PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2011 M. SPALIO 17 D. ĮSAKYMO NR. 1-285 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ TIKRINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO
2016 m. sausio 12 d. Nr. 1-7
Vilnius
P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. spalio 17 d. įsakymą Nr. 1-285 „Dėl Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo programos patvirtinimo ir kai kurių Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos įsakymų pripažinimo netekusiais galios“:
1. Pakeičiu antraštę ir išdėstau ją taip:
2. Pakeičiu preambulę ir išdėstau ją taip:
„Vadovaudamasis Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų ir Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekio nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo patvirtinimo“, 59 punktu:“
3. Pakeičiu 1 punktą ir išdėstau jį taip:
4. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo programą ir išdėstau ją nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus
2011 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 1-285
(2016 m. sausio 12 d. įsakymo Nr. 1-7 redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ PATIKRINIMŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų patikrinimų programa (toliau – Programa) nustato Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – kompetentinga institucija), valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų ir savivaldybės, kurioje yra pavojingasis objektas, administracijos direktoriaus (toliau – tikrintojai) bendradarbiavimo tikrinant pavojinguosius objektus tvarką, planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimo pavojinguosiuose objektuose tvarką ir trukmę, pavojingųjų objektų sąrašų sudarymo kriterijus, taip pat nustatytu laikotarpiu planuojamų tikrinti pavojingųjų objektų sąrašų (toliau – patikrinimų grafikas) sudarymo tvarką ir tuo laikotarpiu tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijus, pavojingųjų objektų grupes, kuriose galimas grandininės reakcijos efektas, ir privalomo nurodymo pašalinti didelių pramoninių avarijų prevencijos ir likvidavimo reikalavimų pažeidimus davimo ir vykdymo tvarką.
2. Patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (toliau – Viešojo administravimo įstatymas), Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu (toliau – Civilinės saugos įstatymas), Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatais (toliau – Nuostatai) ir Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašu, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašu (toliau – Pavojingųjų medžiagų sąrašas ir priskyrimo kriterijų aprašas), patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų ir Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais pavojingųjų objektų veiklą, ir šia Programa.
3. Programos tikslas – sukurti Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų patikrinimų sistemą, leidžiančią sistemingai analizuoti, ar veiklos vykdytojo įgyvendintos techninės, organizacinės ir administracinės priemonės atitinka Nuostatų 65.1–65.9 papunkčių reikalavimus.
4. Programa taikoma visoje šalies teritorijoje tiems pavojingiesiems objektams, kuriuose esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta Pavojingųjų medžiagų sąraše ir priskyrimo kriterijų apraše nustatytiesiems kvalifikaciniams kiekiams taikant žemesniojo ar aukštesniojo lygio reikalavimus ar juos viršijus, kur reikia taikant Pavojingųjų medžiagų sąrašo ir priskyrimo kriterijų aprašo 9 punkte nurodytą taisyklę (toliau – atitinkamai žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingieji objektai).
Šioje Programoje vartojama sąvoka „esamos pavojingosios medžiagos“ reiškia pavojingąsias medžiagas, kurių iš tikrųjų yra pavojingajame objekte arba manoma, kad gali būti, arba kurių, kaip pagrįstai galima numanyti, gali susidaryti, jeigu bet kuriame pavojingojo objekto įrenginyje procesai, įskaitant sandėliavimo veiklą, taptų nevaldomi.
6. Pavojingojo objekto atitiktį Nuostatų 65.1–65.9 papunkčių ir atitinkamų sričių teisės aktų reikalavimams kompetentinga institucija ir tikrintojai tikrina pagal valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų, savivaldybėms valstybės perduotų priežiūros funkcijų kompetencijos sritis vadovaudamiesi jų kompetencijos srities teisės aktais.
7. Tikrintojų darbą pagal 14 punkte nurodytą žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingųjų objektų planinių patikrinimų grafiką ir šios Programos įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja kompetentinga institucija.
II SKYRIUS
BENDRAS ATITINKAMŲ SAUGOS SRIČIŲ VERTINIMAS
9. Atsižvelgdama į veiklos vykdytojų pateiktus pranešimus apie pavojinguosius objektus ir saugos ataskaitose pateiktą informaciją, kompetentinga institucija nustatė vieną pavojingųjų objektų grupę, kurioje avarijos rizika ar mastas gali padidėti dėl grandininės reakcijos efekto ir pavojingųjų objektų artumo vienas kito atžvilgiu ir juose esančių pavojingųjų medžiagų. Grandininės reakcijos efektas galimas šioje pavojingųjų objektų grupėje: AB „Klaipėdos nafta“ (Burių g. 19, Klaipėda), UAB „Krovinių terminalas“ (Burių g. 17, Klaipėda) ir AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ Krovos terminalas (Naujoji Uosto g. 23, Klaipėda).
10. Kompetentinga institucija, įgyvendindama šios Programos tikslą ir organizuodama pavojingųjų objektų patikrinimus, pasitelkia valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų ir savivaldybių, kuriose yra pavojingieji objektai, administracijos direktorių paskirtus atstovus, kurie renka ir vertina informaciją ir teikia metodinę pagalbą šiose saugos užtikrinimo srityse:
10.1. darbuotojų saugos ir sveikatos priežiūros – darbo vietų įrengimo, naudojamų darbo priemonių, kolektyvinių saugos priemonių, darbuotojų aprūpinimo saugos ir sveikatos priemonėmis, saugos ir sveikatos apsaugos ženklų naudojimo, profesinės rizikos vertinimo, sveikatos patikrinimų, įgūdžių suformavimo ir darbuotojų mokymo saugos ir sveikatos klausimais, įmonės vidaus eismo ir krovinių transportavimo, saugos užtikrinimo naudojant ir saugant chemines medžiagas, krovinių tvarkymo rankomis, potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros, pasirengimo teikti pirmąją medicinos pagalbą, pirmosios pagalbos rinkinių, jų skaičiaus ir sukomplektavimo atitikties reikalavimams, privalomojo higienos įgūdžių ir privalomojo pirmosios pagalbos teikimo darbuotojams ir kitais klausimais;
10.2. gaisrinės saugos – darbuotojų instruktavimo, mokymo ir atestavimo gaisrinės saugos klausimais, pavojingojo objekto teritorijos, statinių ir patalpų, technologinių procesų ir įrenginių, šildymo ir vėdinimo įrenginių, pavojingųjų medžiagų sandėliavimo, gaisro ir sprogimo atžvilgiu pavojingųjų medžiagų transportavimo, gaisrų gesinimo įrangos atitikties teisės aktų reikalavimams ir kitais klausimais;
10.3. energetikos įrenginių saugos – energetikos įrenginių: elektros, šilumos, dujų, naftos ir jos produktų (30 kW ir didesnės galios elektros energetikos įrenginių, 250 kW ir didesnės bendros galios šilumos įrenginių, suskystintų naftos dujų rezervuarų, balionų įrenginių, naftos ir naftos produktų ir kito skystojo kuro talpyklų, 1 000 m3 ir didesnių, ir jų priklausinių) techninės saugos, apsaugos zonų, eksploatavimo, energijos ir energijos išteklių gamybos, perdavimo, skirstymo, tiekimo patikimumo ir vartojimo efektyvumo atitikties teisės aktų reikalavimams ir darbuotojų, kurių veikla susijusi su energetikos įrenginių eksploatavimu, mokymo ir instruktavimo klausimais;
10.4. aplinkosaugos – pavojingajam objektui išduotame taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidime nustatytų reikalavimų vykdymą, atliekų tvarkymo veiklos nutraukimo plane nustatytų sąlygų atitikties ir kitais klausimais;
10.5. statinių priežiūros ir saugos – statinio (-ių) konstrukcijų ir inžinerinių sistemų būklės tinkamumo, periodinių ir specializuotų apžiūrų ir jų išvadų vykdymo ir teisės aktais nustatytų dokumentų pildymo klausimais;
10.6. geležinkelių transporto saugos – nustato, ar veiklos vykdytojas ėmėsi tinkamų priemonių didelėms pramoninėms avarijoms, kurios gali įvykti naudojantis pavojingajame objekte esančia geležinkelių infrastruktūra, išvengti;
10.7. civilinės saugos būklės – ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių planavimo ir vykdymo, civilinės saugos pratybų rengimo ir darbuotojų civilinės saugos mokymo, gyventojų, patenkančių į galimos taršos ar pavojaus zoną, perspėjimo organizavimo ir kitais klausimais;
10.8. saugos užtikrinimo sandėliuojant aviacijos degalus oro uostų degalų saugyklose (kuro bazėse) – aviacijos degalų priėmimo, laikymo (saugojimo), išdavimo, įskaitant degalų kiekio ir kokybės kontrolę, priežiūros klausimais;
10.9. pavojingų krovinių krovos laivuose saugos – potencialiai pavojingiems įrenginiams, pavojingiems kroviniams sandėliuoti skirtų įrenginių, povandeniniams darbams atlikti skirtos įrangos atitikties teisės aktų reikalavimams ir darbuotojų, dirbančių su potencialiai pavojingais įrenginiais, taip pat vykdančiais povandeninius darbus, parengimo klausimais.
III SKYRIUS
PLANUOJAMŲ PATIKRINTI PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ SĄRAŠAI IR
JŲ PATIKRINIMŲ GRAFIKAI
11. Pavojingųjų objektų sąrašų (toliau – sąrašai) sudarymo kriterijai yra objekte esamos pavojingosios medžiagos ir jų kiekiai.
12. Kompetentinga institucija sudaro žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingųjų objektų sąrašus, kurie yra vieši ir skelbiami kompetentingos institucijos interneto svetainėje (adresu http://www.vpgt.lt, skyrelyje – prevencija / pavojingieji objektai).
13. Sąrašai sudaromi remiantis veiklos vykdytojo pateiktu pranešimu apie pavojingąjį objektą Nuostatų nustatyta tvarka, kitais veiklos vykdytojo pateiktais dokumentais (pavojingųjų medžiagų saugos duomenų lapais, techniniais įrenginių pasais ir kt.), leidžiančiais aiškiai nustatyti pavojingajame objekte esančias pavojingąsias medžiagas, pagrindines tų medžiagų savybes, kiekius ir jų fizinį būvį.
14. Kompetentinga institucija rengia žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingųjų objektų planinių patikrinimų grafiką (toliau – planinių patikrinimų grafikas). Planinių patikrinimų grafikas sudaromas vieniems metams, atsižvelgiant į 15 punkte nurodytus tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijus ir jų patikrinimo periodiškumą:
15. Tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijai:
15.3. po paskutinio patikrinimo įvykusi avarija, ekstremalusis įvykis ar susidariusi ekstremalioji situacija pavojingajame objekte;
15.4. ankstesnių patikrinimų pagal grafiką metu nustačius reikšmingus (tokius, dėl kurių yra padidėjęs pavojingojo objekto avarijų pavojus) Nuostatų reikalavimų pažeidimus;
15.5. pavojingasis objektas buvo pertvarkytas ar modifikuotas ir dėl to galėjo padidėti avarijų tikimybė ar padaugėti jų sukeltų padarinių;
16. Kompetentinga institucija, remdamasi atitinkamo pavojingojo objekto veiklos rizikos vertinimu (galimu avarijos numatomame tikrinti pavojingajame objekte poveikiu gyventojams ir aplinkai, taip pat, kaip tikrinti numatomas pavojingasis objektas laikosi Nuostatų reikalavimų), gali priimti sprendimą taikyti retesnį arba tankesnį pavojingųjų objektų patikrinimų dažnį.
17. Planinių patikrinimų grafikas, suderintas su valstybės priežiūros ir kontrolės institucijomis ir savivaldybių, kuriose yra pavojingieji objektai, administracijos direktoriais, kompetentingos institucijos direktoriaus tvirtinamas iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Planinių patikrinimų grafikas gali būti keičiamas kompetentingos institucijos direktoriaus motyvuotu sprendimu (įsakymu), suderinus pakeitimus su pirmiau minėtomis institucijomis. Išregistravus pavojingąjį objektą iš Valstybinės reikšmės ir pavojingų objekto registro (toliau – Registras) ir priėmus sprendimą išbraukti pavojingąjį objektą iš patikrinimų grafiko, kompetentinga institucija informuoja apie pakeitimus pirmiau nurodytas institucijas.
18. Tikrintojai, sudarydami jų planuojamų tikrinti ūkio subjektų sąrašus ir remdamiesi rizikos vertinimu (vertindami pagal kompetenciją, kaip ūkio subjektas (numatomas tikrinti pavojingasis objektas) laikėsi teisės aktų reikalavimų anksčiau, taip pat, kokio pobūdžio ūkinės veiklos rizikingumas, pavojingumas, kokia žalos ar pavojaus gyventojų sveikatai ir aplinkai atsiradimo tikimybė), gali priimti sprendimą praleisti aukštesniojo lygio pavojingojo objekto patikrinimą pagal planinio patikrinimo grafiką einamaisiais metais. Apie tokį sprendimą tikrintojai informuoja kompetentingą instituciją raštu derindami atitinkamų metų planinių patikrinimų grafiką.
19. Patvirtintas planinių patikrinimų grafikas ir (ar) jo pakeitimas skelbiamas kompetentingos institucijos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo patvirtinimo ar pakeitimo dienos. Planinių patikrinimų grafikas ir (ar) jo pakeitimas skelbiamas ir Teisės aktų registre.
IV SKYRIUS
PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA
21. Pavojingųjų objektų planinius patikrinimus (toliau – planinis patikrinimas) atlieka kompetentingos institucijos atstovai ir tikrintojai pagal patvirtintą planinių patikrinimų grafiką.
22. Kompetentingos institucijos atstovai ir tikrintojai pagal kompetenciją tikrina, ar veiklos vykdytojo įgyvendintos techninės, organizacinės ir administracinės priemonės atitinka Nuostatų 65.1–65.9 papunkčių reikalavimus, kaip pavojingajame objekte laikomasi jam privalomų reikalavimų ir kokiu lygmeniu įgyvendinta saugos valdymo sistema, atsižvelgiant į pavojingojo objekto dydį, veiklos tipą ir sudėtingumą, išsidėstymą ir (ar) avarijų pavojaus nustatymo ir jų rizikos vertinimo analizės rezultatus. Taip pat tikrina, ar ankstesnio patikrinimo metu užfiksuoti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra pašalinti ar šalinami. Pavojingajame objekte dėl jo dydžio, veiklos tipo ir sudėtingumo saugos valdymo sistemos įgyvendinimas gali būti tikrinamas tik viename ar keliuose pavojingojo objekto įrenginiuose. Apie tai veiklos vykdytojas informuojamas Programos 25 punkte nustatytu būdu.
23. Pirminis planinis patikrinimas atliekamas:
23.1. naujų pavojingųjų objektų – pirmaisiais metais nuo ūkinės veiklos pradžios arba pirmaisiais metais nuo tos dienos, kurią veiklos vykdymo vieta tampa pavojinguoju objektu;
24. Atitinkamas Programos 14 punkte nurodytas planinio patikrinimo periodiškumas naujam ar kitam pavojingajam objektui imamas taikyti nuo tos dienos, kurią žemesniojo lygio pavojingasis objektas tampa aukštesniojo lygio pavojinguoju objektu, arba atvirkščiai – aukštesniojo lygio pavojingasis objektas tampa žemesniojo lygio pavojinguoju objektu, atsižvelgiant į Programos 15 punkto nuostatas.
25. Likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo, kompetentinga institucija raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis informuoja veiklos vykdytoją apie numatomą atlikti planinį patikrinimą, nurodydama atliekamo patikrinimo pagrindą, trukmę, dalyką, tikrintojus ir pateikdama preliminarų dokumentų, kuriuos veiklos vykdytojas turi pateikti tikrintojams, sąrašą (jeigu patikrinimo metu nustatoma, kad patikrinimui atlikti yra būtini ir kiti dokumentai, tikrintojai turi teisę pareikalauti, kad veiklos vykdytojas pateiktų tuos dokumentus).
26. Planinį patikrinimą atliekantys kompetentingos institucijos atstovai privalo turėti įgalioto asmens pasirašytą pavedimą atlikti pavojingojo objekto patikrinimą, kuris turi būti registruotas teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Siekiant pasirengti planiniam patikrinimui, analizuojami Registrui pateiktoje pavojingojo objekto anketoje ir saugos ataskaitoje duomenys, susirašinėjimo ir kiti su patikrinimu susiję dokumentai, ankstesnių pavojingojo objekto patikrinimų ataskaitos.
29. Planinio patikrinimo eiga:
29.1. kompetentingos institucijos atstovai ir tikrintojai prisistato veiklos vykdytojui ar jo įgaliotam asmeniui ir pateikia, jei tai numato atitinkamos valstybės priežiūros ir kontrolės institucijos veiklą reglamentuojantys teisės aktai, identifikuojančius ir įgaliojančius atlikti patikrinimą dokumentus (tarnybinį pažymėjimą, skiriamąjį ženklą, pavedimą atlikti patikrinimą ir kt.). Susitikimo metu kompetentingos institucijos atstovas (-ai) supažindina veiklos vykdytoją ar jo įgaliotą atstovą su patikrinimo tikslu, planu ir būdais, aptaria jo eigą;
30. Kompetentingos institucijos atstovai ir tikrintojai duomenų ir informacijos patikimumą patikrina šiais būdais:
30.2. prašydami pavojingojo objekto personalo praktiškai pademonstruoti jiems pavestus atlikti veiksmus galimos pramoninės avarijos atveju;
30.3. remdamiesi pavojingojo objekto atstovų pateiktais dokumentais, kurie padeda suprasti saugos valdymo sistemos veikimo mechanizmą, jos visapusiškumą ir atitiktį avarijų prevencijos politikos tikslams ir teisės aktų reikalavimams;
30.4. stebėdami pavojingojo objekto aplinkos sąlygas ir darbo organizavimą, tirdami jų atitiktį teisės aktų reikalavimams;
31. Kompetentingos institucijos atstovai ir tikrintojai pagal kompetenciją turi teisę:
31.1. reikalauti, kad veiklos vykdytojas sudarytų sąlygas atlikti patikrinimą, pateiktų visą informaciją, reikalingą Nuostatų 65 punkte nurodytiems klausimams įvertinti ir išorės avariniam planui parengti, avarijos tikimybei ar galimiems avarijos padariniams nustatyti, taip pat informaciją apie pavojingąsias medžiagas, reikalaujančias ypatingo atidumo dėl jų fizinio būvio, išskirtinių sąlygų ar buvimo vietos;
31.2. teikti veiklos vykdytojui privalomus vykdyti nurodymus ir rekomendacijas, kaip šalinti avarinių situacijų grėsmę ir kokių papildomų priemonių imtis kilus šiai grėsmei;
32. Tikrinamo pavojingojo objekto veiklos vykdytojas privalo paskirti atsakingus asmenis, kurie dalyvautų atliekant pavojingojo objekto patikrinimą ir bendradarbiautų su kompetentingos institucijos atstovais ir tikrintojais.
33. Tikrinamo pavojingojo objekto veiklos vykdytojas turi teisę:
33.1. reikalauti, kad kompetentingos institucijos atstovai ir tikrintojai laikytųsi teisės aktuose numatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;
33.2. informuoti kompetentingą instituciją apie neteisėtus kompetentingos institucijos atstovų ir tikrintojų veiksmus;
34. Tikrintojai, baigę pavojingojo objekto patikrinimą, patikrinimo rezultatus, įskaitant nustatytus reikšmingus Nuostatų reikalavimų pažeidimus, aptaria su kompetentingos institucijos atstovais ir informuoja veiklos vykdytoją ar jo įgaliotą asmenį. Tikrintojai ir kompetentinga institucija gali nuspręsti organizuoti papildomą patikrinimą, apie kurį kompetentinga institucija informuoja veiklos vykdytoją ar jo įgaliotą asmenį. Patikrinimo rezultatai gali būti aptarti ir bendrame pavojingojo objekto vadovo ir darbuotojų atstovų posėdyje.
35. Tikrintojai, atlikę planinį patikrinimą, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo planinių patikrinimų grafike nustatyto pavojingojo objekto patikrinimo termino pabaigos pateikia raštu ir (ar) elektroninio ryšio priemonėmis (kartu su lydraščiu) kompetentingai institucijai pagal kompetenciją parengtus pavojingojo objekto patikrinimo rezultatus įforminančius dokumentus (klausimynus, patikrinimo aktus, patikrinimo ataskaitas ar kt. dokumentus) kartu su veiklos vykdytojui skirtų individualių administracinių aktų kopijomis.
36. Tikrintojų parengtuose pavojingojo objekto patikrinimo rezultatus įforminančiuose dokumentuose turi būti pateikta informacija apie:
36.3. pavojingojo objekto veiklos atitiktį atitinkamos kompetencijos srities teisės aktų reikalavimams (aiškiai suformuluotos išvados);
37. Jeigu pagal tikrintojų kompetencijos sritį parengtuose pavojingojo objekto patikrinimo rezultatus įforminančiuose dokumentuose nėra nurodyta informacija pagal šios Programos 36.1–36.4 papunkčius, ją būtina pateikti lydraštyje.
38. Kompetentinga institucija ir tikrintojai patikrinimo metu nustatę teisės aktų, reglamentuojančių eksploatuojamų pavojingųjų objektų saugą, reikalavimų pažeidimų, taip pat nustatę, kad praėjusio patikrinimo metu užfiksuoti teisės aktų pažeidimai nepašalinti, surašo jų kompetencijos srities teisės aktų nustatytus individualius administracinius aktus, skirtus pažeidimams pašalinti ir taiko įstatymų nustatytas poveikio priemones, o tikrintojai jų kopijas pateikia kompetentingai institucijai.
39. Kompetentinga institucija pagal tikrintojų pateiktus pavojingojo objekto patikrinimo rezultatus įforminančius dokumentus ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo planinių patikrinimų grafike nustatyto pavojingojo objekto patikrinimo termino pabaigos parengia bendrą pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitą pagal Programos 2 priedą dviem egzemplioriais. Bendroje pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitoje nurodomi teisės aktų reikalavimų pažeidimai ir terminai šiems pažeidimams ištaisyti, kurie nustatomi pagal pažeidimo pobūdį ir negali būti ilgesni nei iki kito planinio patikrinimo, o nustačius reikšmingus Nuostatų reikalavimų pažeidimus (tokius, dėl kurių yra padidėjęs pavojingojo objekto avarijų pavojus), terminai pažeidimams ištaisyti negali būti ilgesni kaip 6 mėnesiai. Tikrintojų nustatyti pažeidimai ir jų pašalinimo terminai nurodomi jų kompetencijos srities teisės aktų nustatyta tvarka.
40. Tikrintojams pateikus skirtingus atitikties vertinimus pagal vieno ir to paties teisės akto reikalavimus, bendroje pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitoje galutinį įvertinimą kompetentinga institucija nurodo pagal griežtesnius įvertinimus.
41. Bendra pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaita turi būti tiksli, aiški, suprantama, visi teiginiai turi būti argumentuoti, pagrįsti teisės aktais, faktine patikrinimo medžiaga ir kita informacija.
42. Kompetentingos institucijos atstovo (-ų) pasirašyta bendra pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaita registruojama teisės aktų nustatyta tvarka. Informacija apie patikrintą pavojingąjį objektą įrašoma į Pavojingųjų objektų patikrinimų apskaitos žurnalą (Programos 3 priedas), bendros pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitos pirmasis egzempliorius registruotu paštu išsiunčiamas veiklos vykdytojui, antrasis – paliekamas kompetentingoje institucijoje.
43. Bendros pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitos kopijos elektroninio ryšio priemonėmis pateikiamos visiems tikrintojams.
44. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su bendroje pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitoje ar jos prieduose nurodyta informacija, per 10 darbo dienų nuo jos gavimo dienos jis turi teisę dėl šios ataskaitos tikslinimo kreiptis į kompetentingą instituciją. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su bendros pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitos priede pateiktu tikrintojų individualiu administraciniu aktu, jis gali minėtą aktą apskųsti teisės aktų nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA
45. Pavojingųjų objektų neplaniniai patikrinimai (toliau – neplaninis patikrinimas) gali būti atliekami:
45.1. įvykus avarijai, ekstremaliajam įvykiui ar susidarius ekstremaliajai situacijai pavojingajame objekte;
45.2. jei patikrinimo pagal grafiką metu pavojingajame objekte nustatomas reikšmingas Nuostatų reikalavimų pažeidimas;
46. Neplaniniai patikrinimai šios Programos 45.2 papunktyje nustatytais atvejais atliekami ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo reikšmingo Nuostatų reikalavimų pažeidimo nustatymo dienos, priėmus 47 punkte nurodytą sprendimą – įsakymą. Patikrinimą atlieka kompetentinga institucija ir tos valstybės priežiūros ir kontrolės institucijos ir (ar) savivaldybės, kurioje yra pavojingasis objektas, administracijos direktorius, su kurių kompetencijos sritimi yra susiję nustatyti pažeidimai.
47. Neplaniniam patikrinimui atlikti kompetentingos institucijos direktorius priima motyvuotą sprendimą – įsakymą dėl tokio patikrinimo organizavimo, patikrinamo dalyko (masto) termino ir neplaninio patikrinimo ataskaitos pateikimo termino. Neplaninio patikrinimo komisija (toliau – Komisija) sudaroma, jei patikrinimui atlikti būtinas kitų institucijų atstovų dalyvavimas. Kitų institucijų atstovai kviečiami atsižvelgiant į neplaninio patikrinimo pagrindą, tikslus, mastą ir (ar) kitas aplinkybes.
48. Dėl valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų ir savivaldybės, kurioje yra pavojingasis objektas, administracijos atstovų įtraukimo į Komisijos sudėtį kompetentingos institucijos direktorius sprendžia kiekvienu atveju kreipdamasis raštu į atitinkamos institucijos vadovą dėl tos institucijos atstovo skyrimo. Komisijos sudėtis nurodoma 47 punkte nurodytame įsakyme, o jo kopijos elektroninio ryšio priemonėmis išsiunčiamos Komisijos nariams.
49. Pradedant neplaninį patikrinimą, įsakymo kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, pateikiama veiklos vykdytojui.
50. Atlikę neplaninį patikrinimą, Komisijos nariai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo neplaninio patikrinimo atlikimo dienos pateikia raštu ir (ar) elektroninio ryšio priemonėmis (kartu su lydraščiu) kompetentingai institucijai pagal kompetenciją parengtus neplaninio patikrinimo rezultatus įforminančius dokumentus kartu su veiklos vykdytojui skirtų individualių administracinių aktų kopijomis. Nesant nustatytų neplaninio patikrinimo rezultatus įforminančių dokumentų, Komisijos nariai informaciją apie patikrintą dalyką, nagrinėtus, vertintus dokumentus, vizualiai apžiūrėtus statinius, įrenginius, patikrinto dalyko atitiktį atitinkamos kompetencijos teisės aktų reikalavimams (suformuluoja išvadą apie patikrintą dalyką) nurodo lydraštyje (toliau – patikrinimo dokumentai).
51. Kompetentinga institucija pagal gautus Komisijos narių parengtus patikrinimo dokumentus parengia (pagal Programos 4 priedą, dviem egzemplioriais) ir darbo tvarka suderina su Komisijos nariais neplaninio patikrinimo ataskaitą. Komisijos narys, nesutinkantis su neplaninio patikrinimo ataskaita, savo pastabas ir pasiūlymus gali pateikti atskiru raštu, kuris pridedamas prie neplaninio patikrinimo ataskaitos. Neplaninio patikrinimo ataskaitą pasirašo patikrinimą atlikusios Komisijos pirmininkas, o jei Komisija nesudaroma, parengtą neplaninio patikrinimo ataskaitą pasirašo neplaninį patikrinimą atlikę kompetentingos institucijos atstovai.
52. Neplaninio patikrinimo ataskaita registruojama teisės aktų nustatyta tvarka. Informacija apie patikrintą pavojingąjį objektą įrašoma į Pavojingųjų objektų patikrinimo apskaitos žurnalą (Programos 3 priedas). Neplaninio patikrinimo ataskaitos vienas egzempliorius registruotu paštu išsiunčiamas veiklos vykdytojui, antrasis – paliekamas kompetentingoje institucijoje, o jei sudaroma Komisija – neplaninio patikrinimo ataskaitos kopijos elektroninio ryšio priemonėmis išsiunčiamos Komisijos nariams.
VI SKYRIUS
AB „KLAIPĖDOS NAFTA“ SUSKYSTINTŲ GAMTINIŲ DUJŲ TERMINALO PATIKRINIMO TVARKA
54. AB „Klaipėdos nafta“ Suskystintų gamtinių dujų terminalo (toliau – SGD terminalas) Suskystintų gamtinių dujų laivo-saugyklos krantinės Nr. 157 (toliau – krantinės dalis) ir „Suskystintų gamtinių dujų laivo-saugyklos „Independence“ (toliau – laivas-saugykla) patikrinimai atliekami vadovaujantis šios Programos 2 punkte nurodytais dokumentais, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymu, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 3-23 „Dėl Užsienio valstybių laivų valstybinės kontrolės Lietuvos Respublikos jūrų uostuose vykdymo taisyklių patvirtinimo“ ir šios Programos reikalavimais.
55. SGD terminalą tikrina:
56. SGD terminalas tikrinamas Europos jūrų saugumo agentūros tvarkomos Europos Sąjungos laivų inspektavimo informacinės sistemos THETIS (toliau – THETIS sistema) nustatytu laivo-saugyklos patikrinimų dažniu, grindžiamu šio laivo-saugyklos rizikos lygiu. Laivo-saugyklos patikrinimo datą, rengiant kiekvienų metų planinių patikrinimų grafiką, kompetentingos institucijos prašymu patikslina Lietuvos saugios laivybos administracija.
57. Lietuvos saugios laivybos administracijos inspektoriai, atlikę laivo-saugyklos periodinį patikrinimą pagal THETIS sistemoje nurodytą datą (patikrinimo data gali pasikeisti gavus naujų duomenų, kurie lemia laivo rizikos vertinimą), ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo planinių patikrinimų grafike nustatyto pavojingojo objekto patikrinimo termino pabaigos pateikia raštu ir (ar) elektroninio ryšio priemonėmis (kartu su lydraščiu) kompetentingai institucijai pagal kompetenciją parengtus patikrinimo rezultatus įforminančius dokumentus. Trūkstama, šios Programos 36.1–36.4 papunkčiuose nurodyta informacija, pateikiama lydraštyje.
58. Krantinės dalies planiniai patikrinimai atliekami Programos 25–38 punktuose ir V bei VII skyriuose nustatyta tvarka.
59. Kompetentinga institucija pagal tikrintojų pateiktus pavojingojo objekto patikrinimo rezultatus įforminančius dokumentus (Lietuvos saugios laivybos administracijos inspektoriams patikrinus kitu laiku, negu nurodyta pavojingųjų objektų patikrinimo grafike, rengiant SGD terminalo bendrą pavojingojo objekto patikrinimo ataskaitą remiamasi paskutiniojo inspektavimo dokumentais) ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo planinių patikrinimų grafike nustatyto pavojingojo objekto patikrinimo termino pabaigos parengia bendrą pavojingojo objekto SGD terminalo planinio patikrinimo ataskaitą pagal Programos 2 priedą. Atitinkami saugos klausimai vertinami ir bendra pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaita veiklos vykdytojui pateikiama Programos 40–44 punktuose nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
PRIVALOMO NURODYMO PAŠALINTI DIDELIŲ PRAMONINIŲ AVARIJŲ PREVENCIJOS IR LIKVIDAVIMO REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMUS DAVIMO IR VYKDYMO TVARKA
60. Planinio arba neplaninio patikrinimo metu kompetentingos institucijos atstovai, nustatę Nuostatų reikalavimų pažeidimų, taiko įstatymų nustatytas poveikio priemones ir surašo privalomą nurodymą pašalinti nustatytus pažeidimus (toliau – privalomas nurodymas) (Programos 5 priedas).
61. Privalomą nurodymą turi teisę surašyti kompetentingos institucijos direktorius, jo įgalioti pareigūnai.
62. Nuostatų pažeidimų pašalinimo terminai privalomame nurodyme nurodomi atsižvelgiant į šios Programos 39 punkto nuostatą.
63. Privalomas nurodymas surašomas dviem egzemplioriais ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pažeidimo nustatymo dienos. Privalomas nurodymas registruojamas kompetentingos institucijos dokumentų valdymo sistemoje (abu egzemplioriai vienu numeriu). Vienas jo egzempliorius išsiunčiamas registruotu paštu pavojingojo objekto, kuriam surašomas privalomas nurodymas, veiklos vykdytojui ar jo įgaliotam asmeniui, o kitas privalomo nurodymo egzempliorius paliekamas kompetentingos institucijos byloje.
64. Jeigu pavojingojo objekto veiklos vykdytojas ar jo įgaliotas asmuo nesutinka su privalomu nurodymu, kurį davė kompetentingos institucijos direktoriaus įgalioti pareigūnai, jis turi teisę per 10 darbo dienų nuo privalomo nurodymo gavimo registruotu paštu dienos jį apskųsti kompetentingos institucijos direktoriui. Jei privalomą nurodymą davė kompetentingos institucijos direktorius, privalomas nurodymas įstatymų nustatyta tvarka gali būti skundžiamas teismui.
65. Privalomų nurodymų vykdymo kontrolę vykdo kompetentingos institucijos direktorius, jo įgalioti pareigūnai.
66. Esant svarbioms priežastims, dėl kurių pirmiau surašyto privalomo nurodymo įvykdymas nustatytais terminais buvo neįmanomas, privalomą nurodymą surašęs kompetentingos institucijos direktorius, jo įgalioti pareigūnai privalomo nurodymo vykdymo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 2 mėnesiams. Pratęsimo terminas nurodomas kompetentingos institucijos byloje esančiame privalomame nurodyme, o apie pratęsimo terminą veiklos vykdytojas informuojamas atskiru raštu, prie kurio pridedama privalomo nurodymo kopija.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
67. Tikrintojai, atlikę pavojingojo objekto patikrinimą pagal Nuostatų 59.2 papunktį, ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo individualaus administracinio akto surašymo dienos pateikia kompetentingai institucijai tik veiklos vykdytojui skirtų individualių administracinių aktų kopijas.
68. Kompetentinga institucija, patikrinimo metu nustačiusi galimus teisės aktų, susijusių su kitų valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų, savivaldybės administracijos ar kompetentingos institucijos administracijos padalinių kompetencijos sritimi, reikalavimų pažeidimus, juos aptaria su atitinkamų tikrinant dalyvaujančių institucijų atstovais šios Programos 34 punkte nurodyto aptarimo metu. Tikrinant nedalyvaujančias institucijas ar kompetentingos institucijos administracijos padalinius apie tokius pažeidimus kompetentinga institucija informuoja raštu.
69. Kompetentingos institucijos interneto svetainėje www.vpgt.lt skelbia šią informaciją:
69.2. žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingųjų objektų patikrinimų grafiką ir (ar) jo pakeitimą;
70. Veiklos vykdytojas Viešojo administravimo įstatymo ar kitų įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti tikrintojų veiksmus ir sprendimus atitinkamoms valstybės priežiūros ir kontrolės institucijoms. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.
71. Planinių, neplaninių ir SGD terminalo patikrinimų ataskaitos registruojamos teisės aktų nustatyta tvarka. Informacija apie patikrintą objektą įrašoma į pavojingųjų objektų patikrinimo apskaitos žurnalą.
Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų
patikrinimų programos
1 priedas
(Pavojingųjų objektų planinių patikrinimų grafiko formos pavyzdys)
LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ, KURIUOSE PAVOJINGŲJŲ MEDŽIAGŲ KIEKIAI TAIKANT ŽEMESNIOJO AR AUKŠTESNIOJO LYGIO REIKALAVIMUS PRILYGSTA NUSTATYTIESIEMS KVALIFIKACINIAMS KIEKIAMS AR JUOS VIRŠIJA, PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ________ METAIS GRAFIKAS
Eil. Nr. |
Veiklos vykdytojas ir adresas |
Pavojingojo objekto pavadinimas, adresas ir lygis |
______metų planinių patikrinimų terminai* |
|||||||||||
sausis |
vasaris |
kovas |
balandis |
gegužė |
birželis |
liepa |
rugpjūtis |
rugsėjis |
spalis |
lapkritis |
gruodis |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Numatoma planinių patikrinimų trukmė darbo dienomis.
______________________
Lietuvos Respublikos pavojingųjų
objektų patikrinimų programos
2 priedas
(Pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitos formos pavyzdys)
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
_________________________________________________________________________________
(pavojingojo objekto pavadinimas, pavojingojo objekto lygis)
PLANINIO PATIKRINIMO ATASKAITA
________________ Nr. _________________
(data)
PLANINIO PATIKRINIMO (toliau – PATIKRINIMAS) DATA |
|
|||
PATIKRINIMO PAGRINDAS |
|
|||
PATIKRINIMO MASTAS |
|
|||
PATIKRINIMO BŪDAS |
|
|||
ATLIEKANT PATIKRINIMĄ DALYVAVO: |
||||
PAVOJINGOJO OBJEKTO ATSTOVAI |
||||
ATASKAITA PARENGTA REMIANTIS ŠIAIS DOKUMENTAIS: |
||||
I. DUOMENYS APIE PAVOJINGĄJĮ OBJEKTĄ |
||||
Veiklos vykdytojo adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas ir pavardė, pareigos) |
|
|||
Pavojingojo objekto adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas ir pavardė, pareigos) |
|
|||
Pavojingojo objekto identifikavimo kodas |
|
|||
Pavojingajame objekte vykdomos veiklos trumpas aprašymas |
|
|||
Projektiniai pavojingųjų medžiagų kiekiai (t) |
|
|||
Patikrinimo metu turimi pavojingųjų medžiagų kiekiai (t) |
|
|||
Bendras darbuotojų skaičius |
|
|||
Pamainų skaičius |
|
|||
Didžiausias darbuotojų skaičius pamainoje |
|
|||
Rangovai, su kuriais sudarytos ilgalaikės sutartys (įmonės pavadinimas, darbuotojų skaičius) |
|
|||
Pavojingojo objekto modernizavimo, modifikavimo darbai, atlikti tarp patikrinimų (datos, vieta) |
|
|||
Su sauga susiję pokyčiai organizacinėje struktūroje (laikotarpiu tarp patikrinimų) |
|
|||
Nustatyti galimų didelių avarijų (ceche, bare, įrenginyje) pavojai |
|
|||
Pavojingajam objektui taikomas normatyvinis (teisės aktais nustatytas) sanitarinės apsaugos zonos dydis (m) arba apsaugos zona (m) |
|
|||
Pavojingajam objektui įteisinta (teritorijų planavimo dokumentu) apsaugos zona |
|
|||
Įgyvendintos kokybės, aplinkos vadybos, darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos ir kitos tarptautinės standartų sistemos |
|
|||
II. INFORMACIJA APIE ANKSTESNIO PATIKRINIMO METU NURODYTŲ PRIEMONIŲ ĮVYKDYMĄ |
||||
Dokumentas, kuriame buvo nurodytas pažeidimas |
|
|||
Žyma apie ankstesnio patikrinimo metu nurodytų pažeidimų pašalinimą |
|
|||
III. INFORMACIJA APIE PATIKRINTAS SAUGOS SRITIS(1) |
||||
1. Gaisrinė sauga (tikrina APGV valstybinės priešgaisrinės priežiūros pareigūnai) |
||||
|
||||
2. Darbuotojų sauga ir sveikatos priežiūra (tikrina VDI darbo inspektoriai) |
||||
|
||||
3. Visuomenės sveikatos sauga (tikrina apskričių VSC specialistai) |
||||
|
||||
4. Aplinkos apsauga (tikrina VAAT ir RAAD aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai) |
||||
|
||||
5. Energetikos įrenginių sauga (tikrina VEI inspektoriai) |
||||
|
||||
6. Statinių priežiūra ir sauga (tikrina SA specialistai) |
||||
|
||||
7. Geležinkelių transporto sauga (tikrina VGI viršininko įsakymu sudaryta patikrinimo grupė) |
||||
|
||||
8. Civilinės saugos būklė (tikrina APGV specialistai) |
||||
|
||||
9. Saugos užtikrinimas aviacijos degalų saugyklose (oro uostų kuro bazėse) (tikrina CAA specialistai) |
||||
|
||||
10. Pavojingų krovinių krovos sauga (tikrina LSLA inspektoriai) |
||||
|
||||
11. Laivų sauga (tikrina LSLA inspektoriai) |
||||
|
||||
12. Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų reikalavimų įgyvendinimas (tikrina PAGD specialistai) |
||||
|
||||
IV. VEIKSMAI, KURIŲ TURI IMTIS VEIKLOS VYKDYTOJAS IKI KITO PATIKRINIMO(2) |
||||
Eil. Nr. |
Veiksmų aprašymas (pažeidimo objektas, kitos svarbios aplinkybės) |
|||
|
|
|||
V. TAIKYTŲ TEISĖS AKTŲ SĄRAŠAS |
||||
Santrumpos Nr. |
Teisės akto pavadinimas, skelbimas, statusas (įsigaliojo ar neteko galios) |
|||
|
|
|||
VI. PATIKRINIMO ATASKAITOS PRIEDŲ SĄRAŠAS(3) |
||||
Eil. Nr. |
Dokumento sudarytojo pavadinimas, dokumentų pavadinimas, lapų skaičius |
|||
|
|
|||
Pastabos / rekomendacijos(4): |
||||
IŠVADOS |
||||
Bendras patikrinimo įvertinimas, galimos rekomendacijos pavojingojo objekto saugai gerinti, išvados dėl pavojingajame objekte nustatytų neatitikčių, siūloma pakartotinio patikrinimo data. Jei reikia, nurodoma, kad nebūtina imtis jokių papildomų veiksmų. Kitos pastabos, pasiūlymai |
||||
Paaiškinimai:
Kompetentinga institucija pasilieka teisę tikrinti bet kurį pavojingojo objekto dokumentą, įrenginį, statinį, susijusį su pavojingųjų medžiagų laikymu.
(1) Saugos sritys aprašomos remiantis tikrintojų pateikta informacija. Nurodoma patikrintos saugos sritys, patikrinti įrenginiai, nagrinėti dokumentai, įdedamos nuotraukos (jeigu jas pateikia tikrintojai), pateikiamos išvados apie patikrintą saugos sritį.
Bendroje pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitoje paliekamos tiktai tos saugos sritys, kurios buvo tikrintos einamojo patikrinimo metu. Išimtiniais atvejais, tikrintojams nedalyvaujant einamajame patikrinime, tačiau jiems pateikus patikrinimo rezultatus įforminančius dokumentus bendros pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitos rengimo eigoje, atitinkama saugos sritis taip pat aprašoma.
(2) Surašomi veiksmai, kurių veiklos vykdytojas turi imtis pagal Nuostatų reikalavimus. Kiekvienas veiksmas numeruojamas ir aprašomas atskirai, nurodomas teisinis pagrindas ir jame įtvirtintas reikalavimas, kurį veiklos vykdytojas turi įgyvendinti. Nurodyti veiksmai turi būti įvykdyti ne vėliau kaip iki kito patikrinimo, jeigu nenurodyta kitaip. Ši patikrinimo ataskaitos dalis nepildoma, jei pavojingojo objekto tikrinimo metu neatitikčių Nuostatų įgyvendinimo klausimais nenustatyta.
(3) Nurodomi veiklos vykdytojui skirti tikrintojų individualūs administraciniai aktai, kuriuose nurodyti tikrintojų nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai (jų kopijos pridedamos prie bendros pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitos).
(4) Jeigu tikrintojai nerašo veiklos vykdytojui skirto individualaus administracinio akto, tačiau, remdamiesi teisės aktais, siūlo įgyvendinti tam tikras technines priemones saugai gerinti, jos nurodomos patikrinimo ataskaitos dalyje „Pastabos / rekomendacijos“.
Patikrinimo ataskaitoje vartojamos santrumpos:
APGV – apskrities priešgaisrinė gelbėjimo valdyba;
CAA – Civilinės aviacijos administracija;
LSLA – Lietuvos saugios laivybos administracija;
PAGD – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos;
SA – savivaldybės administracija;
VAAT ir RAAD – Valstybinė aplinkos apsaugos tarnyba ir regionų aplinkos apsaugos departamentai;
VDI – Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) jos teritoriniai skyriai;
VEI – Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos ir (ar) jos teritoriniai skyriai;
VGI – Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos;
VSC – Visuomenės sveikatos centrai apskrityse.
Patikrinimo ataskaitos
rengėjas (-ai) ______________ ____________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________________________________
Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų
patikrinimų programos
3 priedas
(Pavojingųjų objektų patikrinimų apskaitos žurnalo formos pavyzdys)
____________________________________________________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
Pavojingųjų objektų PAtikrinimŲ apskaitos ŽURNALAS
Eil. Nr. |
Patikrinimo ataskaitos registracijos data, Nr. |
Patikrinimo data, tipas (planinis / neplaninis) |
Pavojingojo objekto pavadinimas ir adresas |
Veiklos vykdytojas ir adresas |
Pavojingojo objekto lygis |
Lydraščio registracijos data, Nr. |
Tikrinusio (-ių) darbuotojo (-ų) pareigos, vardas ir pavardė |
Pastabos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
___________________________ ___________________________ ___________________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________________
Lietuvos Respublikos pavojingųjų
objektų patikrinimų programos
4 priedas
(Pavojingojo objekto neplaninio patikrinimo ataskaitos formos pavyzdys)
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
________________________________________________________________________________
(pavojingojo objekto pavadinimas, adresas, pavojingojo objekto lygis)
NEPLANINIO PATIKRINIMO ATASKAITA
_______________Nr. ______________
(data)
NEPLANINIO PATIKRINIMO (toliau – PATIKRINIMAS) DATA |
|
|
PATIKRINIMO PAGRINDAS |
|
|
PATIKRINIMO TIKSLAS |
|
|
PATIKRINIMO BŪDAS |
|
|
DUOMENYS APIE PAVOJINGĄJĮ OBJEKTĄ: |
||
ATLIEKANT PATIKRINIMĄ DALYVAVO: |
||
PAVOJINGOJO OBJEKTO ATSTOVAI: |
||
PATIKRINIMO ATASKAITA PARENGTA REMIANTIS ŠIAIS DOKUMENTAIS: |
||
INFORMACIJA APIE PATIKRINIMO MASTĄ |
||
Patikrintas dalykas (-ai) |
||
|
||
Patikrinimo metu nagrinėti, vertinti dokumentai |
||
|
||
Vizualiai apžiūrėti statiniai, įrenginiai (nurodyti unikalieji Nr., įrenginių identifikavimo kodai arba pozicijos Nr. pavojingojo objekto plane arba jų inventorizacijos Nr.) |
||
|
||
PAŽEIDIMŲ APRAŠYMAS |
||
Eil. Nr. |
Neatitikties aprašymas arba nuoroda į priedą, kur toks aprašymas pateiktas (aprašomo (-ų) klausimo (-ų) Nr., pažeidimo objektas, kitos svarbios aplinkybės) |
|
|
|
|
|
Neatitikties teisinis pagrindas (teisės akto santrumpa, punktų Nr.) |
|
|
|
|
TAIKYTŲ TEISĖS AKTŲ SĄRAŠAS |
||
Eil. Nr. |
Teisės akto pavadinimas, skelbimas, statusas (įsigaliojo ar neteko galios) |
|
|
|
|
PATIKRINIMO ATASKAITOS PRIEDŲ SĄRAŠAS |
||
Eil. Nr. |
Dokumento sudarytojo pavadinimas, dokumentų pavadinimas, lapų skaičius |
|
|
|
|
NUSTATYTA / IŠVADOS |
||
Patikrinto dalyko (-ų) atitiktis atitinkamos kompetencijos teisės aktų reikalavimams, teikiamos rekomendacijos pavojingojo objekto saugai gerinti |
||
Patikrinimo ataskaitos rengėjas (-ai) ___________ __________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_____________________
Lietuvos Respublikos pavojingųjų
objektų patikrinimų programos
5 priedas
(Privalomo nurodymo pašalinti nurodytus pažeidimus formos pavyzdys)
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
________________________________________________________________________________
(ūkio subjekto pavadinimas)
__________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________
(asmens, kuriam surašytas reikalavimas, pareigų pavadinimas, vardas, pavardė ir kontaktiniai duomenys)
________________________________________________________________________________
PRIVALOMAS NURODYMAS
PAŠALINTI NUSTATYTUS PAŽEIDIMUS
20____ m. ______________ d. Nr. _________
_______________________________________________________
(surašymo vieta)
Aš, ______________________________________ _______________________ ,
(pareigūno pareigų pavadinimas) (vardas ir pavardė)
dalyvaujant pavojingojo objekto atstovui (atstovams):
______________________________________________ _________________________
(pareigų pavadinimas) (vardas ir pavardė)
_____________________________________________________________ ___________________________________
(pareigų pavadinimas) (vardas ir pavardė)
_____________________________________________________________ ___________________________________
(pareigų pavadinimas) (vardas ir pavardė)
patikrinau, kaip vykdomi Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų ir Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekio nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Nuostatai), reikalavimai
_____________________________________________ __________________________
(tikrinto pavojingojo objekto pavadinimas) (pavojingojo objekto identifikavimo kodas)
___________________________________________________________________________________________________________
(tikrinto pavojingojo objekto adresas)
Nustačiau Nuostatų reikalavimų vykdymo pažeidimus ir, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 9 punktu, nurodau toliau išvardytus pažeidimus pašalinti nurodytais terminais:
Eil. Nr. |
Pažeidimo (-ų) aprašymas. Nuostatų skyrius, punktas, papunktis |
Pažeidimo pašalinimo terminas |
1 |
2 |
3 |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
|
|
Šis privalomas nurodymas pašalinti nustatytus pažeidimus per 10 darbo dienų nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas administracinių ginčų komisijai arba administraciniam teismui įstatymų nustatyta tvarka.
Ūkio subjektas, neįvykdęs privalomame nurodyme pašalinti nustatytus pažeidimus nustatytų reikalavimų, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.
____________________________________________ ___________ _______________________
(privalomą nurodymą pašalinti nustatytus pažeidimus (parašas) (vardas ir pavardė)
surašiusio pareigūno pareigų pavadinimas)
Privalomo nurodymo pašalinti nustatytus pažeidimus įvykdymo terminas pratęstas iki 20______m._____________________d. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________ ____________ ______________________
(privalomą nurodymą pašalinti nustatytus pažeidimus (parašas) (vardas ir pavardė)
pratęsusio pareigūno pareigų pavadinimas)
_________________