JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. lapkričio 28 d. Nr. T2-325

Jurbarkas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu,  15 straipsnio 4 dalimi, Socialinių paslaugų įstatymo 37 straipsnio 2 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, 9.6 punktu Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą (pridedamas).

2. Pripažinti netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2002 m. rugpjūčio 29 d. sprendimą Nr. 441 „Dėl talonų naudotis dušo paslaugomis išdavimo tvarkos patvirtinimo“.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                              Skirmantas Mockevičius

 

PATVIRTINTA

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos

2024 m. lapkričio 28 d. sprendimu Nr. T2-325

 

ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja dušo ir (ar) skalbimo paslaugų skyrimo procedūrą, asmenų, galinčių gauti šias paslaugas, kategorijas, paslaugų finansavimo tvarką, gyventojų mokėjimą už šias paslaugas.

2. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos teikiamos asmenims, kurių vieno šeimos nario vidutinės mėnesio pajamos yra iki 2 (dviejų) Valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžio ir kurie gyvena būstuose be patogumų ir neturi finansinių bei techninių galimybių savo namuose naudotis vonia, dušu ir (ar) skalbykle.

3. Dušo paslaugos teikiamos VšĮ „Jurbarko socialinės paslaugos“ (toliau – Įstaiga) Nakvynės namuose.

4. Skalbimo paslaugos (savitarnos) teikiamos Įstaigos Nakvynės namuose.

5. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos – tai pagalba asmenims (šeimoms), kurie dėl nepakankamų pajamų negali pasirūpinti savo higiena (dušo ir (ar) skalbimo paslaugų organizavimas ir kt.).

6. Dušo bei skalbimo paslaugas Jurbarko savivaldybėje turi teisę gauti asmenys, deklaravę gyvenamą vietą arba įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Jurbarko rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

 

II SKYRIUS

ASMENŲ, KURIE GALI KREIPTIS DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ, KATEGORIJOS

 

7. Asmenų, kurie gali kreiptis dėl dušo ir (ar) skalbimo paslaugų, kategorijos:

7.1. socialinę riziką patiriantys vaikai ir jų šeimos;

7.2. vaikai su negalia ir jų šeimos;

7.3. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

7.4. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

7.5. socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys ir jų šeimos;

7.6. socialinę riziką patiriančios šeimos;

7.7. Įstaigos Nakvynės namų gyventojai;

7.8. kiti asmenys ir šeimos, kurie nėra išvardinti šios tvarkos 7.1–7.7 punktuose, tačiau atitinka šio Aprašo 2 punktą.

 

III SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ

 

8. Dėl dušo ir (ar) skalbimo paslaugų asmuo (šeimos narys) (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas (toliau – Asmuo) kreipiasi į Įstaigą.

9. Asmuo, kuris kreipiasi dėl dušo paslaugų, privalo pateikti šiuos dokumentus:

9.1. prašymą gauti dušo ir (ar) skalbimo paslaugas (toliau – Prašymas) (1 priedas);

9.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;

9.3. pajamas įrodančius dokumentus (jei nėra galimybės informacijos gauti iš turimos duomenų bazės). Asmenims (šeimoms), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunantiems socialinę pašalpą, pajamų pateikti nereikia.

9.4. asmens sveikatos priežiūros įstaigos išduotą medicininį pažymėjimą (forma 027/a), pagal Įstaigos atsakingo darbuotojo pareikalavimą, įtariant, kad asmuo gali sirgti užkrečiamomis ligomis.

10. Duomenis apie pajamas, gaunamas iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, apie išmokas, gaunamas iš Savivaldybės Socialinės paramos skyriaus, bei asmens deklaruotą gyvenamąją vietą Įstaigos atsakingas darbuotojas gauna iš turimos duomenų bazės.

11. Prašymus dėl dušo ir (ar) skalbimo paslaugų priimantis darbuotojas, jeigu būtina užtikrinti viešąjį interesą, gali pareikalauti ir kitų papildomų šio Aprašo 9 punkte nenurodytų dokumentų.

12. Dokumentai, išvardyti šio Aprašo 9 punkte, pateikiami vieną kartą per kalendorinius metus.

13. Asmenims, nurodytiems šio Aprašo 7.7 papunktyje, dokumentų, nurodytų šio Aprašo 9 punkte, pateikti nereikia.

14. Dušo ir (ar) skalbimo paslaugos asmenims (šeimoms) yra skiriamos atsižvelgiant į Prašymą.

15. Asmuo, pasikeitus jo deklaruotai (gyvenamajai) vietai ar pajamoms, per mėnesį laiko nuo šių faktų paaiškėjimo privalo apie tai pranešti Įstaigos atsakingam darbuotojui. Paaiškėjus šiems faktams, dėl dušo ir (ar) skalbimo paslaugų asmuo turi pateikti naują prašymą.

16. Dušo ir (ar) skalbimo paslaugų Įstaigos Nakvynės namų gyventojams teikiamos pagal asmens poreikį.

 

IV SKYRIUS

ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMAS

 

17. Aprašo II skyriuje įvardijamiems gavėjams sprendimas dėl dušo ir (ar) skalbimo paslaugų nepriimamas.

18. Asmeniui (šeimai), kuris kreipiasi dėl dušo ir (ar) skalbimo paslaugos, išrašomi talonai apsilankyti Įstaigoje (2 ir 3 priedai).

19. Per mėnesį vienam asmeniui (šeimos nariui) gali būti išduodami:

19.1. ne daugiau kaip 2 talonai dušo paslaugoms;

19.2. ne daugiau kaip 1 talonas skalbimo paslaugoms.

20. Talonai yra numeruojami eilės tvarka, įrašomas asmens vardas ir pavardė. Taloną pasirašo Įstaigos atsakingas asmuo, išdavęs taloną.

21. Talonų išdavimas yra registruojamas talonų išdavimo registracijos žurnale (Aprašo 4 ir 5 priedai), kuriame nurodomas asmens vardas ir pavardė, adresas, talonų numeriai, išduotų talonų skaičius ir pasirašo pats talono gavėjas.

22. Talonai asmeniui išduodami kas mėnesį atvykus į Įstaigą.

23. Talonai yra renkami Įstaigoje. Pasibaigus einamajam mėnesiui, Įstaigos paskirtas darbuotojas informaciją apie asmenis, kuriems buvo išduoti talonai, kuriems buvo suteiktos dušo ir (ar) skalbimo paslaugos, suveda į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

24. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos teikiamos Įstaigos darbo dienomis ir valandomis.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGAS

 

25. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį, dušo ir (ar) skalbimo paslaugos teikiamos nemokamai.

26. Už dušo ir (ar) skalbimo paslaugas yra kompensuojama iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Aprašo įgyvendinimą kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

28. Šis Aprašas gali būti keičiamas ir papildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

 

_______________________

 

Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų

skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos

aprašo 1 priedas

 

(prašymo gauti dušo ir (ar) skalbimo paslaugas forma)

ASMENS, KURIS KREIPIASI DĖL PASLAUGŲ:

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas

 

 

 

Telefonas

 

Faktinės gyvenamosios vietos adresas

 

 

Telefonas

 

 

VšĮ „Jurbarko socialinės paslaugos“

direktoriui

 

PRAŠYMAS

GAUTI DUŠO IR (AR) skalbimo PASLAUGAS

20  __ m. _____________________ d.

Jurbarkas

 

Prašau skirti man (mano šeimai) _______________________________ (dušo ir (ar), skalbimo – reikalinga įrašyti) paslaugas.

Mano šeimos sudėtis:            

Eil.

Nr.

Pavardė, vardas

Giminystės

ryšys

Gimimo metai

Darbovietė,

mokykla, darželis ar kt.

Pajamų šaltinis

Suma, Eur/mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pristatyti dokumentai

Trūkstami dokumentai

Pristatytų trūkstamų dokumentų data

Darbuotojo parašas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ŽINAU IR SUTINKU,

kad socialinių paslaugų teikimo tikslais apie mane ir mano šeimos narius bus renkama informacija iš kitų institucijų bei duomenys apie skirtas ir teikiamas socialines paslaugas man (mano šeimai) gali būti teikiami kitoms institucijoms.

Pasikeitus gyvenamajai vietai ar pajamoms, ĮSIPAREIGOJU apie tai pranešti socialinio darbo organizatoriui seniūnijoje.

Žinau, kad pirties (dušo) ir (ar) skalbimo paslaugos bus paskirtos tik pristačius visus reikalingus dokumentus.

 

__________________                         __________________________________

(parašas)                                                         (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

Dokumentus priėmiau_____________________________________        ____________________________

 

                                                      (pareigos, vardas, pavardė)                                           (data)

 

 

Informacinį lapelį gavau              __________________         _________________________

                                                (parašas)                                 (pavardė, vardas)

 

INFORMACINIS LAPELIS KLIENTUI:

 

Pasikeitus gyvenamajai vietai ar pajamoms, ĮSIPAREIGOJU apie tai pranešti socialinio darbo organizatoriui seniūnijoje.

Žinau, kad pirties (dušo) ir (ar) skalbimo paslaugos bus paskirtos tik pristačius visus reikalingus dokumentus.

 

Trūkstami dokumentai:

_____________________________________

 

_____________________________________

 

_____________________________________

 

Pristatyti iki ___________________________

                                             (data)

 

Prašymas priimtas ____________________________          __________________

                                               (pareigos, vardas, pavardė)                   (data)

 

 

_________________________

 

Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų

skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos

aprašo

2 priedas

 

 

 

(vienkartinio talono nemokamoms dušo paslaugoms gauti forma)

 

 

Vienkartinis talonas nemokamoms dušo paslaugoms gauti

 

20.....m............mėn.

Nr..........................

...............................................................................

(Asmens vardas, pavardė)

.................................................................................

................................................................................

(Asmens išdavusio taloną vardas, pavardė)

 

.....................................

(parašas)

A. V.

 

 

Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų

skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos

aprašo

3 priedas

 

 

 

(vienkartinio talono nemokamoms skalbimo paslaugoms gauti forma)

 

 

Vienkartinis talonas nemokamoms skalbimo paslaugoms gauti

 

20.....m............mėn.

Nr..........................

................................................................................

(Asmens vardas, pavardė)

................................................................................

.................................................................................

(Asmens išdavusio taloną vardas, pavardė)

 

.....................................

(parašas)

A. V.

 

 

 

Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų

skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos

aprašo

4 priedas

 

(nemokamai išduotų skalbimo talonų registro forma)

 

Nemokamai išduotų skalbimo talonų registras

 

20...   m.

 

________________________ mėn.

 

 

Eil. Nr.

Data

Vardas, pavardė

Adresas

Gavėjų tikslinė grupė

Parašas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų

skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos

aprašo

5 priedas

 

(nemokamai išduotų dušų talonų registro forma)

 

Nemokamai išduotų dušo talonų registras

 

20....  m.

 

________________________ mėn.

 

 

Eil. Nr.

Data

Vardas, pavardė

Adresas

Gavėjų tikslinė grupė

Parašas