Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, Linijinis piešimas, iliustracija  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2023 M. GRUODŽIO 13 D. ĮSAKYMO NR. 3D-847 „DĖL NACIONALINĖS PARAMOS KAIMO BENDRUOMENIŲ VEIKLAI TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gruodžio 31 d. Nr. 3D-855

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Nacionalinės paramos kaimo bendruomenių veiklai teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 3D-847 „Dėl Nacionalinės paramos kaimo bendruomenių veiklai teikimo taisyklių patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 6.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.2.2. antra veikla – viešųjų paslaugų prieinamumo gerinimas. Parama kaimo bendruomenei teikiama tik tuo atveju, kai ji perima viešosios paslaugos ar jos dalies teikimą iš biudžetinės (-ių) organizacijos (-ų) (t. y. kai viešosios paslaugos (socialinės, švietimo, mokslo, kultūros, sporto ir kitos įstatymų numatytos paslaugos) anksčiau buvo teikiamos valstybės ar savivaldybių įsteigtų specialių įstaigų bei organizacijų ir yra visa apimtimi ar iš dalies perduodamos teikti kaimo bendruomenėms, arba kaimo bendruomenė organizuoja naujas viešąsias paslaugas, kurios nebuvo teikiamos jos veiklos teritorijoje, tačiau jų poreikis yra, arba viešosios paslaugos yra teikiamos valstybės ar savivaldybių įsteigtų specialių įstaigų bei organizacijų, tačiau jų apimtys nėra pakankamos ar kokybė neatitinka vartotojų lūkesčių (poreikis grindžiamas dokumentais), ir kaimo bendruomenė imasi jas teikti). Šios viešosios paslaugos negali būti ūkinė veikla ir turi atitikti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos skelbiamą viešųjų paslaugų sąrašą https://vrm.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/viesasis-administravimas/viesosios-paslaugos/;“.

2.   Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Pareiškėjas privalo laikytis racionalaus lėšų naudojimo principo ir kiekvieną tinkamų finansuoti išlaidų sumą pagrįsti vienu iš būdų:

12.1. vadovaujantis nepriklausomų ekspertų atliktuose, viešai Europos strateginių investicijų fondą (toliau – ESIF) administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamuose prekių ir (arba) paslaugų kainų rinkos tyrimuose nustatytais įkainiais, kurie taikomi tokioms pat išlaidoms įgyvendinant panašaus pobūdžio projektus ir panašiems paramos gavėjams;

12.2. paslaugas, prekes ar darbus turi įsigyti už ne didesnes nei analogiškas rinkoje egzistuojančias kainas ir pagrįsti perkamos prekės (-ių) techninių parametrų būtinumo poreikį. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktame komerciniame pasiūlyme arba pirkimo dokumentuose nurodyta prekės, paslaugos ar darbų kaina yra 10 proc. didesnė nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės, paslaugos ar darbų kaina, Agentūra pareiškėjui siunčia paklausimą su prašymu per nustatytą laiką pateikti pasirinktos prekės, paslaugos ar darbų kainos pagrindimą. Pareiškėjui pateikus neišsamų pagrindimą, Agentūra tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįsta Agentūros nustatytą analogiškos prekės, paslaugos ar darbų kainą. Agentūra apie tai informuoja pareiškėją ir suderina su juo, ar jis sutinka ta pačia apimtimi įgyvendinti projektą, turėdamas mažesnę paramos sumą. Jeigu pareiškėjas per 5 darbo dienų terminą, bet ne vėliau kaip iki paraiškų vertinimo termino pabaigos, nepateikia tokio sutikimo, paraiška pripažįstama netinkama finansuoti ir yra atmetama.

3.   Pakeičiu 13.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.2. pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentais. Kai iki paraiškos paramai gauti pateikimo prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti, kiekvienai iš tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti kartu su paraiška turi būti pateikti projekte numatytų išlaidų sumos pagrindimo dokumentai (viešai ESIF administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamuose prekių ir (arba) paslaugų kainų rinkos tyrimuose nustatyti įkainiai ir (arba) bent vienas komercinis pasiūlymas kiekvienai projekte numatytai išlaidai arba viešai prekių tiekėjų, paslaugų ar darbų teikėjų, kuriems tai yra įprasta komercinė ūkinė veikla, pateikta informacija, pvz., iš interneto ar spaudos, pagrindžianti rinkos kainą). Jei pirkimai atlikti, išlaidų pagrįstumas vertinamas pagal pateiktus pirkimų dokumentus;“.

4.       Pakeičiu 1 priedo 5 punkto „Projekto išlaidos“ lentelės 7 stulpelio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

Išlaidų kainos pagrindimas (viešai skelbiami prekių ir (arba) paslaugų įkainiai arba apklausti tiekėjai (vardai, pavardės arba įmonės pavadinimas ir kokias kainas siūlė) (informacija nurodoma iš viešai ESIF administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamų prekių ir (arba) paslaugų kainų rinkos tyrimų, komercinių pasiūlymų, pridėtų prie paraiškos).

 

5.   Pakeičiu 1 priedo 8 punkto „Pridedami dokumentai“ lentelės 4 eilutę ir ją išdėstau taip:

„4.

Projekte numatytų išlaidų vertės patvirtinimo dokumentų kopijos (taikoma, kai iki paramos paraiškos pateikimo dienos nebuvo įvykdyti prekių, paslaugų arba darbų pirkimai)

(bent 1 komerciniame pasiūlyme turi būti nurodyti prekių, paslaugų ir darbų tiekėjų siūlomi įkainiai konkrečioms prekėms, paslaugoms ir darbams pirkti (pvz., baldų įsigijimo kaina, renginio įrangos nuomos kaina ir pan., arba viešai prekių tiekėjų ir (arba) paslaugų teikėjų, kuriems tai yra įprasta komercinė ūkinė veikla, pateikta informacija, pvz., iš interneto ar spaudos, pagrindžianti rinkos kainą) arba pateikti nepriklausomų ekspertų atliktuose, viešai ESIF administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamuose prekių ir (arba) paslaugų kainų rinkos tyrimuose nustatyti įkainiai, taikomi tokioms pat išlaidoms įgyvendinant panašaus pobūdžio projektus ir panašiems paramos gavėjams)

 

___ lapai.“

 

6.    Pakeičiu 2 priedo 5 punkto „Projekto išlaidos“ lentelės 7 stulpelio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

Išlaidų kainos pagrindimas (nurodykite viešai skelbiamus prekių ir (arba) paslaugų įkainius arba kokie tiekėjai buvo apklausti (vardai, pavardės arba įmonės pavadinimas ir kokias kainas siūlė);informacija teikiama iš viešai ESIF administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamų prekių ir (arba) paslaugų kainų rinkos tyrimų, komercinių pasiūlymų, pridėtų prie paraiškos).

 

7.   Pakeičiu 2 priedo 8 punkto „Pridedami dokumentai“ lentelės 4 eilutę ir ją išdėstau taip:

„4.

Projekte numatytų išlaidų vertės patvirtinimo dokumentų kopijos (taikoma, kai iki paramos paraiškos pateikimo dienos nebuvo įvykdyti prekių, paslaugų arba darbų pirkimai)

(bent 1 komerciniame pasiūlyme turi būti nurodyti prekių, paslaugų ir darbų tiekėjų siūlomi įkainiai konkrečioms prekėms, paslaugoms ir darbams pirkti (pvz., baldų įsigijimo kaina, renginio įrangos nuomos kaina ir pan. arba viešai prekių tiekėjų ir (arba) paslaugų teikėjų, kuriems tai yra įprasta komercinė ūkinė veikla, pateikta informacija, pvz., iš interneto ar spaudos, pagrindžianti rinkos kainą) arba pateikti nepriklausomų ekspertų atliktuose, viešai ESIF administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamuose prekių ir (arba) paslaugų kainų rinkos tyrimuose nustatyti įkainiai, taikomi tokioms pat išlaidoms įgyvendinant panašaus pobūdžio projektus ir panašiems paramos gavėjams)

 

___ lapai.

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                Ignas Hofmanas