KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
8 POSĖDIS
SPRENDIMAS
DĖL PEDAGOGŲ RENGIMO, PERKVALIFIKAVIMO IR PRITRAUKIMO Į KAUNO RAJONO MOKYKLAS 2021–2025 METAIS TVARKOS APRAŠo PATVIRTINIMO
2021 m. liepos 1 d. Nr. TS-246
Kaunas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 6 ir 16 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi, Kauno rajono savivaldybės 2021–2023 m. strateginio veiklos plano, patvirtinto Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. TS-3 „Dėl Kauno rajono savivaldybės 2021–2023 m. strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Švietimo ir ugdymo programos (kodas 09) tikslo „Aukšta gyvenimo kokybė socialiai atsakingame rajone“ uždaviniu „Tobulinti ugdymo proceso kokybę ir prieinamumą“ (kodas 09.01.02), Kauno rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pedagogų rengimo, perkvalifikavimo ir pritraukimo į Kauno rajono mokyklas 2021–2025 metais tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Kauno rajono savivaldybės tarybos
2021 m. liepos 1 d. sprendimu Nr. TS-246
PEDAGOGŲ RENGIMO, PERKVALIFIKAVIMO IR PRITRAUKIMO Į KAUNO RAJONO MOKYKLAS 2021–2025 METAIS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pedagogų rengimo, perkvalifikavimo ir pritraukimo į Kauno rajono mokyklas 2021–2025 metais tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – nustatyti trūkstamų specialybių mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų (toliau – Asmuo) pritraukimo į Kauno rajono savivaldybės mokyklas (toliau – Mokykla) tvarką ir finansavimo teikimo sąlygas.
2. Aprašo įgyvendinimo kryptys:
2.3. Kauno rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) gyvenančių asmenų persikvalifikavimas ir pedagoginės kvalifikacijos įgijimas;
3. Aprašas parengtas vadovaujantis Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, Valstybinės švietimo 2013–2022 metų strategijos nuostatomis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1308 „Dėl Geros mokyklos koncepcijos patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės 2021–2023 m. strateginio veiklos plano Švietimo ir ugdymo programos (kodas 09) tikslo „Aukšta gyvenimo kokybė socialiai atsakingame rajone“ uždaviniu „Tobulinti ugdymo proceso kokybę ir prieinamumą“ (kodas 09.01.02), Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos analize „Lietuva. Švietimas šalyje ir regionuose 2020. Finansavimas“, Savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliais ir įvertinus mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų poreikį Savivaldybės bendrojo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Programa siekiama prisidėti prie idėjos Lietuvai „Mokytojas – prestižinė profesija iki 2025 metų“ įgyvendinimo Savivaldybėje.
II SKYRIUS
situacijos analizė
4. Aštuonioliktajai Lietuvos Respublikos Vyriausybei (toliau – Vyriausybė) svarbu, kad mokytojo profesija taptų perspektyvi ir jauni žmonės matytų prasmę rinktis mokytojo kelią. Vyriausybės programoje akcentuojama patraukli mokytojo darbo vieta, galimybė pedagogams įgyti kompetencijas dėstyti antrą dalyką, kiekvienam Lietuvos gyventojui mokytis visą gyvenimą.
Valstybinės švietimo 2013–2022 metų strategijos (toliau – Strategija) tiksluose ir švietimo kaitos kryptyse (uždaviniuose) pažymima, kad parama jaunam, pradedančiam veiklą mokytojui ir dėstytojui yra svarbi sukuriant palankias sąlygas karjerai. Pirmasis Strategijos tikslas – pasiekti tokį pedagoginių bendruomenių lygį, kai jų daugumą sudaro nuolat tobulėjantys, rezultatyviai dirbantys profesionalūs mokytojai ir dėstytojai. Šiam Strategijos tikslui pasiekti veiklos kryptyse (uždaviniuose) numatyta motyvuoti gabius jaunus žmones rinktis karjerą formaliojo ir neformaliojo švietimo įstaigose, stiprinti motyvaciją suteikiant galimybių mokytojams ir dėstytojams nuolat tobulinti kvalifikaciją plečiant kultūrinį akiratį, didinant šiuolaikinių technologijų išmanymą, orientuojantis į kūrybiškumo, pilietiškumo, lyderystės, verslumo ugdymą ir atrandant įvairesnį pedagoginių funkcijų spektrą.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos analizėje „Lietuva. Švietimas šalyje ir regionuose 2020. Finansavimas“ konstatuota, kad Savivaldybėje reikėtų daugiau dėmesio skirti specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymui, didinant švietimo pagalbos specialistų skaičių ir vidutinį jų darbo užmokestį.
5. Geros mokyklos koncepcijoje teigiama, kad mokykla įdomi ir įvairiapusė tiek, kiek įvairūs joje dirbantys žmonės: įvairaus amžiaus, moterys ir vyrai, skirtingų kompetencijų ir gyvenimo patirties. Kaip vienas iš geros mokyklos aspektų apibrėžiama „subalansuota kartų kaita, užtikrinanti jaunatviško iniciatyvumo ir kūrybiškumo bei gilių dalyko žinių ir gyvenimiškos išminties pusiausvyrą“. Mokyklos susiduria su mokytojų senėjimo problema – didėja vyresnio amžiaus ir didesnę pedagoginio darbo patirtį turinčių pedagoginių darbuotojų skaičius, į Mokyklas ateina dirbti nedaug jaunų specialistų. Per pastaruosius trejus metus Mokyklose pradėjo dirbti tik keli aukštąsias mokyklas baigę jauni pedagoginiai darbuotojai (2018 m. – 3 (chemijos, prancūzų kalbos mokytojai ir logopedas), 2019 m. – 2 (lietuvių kalbos mokytojas ir psichologas), 2020 m. – 7 (2 pradinio ugdymo, po 1 tikybos, anglų kalbos, istorijos, matematikos ir neformaliojo vaikų švietimo mokytoją).
2019–2020 m. m. Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų amžiaus vidurkis – 50,5 metų, Kauno rajono – 51,0 metai. Mokyklose dirba 36 pensinio amžiaus mokytojai (10 pradinio ugdymo, 6 matematikos, 4 anglų kalbos, 3 lietuvių kalbos, po 2 fizikos, chemijos, kūno kultūros, po 1 etikos, geografijos, istorijos, rusų kalbos, priešmokyklinio ugdymo), 16 iš jų – vyresni nei 65 metų.
Savivaldybėje kasmet didėja mokinių ir ugdytinių skaičius. Įsteigta Raudondvario Anelės ir Augustino Kriauzų pradinė mokykla, Akademijos mokykla-darželis „Gilė“, Domeikavos lopšelis-darželis „Luknė“, Užliedžių mokykla-daugiafunkcis centras. 2021 m. bus įsteigta apie 30 naujų ikimokyklinio ugdymo grupių. Didėjant ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokinių skaičiui trūksta ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogų.
Didėjant mokinių skaičiui, daugėja ir vaikų, kuriems reikalinga švietimo pagalba. Padaugėjo iš užsienio grįžusių mokinių, neturinčių lietuvių kalbos tarties įgūdžių. Jiems reikalinga logopedo pagalba. Dalis Mokykloms skirtų etatų yra neužimti, nes trūksta specialistų (ypač psichologų, logopedų) arba dėl nedidelio darbo krūvio jie nesutinka važinėti į atokesnes mokyklas.
Pagal 2021 m. bendrojo ugdymo mokyklų ir ikimokyklinių ugdymo įstaigų pateiktus duomenis numatomas mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų poreikis:
Mokslo metai Dalykas |
Planuojamas mokytojų poreikis |
||||
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
2024-2025 |
2025-2026 |
|
Anglų kalba |
|
1 |
2 |
1 |
|
Biologija |
|
|
1 |
1 |
|
Chemija |
|
|
1 |
1 |
1 |
Dailė |
1 |
|
|
|
|
Ekonomika |
1 |
|
1 |
|
|
Etika |
2 |
|
|
|
|
Fizika |
4 |
4 |
|
|
|
Fizinis ugdymas |
1 |
|
|
|
|
Geografija |
|
|
|
|
1 |
Ikimokyklinis ugdymas |
28 |
7 |
6 |
2 |
3 |
Istorija |
|
1 |
2 |
1 |
|
Informacinės technologijos |
1 |
1 |
|
1 |
|
Lietuvių kalba |
|
|
1 |
3 |
2 |
Matematika |
5 |
3 |
2 |
3 |
6 |
Muzika |
|
|
|
|
2 |
Pradinis ugdymas |
4 |
3 |
3 |
4 |
7 |
Rusų kalba |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Technologijos |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Tikyba |
2 |
|
|
|
|
Vokiečių kalba |
1 |
|
|
|
2 |
Planuojamas pagalbos mokiniui, mokytojui specialistų poreikis |
|||||
Logopedas |
5 |
1 |
|
|
1 |
Psichologas |
2 |
1 |
1 |
1 |
|
Socialinis pedagogas |
|
2 |
1 |
|
|
Specialusis pedagogas |
3 |
2 |
|
|
|
Išanalizavus 2021–2025 m. mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų poreikį paaiškėjo, kad per penkerių metų laikotarpį Mokyklose truks apie 20 pagalbos mokiniui, mokytojui specialistų ir per 140 mokytojų.
III SKYRIUS
APRAŠO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS
Eil. Nr. |
Priemonė |
Lėšos |
Atsakingas |
1. |
2 kartus per metus vykdyti mokyklų direktorių apklausą dėl mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų poreikio |
– |
Kultūros, švietimo ir sporto skyrius |
Mokinių orientavimas į pedagogo profesiją |
|||
2. |
Skatinti mokyklas dalyvauti programoje „Renkuosi mokyti“ |
– |
Mokykla |
3. |
Organizuoti studentų pedagoginės praktikos atlikimą Mokyklose |
– |
Švietimo centras, Mokykla |
4. |
Organizuoti mokiniams atvirų durų dienas universitetuose ir kolegijose, teikiančiose pedagoginį išsilavinimą |
– |
Pedagoginė psichologinė tarnyba, Mokykla |
5. |
Orientuoti Karjeros specialistų veiklą į pedagogų profesijos populiarinimą |
– |
Pedagoginė psichologinė tarnyba, Mokykla |
6. |
Įsteigti Jaunojo pedagogo klubą 9–12 klasių mokiniams |
pagal programos finansavimo sąmatą |
Švietimo centras |
Pedagogų persikvalifikavimas ir / ar papildomo mokomojo dalyko specializacijos įgijimas |
|||
7. |
Finansuoti pedagogo persikvalifikavimo ir / ar papildomo mokomojo dalyko specializacijos studijas |
pagal studijų kainą |
Savivaldybės administracija, Kultūros, švietimo ir sporto skyrius |
Savivaldybėje gyvenančių asmenų persikvalifikavimas ir pedagoginės kvalifikacijos įgijimas |
|||
8. |
Iš dalies finansuoti persikvalifikuojančių ir įgyjančių pedagoginę kvalifikaciją asmenų studijas |
80 proc. studijų kainos |
Savivaldybės administracija, Kultūros, švietimo ir sporto skyrius |
Finansinės paramos teikimas |
|||
9. |
Skirti tikslines stipendijas studentams, pasirinkusiems pedagogines studijas mokomųjų dalykų, kurių mokymui trūksta mokytojų Mokyklose |
200 Eur/mėn. |
Savivaldybės administracija, Kultūros, švietimo ir sporto skyrius |
10. |
Iš dalies finansuoti pirmas pedagogines studijas baigusio Asmens įsikūrimo gyvenamojoje vietoje išlaidas |
5000 Eur |
Savivaldybės administracija, Kultūros, švietimo ir sporto skyrius |
IV SKYRIUS
DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TVARKA
7. Mokyklos direktorius, įvertinęs specialistų poreikį, prašymą dėl finansavimo (1 priedas) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Asmens kreipimosi dienos teikia Savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įsakymu sudarytai komisijai (toliau – Komisija).
8. Komisija penkerių metų laikotarpiui sudaroma iš pirmininko ir 4 narių. Pirmininku skiriamas vienas iš Administracijos direktoriaus pavaduotojų. Administracijos direktorius skiria asmenį (komisijos sekretorių) organizaciniams darbams atlikti ir komisijos posėdžiams protokoluoti.
9. Komisijos sprendimai laikomi priimtais, kai už juos balsuoja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.
10. Komisija, apsvarsčiusi Mokyklos direktoriaus prašymą, per 10 darbo dienų pateikia Administracijos direktoriui rekomendacinį pasiūlymą.
11. Administracijos direktorius, gautą Komisijos pasiūlymą teikti finansavimą išnagrinėja per 5 darbo dienas ir, jam pritaręs, pasirašo Bendradarbiavimo sutartį (2 priedas).
V SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ
13. Mokyklos direktorius privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoti Administracijos direktorių, jeigu:
13.3. Asmuo nutraukia studijas Lietuvos Respublikos universitetuose, kurios buvo finansuojamos pagal Bendradarbiavimo sutartį;
14. Aprašo įgyvendinimo priemonei gautą sumą Mokykla privalo grąžinti, jeigu Asmuo nepradeda darbo santykių su Mokykla, nutraukia studijas Lietuvos Respublikos universitetuose arba darbo santykius su Mokykla, nepraėjus penkeriems metams po studijų baigimo.
15. Asmeniui negrąžinus Mokyklai lėšų, Mokykla privalo kreiptis į Asmenį dėl lėšų grąžinimo. Negrąžinus lėšų, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.
16. Mokykla, vadovaudamasi pasirašyta Bendradarbiavimo sutartimi, grąžintą sumą ne ginčo tvarka privalo grąžinti į Kauno rajono savivaldybės biudžetą.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Aprašui įgyvendinti bus naudojamos Savivaldybės biudžeto lėšos. Apraše numatytos priemonės ir veiklos įgyvendinamos tik gavus finansavimą.
21. Tam pačiam Asmeniui finansavimas skiriamas tik vieną kartą ir tik vienai iš III skyriuje nurodytų priemonių.
Pedagogų rengimo, perkvalifikavimo ir pritraukimo į Kauno rajono mokyklas 2021–2025 metais tvarkos aprašo
1 priedas
(Prašymo dėl finansavimo teikimo forma)
_______________________________________________
(Mokyklos direktoriaus vardas, pavardė, tel. Nr., el. p.)
Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriui
PRAŠYMAS
DĖL FINANSAVIMO SKYRIMO
................................
(data)
Prašau skirti finansavimą ________________________________________________
___________________________________________________________________________
(nurodoma: asmens vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, kontaktiniai duomenys)
pagal Pedagogų rengimo, perkvalifikavimo ir pritraukimo į Kauno rajono mokyklas
2021–2025 metais tvarkos aprašo III skyriuje finansavimo priemonę
__________________________________________________________________________________________
(nurodoma priemonė)
Pedagogo poreikio mokykloje pagrindimas:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nurodoma, kur ir kada buvo skelbta informacija apie Pedagogo poreikį.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pridedami dokumentai (studijas patvirtinančių dokumentų kopija ir pan.):
1.
2.
Mokyklos direktorius ______________________ _____________________
(vardas, pavardė) (parašas)
A. V.
Asmuo _______________________ _____________________
(vardas, pavardė) (parašas)
____________________________
Pedagogų rengimo, perkvalifikavimo ir pritraukimo į Kauno rajono mokyklas 2021–2025 metais tvarkos aprašo
2 priedas
BENDRADARBIAVIMO SUTARTIS
________ m. _______________ d. Nr. _____
Kauno rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija), atstovaujama Administracijos direktoriaus ........................................................, veikiančio pagal .......................................................................................................................................................
Kauno rajono savivaldybės mokykla ...................................... (toliau – Mokykla), atstovaujama .........................................................................................., veikiančio pagal ....................................................................................................................................................ir
................................ (toliau – Asmuo), (toliau kartu vadinami Šalimis, o kiekvienas atskirai – Šalimi),
sudaro šią sutartį:
I. suTarties objektas
1. .....................................................................................................................................
(įrašoma III skyriaus priemonė)
II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
III. SUTARTIES GALIOJIMAS, KEITIMAS IR KITOS SĄLYGOS
7. Sutartis gali būti nutraukta bet kurios Šalies iniciatyva, įspėjus kitą Šalį prieš 30 kalendorinių dienų ir Šalims pasirašius susitarimą dėl lėšų grąžinimo.
8. Ši Sutartis gali būti nutraukiama:
9. Ši Sutartis gali būti pakeista ar papildyta tik raštišku visų Šalių susitarimu. Sutarties pakeitimai yra neatsiejama Sutarties dalis. Visi šios Sutarties pakeitimai, papildymai ir priedai galioja, jei yra sudaryti raštu ir tinkamai pasirašyti visų Šalių.
10. Nė viena Šalis neturi teisės perduoti tretiesiems asmenims pagal šią Sutartį prisiimtų įsipareigojimų ir teisių be raštiško kitų Šalių sutikimo.
11. Šalys garantuoja šios Sutarties pagrindu gautos informacijos konfidencialumą ir įsipareigoja susilaikyti nuo veiksmų, kuriais būtų pažeistos Sutarties sąlygos ir kurie galėtų daryti žalą Šalių interesams ir tarpusavio santykiams.
12. Šalys garantuoja, kad šios Sutarties pagrindu gautus ar kitaip sužinotus asmens duomenis saugos ir tvarkys taip, kaip tai numatyta 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).
13. Visi ginčai, kurių sutarties Šalys negali išspręsti geranoriškai ir susitarus, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
IV. ŠALIŲ REKVIZITAI IR PARAŠAI
Kauno rajono savivaldybės administracija Įstaigos kodas 188756386 Savanorių pr. 371, 49500 Kaunas Tel. (8 37) 305 502 El. p. administratorius@krs.lt |
Mokykla |
Asmuo |
|
|
|
Administracijos direktorius |
|
|
_____________________________ (vardas, pavardė, parašas)
|
|
|
A. V. |
|
|
|
|
|