai pagrindimas |
Seimo nariai, atsakingi už dalyvavimą pozicijos rengimo ir derinimo procese |
Seimo komiteto sprendimas dėl tikslingumo svarstyti pasiūlymo ar teisės akto atitiktį subsidiarumo principui |
|
Vyriausybės |
Seimo komiteto |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Balsavimo rezultatai: už – ____, prieš – ____, susilaikė – ____.
10. Komiteto narių (ne mažiau kaip 3) atskiroji nuomonė: ____.
Komiteto pirmininkas (Parašas) (Vardas ir pavardė)
(Komiteto biuro tarnautojo pareigos, vardas ir pavardė)
Europos Sąjungos reikalų svarstymo
Lietuvos Respublikos Seime reglamento
3 priedas
(Komiteto išvados dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui, dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito ES dokumento forma)
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
(komiteto pavadinimas)
IŠVADA
DĖL (Dokumento pavadinimas)
Nr. ES-___-___ / Nr. COM (___)___
Pasiūlymo aktualumas Lietuvai (pagal Seimo statuto 1804 str. 2 d.): _____
(Posėdžio data) (Protokolo Nr.)
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: ____.
2. Komiteto išvados rengėjai: ____.
3. Lietuvos Respublikos pozicija:
Eil. Nr. |
Institucija, Lietuvos Respublikos pozicijos numeris ir data |
Turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
|
|
|
|
4. Kitų komitetų išvados ar papildoma informacija:
Eil. Nr. |
Teikėjas |
Turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Seimo narių komitetui raštu pateikti pasiūlymai ir pastabos:
Eil. Nr. |
Teikėjas |
Turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pateikti pasiūlymai ir pastabos:
Eil. Nr. |
Teikėjas |
Turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Socialinių ir ekonominių partnerių, ekspertų, kitų suinteresuotų asmenų nuomonės ir išvados:
Eil. Nr. |
Teikėjas |
Turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Komiteto sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 1806 str. 2 d., 18011 str. 1 d.):
8.1. Dėl pasiūlymo priimti ES teisės aktą atitikties subsidiarumo principui
|
Pasiūlymas neprieštarauja subsidiarumo principui arba Pasiūlymas gali prieštarauti subsidiarumo principui: (Pateikiamas motyvuotas paaiškinimas, jeigu yra galimas prieštaravimas subsidiarumo principui) |
8.2. Dėl Lietuvos Respublikos pozicijos |
Pritarti Lietuvos Respublikos pozicijai arba Siūlyti Lietuvos Respublikos pozicijos pakeitimus ir (ar) patikslinimus: |
9. Balsavimo rezultatai: už – ____, prieš – ____, susilaikė – ____.
10. Komiteto narių (ne mažiau kaip 3) atskiroji nuomonė: ____.
11. Komiteto paskirtas pranešėjas: _____.
Komiteto pirmininkas (Parašas) (Vardas ir pavardė)
(Komiteto biuro tarnautojo pareigos, vardas ir pavardė)