ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ANYKŠČIŲ R. KAVARSKO PAGRINDINĖS MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. gruodžio 21 d. Nr. 1-TS-348
Anykščiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro 2017 m. gruodžio 4 d. raštą Nr. VII-209 „Dėl Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų patvirtinimo“, Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
1. Patvirtinti Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus (pridedama).
2. Įgalioti Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro direktorę Loretą Daugėlienę pasirašyti ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiu galios Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 27 d. sprendimo Nr.1-TS-140 „Dėl Anykščių r.Kavarsko vidurinės mokyklos pavadinimo pakeitimo ir Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų patvirtinimo“ 2 punktą nuo šio sprendimo 1 punkte nurodytų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Anykščių rajono savivaldybės tarybos
2017 m. gruodžio 21 d.
sprendimu Nr. 1-TS-348
PRITARTA
Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos
2017 m. lapkričio 28 d. protokoliniu nutarimu (protokolo Nr.V19-5)
ANYKŠČIŲ R. KAVARSKO PAGRINDINĖS MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau – Mokykla-centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, švietimo įstaigos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis ir rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus, įteisinančių dokumentų išdavimą, įstaigos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos-centro turtą, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir Mokyklos-centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos-centro oficialusis pavadinimas – Anykščių r. Kavarsko pagrindinė mokykla-daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas – Kavarsko pagrindinė mokykla-daugiafunkcis centras. Įstaiga įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190047787.
3. Mokyklos-centro įsteigimo data – 1865 m. rugsėjo 1 d. (remiantis liudininkų parodymais ir rašytiniais šaltiniais, ekspertinės komisijos išvadomis ir istorine pažyma).
5. Mokyklos-centro savininkas – Anykščių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė, identifikavimo kodas – 188774637), adresas – J. Biliūno g. 23, LT-29111 Anykščiai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Anykščių rajono savivaldybės taryba, vykdanti Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos švietimo ir kituose įstatymuose bei šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtas funkcijas ir įgaliojimus. Anykščių rajono savivaldybės taryba: tvirtina Mokyklos-centro nuostatus, nustato mokinių priėmimo į Mokyklą-centrą tvarką, priima sprendimus dėl Mokyklos-centro reorganizavimo, likvidavimo ar struktūros pertvarkos, teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Mokyklos-centro direktorių, skiria ir
atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidavimo komisiją ir nutraukia jos veiklą, sprendžia kitus teisės aktais nustatytus ir jos kompetencijai priskirtus klausimus.
9. Mokyklos-centro pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo mokykla-daugiafunkcis centras, kodas 31231300. Kitos paskirtys – pradinės mokyklos tipo pradinė mokykla, ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis, pailgintos dienos grupė.
11. Mokymo formos ir mokymo proceso organizavimo būdai – grupinis, pavienis, kasdienis, savarankiškas.
12. Mokykla-centras vykdo:
12.1. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios ir antrosios dalių, kitas neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas;
13. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pradinio išsilavinimo pažymėjimas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas.
14. Mokykla-centras yra viešasis juridinio asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir įstaigos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose. Mokykla-centras savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, įsakymais, Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Anykščių rajono savivaldybės direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS-CENTRO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
16. Mokyklos-centro švietimo veiklos rūšys pagal galiojantį Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos generalinio direktoriaus:
17. Mokyklos-centro veiklos tikslai:
17.1. plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolimesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui, lyderystei;
18. Mokyklos-centro veiklos uždaviniai:
18.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, ugdymo, mokymo, studijų, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą;
19. Mokyklos-centro pagrindinės funkcijos:
19.1. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, individualizuotas pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo, kitas neformaliojo vaikų, suaugusiųjų švietimo programas, mokymo sutartyse numatytus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
19.2. konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį pagal švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintas bendrąsias programas atsižvelgdama į vietos ir mokyklos-centro bendruomenės reikmes ir interesus, taip pat mokinių poreikius ir interesus;
19.3. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo švietimo programas;
19.5. dalyvauja švietimo ir mokslo ministerijos ar kitų švietimo institucijų organizuojamuose ugdymo pasiekimų tyrimuose;
19.7. vertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
19.10. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
19.13. teikia informacinę psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą;
19.16. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
19.17. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti, užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
19.18. plėtoja kokybiškų, vietos bendruomenės poreikius atitinkančių, socialinių, edukacinių, kultūrinių, sportinių paslaugų infrastruktūrą;
19.20. organizuoja bibliotekos darbą pagal mokinių ir mokytojų poreikius, vykdant informacines ir edukacines funkcijas mokyklos-centro bibliotekoje. Mokyklos-centro patalpose veikianti biblioteka (Anykščių rajono savivaldybės Liudvikos ir Stanislovo Didžiulių viešoji biblioteka – Kavarsko filialas) darbą vykdo jungtinės veiklos sutarties pagrindu;
19.21. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas, grupinę nepamokinę vaikų priežiūrą ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
19.24. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos-centro veiklą įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
19.29. išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius pažymėjimus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
19.30. sudaro sąlygas kiekvienam vaikui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendina pateiktas švietimo ir mokslo ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje;
III SKYRIUS
MOKYKLOS-CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS
20. Mokykla-centras, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
20.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis (švietimo, sveikatos priežiūros, mokslo, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaiko teisių apsaugos ir kitomis įstaigomis, visuomeninėmis organizacijomis);
20.8. įstatymų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į visuomenines ar profesines asociacijas bei organizacijas, dalyvauti jų veikloje;
21. Mokyklos-centro pareigos:
21.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo pirmosios ir antrosios dalies, neformaliojo ugdymo programų vykdymą;
21.3. užtikrinti sveiką, saugią užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS-CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
23. Mokyklos-centro veikla organizuojama pagal:
23.1. direktoriaus patvirtintą strateginį planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos-centro taryba ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;
23.3. direktoriaus patvirtintą pradinio ugdymo programos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos-centro taryba ir suderintą su Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu;
23.4. direktoriaus patvirtintą pagrindinio ugdymo programos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos-centro taryba ir suderintą su Anykščių rajono savivaldybės administracijos
direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu;
23.5. direktoriaus patvirtintą priešmokyklinio ugdymo programą, parengtą vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Bendrąja priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa, kuriai yra pritarusi Mokyklos-centro taryba;
23.6. direktoriaus patvirtintą ikimokyklinio ugdymo programą, kuriai yra pritarusi Mokyklos-centro taryba;
24. Mokyklai-centrui vadovauja direktorius, kurį viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia Anykščių rajono savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Anykščių rajono savivaldybės tarybai.
26. Pasibaigus Mokyklos-centro vadovo penkerių metų kadencijai, jis iš pareigų atleidžiamas, išskyrus atvejus, kai jis laimi viešą konkursą mokyklos-centro pareigoms eiti ir skiriamas į Mokyklos-centro vadovo pareigas naujai kadencijai. Mokyklos-centro direktorius, baigęs penkerių metų kadenciją, turi teisę dalyvauti viešajame konkurse tos pačios Mokyklos-centro direktoriaus pareigoms eiti.
27. Likus ne mažiau, kaip 6 mėnesiams iki Mokyklos-centro direktoriaus kadencijos pabaigos, Anykščių rajono savivaldybės taryba skelbia viešą konkursą Mokyklos-centro direktoriaus pareigoms eiti.
28. Mokyklos-centro direktorius:
28.1. vadovauja Mokyklos-centro strateginio plano, metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje-centre priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
28.2. tvirtina Mokyklos-centro vidaus struktūrą ir Mokyklos-centro darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant Anykščių rajono savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
28.3. teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
28.4. atsako už informacijos skelbimą, demokratinį Mokyklos-centro valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogo etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, Mokyklos-centro bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
28.6. nustato direktoriaus pavaduotojo ugdymui, direktoriaus pavaduotojo ūkio reikalams veiklos sritis;
28.7. priima mokinius Anykščių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
28.9. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos-centro darbo tvarkos taisyklėmis tvirtina mokinių elgesio taisykles, nustatančias mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
28.10. analizuoja Mokyklos-centro veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Mokyklos-centro veiklos rezultatus;
28.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos-centro turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
28.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, sudaro darbuotojams sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis, organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
28.16. kartu su Mokyklos-centro taryba sprendžia, ar leisti ant Mokyklos-centro pastatų ar Mokyklos-centro teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
28.17. kartu su Mokyklos-centro taryba sprendžia Mokyklai-centrui svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimui klausimus;
28.19. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą;
28.20. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
28.21. už mokinio elgesio normų pažeidimą skiria mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
28.22. bendradarbiauja su mokinių, ugdytinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai-centrui teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
28.27. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu;
28.28. atsako už Mokyklos-centro finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Mokyklos-centro lėšų ir turto naudojimu ir disponavimu;
28.29. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
28.30. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
28.31. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Mokyklos-centro nuostatų laikymąsi, demokratinį įstaigos valdymą, Mokyklos-centro tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, tinkamą visų funkcijų atlikimą, Mokyklos-centro veiklos rezultatus;
28.32. kiekvienais metais teikia Mokyklos-centro bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai skelbia savo metų veiklos ataskaitą;
28.33. atlieka kitas funkcijas, nustatytas Mokyklos-centro nuostatuose ir Mokyklos-centro direktoriaus pareigybės aprašyme;
28.34. užtikrina sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, ugdymo, mokymo, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą;
29. Už šių nuostatų 28 punkte išvardintų funkcijų nevykdymą ar netinkamą vykdymą direktoriui gali būti taikoma drausminė ar kitokia atsakomybė teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Laikinai direktoriui nesant Mokykloje-centre, sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
31. Mokykloje-centre sudaroma metodinė taryba – nuolat veikianti institucija, organizuojanti mokytojų, auklėtojų metodinę veiklą. Jos darbo reglamentas nustatomas metodinės veiklos nuostatuose, kuriuos tvirtina Mokyklos-centro direktorius.
32. Metodinę tarybą sudaro skirtingų mokomųjų dalykų arba ugdymo koncentrų mokytojai, auklėtojai, švietimo pagalbos specialistai, kurie išrenkami pirmame mokslo metuose Mokytojų tarybos posėdyje, atviru balsavimu, balsų dauguma, kai posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3
metodinės tarybos narių. Metodinę tarybą sudaro penki nariai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas. Pirmininkas išrenkamas pirmame Metodinės tarybos posėdyje iš Metodinės tarybos narių, atviru balsavimu, balsų dauguma.
33. Metodinė taryba renkama dvejiems mokslo metams. Metodinės tarybos sudėtis atnaujinama pirmame naujų mokslo metų Mokytojų tarybos posėdyje, jei keičiasi dirbantys mokytojai, esantys Metodinės tarybos nariais.
34. Metodinės tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per 2 mėnesius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma.
35. Metodinės tarybos funkcijos:
35.2 aprobuoja dalykų teminius planus, pasirenkamojo dalyko, dalyko modulio, neformaliojo ugdymo, auklėtojų veiklos programas, planus;
35.3. vadovaudamasi išsilavinimo standartais, bendrosiomis programomis, bendraisiais ugdymo planais, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata, numato mokinių žinių ir pasiekimų vertinimo principus;
35.5. teikia pasiūlymus ir rekomendacijas dėl ugdymo turinio planavimo, ugdymo plano, dėl pedagoginio darbo krūvio bei neformaliojo ugdymo valandų;
V SKYRIUS
MOKYKLOS-CENTRO SAVIVALDA
36. Mokyklos-centro savivalda grindžiama švietimo tikslais, Mokykloje-centre vykdomomis švietimo programomis ir Mokyklos-centro tradicijomis.
37. Mokyklos-centro savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Mokyklos-centro veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Mokyklos-centro nuostatuose, priima sprendimus, daro įtaką direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Mokyklos-centro valdymo priežiūrą.
38. Mokyklos-centro taryba (toliau – Taryba) – aukščiausioji Mokyklos-centro savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų.
Už savo veiklą mokyklos-centro taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos-centro bendruomenės nariams.
39. Mokyklos tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Mokyklos tarybos nariu negali būti Mokyklos-centro direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.
40. Taryba renkama trejiems metams. Rinkimus į Tarybą organizuoja Mokyklos-centro direktorius. Antraisiais arba trečiaisiais metais nelikus vieno ar kelių tarybos narių (mokytojo, mokinio, ugdytinio tėvų (globėjų, rūpintojų) ar bendruomenės atstovo į jų vietą renkami nauji nariai.
41. Tarybos rinkimai organizuojami ir vykdomi vadovaujantis demokratiniais, skaidrumo, konkurencijos, periodiškumo principais.
43. Taryboje mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai atstovauja lygiomis dalimis: 5 mokiniai, 5 mokytojai ir 5 tėvai (globėjai, rūpintojai). Tarybos sudėtyje yra du seniūnaičiai, išrinkti seniūnaičių sueigoje.
44. Rinkimų į Tarybą procedūra:
44.1. mokinių atstovai į Tarybą išrenkami iš 6–10 klasių mokinių visuotiniame mokinių susirinkime, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų mokinių, atviru balsavimu, balsų dauguma iš 6–10 klasių deleguotų mokinių (po 1 mokinį iš kiekvienos klasės, kurie išrenkami klasės mokinių susirinkime, atviru balsavimu, balsų dauguma, kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 klasės mokinių);
44.2. mokytojai į Tarybą išrenkami atviru balsavimu balsų dauguma Mokytojų tarybos posėdyje, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų;
44.3. tėvų (globėjų, rūpintojų) atstovai į Tarybą išrenkami visuotiniame tėvų susirinkime iš klasių (ikimokyklinio ugdymo grupės – toliau grupės) tėvų susirinkimuose išrinktų kandidatų atviru balsavimu, balsų dauguma dalyvaujant ne mažiau kaip pusei visų tėvų (globėjų, rūpintojų). Mokinį atstovauja ir balso teisę turi vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų). Kiekvienos 6–10 klasės tėvai išrenka po 1 atstovą į Tarybą. Klasės (grupės) tėvų susirinkimas yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė klasės(grupės) tėvų (globėjų, rūpintojų)) atviru balsavimu, balsų dauguma.
45. Tarybai vadovauja, posėdžius kviečia, juos organizuoja ir jiems pirmininkauja Mokyklos-centro tarybos pirmininkas.
46. Tarybos pirmininką renka tarybos nariai atviru balsavimu, balsų dauguma pirmame naujai išrinktos Tarybos posėdyje. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja mažiau kaip 2/3 tarybos narių.
47. Tarybos sekretorių renka Mokyklos-centro taryba atviru balsavimu, balsų dauguma pirmame naujai išrinktos Tarybos posėdyje.
48. Tarybos posėdžiai, kuriuos kviečia Mokyklos-centro tarybos pirmininkas vyksta ne rečiau kaip 3 kartus per mokslo metus, prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokyklos-centro tarybos posėdis.
49. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma.
50. Į Mokyklos-centro tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos-centro savivaldos institucijų atstovai, administracija, mokytojai, mokinių, ugdytinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti, su Mokyklos-centro bendruomenės veikla susijusių įstaigų, organizacijų atstovai, kurie nėra Mokyklos-centro tarybos nariais.
52. Mokyklos-centro direktorius gali teikti iš naujo svarstyti tuos Mokyklos-centro tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos-centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams.
53. Mokyklos-centro taryba atlieka šias funkcijas:
53.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos-centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
53.2. kiekvienais metais mokyklos taryba vertina mokyklos-centro direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Anykščių rajono savivaldybės tarybai;
53.3 pritaria Mokyklos-centro strateginiam planui, Mokyklos-centro ugdymo planui, Mokyklos-centro darbo tvarkos taisyklėms, analizuoja ir aprobuoja kitus Mokyklos-centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos-centro direktoriaus;
53.4. teikia siūlymus Mokyklos-centro direktoriui dėl Mokyklos-centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos-centro vidaus struktūros tobulinimo;
53.6. vykstant konkursui į Mokyklos-centro direktoriaus pareigas, teikia kandidatus į konkurso komisijos sudėtį teisės aktų nustatyta tvarka;
53.7. pasirenka Mokyklos-centro veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
53.8. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos-centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos-centro direktoriui;
53.9. teikia siūlymus dėl Mokyklos-centro darbo tobulinimo, saugių mokinių, ugdytinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos-centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
53.14. turi teisę gauti iš Mokyklos-centro administracijos visą informaciją apie Mokyklos-centro veiklą;
55. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos-centro bendruomenės nariams: mokiniai – mokinių susirinkime, mokytojai – mokytojų tarybos posėdyje, tėvai (globėjai, rūpintojai) – tėvų (globėjų, rūpintojų ) susirinkime. Tarybos pirmininkas kas metai pateikia Tarybos veiklos ataskaitą visuotiniame Mokyklos-centro bendruomenės narių susirinkime.
56. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos-centro savivaldos institucija mokytojų ir kitų pedagoginių darbuotojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.
57. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos-centro vadovai, visi Mokykloje-centre dirbantys mokytojai, auklėtojai, psichologai, logopedai, socialiniai, specialieji pedagogai, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.
58. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos-centro direktorius, jei jo dėl svarbių priežasčių nėra, Mokyklos-centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
59. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš mokytojų tarybos narių atviru balsavimu, paprasta balsų dauguma vieneriems mokslo metams.
60. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia Mokyklos-centro direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma, jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso mokytojų tarybos pirmininkui.
61. Posėdžiai kviečiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per tris mėnesius. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
62. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos-centro direktoriaus teikiamais klausimais.
63. Mokytojų taryba atlieka šias funkcijas:
63.4. analizuoja skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;
63.11. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų metodinės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;
63.12. teikia Mokyklos-centro vadovybei, atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, auklėtojų kvalifikacijos tobulinimo;
64. Mokytojų taryba turi teisę gauti iš Mokyklos-centro administracijos visą informaciją apie mokyklos-centro veiklą.
65. Mokytojų tarybos nariai turi teisę dalyvauti kitų Mokyklos-centro savivaldos institucijų veikloje.
66. Mokinių savivaldos institucijos: mokinių susirinkimas, mokinių taryba ir klasių seniūnų susirinkimas. Jų nuostatus, suderintus su Mokyklos-centro taryba, tvirtina Mokyklos-centro direktorius.
67. Mokinių susirinkimas organizuojamas ne rečiau kaip kartą per metus, jame dalyvauja 5–10 klasių mokiniai. Susirinkimas yra teisėtas jeigu jame dalyvauja 2/3 visų 5–10 klasių mokinių. Susirinkimą organizuoja Mokinių tarybos pirmininkas arba Mokyklos-centro direktorius. Sprendimai priimami balsų dauguma:
68. Mokinių taryba – nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, kurią sudaro 5–10 klasių mokiniai, po 3 iš kiekvienos klasės, kurie išrenkami kiekvienų mokslo metų pirmame klasės susirinkime, atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas yra teisėtas kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 klasės mokinių. Rinkimus organizuoja klasės auklėtojas. Pirmame Mokinių tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma išrenkamas Mokinių tarybos pirmininkas, kuris vadovauja Mokinių tarybai, organizuoja posėdžius bei Mokinių tarybos sekretorius. Organizuojami ne mažiau kaip 2 posėdžiai per mokslo metus. Posėdis yra teisėtas kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokinių tarybos narių. Nutarimai priimami balsų dauguma:
68.3. rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu Mokykloje-centre, padeda vykdyti prevencines programas;
69. Klasių seniūnų susirinkimas. Klasių seniūnai išrenkami klasėse atviru balsavimu kiekvienų metų rugsėjo pirmą savaitę klasės susirinkime, kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 klasės mokinių. Klasių seniūnų susirinkimui vadovauja seniūnų susirinkimo pirmininkas, kuris renkamas kiekvienų metų rugsėjo mėnesį, pirmame klasių seniūnų susirinkime, atviru balsavimu, balsų dauguma, kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų klasių seniūnų. Vėliau klasių seniūnų susirinkimas šaukiamas esant reikalui. Susirinkimą šaukia klasių seniūnų susirinkimo pirmininkas.
70. Klasių seniūnų susirinkimo funkcijos:
70.1. klasių seniūnai teikia siūlymus Mokyklos-centro Mokinių tarybos veiklos planui, perduoda informaciją mokiniams apie planuojamus renginius;
71. Tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai:
71.1. Mokykloje-centre veikia klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) renka balsų dauguma savo susirinkimuose;
71.2. klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetą sudaro 5 tėvai (globėjai, rūpintojai), kurie atviru balsavimu, balsų dauguma išrenka pirmininką. Posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą/pusmetį. Posėdis yra teisėtas jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami balsų dauguma. Posėdžius kviečia pirmininkas arba klasės auklėtojas;
71.3. klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimus, sudaro veiklos programą, svarsto mokinių poreikių tenkinimą;
72. Klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas šaukiamas ne rečiau kaip vieną kartą per mokslo metus. Susirinkimas yra teisėtas kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų. Išrenka tėvus (globėjus, rūpintojus), iš klasių deleguotų tėvų (po 2 iš kiekvienos klasės), slaptu balsavimu, balsų dauguma į Mokyklos-centro tarybą.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
74. Mokyklos-centro darbuotojus į darbą priima ir atleidžia iš darbo Mokyklos-centro direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Darbo apmokėjimo tvarką Mokyklos-centro darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimai.
75. Direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokestis priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo ir veiklos sudėtingumo.
76. Pedagogo, pagalbos mokiniui specialisto darbo užmokestis priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir veiklos sudėtingumo.
77. Direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui, pedagogo, pagalbos mokiniui specialisto ir kito ugdymo procese dalyvaujančio darbuotojo darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Seimas.
78. Direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui vadybinės kvalifikacinės kategorijos nustatomos ir šių asmenų veiklos atitikties įgytai kvalifikacinei kategorijai vertinimas atliekamas kas penkeri metai, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacinės kategorijos nustatomos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS-CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS-CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
79. Mokykla-centras valdo, naudoja ir disponuoja Anykščių rajono savivaldybės tarybos patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą Lietuvos Respublikos įstatymų ir Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
80. Mokyklos-centro lėšos:
80.1. valstybės ir Savivaldybės biudžeto asignavimai, kuriais disponuojama pagal patvirtintą sąmatą teisės aktų nustatyta tvarka;
81. Mokykla-centras yra paramos gavėja ir gali gauti lėšų iš įvairių fondų, programų, fizinių ar juridinių asmenų.
83. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko Lietuvos
Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
84. Mokyklos valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Mokyklos veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka Savivaldybės kontrolierius. Vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
86. Mokykla-centras turi interneto svetainę www.kavarskas.anyksciai.lm.lt, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.
87. Mokykla-centras skelbia reikalingus viešai paskelbti pranešimus ar informaciją apie Mokyklos-centro veiklą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka Mokyklos-centro interneto svetainėje, respublikiniame dienraštyje, vietinėje spaudoje.
88. Mokyklos-centro nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Mokyklos-centro tarybai, tvirtina Anykščių rajono savivaldybės taryba, pasirašo Anykščių rajono savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo. Pakeisti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
89. Mokyklos-centro Nuostatų keitimą, papildymą inicijuoja Anykščių rajono savivaldybės taryba, Mokyklos-centro direktorius ar Mokyklos-centro taryba.
91. Mokykla-centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Biudžetinių įstaigų, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Mokyklos-centro reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo skelbiamas vietos spaudoje, Anykščių rajono savivaldybės ir Mokyklos-centro interneto svetainėse teisės aktų nustatyta tvarka.
Įgaliotas asmuo
______________
(parašas)
______________
(vardas, pavardė)