LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS
Įsakymas
DĖL VALSTYBĖS ĮMONĖS CENTRINĖS HIPOTEKOS ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMO
2016 m. birželio 27 d. Nr. 1R-193
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 straipsniu, 2.97 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 4 straipsnio 4 dalies 9 punktu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. vasario 24 d. nutarimą Nr. 177 „Dėl sutikimo reorganizuoti valstybės įmonę Centrinę hipotekos įstaigą“:
1. R e o r g a n i z u o j u valstybės įmonę Centrinę hipotekos įstaigą (įmonės kodas – 188692535, buveinės adresas – Vilnius, Tilto g. 17) jungimo būdu – prijungiu prie valstybės įmonės Registrų centro (įmonės kodas – 124110246, buveinės adresas – Vilnius, Vinco Kudirkos g. 18-3), kuriai po reorganizavimo pereina visos reorganizuojamos valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos teisės ir pareigos.
2. T v i r t i n u pridedamus:
2.1. Valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos reorganizavimo prijungimo būdu prie reorganizavime dalyvaujančios valstybės įmonės Registrų centro reorganizavimo sąlygų aprašą;
3. P r i p a ž į s t u netekusiais galios nuo šiuo įsakymu patvirtintų valstybės įmonės Registrų centro įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre:
3.1. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2015 m. liepos 21 d. įsakymą Nr. 1R-198 „Dėl valstybės įmonės Registrų centro įstatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2016 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 1R-193
VALSTYBĖS ĮMONĖS CENTRINĖS HIPOTEKOS ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMO PRIJUNGIMO BŪDU PRIE REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIOS VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos reorganizavimo prijungimo būdu prie reorganizavime dalyvaujančios valstybės įmonės Registrų centro sąlygų aprašas (toliau – aprašas) nustato reorganizuojamos įmonės – valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos prijungimo prie valstybės įmonės Registrų centro tvarką ir sąlygas.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įmonių įstatymu ir kitais teisės aktais.
3. Atsižvelgiant į tai, kad reorganizavime dalyvaujančios valstybės įmonės yra viešieji juridiniai asmenys, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.103 straipsniu, rašytinės ataskaitos apie numatomą reorganizavimą nebus rengiamos ir reorganizavimo sąlygos nebus vertinamos.
II SKYRIUS
INFORMACIJA APIE REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIĄ IR REORGANIZUOJAMĄ ĮMONES
5. Reorganizavime dalyvaujanti įmonė – valstybės įmonė Registrų centras:
5.6. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, įregistravimo data – 1997 m. liepos 30 d.;
6. Reorganizuojama įmonė – valstybės įmonė Centrinė hipotekos įstaiga:
6.6. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, įregistravimo data – 1997 m. spalio 3 d.;
III SKYRIUS
REORGANIZAVIMO BŪDAS, REORGANIZAVIMO TIKSLAI, PASIBAIGIANTI ĮMONĖ IR VEIKLĄ PO REORGANIZAVIMO TĘSIANTI ĮMONĖ
7. Reorganizavimas vykdomas prijungimo būdu – reorganizuojama valstybės įmonė Centrinė hipotekos įstaiga prijungiama prie reorganizavime dalyvaujančios valstybės įmonės Registrų centro, kuri po reorganizavimo tęsia veiklą perimdama visą reorganizuojamos valstybei nuosavybės teise priklausančios valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos patikėjimo teise valdomą turtą, teises ir pareigas.
8. Reorganizavimo tikslas – optimizuoti pagrindinių valstybės registrų valdymą ir valstybės informacinių išteklių naudojimą bei viešųjų elektroninių paslaugų teikimą, užtikrinti jų plėtrą ir tobulinimą.
9. Po reorganizavimo valstybės įmonė Centrinė hipotekos įstaiga pasibaigia. Visą valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos patikėjimo teise valdytą turtą, taip pat teises ir pareigas apraše nustatyta tvarka perims valstybės įmonė Registrų centras, kuri tęs veiklą tuo pačiu pavadinimu – valstybės įmonė Registrų centras.
10. Atlikus teisės aktuose ir apraše nustatytas reorganizavimo procedūras, po reorganizavimo veiksiančios valstybės įmonės Registrų centro duomenys bus tokie:
11. Po reorganizavimo veiksiančios valstybės įmonės Registrų centro veiklos tikslai – įgyvendinti įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių valstybės informacinių išteklių tvarkymą, nuostatas dėl valstybės registrų ir informacinių sistemų tvarkymo, kurti ir teikti viešąsias elektronines paslaugas.
IV SKYRIUS
REORGANIZAVIMO TVARKA IR SĄLYGOS
12. Nuo viešo paskelbimo apie reorganizavimo sąlygų sudarymą dienos valstybės įmonė Registrų centras įgyja dalyvaujančios reorganizavime įmonės statusą, o valstybės įmonė Centrinė hipotekos įstaiga – reorganizuojamos įmonės statusą.
13. Reorganizavimas bus baigtas įregistravus naujus valstybės įmonės Registrų centro įstatus Juridinių asmenų registre įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.
14. Dokumentai Juridinių asmenų registrui dėl valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos ir jos filialų išregistravimo iš Juridinių asmenų registro pateikiami iki reorganizavimo pabaigos.
15. Reorganizavus valstybės įmonę Centrinę hipotekos įstaigą, valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos turto, įsipareigojimų ir nuosavo kapitalo balansinės vertės pridedamos prie po reorganizavimo tęsiančios veiklą valstybės įmonės Registrų centro turto, įsipareigojimų ir nuosavo kapitalo balansinių verčių pagal reorganizavimo pabaigos dienos duomenis. Šios dienos data perduodamas ir valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos nebalansinėse sąskaitose apskaitomas turtas ir įsipareigojimai pagal perdavimo ir priėmimo aktus.
V SKYRIUS
REORGANIZUOJAMOS ĮMONĖS TURTO, TEISIŲ IR PAREIGŲ PERĖJIMAS PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ TĘSIANČIAI ĮMONEI
16. Valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos teisės ir pareigos pereina valstybės įmonei Registrų centrui šios įmonės pakeistų įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dieną (toliau – perdavimo diena).
17. Valstybės įmonė Registrų centras perima visą valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos patikėjimo teise valdomą turtą ir įsipareigojimus pagal perdavimo ir priėmimo aktus.
18. Valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos turtui ir įsipareigojimams perduoti ir perimti atliekama šios įmonės turto ir įsipareigojimų inventorizacija.
19. Valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos vardu registruoto turto ir įsipareigojimų perdavimas valstybės įmonei Registrų centrui registruojamas įstatymų nustatyta tvarka (jeigu toks įregistravimas privalomas). Turtas ir įsipareigojimai įregistruojami nedelsiant po perdavimo dienos, jeigu imperatyviosios įstatymų nuostatos nenustato kitaip.
20. Nuo perdavimo dienos valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos teisės ir pareigos (pagal sudarytus sandorius), taip pat sudaryti sandoriai pereina valstybės įmonei Registrų centrui ir valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos, kuri po reorganizavimo baigs savo veiklą, sutartys bus laikomos po reorganizavimo veiksiančios valstybės įmonės Registrų centro sutartimis. Įmonių teisės ir pareigos (pagal sudarytus sandorius), taip pat sudaryti sandoriai dėl reorganizavimo nepasikeičia ir nepasibaigia, išskyrus tuos atvejus, kai jų sąlygos numato kitaip ir atitinkamo sandorio šalys nesusitaria dėl teisių, pareigų ar sandorių tolesnio galiojimo.
21. Reorganizavimo metu (arba reorganizavimą baigus) valstybės įmonė Registrų centras perima (jeigu įstatymai nenustato kitaip) arba įstatymų nustatyta tvarka savo vardu pratęsia, atnaujina, pakoreguoja arba gauna iš naujo visus valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos turimus leidimus, pažymėjimus, patvirtinimus, sutikimus ar kitus specialias teises suteikiančius dokumentus, kurie būtini perimtai veiklai tęsti.
22. Reorganizuotos valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos darbuotojų darbo santykių tęstinumui po reorganizavimo veiksiančioje valstybės įmonėje Registrų centre taikomos Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir 2015 m. gruodžio 16 d. Centrinės hipotekos įstaigos kolektyvinės sutarties nuostatos.
23. Apskaitos ir finansinės atskaitomybės, kitų dokumentų, turto ir įsipareigojimų perdavimo ir priėmimo aktus pasirašo valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos direktorius ir valstybės įmonės Registrų centro direktorius.
24. Antspaudai su Lietuvos Respublikos herbu, kuriais disponuoja valstybės įmonė Centrinė hipotekos įstaiga, po to, kai pasirašomi turto, įsipareigojimų ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktai ir valstybės įmonė Centrinė hipotekos įstaiga išregistruojama iš Juridinių asmenų registro, teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinami.
25. Po reorganizavimo veiksiančiai valstybės įmonei Registrų centrui perduodama teisė valdyti, naudoti valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos kasoje esančias lėšas ir disponuoti jomis, o valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos sąskaitos uždaromos ir pinigai pervedami į veiklą tęsiančios valstybės įmonės Registrų centro sąskaitas nuo priėmimo ir perdavimo akto sudarymo momento, jeigu imperatyviosios Lietuvos Respublikos įstatymų normos ar šis aprašas nenustato kitaip.
26. Valstybės įmonės Centrinės hipotekos įstaigos depozitinės sąskaitos uždaromos, o jose esančios lėšos pervedamos į po reorganizavimo veiksiančios valstybės įmonės Registrų centro depozitinę sąskaitą ir saugomos teisės aktų nustatytą terminą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2016 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 1R-193
VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO
ĮSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės įmonė Registrų centras (toliau – įmonė) yra iš valstybės turto įsteigtas ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo. Įmonė nuosavybės teise priklauso valstybei ir jai perduotą ir jos įgytą turtą valdo, naudoja bei disponuoja juo patikėjimo teise. Įmonės teisinė forma yra valstybės įmonė.
2. Įmonė savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (toliau – Civilinis kodeksas), Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymu (toliau – Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymas), kitais teisės aktais, šiais įstatais ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimais.
4. Įmonė turi antspaudą su savo pavadinimu: „Lietuvos Respublika. Valstybės įmonė Registrų centras“. Pagal Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymą įmonė turi teisę savo antspaude ir dokumentuose (blankuose), patvirtinančiuose teises į nekilnojamąjį turtą ir nekilnojamojo turto bei teisių į jį įregistravimą, naudoti valstybės herbą.
II SKYRIUS
ĮMONĖS VEIKLOS TIKSLAI IR VEIKLOS POBŪDIS
8. Įmonės tikslai – įgyvendinti Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymą, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatymą, Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro įstatymą, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymą, Lietuvos Respublikos gyventojų registro įstatymą, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymą, Lietuvos Respublikos hipotekos registro įstatymą, Lietuvos Respublikos turto arešto aktų registro įstatymą, Lietuvos Respublikos sutarčių registro įstatymą, teisės aktų nuostatas dėl Testamentų registro, Vedybų sutarčių registro, Įgaliojimų registro, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro, teisės aktų nuostatas dėl Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos, Antstolių informacinės sistemos, Piniginių lėšų apribojimų informacinės sistemos, Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos, Licencijų informacinės sistemos, Metrikacijos paslaugų informacinės sistemos, Politinių partijų narių sąrašų informacinės sistemos tvarkymo, užtikrinti, kad elektroniniu būdu vyktų turto pardavimas iš varžytynių ir aukciono būdu, analizuoti nekilnojamojo turto rinką ir teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti nekilnojamojo turto vertinimą, rengti duomenis nekilnojamajam turtui apmokestinti, kurti ir diegti informacines sistemas, teikti valstybės informacinių technologijų paslaugas, dalyvauti įgyvendinant bendrą teisinės informacijos sistemos politiką Lietuvoje, teikiant paslaugas vykdyti pelningą veiklą.
9. Įgyvendindama šiuos tikslus įmonė vykdo šią veiklą:
9.1. tvarkydama Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registrą (toliau – Nekilnojamojo turto registras):
9.1.2. teikia Nekilnojamojo turto registro duomenis ir kartografiniais būdais išreikštus duomenis (geoduomenis);
9.1.3. projektuoja, įgyvendina, plėtoja ir tvarko Nekilnojamojo turto registro informacines sistemas ir jų centrinį duomenų banką;
9.1.8. kaupia Nekilnojamojo turto registro duomenis ir dokumentų archyvą, atsako už jo saugumą, teikia vartotojams archyvinių duomenų išrašus ir dokumentų kopijas, atsako už teikiamų duomenų tikrumą;
9.2. tvarkydama Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastrą (toliau – Nekilnojamojo turto kadastras):
9.2.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka nekilnojamojo turto vertinimą (įskaitant vertinimą mokesčiams nustatyti ir kitoms valstybės reikmėms), rengia duomenis nekilnojamajam turtui apmokestinti;
9.2.4. teikia Nekilnojamojo turto kadastro ir rinkos tyrimų duomenis, kadastro duomenis ir žemėlapius, kitus duomenis;
9.2.5. projektuoja, įgyvendina, plėtoja ir tvarko Nekilnojamojo turto kadastro informacines sistemas ir šių sistemų centrinį duomenų banką, kaupia ir analizuoja nekilnojamojo turto rinkos tyrimų, kitus su nekilnojamojo turto vertės nustatymu susijusius duomenis, atsako už jų saugumą;
9.2.7. nustato Nekilnojamojo turto kadastro ir nekilnojamojo turto vertinimo duomenų struktūrą, žemėlapių turinį;
9.2.8. sudaro ir publikuoja Nekilnojamojo turto kadastro ir nekilnojamojo turto vertinimo žemėlapius;
9.2.9. rengia Nekilnojamojo turto kadastro ir nekilnojamojo turto vertinimo statistinius duomenis ir juos publikuoja;
9.2.10. nustatyta tvarka atlieka įvairaus mastelio topografinius darbus, geodezines išpildomąsias kontrolines nuotraukas;
9.2.11. vykdo kadastrinių matavimų ekspertizę ir techninę kontrolę, teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Nekilnojamojo turto kadastro, taip pat nekilnojamojo turto vertės duomenų patikslinimą;
9.2.12. kaupia Nekilnojamojo turto kadastro duomenis ir dokumentų archyvą, atsako už jų saugumą, teikia vartotojams archyvinių duomenų išrašus ir dokumentų kopijas;
9.2.13. teisės aktuose nustatytais atvejais rengia su Nekilnojamojo turto kadastru ir nekilnojamojo turto vertinimu susijusius standartus, metodikas, instrukcijas ir kitus Nekilnojamojo turto kadastrą ir nekilnojamojo turto vertinimą reglamentuojančius dokumentus;
9.3. tvarkydama Lietuvos Respublikos adresų registrą (toliau – Adresų registras):
9.3.1. pagal valstybės ir savivaldybių institucijų teikiamus duomenis kaupia ir apdoroja administracinių vienetų, gyvenamųjų vietovių, gatvių, namų ir patalpų adresų, jų geografinių koordinačių duomenis;
9.3.2. teisės aktų nustatyta tvarka teikia fiziniams ir juridiniams asmenims Adresų registro duomenis;
9.3.4. sudaro ir publikuoja nekilnojamojo turto Adresų registro žemėlapius, geografinius ir statistinius duomenis, juos publikuoja;
9.4. tvarkydama Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registrą (toliau – Juridinių asmenų registras):
9.4.1. registruoja ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatytais atvejais įtraukia į Juridinių asmenų registrą juridinius asmenis, jų duomenis ir steigimo dokumentus;
9.4.4. užtikrina dokumentų, duomenų ir informacijos saugą, nustato saugos priemones ir jų vykdymo tvarką;
9.4.5. laikinai įtraukia į Juridinių asmenų registrą ir išbraukia iš jo juridinio asmens pavadinimą;
9.4.6. pritaria eksperto skyrimui, jeigu reorganizuojami ir reorganizavime dalyvaujantys juridiniai asmenys nori paskirti visiems juridiniams asmenims bendrą ekspertą;
9.4.7. suteikia, įregistruoja, panaikina ir išregistruoja juridiniam asmeniui paramos gavėjo statusą;
9.4.10. teikia Juridinių asmenų registro duomenis, informaciją ir Juridinių asmenų registre saugomų dokumentų kopijas;
9.4.11. užtikrina, kad Juridinių asmenų registre nebūtų įrašyti skirtingi nei nurodytieji dokumentuose ir Juridinių asmenų registro tvarkytojui nepateikti duomenys ir informacija;
9.4.13. projektuoja ir įgyvendina Juridinių asmenų registro sąveiką su kitais valstybės registrais (kadastrais ir klasifikatoriais), teisės aktų ir susitarimų nustatyta tvarka perduoda jiems ir priima iš jų duomenis;
9.5. tvarkydama Lietuvos Respublikos gyventojų registrą (toliau – Gyventojų registras):
9.5.1. registruoja Gyventojų registro objektus, tvarko duomenis ir kartu su Gyventojų registro valdytoju pagal kompetenciją atsako už Gyventojų registro duomenų saugą;
9.5.2. teikia pasiūlymus Gyventojų registro valdytojui dėl Gyventojų registro veiklos tobulinimo ir plėtros;
9.5.5. administruoja Gyventojų registro duomenis tvarkančių asmenų duomenis, suteikia jiems prieigos teises ir duomenų tvarkymo slaptažodžius;
9.5.6. rengia ir įgyvendina Gyventojų registro techninių ir programinių priemonių kūrimo, plėtros ir tobulinimo planus, investicinius projektus;
9.5.7. organizuoja ir įgyvendina Gyventojų registro techninių ir programinių priemonių diegimo ir priežiūros darbus;
9.5.9. tvarko su Gyventojų registru susijusias informacines sistemas, nustato registro struktūrą, įrašų sudarymo ir įforminimo tvarką;
9.5.13. užtikrina, kad Gyventojų registro duomenys atitiktų registro tvarkytojui pateiktuose dokumentuose nurodytus duomenis;
9.5.18. rengia ir tvirtina gyvenamosios vietos deklaravimo taisykles ir asmenų įtraukimo į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą tvarkos aprašą bei kitus susijusius dokumentus;
9.5.20. kaupia Gyventojų registro duomenis ir dokumentų archyvą, atsako už jo saugumą, teisės aktų nustatyta tvarka teikia registro duomenis, informaciją ir saugomų dokumentų kopijas;
9.6. tvarkydama Lietuvos Respublikos hipotekos registrą (toliau – Hipotekos registras):
9.6.1. registruoja Hipotekos registro objektus, kaupia ir tvarko Hipotekos registro nuostatuose nurodytus duomenis bei informaciją;
9.6.2. tvarko Hipotekos registrui pateiktus dokumentus ir (arba) jų kopijas, Hipotekos registrui pateiktų dokumentų (kopijų) archyvą;
9.6.6. užtikrina Hipotekos registro techninės ir programinės įrangos, Hipotekos registro duomenų bazės techninę priežiūrą;
9.6.7. nustato ryšius su susijusiais registrais, valstybės informacinėmis sistemomis, perduoda Hipotekos registro duomenis susijusiems registrams, valstybės informacinėms sistemoms;
9.6.9. sudaro duomenų teikimo iš Hipotekos registro ir duomenų teikimo Hipotekos registrui sutartis;
9.6.10. teikia informaciją apie Hipotekos registro veiklą ir Hipotekos registro statistikos duomenis;
9.7. tvarkydama Turto arešto aktų registrą:
9.7.1. registruoja Turto arešto aktų registro objektus, kaupia ir tvarko Turto arešto aktų registro nuostatuose nurodytus duomenis bei informaciją, pateiktus dokumentus ir (ar) jų kopijas;
9.7.5. sudaro Turto arešto aktų registro duomenų teikimo sutartis ir duomenų teikimo Turto arešto aktų registrui sutartis;
9.7.8. nustato ryšius su susijusiais registrais ar valstybės informacinėmis sistemomis, perduoda Turto arešto aktų registro duomenis susijusiems registrams ir valstybės informacinėms sistemoms;
9.7.9. užtikrina Turto arešto aktų registro techninės ir programinės įrangos, Turto arešto aktų registro duomenų bazės techninę priežiūrą;
9.7.10. teikia informaciją apie Turto arešto aktų registro veiklą ir Turto arešto aktų registro statistinius duomenis;
9.7.11. nustato Turto arešto aktų registre atliktų paieškų išklotinės, suvestinės apie asmenis, kurie domėjosi Turto arešto aktų registre tvarkomais asmens duomenimis, atlyginimo dydžius;
9.7.12. rengia ir tvirtina teisės aktus, reglamentuojančius duomenų teikimą Turto arešto aktų registrui ir Turto arešto aktų registro duomenų teikimą elektroniniu būdu;
9.8. tvarkydama Testamentų registrą:
9.8.1. registruoja Testamentų registro objektus, kaupia ir tvarko Testamentų registro nuostatuose nurodytus duomenis bei informaciją, pateiktus dokumentus ir (ar) jų kopijas;
9.8.5. sudaro Testamentų registro duomenų teikimo sutartis ir duomenų teikimo Testamentų registrui sutartis;
9.8.7. nustato ryšius su susijusiais registrais, perduoda Testamentų registro duomenis susijusiems registrams;
9.8.9. užtikrina Testamentų registro techninės ir programinės įrangos, Testamentų registro duomenų bazės techninę priežiūrą;
9.8.10. teikia užklausas Europos testamentų registrų tinklui ir iš Europos testamentų registrų tinklo gautus duomenis perduoda gavėjams;
9.8.11. teikia informaciją apie Testamentų registro veiklą ir Testamentų registro statistinius duomenis;
9.8.12. nustato Testamentų registre atliktų paieškų išklotinės, suvestinės apie asmenis, kurie domėjosi Testamentų registre tvarkomais asmens duomenimis, atlyginimo dydžius;
9.8.13. rengia ir tvirtina teisės aktus, reglamentuojančius duomenų teikimą Testamentų registrui ir Testamentų registro duomenų teikimą elektroniniu būdu;
9.9. tvarkydama Vedybų sutarčių registrą:
9.9.1. registruoja Vedybų sutarčių registro objektus, kaupia ir tvarko Vedybų sutarčių registro nuostatuose nurodytus duomenis bei informaciją, pateiktus dokumentus ir (ar) jų kopijas;
9.9.6. sudaro duomenų teikimo iš Vedybų sutarčių registro ir duomenų teikimo Vedybų sutarčių registrui sutartis;
9.9.7. nustato ryšius su susijusiais registrais ir valstybės informacinėmis sistemomis, perduoda Vedybų sutarčių registro duomenis kitiems registrams ir valstybės informacinėms sistemoms;
9.9.9. nustato Vedybų sutarčių registre atliktų paieškų išklotinės, suvestinės apie asmenis, kurie domėjosi Vedybų sutarčių registro tvarkomais asmens duomenimis, atlyginimo dydžius;
9.9.10. užtikrina Vedybų sutarčių registro techninės ir programinės įrangos, Vedybų sutarčių registro duomenų bazės techninę priežiūrą;
9.9.11. teikia informaciją apie Vedybų sutarčių registro veiklą ir Vedybų sutarčių registro statistinius duomenis;
9.9.12. rengia ir tvirtina teisės aktus, reglamentuojančius duomenų teikimą Vedybų sutarčių registrui ir Vedybų sutarčių registro duomenų teikimą elektroniniu būdu;
9.10. tvarkydama Įgaliojimų registrą:
9.10.1. registruoja Įgaliojimų registro objektus, kaupia ir tvarko Įgaliojimų registro nuostatuose nurodytus duomenis bei informaciją, pateiktus dokumentus ir (ar) jų kopijas;
9.10.5. sudaro Įgaliojimų registro duomenų teikimo ir duomenų teikimo Įgaliojimų registrui sutartis;
9.10.7. užtikrina Įgaliojimų registro techninės ir programinės įrangos, Įgaliojimų registro duomenų bazės techninę priežiūrą;
9.10.8. nustato ryšius su susijusiais registrais, perduoda Įgaliojimų registro duomenis susijusiems registrams;
9.10.10. rengia ir tvirtina techninio pobūdžio teisės aktus Įgaliojimų registro tvarkymo klausimais;
9.10.11. nustato Įgaliojimų registre atliktų paieškų išklotinės, suvestinės apie asmenis, kurie domėjosi Įgaliojimų registre tvarkomais asmens duomenimis, atlyginimo dydžius;
9.10.12. teikia informaciją apie Įgaliojimų registro veiklą ir Įgaliojimų registro statistinius duomenis;
9.11. tvarkydama Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registrą:
9.11.1. registruoja Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro objektus, kaupia ir tvarko Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro nuostatuose nurodytus duomenis bei informaciją, pateiktus dokumentus ir (ar) jų kopijas;
9.11.4. tvarko Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro duomenų bazę ir duomenų bazės archyvą;
9.11.5. sudaro Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro duomenų teikimo ir duomenų teikimo Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registrui sutartis;
9.11.6. užtikrina Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro techninės ir programinės įrangos, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro duomenų bazės techninę priežiūrą;
9.11.7. teikia informaciją apie Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro veiklą ir Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro statistinius duomenis;
9.11.8. nustatyta tvarka teikia Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro duomenis duomenų gavėjams;
9.11.9. nustato Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro veiklos organizavimo principus ir tvarką;
9.11.10. nustato ryšius su kitais registrais ir valstybės informacinėmis sistemomis, perduoda Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro duomenis kitiems registrams ir valstybės informacinėms sistemoms;
9.11.11. rengia ir tvirtina teisės aktus, reglamentuojančius duomenų teikimą Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registrui ir Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro duomenų teikimą elektroniniu būdu;
9.11.12. nustato Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registre atliktų paieškų išklotinės, suvestinės apie asmenis, kurie domėjosi Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registre tvarkomais asmens duomenimis, atlyginimo dydžius;
9.12. tvarkydama Sutarčių registrą:
9.12.1. registruoja Sutarčių registro objektus, kaupia ir tvarko Sutarčių registro duomenis bei informaciją, pateiktus dokumentus ir (ar) jų kopijas;
9.12.8. nustato ryšius su susijusias registrais, perduoda Sutarčių registro duomenis susijusiems registrams ir valstybės informacinėms sistemoms;
9.12.9. teikia informaciją apie Sutarčių registro veiklą ir Sutarčių registro statistinius duomenis;
9.12.10. užtikrina Sutarčių registro techninės ir programinės įrangos, Sutarčių registro duomenų bazės techninę priežiūrą;
9.12.11. nustato Sutarčių registre atliktų paieškų išklotinės, suvestinės apie asmenis, kurie domėjosi Sutarčių registre tvarkomais asmens duomenimis, atlyginimo dydžius;
9.12.12. rengia ir priima teisės aktus dėl Sutarčių registro duomenų teikimo formų ir apimties nustatymo;
9.13. tvarko Juridinių asmenų dalyvių informacinę sistemą ir atlieka kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas su Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos tvarkymu susijusias funkcijas;
9.14. tvarkydama Antstolių informacinę sistemą:
9.15. tvarko Piniginių lėšų apribojimų informacinę sistemą ir atlieka kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas su šios informacinės sistemos tvarkymu susijusias funkcijas;
9.16. tvarko Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą ir atlieka kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas su šios informacinės sistemos tvarkymu susijusias funkcijas;
9.17. tvarko Elektroninio dokumentų archyvo informacinę sistemą ir atlieka kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas su šios informacinės sistemos tvarkymu susijusias funkcijas;
9.18. tvarkydama informacinę sistemą „E. sąskaita“:
9.18.1. tvarko ir kaupia su viešųjų pirkimų sutarčių vykdymu susijusių sąskaitų (pridėtinės vertės mokesčio sąskaitų faktūrų, sąskaitų faktūrų, kreditinių ir debetinių dokumentų bei avansinių sąskaitų) duomenis;
9.19. tvarko Licencijų informacinę sistemą ir atlieka kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas su šios informacinės sistemos tvarkymu susijusias funkcijas;
9.20. tvarko Politinių partijų narių sąrašų informacinę sistemą ir atlieka teisės aktuose nustatytas su šios informacinės sistemos tvarkymu susijusias funkcijas;
9.21. teikia siūlymus dėl įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų, susijusių su tvarkomų registrų vystymu ir integravimu, projektų rengimo;
9.22. pagal kompetenciją atstovauja Lietuvos Respublikai ir koordinuoja registrų kūrimą ir integraciją tarptautiniuose projektuose, dalyvauja vykdant šiuos projektus;
9.23. organizuoja ir rengia mokymo kursus, seminarus, kitus profesinius renginius, susijusius su tvarkomais registrais, informacinėmis sistemomis ir kitomis įmonės veiklos sritimis;
9.24. nustato kvalifikacinius reikalavimus įmonės darbuotojams, atliekantiems registravimą registruose, atestuoja ir išduoda kvalifikaciją liudijančius dokumentus;
9.28. vykdo viešos teisinės informacijos sklaidą kurdama ir prižiūrėdama virtualią teisinės informacijos svetainę, susietą su kitomis įmonės funkcijomis;
9.29. kuria ir prižiūri interneto svetaines ir teikia susijusias informacinių technologijų paslaugas Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai ir jos valdymo sričiai priskirtoms institucijoms;
9.30. generuoja kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatus, juos išduoda, administruoja sertifikavimo procesą ir teikia kitas su šiais sertifikatais susijusias paslaugas;
9.31. išduoda pažymas, patvirtinančias jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis apie viešųjų pirkimų procedūroje dalyvaujantį tiekėją;
9.33. dalyvauja įgyvendinant Europos Sąjungos direktyvas bendruose projektuose ir programose kartu su užsienio šalių partneriais;
9.34. leidžia įmonės pinigus, skirtus atsiskaityti už įmonės ar kitų paslaugų teikėjų, kurie yra sudarę komercinį susitarimą su įmone, paslaugas, kai įstatymai nenustato, kad pinigų leidybai reikalinga licencija;
9.35. vykdydama valstybės informacinių technologijų paslaugų teikėjo funkcijas:
9.35.1. valdo valstybės informacinių technologijų infrastruktūrą, techninę ir programinę įrangą, naudoja duomenų centrų patalpas;
9.35.2. kuria informacinių technologijų infrastruktūros išteklius, reikalingus informacinių technologijų paslaugoms teikti;
III SKYRIUS
ĮMONĖS TEISĖS
10. Įmonė gali turėti ir įgyti tik tokias civilines teises ir pareigas, kurios neprieštarauja šiems įstatams ir įmonės veiklos tikslams. Įmonė negali įgyti civilinių teisių ir pareigų per įmonės savininką ar įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją.
11. Įmonė turi teisę:
11.2. turėti atsiskaitomąją ir valiutinę sąskaitas viename iš Europos Sąjungos valstybėje narėje pasirinktų bankų, taip pat, suderinusi su įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija, – po vieną valiutinę sąskaitą bet kurioje užsienio valstybėje;
11.4. įstatymų nustatyta tvarka disponuoti įmonės trumpalaikiu turtu ir visiškai susidėvėjusiu ilgalaikiu turtu, o įstatymų nustatytais atvejais – ir kitu įmonės turtu;
11.5. teisės aktų nustatyta tvarka įkeisti ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė;
11.6. nustatyti savo produkcijos bei teikiamų paslaugų kainas ir tarifus, išskyrus atvejus, kai juos įstatymų nustatyta tvarka nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar kita įstatymų nustatyta institucija;
11.7. atsiskaityti už pateiktas prekes, atliktus darbus ir paslaugas bet kuria sutarta forma, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
IV SKYRIUS
ĮMONĖS VALDYMAS
12. Įmonės organai yra įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, kolegialus įmonės valdymo organas – valdyba, vienasmenis valdymo organas – įmonės vadovas.
14. Įmonės vadovas ir valdybos nariai turi vengti situacijos, kai jų asmeniniai interesai prieštarautų ar galėtų prieštarauti įmonės interesams. Susidarius tokiai situacijai, valdybos narys ir įmonės vadovas per dešimt dienų privalo apie tai raštu pranešti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.
15. Įmonės organai privalo veikti įmonės naudai, laikytis įstatymų bei kitų teisės aktų ir vadovautis įmonės įstatais. Įmonės organai neturi teisės priimti sprendimų ar atlikti kitų veiksmų, kurie akivaizdžiai viršija normalią gamybinę ūkinę riziką ar yra akivaizdžiai nuostolingi.
16. Įmonės organų nariai taip pat privalo laikytis pareigų, nustatytų Civiliniame kodekse ir kituose teisės aktuose.
V SKYRIUS
ĮMONĖS SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS KOMPETENCIJA
18. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija:
18.1. skiria ir atšaukia įmonės vadovą, nustato darbo sutarties su įmonės vadovu sąlygas, įmonės vardu sudaro ir nutraukia darbo sutartį su įmonės vadovu, tvirtina įmonės vadovo pareigybės nuostatus;
18.6. tvirtina įmonės produkcijos bei teikiamų paslaugų kainų ir tarifų nustatymo ir taikymo tvarką, išskyrus atvejus, kai kainas ir tarifus įstatymų nustatyta tvarka nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar kita įstatymų nustatyta institucija;
18.11. parenka atestuotą auditorių ar audito įmonę įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinio auditui atlikti;
18.13. priima sprendimą pertvarkyti įmonę, išskyrus Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme nustatytas išimtis;
19. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia ir kitus Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme bei kituose teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
20. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimai turi būti įforminami raštu.
21. Įstatymų nustatytais atvejais įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimai gali būti priimti esant tam tikram Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimui. Tokiu atveju įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija parengia ir pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei reikiamo nutarimo projektą.
VI SKYRIUS
ĮMONĖS VALDYBOS KOMPETENCIJA, VALDYBOS NARIŲ SKYRIMO, ATŠAUKIMO IR ATSISTATYDINIMO TVARKA
22. Valdyba yra kolegialus įmonės valdymo organas. Valdybą sudaro penki nariai. Valdybos narius ketverių metų kadencijai skiria ir atšaukia įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija. Valdybai vadovauja valdybos pirmininkas, kurį iš savo narių renka valdyba.
23. Įmonės valdybos nariais turi būti valstybės tarnautojai ir kiti fiziniai asmenys, kurie turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 šių įstatų 22 punkte nurodyto valdybos narių skaičiaus. Įmonės valdybos nariu turi būti skiriamas ir įmonės vadovas. Įmonės valdybos nariu gali būti tik toks fizinis asmuo, kuris atitinka visus Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 10 straipsnio 4 dalyje nustatytus bendruosius reikalavimus ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatytus specialiuosius reikalavimus valdybos nariams.
24. Įmonės valdybos nariai skiriami įmonės teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovo spendimu, įvertinus Kandidatų į valstybės įmonės ar savivaldybės įmonės valdybą parinkimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 631 „Dėl Kandidatų į valstybės įmonės ar savivaldybės įmonės valdybą parinkimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nurodytos atrankos komisijos atrankos rezultatus ir sprendimą, įformintus atrankos protokolu, ir šio protokolo priedus (toliau – atrankos komisijos sprendimas). Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovas sprendimą paskirti valdybos narį turi priimti per penkiolika dienų nuo atrankos komisijos sprendimo gavimo dienos. Valdybos nariai veiklą pradeda nuo sprendime dėl jų paskyrimo nurodytos dienos.
25. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija gali atšaukti visus ar pavienius valdybos narius nepasibaigus laikotarpiui, kuriam valdyba buvo sudaryta. Paaiškėjus, kad valdybos narys neatitinka Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 10 straipsnio 4 dalyje nustatytų bendrųjų ir (ar) įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatytų specialiųjų reikalavimų, jis turi būti atšauktas iš valdybos. Valdybos nariai atšaukiami įmonės teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovo spendimu.
26. Valdybos narys turi teisę atsistatydinti pateikdamas rašytinį atsistatydinimo pranešimą įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovas sprendimą atšaukti valdybos narį turi priimti per penkiolika dienų nuo atsistatydinimo pranešimo gavimo dienos.
27. Jeigu atšaukiami ar atsistatydina pavieniai valdybos nariai, pavieniai valdybos nariai skiriami į valdybą iki veikiančios valdybos laikotarpio, kuriam ji buvo sudaryta, pabaigos.
28. Valdyba:
28.2. derina:
28.3. teikia įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai išvadas dėl įmonės veiklos strategijos projekto, dėl įmonės paskirstytinojo pelno (nuostolių) paskirstymo projekto, dėl įmonės metinių pajamų ir išlaidų sąmatų, metinių turto įsigijimo ir skolinimosi planų, taip pat dėl ataskaitinių finansinių metų įmonės veiklos ataskaitos;
29. Valdyba gali priimti sprendimus ir jos posėdis laikomas įvykusiu, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė valdybos narių. Valdybos sprendimas yra priimtas, jeigu už jį balsavo 2/3 ar daugiau posėdyje dalyvavusių valdybos narių.
VII SKYRIUS
ĮMONĖS VADOVO KOMPETENCIJA, JO SKYRIMO, ATŠAUKIMO IR ATSISTATYDINIMO TVARKA
33. Įmonės vadovas – direktorius yra vienasmenis įmonės valdymo organas. Įmonės vadovą skiria ir atšaukia įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovas, priimdamas sprendimą.
35. Įmonės vadovas organizuoja kasdienę įmonės veiklą ir veikia įmonės vardu, esant santykiams su kitais asmenimis. Įmonės vadovas:
35.4. turėdamas valdybos išankstinį pritarimą, nustato įmonėje taikomus turto nusidėvėjimo skaičiavimo metodus ir normatyvus;
35.6. teikia informaciją valdybai ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai apie įmonės veiklos prognozes, planus, nurodydamas reikalingų investicijų ateinančiais finansiniais metais sumas, ir įvykius, turinčius esminę reikšmę įmonės veiklai;
35.8. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 23 d. nutarime Nr. 1341 „Dėl valstybės valdomų įmonių vadovų darbo užmokesčio“ nurodyta tvarka, nustato įmonės vadovo pavaduotojų mėnesinės algos pastoviosios dalies ir kintamosios dalies dydžius, 10–20 procentų mažesnius už įmonės vadovo mėnesinės algos dydį, ir taiko šio nutarimo 1.10 papunkčio ir 5 punkto nuostatas.
36. Įmonės vadovas turi teisę vienvaldiškai sudaryti įmonės sandorius, išskyrus atvejus, kai pagal šiuos įstatus sprendimai turi būti suderinti su įmonės valdyba ar įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija arba kai pagal teisės aktus ir šiuos įstatus sandorius įmonės vardu sudaro įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
37. Įmonės vadovas atsako už:
37.1. įmonės veiklos strategijos projekto parengimą ir jo pateikimą valdybai ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
37.3. pranešimą įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ir valdybai apie įvykius, turinčius esminės reikšmės įmonės veiklai;
37.4. įmonės finansinių ataskaitų rinkinių sudarymą ir jų pateikimą įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ir valdybai įstatymų nustatytais pagrindais ir tvarka;
37.5. įmonės metinių turto įsigijimo ir skolinimosi planų, metinių pajamų ir išlaidų sąmatų sudarymą ir jų pateikimą valdybai svarstyti ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai tvirtinti;
37.10. įmonės turto valdymą, naudojimą, disponavimą juo šiuose įstatuose nustatyta tvarka ir sąlygomis ir įmonės viešųjų pirkimų vykdymą;
38. Asmuo negali būti įmonės vadovu, jeigu:
38.1. įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
38.2. įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
38.3. įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo padarymo ir nuo apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo treji metai;
38.4. įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl nusikaltimų, kuriais padaryta turtinė žala valstybei, ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
38.6. yra atleistas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo iš pareigų dienos nepraėjo treji metai;
39. Įmonės vadovas negali būti įmonės vyriausiuoju buhalteriu (buhalteriu). Jeigu įmonės buhalterinę apskaitą tvarko įmonės apskaitos tarnyba (struktūrinis padalinys), įmonės vadovas negali būti šios tarnybos (struktūrinio padalinio) vadovu.
40. Įmonės vadovas negali būti kito juridinio asmens darbuotoju ar organo nariu be įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sutikimo. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendimą dėl sutikimo įmonės vadovui būti kito juridinio asmens darbuotoju ar organo nariu priima gavusi įmonės vadovo rašytinį prašymą. Šis įmonės vadovo prašymas turi būti išnagrinėtas per dešimt darbo dienų nuo jo gavimo institucijoje dienos. Sutikimas duodamas, jeigu įmonės vadovo buvimas kito juridinio asmens darbuotoju ar organo nariu nesukelia interesų konflikto, nekliudo jam tinkamai vykdyti pareigų, nurodytų Civiliniame kodekse, įstatymuose ir šiuose įstatuose. Įmonės vadovas, pažeidęs šiame punkte nustatytą reikalavimą, turi būti atšauktas iš įmonės vadovo pareigų.
41. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai priėmus sprendimą atšaukti įmonės vadovą, su juo sudaryta darbo sutartis nutraukiama Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta tvarka.
42. Įmonės vadovas turi teisę atsistatydinti pateikdamas rašytinį atsistatydinimo pranešimą įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovas sprendimą atšaukti įmonės vadovą turi priimti per penkiolika dienų nuo atsistatydinimo pranešimo gavimo dienos.
VIII SKYRIUS
ĮMONĖS SAVININKO PATIKĖJIMO TEISE ĮMONEI PERDUOTO TURTO VALDYMO, NAUDOJIMO IR DISPONAVIMO JUO TVARKA IR SĄLYGOS
43. Įmonei įmonės savininko perduotas ir įmonės įgytas turtas nuosavybės teise priklauso įmonės savininkui.
44. Įmonei įstatymų nustatytais pagrindais ir tvarka gali būti skiriamos lėšos ir perduodamas bet koks įmonės savininko turtas, kurį pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymą galima perduoti įmonei patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti. Turtas perduodamas teisės aktų nustatyta tvarka, turto perdavimo akte nurodoma jo balansinė vertė.
45. Įmonės savininko perduotą turtą įmonė valdo, naudoja ir disponuoja juo patikėjimo teise. Įmonės savininko perduotą turtą įmonė naudoja šiuose įstatuose nurodytiems įmonės tikslams pasiekti, nepažeisdama įstatymų ir kitų asmenų teisių bei interesų.
46. Siekdama užtikrinti, kad jos prievolės bus įvykdytos, įmonė gali įkeisti ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė.
47. Dalis įmonės turto Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka gali būti perduota kitiems asmenims nuosavybės ar patikėjimo teise, jeigu įmonės įsipareigojimai po įmonės turto sumažėjimo neviršija 1/3 likusio įmonės turto vertės.
48. Apie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimą perduoti įmonės turto dalį įmonės vadovas per trisdešimt dienų nuo sprendimo priėmimo turi viešai paskelbti įmonės leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“. Įmonė privalo suteikti papildomą prievolių įvykdymo užtikrinimą to pareikalavusiam kreditoriui, jei yra pagrindas manyti, kad prievolę įvykdyti bus sunkiau. Kreditorius reikalavimus papildomai užtikrinti prievolių įvykdymą gali pateikti ne vėliau kaip per du mėnesius nuo viešo paskelbimo apie sprendimą perduoti įmonės turto dalį dienos arba nuo rašytinio pranešimo įteikimo jam dienos.
IX SKYRIUS
ĮMONĖS VEIKLOS KONTROLĖ
49. Įmonės vadovas turi parengti ir pateikti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ir valdybai įmonės finansinių ataskaitų rinkinius ir įmonės veiklos ataskaitas.
50. Įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinį turi patikrinti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos parinktas atestuotas auditorius ar audito įmonė.
X SKYRIUS
PELNO (NUOSTOLIŲ) PASKIRSTYMAS
53. Įmonės paskirstytinasis pelnas (nuostoliai) turi būti paskirstytas ne vėliau kaip per keturis mėnesius pasibaigus įmonės finansiniams metams.
54. Įmonės vadovas kartu su įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkiniu valdybai ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai turi pateikti sprendimo dėl įmonės paskirstytinojo pelno (nuostolių) paskirstymo projektą.
55. Įmonės pelnas skiriamas:
55.1. privalomajam rezervui sudaryti (5 procentai paskirstytinojo pelno, kol jo dydis sudarys 1/10 savininko kapitalo vertės);
56. Likusi pelno dalis skiriama:
56.1. iki 5 procentų specialiajam pelno rezervui, iš kurio atlyginama įmonės veiksmais padaryta žala fiziniams ir juridiniams asmenims. Rezervas kasmet papildomas, kol jo dydis sudarys 1/20 įmonės savininko kapitalo vertės;
56.4. iki 20 procentų tarptautines programas ir sutartis įmonėje vykdančių užsienio šalių ekspertų socialinėms reikmėms finansuoti;
XI SKYRIUS
ĮMONĖS SKELBIMŲ IR PRANEŠIMŲ SKELBIMO TVARKA
58. Įmonės vadovo įsakymai, valdybos sprendimai ir kiti įmonės pranešimai, kuriuos reikia paskelbti įmonės darbuotojams ar kitiems asmenims, skelbiami teisės aktų ir šių įstatų nustatyta tvarka.
59. Įmonės pranešimai ir kita informacija, kurią įmonė privalo paskelbti per įstatymų nustatytus terminus, skelbiami įmonės leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“. Šie įmonės pranešimai ir kita informacija taip pat gali būti įteikiami pasirašytinai arba išsiunčiami registruotais laiškais.
60. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais įmonės pranešimai ir kita informacija, su kuria privalu supažindinti, įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai, įmonės kreditoriams ir kitiems asmenims, kuriems privalu pranešti, pranešama pasirašytinai ar registruotu laišku.
61. Tais atvejais, kai konkretaus pranešimo paskelbimo tvarka nėra nustatyta teisės akte, jo paskelbimo tvarką ir būdą nustato įmonės vadovas, vadovaudamasis šiais įstatais.
XII SKYRIUS
ĮMONĖS ĮSTATŲ KEITIMO TVARKA
63. Iniciatyvos teisę keisti įmonės įstatus turi įmonės vadovas, valdyba ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
64. Pakeistus įmonės įstatus tvirtina įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, įstatai tvirtinami įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens parašu ir institucijos antspaudu.