Mherbas

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 28 d. Nr. 1-354

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 8 straipsniu, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 504 „Dėl Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1795 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Marijampolės savivaldybės švietimo įstaigų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Marijampolės savivaldybės tarybos 2022 m. balandžio 25 d. sprendimą Nr. 1-136 „Dėl Marijampolės savivaldybės švietimo įstaigų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Povilas Isoda

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2024 m. spalio 28 d.

sprendimu Nr. 1-354

 

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Marijampolės savivaldybės švietimo įstaigų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibūdina priešmokyklinio ugdymo grupės darbo ir (ar) veiklos ypatumų visumą – ugdymo vietą, trukmę, teikiamas paslaugas vaikui, mokytojų, dirbančių grupėje, skaičių, ugdytinių skaičių ir kt.

2. Priešmokyklinis ugdymas yra privalomas. Priešmokyklinį ugdymą vykdo Marijampolės savivaldybės (toliau – Savivaldybė) švietimo įstaigos pagal Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – ŠMSM) patvirtintą priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą (toliau – Programa).

3. Savivaldybės taryba, įvertinusi priešmokyklinio ugdymo poreikį bei turimus išteklius, kasmet iki gegužės 31 d. tikslina ir tvirtina švietimo įstaigas, vykdančias priešmokyklinio ugdymo programas, grupių švietimo įstaigose skaičių ir pasirinktą (-us) konkretų (-čius) model (-į) ius, vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programas, skaičių. Iki rugsėjo 1 d. priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių ir pasirinktus konkrečius modelius, vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programas, skaičių patikslina.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO REIKALAVIMAI

 

4. Mokslo metai prasideda einamųjų metų rugsėjo 1 d., baigiasi kitų metų rugpjūčio 31 d. Mokslo ir žinių dienai sutapus su poilsio diena, ji švietimo įstaigos sprendimu, gali būti nukeliama į artimiausią darbo dieną po poilsio dienos.

5. Priešmokyklinis ugdymas:

5.1. pradedamas teikti vaikui, kai tais kalendoriniais metais iki balandžio 30 dienos jam sueina 5 metai;

5.2. ŠMSM nustatyta tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, vaikui priešmokyklinis ugdymas gali būti pradedamas teikti, kai jam tais kalendoriniais metais 5 metai sueina iki rugsėjo 1 dienos;

5.3. tėvai (globėjai) turi teisę kreiptis į pedagoginę psichologinę tarnybą, kurios aptarnavimo teritorijoje yra švietimo teikėjas, dėl vaiko, kuriam 5 metai sueina iki balandžio 30 d., brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą vertinimo. Rekomenduojama kreiptis ne anksčiau nei vaikui sueina 4 metai 8 mėnesiai (atsižvelgiant į vaiko brandumo mokyklai įvertinimo testo taikymo galimybes);

5.4. gali būti teikiamas vėliau tėvų (globėjų) sprendimu, bet ne vėliau, negu vaikui tais kalendoriniais metais sueina 6 metai;

5.5. vykdomas pagal Programą, kurios minimali trukmė per metus yra:

5.5.1. 640 valandų;

5.5.2. 160 valandų, jei gydytojų konsultacinė komisija (toliau – GKK) vaikui yra paskyrusi ugdymą namie 12 mėnesių;

5.5.3. 5 valandos per savaitę, jei GKK vaikui yra paskyrusi ugdymą namie ne trumpiau kaip 1 mėnesį;

5.5.4. 5 valandos per savaitę vaikui, sergančiam įvairiomis ligomis, besigydančiam medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo sveikatos priežiūros įstaigoje;

5.6. priešmokyklinis ugdymas gali trukti dvejus metus, jeigu vaikui priešmokyklinis ugdymas buvo pradėtas teikti, kai jam tais kalendoriniais metais suėjo 5 metai, ŠMSM nustatyta tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą;

5.7. gali būti neteikiamas tėvų (globėjų) pageidavimu vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai, tuo atveju, kai užsienio valstybėje vaikas ugdymo įstaigoje buvo ugdomas pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ar kitą neformaliojo ugdymo /vaikų švietimo ar formaliojo švietimo programą ne trumpiau kaip 640 val. per metus ir tėvai (globėjai) pateikia tai patvirtinančius dokumentus (toliau – Dokumentai) mokyklai, vykdančiai pradinio ugdymo programą. Jei tėvų (globėjų) pateikti Dokumentai pripažįstami kaip įrodantys vaiko ugdymąsi, tai tėvų (globėjų) sprendimu vaikas gali būti ugdomas pagal pradinio ugdymo programą. Tėvų (globėjų) sprendimu vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai ir jis buvo ugdomas užsienio valstybėje ugdymo įstaigoje pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ar kitą neformaliojo ugdymo/vaikų švietimo ar formaliojo švietimo programą, gali būti ugdomas pagal Programą.

6. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma yra priešmokyklinio ugdymo grupė (toliau – Grupė). Ugdymo procesas Grupėse, nepriklausomai nuo modelio, yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai visą modelyje nustatytą ugdymo laiką.

7. Pagal Programą vaikas gali būti ugdomas (ugdytis) šeimoje. Vaikų ugdymą (ugdymąsi) šeimoje tėvams (globėjams) padeda organizuoti švietimo įstaiga, kurios nuostatuose įteisintas pavienio mokymosi forma ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdas, vadovaudamasi Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 504 „Dėl Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

8. Pagal priešmokyklinio ugdymo programą ugdomam priešmokyklinio amžiaus vaikui ir jo tėvams (globėjams) koordinuotai teikiamos švietimo pagalba, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos ŠMSM ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

9. Vaikui, kuriam nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai (toliau – SUP), Programą pritaiko Grupėje dirbantis (-ys) priešmokyklinio ugdymo mokytojas (-ai) kartu su švietimo įstaigos vaiko gerovės komisija, vadovaudamasis mokinių, turinčių SUP, ugdymo organizavimą reglamentuojančiais teisės aktais.

10. Grupėje, kurioje, pritaikius Programą, ugdomi ir vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių SUP, privalo dirbti priešmokyklinio ugdymo mokytojas ir mokinio padėjėjas, kuris teikia specialiąją pagalbą vadovaudamasis mokinių, turinčių SUP, ugdymo organizavimą reglamentuojančiais teisės aktais.

11. Grupėje, kurioje ugdomi tik vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, privalo dirbti asmenys, atitinkantys Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo, patvirtinto ŠMSM ministro 2014 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. V-774 „Dėl Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus.

12. Vaikų skaičius Grupėje negali viršyti pagal amžiaus grupes Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nurodyto vaikų skaičiaus.

13. Grupė:

13.1. su pradine klase nejungiama;

13.2. gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (toliau – Jungtinė grupė). Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos.

14. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal:

14.1. priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas (-ai);

14.2. ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas (-ai).

15. Vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius. Tėvams (globėjams) pageidaujant, atostogų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, švietimo įstaigoje gali būti sudaryta galimybė vykdyti vaikų priežiūrą.

16. Pagal poreikį ir švietimo įstaigos galimybes teikiamos meninio, neformaliojo ugdymo mokytojų, logopedo, specialiojo pedagogo, socialinio pedagogo, psichologo, mokinio padėjėjo (vaikams, turintiems vidutinių, didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ir negalintiems savarankiškai dalyvauti ugdymo procese) paslaugos.

17. Tėvams pageidaujant, tėvų lėšomis finansuojama neformaliojo vaikų švietimo paslauga gali būti teikiama ir kitų neformaliojo vaikų švietimo paslaugų teikėjų, tačiau tik pasibaigus vaiko ugdymo laikui.

 

III SKYRIUS

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI

 

18. I modelis.

18.1. Šis priešmokyklinio ugdymo modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms.

Ugdymo vieta:

lopšelis-darželis, mokykla-daugiafunkcis centras, progimnazija, gimnazija

Grupėje dirbantys darbuotojai:

priešmokyklinio ugdymo mokytojas; priešmokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas, pagal galimybes – meninio, neformaliojo ugdymo, užsienio kalbos mokytojai; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, psichologas, mokinio padėjėjas

Vaikų amžius

Maksimalus vaikų skaičius

Ugdymo trukmė

(val.)

Per savaitę

Per dieną

5–6 m.

20

20

4

 

18.2. Ugdymo proceso metu skiriamas nemokamas maitinimas (pietūs) pagal Mokinių nemokamo maitinimo Marijampolės savivaldybės mokyklose ir nevalstybinėse mokyklose, veikiančiose Marijampolės savivaldybės teritorijoje, tvarkos aprašu (toliau - Mokinių nemokamo maitinimo tvarkos aprašas).

19. II modelis.

19.1. Šis priešmokyklinio ugdymo modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms.

Ugdymo vieta:

lopšelis-darželis, mokykla-daugiafunkcis centras, progimnazija, gimnazija

Grupėje dirbantys mokytojai:

priešmokyklinio ugdymo mokytojas; priešmokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas pagal galimybes – meninio, neformaliojo ugdymo, užsienio kalbos mokytojai; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, psichologas, mokinio padėjėjas

Vaikų amžius

Maksimalus vaikų skaičius

Ugdymo trukmė

(val.)

Per savaitę

Per dieną

5–6 m.

20

52,5

10,5

 

19.2. privaloma tvarka sudaromos tinkamos sąlygos vaikų maitinimui ir poilsiui. Tėvų (globėjų) mokestis už maitinimą mokamas vadovaujantis Mokinių nemokamo maitinimo tvarkos aprašu ir (ar) Savivaldybės tarybos patvirtintu Mokesčio už vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, išlaikymą Marijampolės savivaldybės švietimo įstaigose tvarkos aprašu (toliau – Mokesčio už vaikų išlaikymą tvarkos aprašas).

20. III modelis.

20.1. Šis priešmokyklinio ugdymo modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms.

Ugdymo vieta:

lopšelis-darželis, mokykla-daugiafunkcis centras, progimnazija, gimnazija

Grupėje dirbantys mokytojai:

priešmokyklinio ugdymo mokytojas; priešmokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas; pagal galimybes – meninio, neformaliojo ugdymo, užsienio kalbos mokytojai; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, psichologas, mokinio padėjėjas

Vaikų amžius

Maksimalus vaikų skaičius

Ugdymo trukmė

(val.)

Per savaitę

Per dieną

5–6 m.

20

30

6

 

20.2. privaloma tvarka sudaromos tinkamos sąlygos vaikų maitinimui ir poilsiui. Tėvų (globėjų) mokestis už maitinimą mokamas vadovaujantis Mokinių nemokamo maitinimo tvarkos aprašu ir (ar) Mokesčio už vaikų išlaikymą tvarkos aprašu.

21. IV modelis

21.1 Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe.

Ugdymo vieta:

lopšelis-darželis, mokykla-daugiafunkcis centras, progimnazija, gimnazija

Grupėje dirbantys mokytojai:

priešmokyklinio arba ikimokyklinio ugdymo mokytojas; priešmokyklinio arba ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas; pagal galimybes – meninio, neformaliojo ugdymo, užsienio kalbos mokytojai; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, psichologas, mokinio padėjėjas

Vaikų amžius

Maksimalus vaikų skaičius

Ugdymo trukmė

(val.)

Per savaitę

Per dieną

3–6 m.

20

52,5

10,5

 

21.2. privaloma tvarka sudaromos tinkamos sąlygos vaikų maitinimui ir poilsiui. Tėvų (globėjų) mokestis už maitinimą mokamas vadovaujantis Mokinių nemokamo maitinimo tvarkos aprašu ir (ar) Mokesčio už vaikų išlaikymą tvarkos aprašu.

22. V modelis.

22.1. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe.

Ugdymo vieta:

lopšelis-darželis, mokykla-daugiafunkcis centras, progimnazija, gimnazija

Grupėje dirbantys mokytojai:

priešmokyklinio arba ikimokyklinio ugdymo mokytojas; priešmokyklinio arba ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas; pagal galimybes – meninio, neformaliojo ugdymo, užsienio kalbos mokytojai; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, psichologas, mokinio padėjėjas

Vaikų amžius

Maksimalus vaikų skaičius

Ugdymo trukmė

(val.)

Per savaitę

Per dieną

3–6 m.

20

20

4

 

22.2. Ugdymo proceso metu skiriamas nemokamas maitinimas (pietūs) pagal Mokinių nemokamo maitinimo tvarkos aprašą. Tėvų (globėjų) mokestis už maitinimą mokamas vadovaujantis Mokesčio už vaikų išlaikymą tvarkos aprašu.

23. VI modelis.

23.1. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe.

Ugdymo vieta:

lopšelis-darželis, mokykla-daugiafunkcis centras, progimnazija, gimnazija

Grupėje dirbantys mokytojai:

priešmokyklinio arba ikimokyklinio ugdymo mokytojas; priešmokyklinio arba ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas; pagal galimybes – meninio, neformaliojo ugdymo, užsienio kalbos mokytojai; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, psichologas, mokinio padėjėjas.

Vaikų amžius

Maksimalus vaikų skaičius

Ugdymo trukmė

(val.)

Per savaitę

Per dieną

3–6 m.

20

24

6

 

23.2. privaloma tvarka sudaromos tinkamos sąlygos vaikų maitinimui ir poilsiui. Tėvų (globėjų) mokestis už maitinimą mokamas vadovaujantis Mokinių nemokamo maitinimo tvarkos aprašu ir (ar) Mokesčio už vaikų išlaikymą tvarkos aprašu.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės, Savivaldybės biudžeto, rėmėjų ir kitomis lėšomis.

25. Aprašas gali būti keičiamas ir (ar) papildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

26. Už Aprašo įgyvendinimą atsakingi švietimo įstaigų vadovai.

 

______________________________