Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2023 m. kovo 1 d. įsakymO Nr. V-241 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo patvirtinimo“

pakeitimo

 

2024 m. gruodžio 4 d. Nr. V-1379

Vilnius

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 87.2 papunkčiu, 94 ir 139 punktais, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 96 punktu, Projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, 197 punktu, Strateginio valdymo sistemoje naudojamų pažangos ir tęstinės veiklos stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo gairėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, ir įgyvendindama 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1016 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos patvirtinimo“,

pakeičiu 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. V-241 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu I skyrių ir jį išdėstau taip:

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

 

 

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

 

 

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

 

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė

2030 m.

1

2

3

4

5

6

7

8

R-12-003-03-02-01-01

Rezultato

Mokyklų, pritaikytų asmenims su negalia, dalis

Procentai

0,6

(2021)

n / a

20

(2030)

Valstybės biudžetas

R-12-003-03-02-01-02

Rezultato

Mokinių, tenkančių vienam švietimo pagalbos specialistui bendrojo ugdymo mokyklose, skaičius

Asmenų skaičius

125,95

(2020)

n / a

 

99,02

(2030)

 

Valstybės biudžetas

R-12-003-03-02-01-03

Rezultato

Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų dalis

Procentai

0

(2021)

n / a

85

(2029)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa

(ESF+)

R-12-003-03-02-01-04

Rezultato

Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

Naudotojai per metus

0

(2021)

n / a

1350

(2029)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa

(ERPF)

R-12-003-03-02-01-05

Rezultato

Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

Procentai

0

(2021)

n / a

80

(2029)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa

(ESF+)

 

2. Pakeičiu II skyrių ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

 

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

 

1

 

2

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

119 564

1.1.1.1.1. Valstybės biudžeto lėšos

119 564

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

20 564

1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos:

 

Sostinės regionas (toliau – SR) (ESF+)

5 120

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (toliau – VVL) (ESF+)

12 883

Sostinės regionas (ERPF)

1 000

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (ERPF)

1 561

1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

87 970

1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos:

 

Sostinės regionas (ESF+)

5 120

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (ESF+)

73 005

Sostinės regionas (ERPF)

1 000

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (ERPF)

8 845

1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos

 

2. Kitos lėšos

 

2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos

 

2.2. Privačios lėšos

 

2.3. Kitos viešosios lėšos

 

IŠ VISO

228 098

 

3. Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

 

 

Veikla

 

 

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

 

 

Galimi pareiškėjai

 

 

Projektų

atrankos būdas

Valstybei svarbus ar (ir) Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelio projektas

(įrašomas požymis: VS, MPP)

 

 

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

 

 

Valstybės pagalba (Taip / Ne)

 

 

Finansavimo forma

 

 

Finansavimo suma(tūkst. eurų)

 

 

Finansavimo šaltinis (-iai)

 

 

Rodiklio pavadinimas ir tipas

 

 

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

 

 

Įgyvendi-nimo pradžia (metai)

 

 

Adminis-truojančioji institucija

 

 

Dalyvau-janti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

1. Sukurti teisines prielaidas įtraukiojo švietimo įgyvendinimui

M (A, R)

Taip

 

 

 

 

 

Valstybės biudžetas

P-12-003-03-02-01-09 Parengti ir patvirtinti teisės aktai ar jų pakeitimai

5

2023

ŠMSM

SADM

R – Mokinių, tenkančių vienam švietimo pagalbos specialistui bendrojo ugdymo mokyklose, skaičius

99,02

2023

ŠMSM

-

2. Sukurti ir įdiegti inovatyvius įtraukiojo ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir reikalingos pagalbos teikimo būdus, sudarant tinkamas sąlygas įtraukties būdu ugdytis įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams

I

Lietuvos įtraukties švietime centras,

Nacionalinė švietimo agentūra

 

P

Taip

Ne

D

Sostinės regionas ( toliau – SR): 4 240 (2021–2027 IP ES lėšos (toliau – ES lėšos) – 2 120, 2021–2027 IP bendrojo finansavimo lėšos (toliau -BF) – 2 120)

2021–2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

 

 

-

2023

CPVA

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (toliau – VVL): 29 035 (ES – 24 680, BF – 4 355)

2021–2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

 

 

 

 

-

2023

CPVA

2.1. Pedagoginių darbuotojų kompetencijų tobulinimas, kaip dirbti su konkrečių SUP vaikais (įskaitant gabius vaikus), įtraukiojo ugdymo modelių ir universalaus dizaino gairių diegimas bei komunikacinė kompanija Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

I

Nacionalinė švietimo agentūra

P

Taip

Ne

D

VVL:10 275 (ES – 8 734, BF – 1 541)

2021–2027 IP

P-12-003-03-02-01-07 Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

1730

2023

CPVA

-

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

2.2. Regioninių centrų įveiklinimas ir jų darbuotojų bei pedagoginių ir psichologinių tarnybų specialistų kvalifikacijos kėlimas, vertinimo ir ugdymo metodikų kūrimas ir apmokymas jomis dirbti Sostinės regione

I

Lietuvos įtraukties švietime centras

P

Taip

Ne

D

SR: 4 240 (ES – 2 120, BF – 2 120)

2021–2027 IP

P-12-003-03-02-01-06 Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

 

 

 

54

2023

CPVA

-

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų dalis

85

2.3. Regioninių centrų įveiklinimas ir jų darbuotojų bei pedagoginių ir psichologinių tarnybų specialistų kvalifikacijos kėlimas, vertinimo ir ugdymo metodikų kūrimas ir apmokymas jomis dirbti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

I

Lietuvos įtraukties švietime centras

P

Taip

Ne

D

VVL: 18 760 (ES - 15 946, BF – 2 814)

2021–2027 IP

P-12-003-03-02-01-07 Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

300

2023

CPVA

-

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

P-12-003-03-02-01-06 Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

 

270

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų dalis

85

3. Gerinti įvairių poreikių asmenų, patiriančių atskirtį, ugdymo sąlygas teikiant švietimo pagalbą ir koordinuotai teikiamas paslaugas

I

Poveiklėse nurodyti galimi pareiškėjai

P, K

Taip

Ne

D

SR: 6 000 (ES – 3 000, BF 3 000)

2021–2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

2024

CPVA

 

VVL: 26 627 (ES – 22 633, BF – 3 994)

2021–2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

2024

CPVA

 

3.1. Didinti švietimo įtrauktį gerinant ugdymo sąlygas SUP turintiems vaikams

I

Lietuvos įtraukties švietime centras,

LKNUC,

LASUC,

Vilniaus kolegija

 

 

P

Taip

Ne

D

VVL: 2 000 (ES – 1 700, BF – 300)

2021–2027 IP

P-12-003-03-02-01-07 Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

50

2024

CPVA

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

3.2. Didinti koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams bei  bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams ir jų tėvams pasiūlą, prieinamumą pasitelkiant nevalstybinio sektoriaus paslaugų teikėjus Sostinės regione.

I

Savivaldybės, Valstybinių mokyklų konsorciumas

 

 

K

Taip

Ne

D

SR: 6 000 (ES – 3 000, BF 3 000)

 

 

2021–2027 IP

P-12-003-03-02-01-06 Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

650

2024

 

CPVA

-

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų dalis

85

3.3. Didinti koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams bei bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams ir jų tėvams pasiūlą, prieinamumą pasitelkiant nevalstybinio sektoriaus paslaugų teikėjus Vidurio ir vakarų Lietuvos regione.

 

 

 

 

 

 

 

VVL: 24 627 (ES – 20 933, BF – 3 694)

2021–2027 IP

 

P-12-003-03-02-01-06 Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

2 770

2024

 

CPVA

-

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų dalis

85

4. Kompleksinių švietimo pagalbos paslaugų įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams plėtra, koncentruojant turimus išteklius ir pritaikant infrastruktūrą bei aprūpinant trūkstama įranga

 

I

Poveiklėse nurodyti galimi pareiškėjai

P

Taip

Ne

D

SR: 2 000 (ES 1 000, BF – 1 000)

2021-2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

2023

CPVA

-

VVL: 10 406 (ES – 8 845, BF – 1 561)

2021-2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

2023

CPVA

-

4.1. Sukurti Lietuvos įtraukties švietime centrą įvairiapusių raidos ir kitų sutrikimų turintiems mokiniams, aprūpinant jį reikalinga įranga, baldais, specialiosiomis priemonėmis ir pan. sostinės regione

I

Lietuvos įtraukties švietime centras

P

Taip

Ne

D

SR: 1 000 (ES –500,

BF –500)

2021-2027 IP

P-12-003-03-02-01-08 Išvystyti regioniniai švietimo pagalbos centrai

1

2023

CPVA

-

R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

50

4.2. Sukurti Lietuvos įtraukties švietime centrą įvairiapusių raidos ir kitų sutrikimų turintiems mokiniams, aprūpinant jį reikalinga įranga, baldais, specialiosiomis priemonėmis ir pan.

 

 

 

 

 

 

 

VVL: 6 000 (ES –5 100, BF –900)

2021-2027 IP

P-12-003-03-02-01-08 Išvystyti regioniniai švietimo pagalbos centrai

1*

2023

CPVA

-

R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

100

4.3. Modernizuoti regioninius specialiojo ugdymo centrus, pritaikant juos teikti stacionarią ir mobilią metodinę, konsultacinę pagalbą sostinės regione

I

Regioniniai specialiojo ugdymo centrai

P

Taip

Ne

D

SR: 1 000 (ES – 500, BF – 500)

2021-2027 IP

P-12-003-03-02-01-08  Išvystyti regioniniai švietimo pagalbos centrai

1

2023

CPVA

-

R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

150

4.4. Modernizuoti regioninius specialiojo ugdymo centrus, pritaikant juos teikti stacionarią ir mobilią metodinę, konsultacinę pagalbą vidurio ir vakarų Lietuvos

 

 

 

 

 

 

 

VVL: 4 406 (ES – 3 745, BF – 661

2021–2027 IP

 

P-12-003-03-02-01-08 Išvystyti regioniniai švietimo pagalbos centrai

7

2023

CPVA

-

R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

1050

5. Užtikrinant vienodas starto švietime galimybes, padidinti ikimokyklinio ugdymo ir visos dienos mokyklos prieinamas paslaugas asmenims, patiriantiems atskirtį

I

Poveiklėse nurodyti galimi pareiškėjai

K

Taip

Ne

D

VVL: 30 226 (ES – 25 692, BF – 4534)

2021–2027 IP

 

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

-

2023

CPVA

-

5.1. Sukurti ir įdiegti priemonių įtraukiajam ugdymui ir švietimo pagalbai mokyklose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, paketą, užtikrinantį švietimo didesnį prieinamumą, visos dienos mokyklos paslaugas, aprūpinimą reikalingomis specialiojo ugdymo priemonėmis, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams

I

Savivaldybės, mokyklos, PMĮ

K

Taip

Ne

D

VVL: 14 401 (ES – 12 241, BF – 2160)

2021–2027 IP

 

P-12-003-03-02-01-06 Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

880

2023

CPVA

 

 

 

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų, dalis

85

P-12-003-03-02-01-07 Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

1 540

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

5.2. Sukurti ir įdiegti priemonių įtraukiajam ugdymui ir švietimo pagalbai bendrojo ugdymo mokyklose paketą, užtikrinantį švietimo didesnį prieinamumą, visos dienos mokyklos paslaugas, aprūpinimą reikalingomis specialiojo ugdymo priemonėmis, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams

I

Savivaldybės, mokyklos, PMĮ

K

Taip

Ne

D

VVL: 15 825 (ES – 13 451, BF – 2 374)

2021–2027 IP

 

P-12-003-03-02-01-06 Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

690

2023

CPVA

 

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų, dalis

85

P-12-003-03-02-01-07 Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

2 260

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

6. Sukurti ir įdiegti įtraukiojo ugdymo organizavimo modelius, sudarant sąlygas didelių ar labai didelių SUP turintiems mokiniams ugdytis bendrosios paskirties mokyklose

I

Savivaldybės, mokyklos

P

-

Taip

Ne

D

6 552

Valstybės biudžetas

P-12-003-03-02-01-01 Įsteigtos įtraukios klasės

100

2023

ŠMSM

 

7. Modernizuoti ir plėsti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžias Vilniaus ir Šalčininkų rajonuose esančias mokyklas, pritaikant jas įtraukiajam ugdymui

I

Vilniaus ir Šalčininkų rajonuose esančios mokyklos

P

-

Taip

Ne

D

113 012

Valstybės biudžetas

R – Mokyklų, pritaikytų asmenims su negalia, dalis

20

2025

ŠMSM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P-12-003-03-02-01-11 Asmenims su negalia pritaikytų (atnaujintų arba naujai pastatytų) Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių Vilniaus ir Šalčininkų rajonų mokyklų skaičius

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P-12-003-03-02-01-12 Mokinių, besimokančių valstybine kalba (atnaujintose arba naujai pastatytose), valstybinėse bendrojo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklose

, esančiose Vilniaus rajone ir Šalčininkų rajone, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, skaičius

 

6500

 

 

 

Pastaba. Lyginant su 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – 2021–2027 IP), produkto rodiklio „Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą“ (rodiklio kodas P-12-003-03-02-01-07) skirtumas gaunasi 1 590, iš jų 220 bus pažangos priemonėje Nr. 12-003-03-01-03„Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“ ir 1 370 pažangos priemonėje Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems prieinamą ankstyvąjį ugdymą“.

Poveiklėje Nr. 4.1 „Sukurti Lietuvos įtraukties švietime centrą įvairiapusių raidos ir kitų sutrikimų turintiems mokiniams, aprūpinant jį reikalinga įranga, baldais, specialiosiomis priemonėmis ir pan. sostinės regione“ ir poveiklėje Nr. 4.2  „Sukurti Lietuvos įtraukties švietime centrą įvairiapusių raidos ir kitų sutrikimų turintiems mokiniams, aprūpinant jį reikalinga įranga, baldais, specialiosiomis priemonėmis ir pan.“ nurodytas tas pats centras, o produkto rodiklio „Išvystyti regioniniai švietimo pagalbos centrai“ (rodiklio kodas P-12-003-03-02-01-08) minimali siektina reikšmė – 1 (aptarnaujantis visą Lietuvos teritoriją).“

4. Papildau 7 priedu (pridedama).

 

 

 

Laikinai einanti finansų ministro pareigas,

laikinai einanti švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigas                                  Gintarė Skaistė