NEW-4

ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ, GAUTŲ UŽ TEIKIAMAS PASLAUGAS, KAUPIMO, ĮMOKĖJIMO Į SAVIVALDYBĖS BIUDŽETĄ IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. gegužės 26 Nr. T-162

Šakiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 2 straipsnio 7 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 patvirtintų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių 35 punktu, Šakių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų, gautų už teikiamas paslaugas, kaupimo, įmokėjimo į savivaldybės biudžetą ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimą Nr. T-91 „Dėl rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų naudojimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Edgaras Pilypaitis

 


 

PATVIRTINTA

Šakių rajono savivaldybės tarybos

2017 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T-162

 

RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ KAUPIMO, ĮMOKĖJIMO Į SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETUS IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų kaupimo, įmokėjimo į savivaldybės biudžetą ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų kaupimą, įskaitymą į rajono savivaldybės biudžeto pajamas, lėšų naudojimą programų vykdymui, asignavimų valdytojų teises pareigas ir atsakomybę.

2. Pagrindinės sąvokos:

2.1. Savivaldybės biudžetas – rajono savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

2.2. Asignavimai – rajono savivaldybės biudžete patvirtinta lėšų išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką savivaldybės administracijos Biudžeto ir turto skyriui, patvirtintoms programoms finansuoti.

2.3. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai – rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų ar savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų rajono savivaldybės tarybos patvirtintame rajono savivaldybės biudžete, vadovai (savivaldybės administracijoje administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, savivaldybės administracijos padaliniuose – padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys).

2.4. Finansavimas – lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms arba tiesioginis biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų išlaidų ir įsigyjamo turto apmokėjimas iš savivaldybės biudžeto sąskaitų.

2.5. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybinę rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą,  kurios įmokomos į savivaldybės biudžetą ir kurios naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti. Savivaldybės biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų apmokėjimo kainas ir tarifus nustato savivaldybės taryba, jeigu teisės aktai nenustato kitaip.

2.6. Programa – strateginio ir (arba) metinio veiklos plano dalis, skirta asignavimų valdytojo strateginiam tikslui įgyvendinti, kurios asignavimai gali būti planuojami iš savivaldybės biudžeto pajamų dalies, biudžetinių įstaigų pajamų, kitų valstybės biudžeto arba savivaldybės biudžeto lėšų, kitų teisėtai gautų lėšų.

2.7. Programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti.

2.8. Ekonominė biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikacija – biudžeto pajamų ir asignavimų suskirstymas pagal bendrus ekonominius lėšų kaupimo ir skirstymo požymius.

2.9. Funkcinė asignavimų klasifikacija – asignavimų suskirstymas pagal valstybės funkcijas.

3. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Biudžetinių įstaigų pajamos įskaitomos į rajono savivaldybės biudžetą. Biudžetinių įstaigų pajamų planas asignavimų valdytojų teikimu tvirtinamas atitinkamų metų rajono savivaldybės biudžete. Asignavimų valdytojai kartu su biudžeto programų sąmatomis teikia ir programų, vykdomų iš biudžetinių įstaigų pajamų, sąmatų projektus. Sąmatų projektai sudaromi pagal funkcinę ir ekonominę biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikaciją.

5. Pajamoms priskiriama gautos įplaukos už:

5.1. suteiktas atlygintinas paslaugas;

5.2. parduotas prekes;

5.3. trumpalaikio ir ilgalaikio turto nuomą;

5.4. gyvenamųjų patalpų nuomos administravimą;

5.5. negyvenamųjų patalpų nuomą;

5.6. už pramoginius renginius, ekspozicijas ir parodas;

5.7. išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose (mokestis už vaikų mokymą neformalaus ugdymo įstaigose, mokestis už vaikų maitinimą švietimo įstaigose, mokestis už vaikų išlaikymą ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir kt.);

5.8. už kopijavimo ir dokumentų dauginimo paslaugas;

5.9. už naudojimąsi kompiuterizuotomis darbo vietomis;

5.10. už praktinio vairavimo mokymą;

5.11. už dokumentų viešojo pirkimo konkursams rengimą;

5.12. kitos įplaukos už parduotas prekes ir suteiktas atlygintinas paslaugas, atitinkančias įstaigos nuostatuose numatytą veiklą.

6. Biudžetinių įstaigų pajamos į Savivaldybės biudžetą, asignavimai iš biudžetinių įstaigų pajamų bei asignavimai iš nepanaudoto biudžetinių įstaigų pajamų likučio tvirtinami savivaldybės tarybos sprendimu ir yra rajono savivaldybės biudžeto sudedamoji dalis.

7. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos įstaigos vykdomoms programoms finansuoti.

8. Pajamos už patalpų nuomą naudojamos negyvenamųjų patalpų ir gyvenamųjų patalpų remontui bei jų atnaujinimui.

9. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir panašiai) nepriskiriamos biudžetinių įstaigų pajamoms ir naudojamos už šių asmenų suteiktas komunalines paslaugas sumokėti.

10. Įstaigos vykdomų programų išlaidoms padengti pirmiausia naudojami asignavimai, gauti iš biudžetiniais metais įmokėtų į rajono savivaldybės biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius, o tik po to rajono savivaldybės biudžeto lėšas.

11. Programų finansavimas mažinamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) lėšomis.

12. Programų sąmatos, jei gaunama daugiau nei planuota pajamų už teikiamas paslaugas, rajono savivaldybės tarybos sprendimu gali būti tikslinamos. Visais atvejais išlaidos negali viršyti pajamų. Asignavimai ilgalaikio turto įsigijimui ir darbo užmokesčiui taip pat tikslinami rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

 

III. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ SĄMATŲ VYKDYMAS

 

13. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje.

14. Į Šakių rajono savivaldybės administracijos sąskaitą (Nr. LT954010042100020057, pajamų kodas 59284 - už biudžetinių įstaigų teikiamas paslaugas gautos lėšos, įskaitomos į rajono savivaldybės biudžeto pajamas) įmokos pervedamos du kartus per mėnesį – 3 ir 18 dienomis arba per 5 darbo dienas, jeigu šios pajamos viršija 300 (tris šimtus) eurų (kai šios dienos sutampa su švenčių arba poilsio dienomis, mokėjimo terminas perkeliamas į artimiausią darbo dieną).

15. Asignavimų valdytojai, pervedę biudžetinių įstaigų pajamas į rajono savivaldybės biudžetą, nustatytais terminais teikia lėšų gavimo paraiškas grąžinti lėšas.

16. Asignavimų valdytojai turi teisę biudžetiniais metais, likus ne mažiau kaip 10 dienų iki ketvirčio pabaigos, suderinę su savivaldybės administracijos Biudžeto ir turto skyriumi, neviršydami patvirtintoms programoms bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti, keisti patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį.

17. Į kitus biudžetinius metus perkeliama ir naudojama programoms finansuoti nepanaudota įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų dalis, kuri yra ne didesnė kaip ¼ įmokėtos metinės sumos.

18. Metams pasibaigus, asignavimų valdytojai savo sąskaitose esančių įmokėtų, bet nepanaudotų lėšų, skirtų programoms finansuoti, dalį kuri yra didesnė nei ¼ įmokėtos metinės sumos, grąžina į rajono savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 10 d.

19. Kiekvieno mėnesio pradžioje per dvi darbo dienas Biudžeto ir turto skyrius pateikia žinias apie gautas pajamas už teikiamas paslaugas Valstybinei mokesčių inspekcijai (Forma 1-VP).

20. Rajono savivaldybės tarybos patvirtintos biudžetinių įstaigų pajamų sąmatos pateikiamos Finansų ministerijai kartu su rajono savivaldybės biudžetu.

 

IV. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ APSKAITA, ATSKAITOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

21. Biudžetinių įstaigų pajamos apskaitomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais, patvirtintu tvarkos aprašu.

22. Gautas biudžetinių įstaigų pajamas privaloma pervesti į rajono savivaldybės biudžetą.

23. Turto naudojimo, paslaugų pardavimo pajamos, pajamų pripažinimas pagal išrašomas sąskaitas - faktūras apskaitoje registruojamas įvykus ūkinei operacijai. Sukauptos pajamos, pervestinos pajamos ir sukauptos pervestinos pajamos apskaitoje gali būti registruojamos mėnesio pabaigoje.

24. Pajamos, gautos už biudžetinės įstaigos paslaugų teikimą, priskiriamos pagrindinės veiklos kitoms pajamoms.

25. Biudžetinės įstaigos kartu su Biudžeto įvykdymo ataskaita kiekvieną mėnesį pateikia Biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į biudžetą, biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų lėšų, skiriamų programoms finansuoti, ataskaitą (forma Nr. 1).

26. Biudžetinės įstaigos kartu su biudžeto vykdymo ketvirtinėmis ataskaitomis pateikia Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2).

27. Asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą biudžetinių įstaigų pajamų sąmatų sudarymą, asignavimų apskaitą, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus ir rezultatyvų lėšų naudojimą neviršijant patvirtintų asignavimų.

28. Programų, finansuojamų iš biudžetinių įstaigų pajamų, vykdymo kontrolę atlieka rajono Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Centralizuotas savivaldybės vidaus audito skyrius.

_______________________________