NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS

PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. BRA-152 „DĖL 2014–2020 M. PROGRAMINIO LAIKOTARPIO VIETOS PROJEKTŲ, PATEIKTŲ PO 2017 M. RUGSĖJO 1 D. PAGAL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, ĮGYVENDINAMAS BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. kovo 16 d. Nr. BR1-100      

Vilnius

 

P a k e i č i u 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašą, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. BRA-152 „Dėl 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašo patvirtinimo“:

1Pakeičiu 11 punkto lentelės 1 punktą ir jį išdėstau taip:

 


2

 

2

 

„1. VP paraiškos teikimas

VP paraiška teikiama VPS vykdytojai kvietimo teikti VP skelbime nurodytais būdais ir iki kvietimo galiojimo pabaigos. Reikalavimai, kaip pildyti paraišką, nurodyti VP administravimo taisyklių 73 punkte ir KPP administravimo taisyklių 33 punkte (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių 50 ir 62 punktuose (ŽRVVG atveju).

VPS vykdytojo atsakingas asmuo gavęs VP paraišką turi patikrinti, ar paraiška pasirašyta tinkamu būdu ir pateikta juridinio asmens vadovo arba fizinio asmens (kai VP paraišką teikia fizinis asmuo), arba tinkamai įgalioto asmens, kaip nurodyta VP administravimo taisyklių 71 punkte (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 65 punkte (ŽRVVG atveju). Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG VP paraiškų atveju, atsižvelgiant į VP administravimo taisyklių 69 punkto reikalavimus, taip pat įsitikinama, ar per vieną konkrečios priemonės ir (arba) veiklos srities paramos paraiškų priėmimo laikotarpį VP paraiškos teikėjas pateikė ne daugiau kaip vieną VP paraišką (išskyrus VP administravimo taisyklių 69 punkte nurodytas išimtis).

VP paraiškos neregistruojamos šiais atvejais, kai:

1)  paraiška pateikta pavėluotai;

2)  paraiška pateikta netinkamu būdu (tinkamas paraiškos pateikimo būdas nurodytas VP administravimo taisyklių 72 ir 721 punktuose (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 66 punkte (ŽRVVG atveju) ir kvietimo teikti vietos projektus skelbime);

3)  paraiška nėra pasirašyta arba pasirašyta netinkamo asmens (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju).

VPS vykdytojos atsakingas asmuo per 5 darbo dienas raštu informuoja pareiškėją, rašte nurodydamas paraiškos neregistravimo priežastis.“

 

 

part_afc8091cfd624def99977ce9a4db9217_end

2Pakeičiu 11 punkto lentelės 2 punktą ir jį išdėstau taip:

„2. VP paraiškos registravimas

VPS vykdytojos atsakingas asmuo (kai laiku, tinkamu būdu ir tinkamai pateikta VP paraiška):

1.  pateiktą VP projekto paraišką užregistruoja ir užpildo Informacijos apie užregistruotas vietos projektų paraiškas formą (Procedūros aprašo 5 priedas), suteikdamas VP paraiškai atpažinties (registracijos) kodą (vadovaujamasi VP administravimo taisyklių 76 punkte (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 69 punkte (ŽRVVG atveju) pateikta atpažinties kodo suteikimo tvarka);

2.  užpildo VP paraiškos pirmame lape esančią VPS vykdytojos žymą apie VP paraiškos gavimą ir registravimą (kai taikoma);

3.  padaro VP paraiškos 1-ojo lapo kopiją ir ant jos užrašo „GAUTA“, nurodo VP paraiškos gavimo datą, registracijos numerį, bendrą gautų dokumentų lapų skaičių, savo pareigas, vardą, pavardę ir pasirašo;

4.  visiškai užpildytą pirmo VP paraiškos lapo kopiją atiduoda pareiškėjui kaip VP paraiškos registravimo patvirtinimo dokumentą arba išsiunčia kitu pareiškėjui tinkamu būdu (kai taikoma);

5.  užregistruotą VP paraišką ne vėliau kaip per 1 darbo dieną išsiunčia el. paštu Agentūrai (VVG / ŽRVVG kuratoriui), VP paraiškos pirmojo lapo, kuriame yra paraiškos registracijos VVG / ŽRVVG data ir prašoma paramos suma, kopiją bei VP paraiškos ketvirtosios dalies „Vietos projekto atitiktis vietos projektų atrankos kriterijams“ kopiją, jeigu VP / ŽRVVG VP administravimo taisyklėse nenumatytas kitas Agentūros informavimo apie gautą VP paraišką būdas;

6.  jeigu VP paraiška gauta el. būdu (kai toks paraiškų pateikimo būdas numatytas VP / ŽRVVG VP administravimo taisyklėse), VP byloje išsaugo el. laiško, kuriuo buvo pateikta VP paraiška, kopiją arba kompiuterio ekrano vaizdą;

7.  VP paraiškoje nurodytu kontaktiniu el. paštu informuoja pareiškėją apie užregistruotą VP paraišką, nurodydamas VP paraiškos registravimo datą ir suteiktą VP registracijos kodą (VP paraiškos dalis, skirta žymoms apie VP paraiškos gavimą ir registravimą, gali būti nepildoma, o VP paraiška – nespausdinama, VPS vykdytojai užtikrinus tinkamą dokumento saugojimą el. forma);

8.  VP paraiškų priėmimo laikotarpiu gautas VP paraiškas tą pačią darbo dieną el. paštu dokumentai@nma.lt persiunčia Agentūrai, išskyrus atvejus, kai VP paraiška gaunama po darbo valandų (tokiais atvejais VP paraiška persiunčiama Agentūrai artimiausią darbo dieną).

Dokumentai Agentūrai teikiami KPP administravimo taisyklėse / Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, jeigu VP / ŽRVVG VP administravimo taisyklėse numatyta tokia VP paraiškos teikimo tvarka.

 

Užregistravus VP paraišką, sudaroma atskira kiekvieno VP byla, kuri formuojama iš pareiškėjo pateiktos VP paraiškos, jos priedų. Ji nuolat pildoma vertinant ir administruojant VPS vykdytojos atsakingų asmenų sudarytais bei pareiškėjo pateiktais ir kitais susijusiais dokumentais, segamais chronologine tvarka (dokumentai numeruojami ir įtraukiami į VP dokumentų apyrašą (Procedūros aprašo 3 priedas), vadovaujantis Procedūros aprašo 2 priedo 1 punkte pateikta informacija). Užrašomas pavadinimas ant sudaromo VP bylos viršelio, viršelis įsegamas (Procedūros aprašo 4 priedas).

 

VPS vykdytoja gali pasirinkti formuoti atskirų VP paraiškų elektronines VP bylas. VPS vykdytoja turi užtikrinti tinkamą elektroninės VP bylos saugojimą ir pateikimą Agentūrai, kad būtų užtikrinta VP administravimo stebėsena. Formuojant elektroninę VP bylą, turi būti laikomasi pagrindinių bylos formavimo taisyklių, susijusių su dokumentų saugojimu tinkamu formatu ir atsekamumu chronologine tvarka pagal dokumento gavimo / sudarymo datą bei turinį.

1.   Pavyzdinė informacijos apie užregistruotas vietos projektų paraiškas forma (Procedūros aprašo 5 priedas);

2.   Pavyzdinė vietos projekto dokumentų apyrašo forma (Procedūros aprašo 3 priedas);

3.   Pavyzdinė vietos projektų bylų viršelio forma (Procedūros aprašo 4 priedas).“

 

3Pakeičiu 12 punkto lentelės 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4. Pildoma VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo ataskaita

Pradėjęs VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimą, vertintojas VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo ataskaitos klausimyne (Procedūros aprašo 8 priedas) nurodo VP paraiškos pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo pradžią.

 

Vertintojas, vertindamas jam paskirtą VP paraišką, vertinimo proceso eigą fiksuoja pildydamas VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo ataskaitos klausimyną (Procedūros aprašo 8 priedas) pagal ataskaitos pildymo instrukciją, įvertina VP atitiktį visiems patvirtinto VPS priemonės / veiklos srities FSA, VP atrankos kriterijams, pažymi reikiamus langelius bei suteikiamo balo pagal atskirą vertinimo kriterijų langelį ir paskirto balo pagrindimo lauką. Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimas neatliekamas, jeigu pildant VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo ataskaitos klausimyną (Procedūros aprašo 8 priedas) į bent vieną III dalies „Projekto paraiškos atitikties vertinimas“ klausimą atsakoma „Ne“. VPS vykdytoja atmeta vietos projekto paraišką, nesiunčia pareiškėjui paklausimų ir neatlieka vietos projektų pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo bei neteikia vietos projekto paraiškos svarstyti projektų atrankos komitetui. Atmetus paraišką, pareiškėjas informuojamas šio proceso 12 žingsnyje nurodyta tvarka. Nurodomos atmetimo priežastys.

 

Jei atliekant vertinimą naudojami registrų duomenys ir (ar) kiti informacijos šaltiniai, naudoti informacijos šaltiniai atspausdinami, įrašoma data (tais atvejais, kai atspausdintame dokumente nenurodyta dokumento data), pasirašomi ir įsegami į VP paraiškos bylą.

1.   Pavyzdinė vietos projekto pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo ataskaitos forma (Procedūros aprašo 8 priedas);

2.   Patvirtintas FSA.“

 

4Pakeičiu 12 punkto lentelės 12 punktą ir jį išdėstau taip:

„12. Priimamas sprendimas dėl pridėtinės vertės (kokybės) sąrašų

Paraiškų, surinkusių ne mažiau kaip 40 balų, sąrašas perduodamas VPS vykdytojos vadovo (ar jo įgalioto asmens) paskirtam atsakingam asmeniui įvertinti, ar visiems projektams užtenka konkretaus kvietimo biudžeto lėšų. Toliau atliekamas šio proceso 13 žingsnis.

Paraiškų, surinkusių mažiau kaip 40 balų, sąraše esantys VP laikomi nepakankamai kokybiškais ir nesukuriančiais pakankamai pridėtinės vertės siekiant VPS tikslų. Į šį sąrašą įtrauktų VP paraiškų vertinimas laikomas baigtu. Tokius pareiškėjus VVG / ŽRVVG darbuotojai informuoja VP administravimo taisyklių 92 punkte / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 88 punkte nustatyta tvarka. Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju taip pat informuojami pareiškėjai, kurių VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimas nebuvo atliktas, nes pildant VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo ataskaitos klausimyną (Procedūros aprašo 8 priedas) į bent vieną III dalies „Projekto paraiškos atitikties vertinimas“ klausimą buvo atsakyta „Ne“. Rašte nurodomos paraiškos atmetimo priežastys.

VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo rezultatų sąrašai.“

 

 

5Pakeičiu 8 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

6Papildau 9 priedą nauju 12 punktu:

„12.

Ar pareiškėjas atitinka VP administravimo taisyklėse bendruomeninio verslo projekto pareiškėjui taikomus tinkamumo reikalavimus?

(Taikoma, kai teikiamas bendruomeninio verslo projektas. Vertintojas patikrina, ar pareiškėjas atitinka VP administravimo taisyklių 18.1.10 papunktyje nurodytus bendruomeninio verslo projekto pareiškėjui taikomus tinkamumo reikalavimus, ir pažymi atitinkamą atsakymą. Neturint galimybės patikrinti registruose, prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktus dokumentus.

Atsakymas „N/a“ žymimas, jeigu teikiamas ne bendruomeninio verslo projektas.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne

N/a“.

 

 

7Buvusius 9 priedo 12–89 punktus laikau atitinkamai 13–90 punktais.

8Pakeičiu 9 priedo 29 punktą ir jį išdėstau taip:

„29.

Ar projekto paraiška atitinka VP administravimo taisyklėse nurodytus techninius reikalavimus?

(Patikrinama, ar tinkamai užpildyta paraiškos 10 dalis „Mokėjimo prašymų teikimo informacija“ bei ar paraiškos 9 dalyje „Vietos projektui įgyvendinti pasirinktas išlaidų mokėjimo būdas“ nurodytas išlaidų mokėjimo būdas yra tinkamas pagal VP administravimo taisyklių reikalavimus.

Jeigu VP parengtas tinkamai, žymimas atsakymas „Taip“, jeigu ne, žymimas atsakymas „Ne“.)

Taip

Ne“.

 

 

 

9Pakeičiu 9 priedo 40 punktą ir jį išdėstau taip:

„40.

Ar pateiktas ekonomiškai pagrįstas verslo planas, kuriame pateikta informacija pagrindžia vietos projekto reikalingumą, investicijų poreikį ir verslo plano finansinę dalį?

(Taikoma, kai projekte numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai (įskaitant NVO, bendruomeninį ir socialinį verslą). Vertintojas patikrina, ar su paraiška pateiktas verslo planas yra ekonomiškai pagrįstas, ar pateikta informacija pagrindžia projekto reikalingumą, investicijų poreikį ir verslo plano finansinę dalį, ar informacija verslo plane koreliuoja su paraiškoje pateikta informacija. Socialinio verslo atveju patikrinama, ar verslo planas papildytas socialinį verslą apibūdinančiomis verslo plano dalimis ir dalimis, susijusiomis su socialinio poveikio ir papildomais socialinio poveikio matavimo rodikliais bei jų pasirinkimo ir apskaičiavimo metodika, vadovaujantis Socialinio verslo vykdymo pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. lapkričio 9 d. įsakymu Nr. 3D-720 „Dėl Socialinio verslo vykdymo pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones gairių patvirtinimo“ (toliau – Socialinio verslo gairės), nuostatomis. Vertintojas, išnagrinėjęs pareiškėjo pateiktą verslo planą, pažymi atitinkamą atsakymą dėl verslo plano tinkamumo.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne“.

 

 

 

10Papildau 9 priedą nauju 42 punktu:

„42.

Ar bendruomeninio verslo vietos projektas atitinka VP administravimo taisyklių 23.1.18 papunktyje nurodytas tinkamumo sąlygas?

(Taikoma, jeigu teikiamas bendruomeninio verslo vietos projektas. Vertintojas patikrina ar:

1. yra aiškiai įvardyta nauda bendruomenei ir numatytas pokyčio rodiklis (pokyčio rodiklis turi būti pamatuojamas ir patikrinamas projekto įgyvendinimo metu ir kontrolės laikotarpiu);

2. numatyta, kokia gauto iš veiklos pelno dalis paskirstoma (reinvestuojama) pokyčio rodikliams pasiekti (pelnas turi būti paskirstomas (reinvestuojamas) laikantis reikalavimų, nustatytų Socialinio verslo gairių 17 punkte);

3. sąnaudos pagrįstos, vadovaujantis Socialinio verslo gairių 18 punkte numatytais reikalavimais.

Atsakymas „N/a“ žymimas tuo atveju, jeigu pateiktas ne bendruomeninio verslo vietos projektas.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne

N/a“.

 

 

 

11Buvusius 9 priedo 42–90 punktus laikau atitinkamai 43–91 punktais.

12Pakeičiu 9 priedo 43 punktą ir jį išdėstau taip:

„43.

Ar tuo atveju, kai vietos projekte numatytos naujo NVO ar bendruomeninio verslo kūrimo arba esamo NVO ar bendruomeninio verslo plėtros investicijos, o vietos projekto paraišką teikia juridinis asmuo – viešoji įstaiga, jos pagrindiniu steigėju ir (ar) dalininku, turinčiu ne mažiau kaip 51 proc. dalių, yra bendruomeninės organizacijos, atitinkančios VP administravimo taisyklių 18.1.10 papunkčio nuostatą?

(Patikrinama JAR ir Juridinių asmenų dalyvių informacinėje sistemoje (toliau – JADIS), ar pareiškėjo (juridinio asmens – viešosios įstaigos) pagrindiniai steigėjai ir (ar) dalininkai yra bendruomeninės organizacijos, turinčios ne mažiau kaip 51 proc. dalių ir atitinkančios VP administravimo taisyklių 18.1.10 papunkčio nuostatą, ir pažymimas atitinkamas atsakymas. Neturint galimybės patikrinti JADIS, prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktus dokumentus.

Atsakymas „N/a“ žymimas tuo atveju, jeigu projekte nenumatytos naujo NVO ar bendruomeninio verslo kūrimo arba esamo NVO ar bendruomeninio verslo plėtros investicijos, kai vietos projekto paraišką teikia juridinis asmuo – viešoji įstaiga.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

 

13Pakeičiu 9 priedo 44 punktą ir jį išdėstau taip:

„44.

Ar pateiktame verslo plane pareiškėjas įrodo, kad būsimas naujas verslas arba esamo verslo plėtra yra ekonomiškai gyvybingi?

(Taikoma, kai projekte yra numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai (įskaitant NVO, bendruomeninį ir socialinį verslą). Vertintojas atsižvelgdamas į VP administravimo taisyklių 23.1.5 papunktyje nurodytą tinkamumo reikalavimą, patikrina, ar su paraiška pateiktame verslo plane įrodoma, kad ūkio subjektas atitinka ir projekto įgyvendinimo metu bei projekto kontrolės laikotarpiu atitiks ekonominio gyvybingumo rodiklius, kaip nurodyta Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos ir Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. 3D-14 „Dėl Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos ir Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių patvirtinimo“, ir (arba) Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3D-864 „Dėl Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklės), II, III ir V skyriuose, ir pažymi reikiamą atsakymą.

Vertintojas turi patikrinti, ar verslo plane pateiktos finansinės prognozės yra realios. Vadovaujamasi viešai prieinamos informacijos šaltiniais. Vertintojo atlikti skaičiavimai turi būti atspausdinti ir įsegti į paraiškos bylą. Vertinimo metu nustatytus ekonominio gyvybingumo rodiklius vertintojas įrašo į žemiau šioje vertinimo ataskaitoje pateiktą lentelę „Subjekto ekonominį gyvybingumą apibūdinančių rodiklių reikšmės“.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti, nurodant skaičiavimus, kuriais patikrinta atitiktis klausimui.

Taip

Ne“.

 

 

 

14Pakeičiu 9 priedo 80 punktą ir jį išdėstau taip:

„80.

Ar projektą planuojama įgyvendinti ir išlaidas patirti tinkamu finansuoti laikotarpiu, nurodytu VP administravimo taisyklėse ir FSA?

(Patikrinama, ar VP paraiškos 2 dalies „Bendra informacija apie vietos projektą“ 2.9 papunktyje „Planuojamas vietos projekto įgyvendinimo laikotarpis“ nurodytas planuojamas VP įgyvendinimo laikotarpis neviršija VP administravimo taisyklių 24.12 papunktyje nurodyto maksimaliai galimo įgyvendinimo laikotarpio – iki 36 mėn. nuo VP vykdymo sutarties sudarymo dienos arba sprendimo skirti paramą priėmimo dienos (kai vykdymo sutartis nesudaroma). Jeigu priemonės / veiklos srities, pagal kurią pateiktas vertinamas VP, FSA yra nustatytas trumpesnis nei VP administravimo taisyklių 24.12 papunktyje nurodytas maksimalus VP įgyvendinimo laikotarpis, patikrinama, ar jis neviršijamas paraiškoje. Taip pat patikrinama, ar VP paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“ nurodytas planuojamas VP išlaidas planuojama patirti tinkamu finansuoti laikotarpiu (patikrinama pagal paraiškoje pateiktą išlaidų pagrindimą, kartu su paraiška pateiktus išlaidas pagrindžiančius dokumentus, 3 dalyje „Vietos projekto idėjos aprašymas“ pateiktą aprašymą bei kituose su paraiška pateiktuose dokumentuose, kuriuose nurodytas planuojamas projekto įgyvendinimo laikotarpis, pateiktą informaciją). Tinkamas finansuoti VP įgyvendinimo išlaidas turi būti planuojama patirti ne ankščiau kaip nuo VP pateikimo dienos ir ne vėliau kaip iki VP įgyvendinimo tinkamo laikotarpio pabaigos, išskyrus VP bendrąsias išlaidas. VP bendrosios išlaidos gali būti patirtos ne anksčiau kaip 12 (dvylika) mėnesių iki VP paraiškos pateikimo dienos. Vertinant paskesnius nei pirmojo kvietimo VP atsižvelgiama į VP administravimo taisyklių 24.12 papunkčio reikalavimą, kad visos VP įgyvendinimo išlaidos pagal KPP priemonės „LEADER“ veiklos sritį „Parama vietos projektams įgyvendinti pagal VPS“ (kodas 19.2) turi būti patirtos ir pagrįstos išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais ne vėliau kaip iki 2023 m. spalio 31 d., kai įgyvendinamas žvejybos ir akvakultūros vietos projektas, ir ne vėliau kaip iki 2025 m. liepos 1 d., kai įgyvendinamas kaimo vietovių vietos projektas (visais atvejais VP įgyvendinimo išlaidos turi būti patirtos ne vėliau kaip 1 (vienas) mėnuo iki konkrečios VPS įgyvendinimo pabaigos). Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad VP planuojama įgyvendinti ir išlaidas patirti tinkamu finansuoti laikotarpiu, nurodytu VP administravimo taisyklių 24.12 papunktyje ir FSA. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad netinkamu.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne“.

 

 

 

15Pakeičiu 9 priedo 88 punktą ir jį išdėstau taip:

88. Subjekto ekonominį gyvybingumą apibūdinančių rodiklių reikšmės

(Ši lentelė pildoma tik tuo atveju, kai vietos projekte numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai (įskaitant NVO, bendruomeninį ir socialinį verslą). Vertintojas, atlikęs verslo gyvybingumo vertinimą, užpildo šią lentelę. Pildomi tik tie rodikliai, kurie taikomi konkretaus VP atžvilgiu, atsižvelgiant į VP administravimo taisyklių 23.1.5 papunktyje pateiktą informaciją. Jeigu projektui ekonominis gyvybingumas netaikomas, ši lentelė nepildoma.)

 

___ metai

___ metai

___ metai

___ metai

___ metai

___ metai

___ metai

___

metai“.

Grynasis pelningumas

 

 

 

 

 

 

 

 

Skolos rodiklis

 

 

 

 

 

 

 

 

Paskolų padengimo rodiklis

 

 

 

 

 

 

 

 

Einamojo likvidumo koeficientas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16Pakeičiu 30 priedo 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. AR REIKIA PERSKAIČIUOTI EKONOMINIO GYVYBINGUMO RODIKLIUS?

Taip     N/A

 

Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu reikia perskaičiuoti ekonominio gyvybingumo rodiklius, vadovaujantis Ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklėmis, nurodytomis VP administravimo taisyklių 23.1.5 papunktyje. Tokiu atveju patikrinama, ar paramos gavėjas atitinka Ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių reikalavimus bei ar tai turi įtakos projekto priežiūros rodikliams (pvz., jei projekto priežiūros rodiklis sutapo su ekonominio gyvybingumo rodikliu). Rodikliai skaičiuojami vadovaujantis VP administravimo taisyklėmis (23.1.5 p.) pagal VP administravimo taisyklėse nurodytose Ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklėse pateiktas formules.

Rodikliai*

Prognoziniai metai

 

___

metai

___

metai

___

metai

___

metai

___

metai

 

Paskolų padengimo rodiklis

(jei skaičiuojama)

 

 

 

 

 

 

Skolos rodiklis

(jei skaičiuojama)

 

 

 

 

 

 

Grynasis pelningumas proc.

 

 

 

 

 

 

Einamojo likvidumo koeficientas (jei skaičiuojama)

 

 

 

 

 

 

14.1. Ar ekonominio gyvybingumo rodikliai atitinka Ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklėse nurodytas reikšmes?

Taip     Ne

 

Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu ekonominio gyvybingumo rodikliai atitinka Ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklėse ir VP administravimo taisyklėse nurodytas reikšmes.

* Vadovautis Ekonominį gyvybingumą apibūdinančių rodiklių reikšmėmis, išdėstytomis Ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklėse.“

 

17Pakeičiu 33 priedo 3.12 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.12. Ar ekonominio gyvybingumo rodikliai atitinka nustatyto ekonominio tinkamumo kriterijaus reikšmes?

Taip

Ne

N/a

 

Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu ekonominio gyvybingumo rodikliai atitinka VP administravimo taisyklėse (23.1.5 p.) ir VP administravimo taisyklėse nurodytose Ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklėse nurodytas reikšmes.

Jeigu žymimas atsakymas „Ne“, pastabų lauke nurodyti nepasiektų rodiklių reikšmes.

Rodikliai skaičiuojami pagal paramos gavėjo pateiktus finansinės atskaitomybės dokumentus (jeigu finansinės ataskaitos nepateiktos JAR).

Pastaba. Administratorius visais atvejais, jei kyla neaiškumų, gali prašyti paramos gavėjo pateikti aiškinamąjį raštą.

Atsakymas „N/a“ žymimas, jeigu vietos projekto ekonominio gyvybingumo rodikliai nebuvo prognozuoti.“

 

Direktoriaus pavaduotojas,

atliekantis direktoriaus funkcijas                                                                                                                                                                               Tomas Orlickas

part_02cde8954a684770836cf190640f5945_end