ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS STOTIES (DIREKTORIAUS) 2021 METŲ VEIKLOS
ATASKAITOS
2022 m. balandžio 21 d. Nr. K-69
Alytus
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 9 straipsnio 5 dalies 2 punktu, 10 straipsnio 1 dalies 16 punktu, 11 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 4 ir 5 dalimis, Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų mėnesinio darbo užmokesčio kintamosios dalies dydžio nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. kovo 25 d. įsakymu Nr.V-361 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų mėnesinio darbo užmokesčio kintamosios dalies dydžio nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. rugpjūčio 30 d. įsakymo Nr. V-1964 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2021 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“, įgyvendindama Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gruodžio 14 d. sprendimu Nr. K-228 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 214 punktą, viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties įstatų, patvirtintų Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2020 m. lapkričio 12 d. sprendimu Nr. K-204 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės viešųjų sveikatos įstaigų įstatų tvirtinimo”, 35.20 papunktį, 36 punktą, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties (direktoriaus) 2021 metų veiklos ataskaitą (pridedama) ir įvertinti viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2021 metų veiklos ataskaitą pagal Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2021 metų siektinas reikšmes, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. V-1964 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2021 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“ (pridedama).
PATVIRTINTA
Alytaus rajono savivaldybės tarybos
2022 m. balandžio 21 d. sprendimu Nr. K-69
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS GREITOSIOS
MEDICINOS PAGALBOS STOTIES (DIREKTORIAUS) 2021 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
1. Informacija apie įstaigos veiklą įgyvendinant įstatuose nustatytus veiklos tikslus, pobūdį ir veiklos rezultatus per finansinius metus, veiklos planai ir prognozės ateinantiems finansiniams metams
1.1. bendra informacija apie viešąją įstaigą
1.1.1. Viešojo sektoriaus subjekto (tuo pačiu – viešojo sektoriaus subjekto, parengusio ataskaitą),
pavadinimas, kodas – viešoji įstaiga Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stotis (toliau – įstaiga) yra viešoji įstaiga, įregistruota 1999 m. liepos 1 d., įstaigos registracijos Juridinių asmenų registre kodas 253724440. Galiojanti įstatų redakcija įregistruota 2021 m. sausio 11 d.
Ataskaitinis laikotarpis – 2021 m. sausio 1 d.–2021 m. gruodžio 31 d.
Ataskaitoje pateikiami duomenys išreiškiami Lietuvos Respublikos piniginiais vienetais – eurais.
1.1.2. Įstaigos buveinės adresas Ligoninės g. 12, Alytus. Įstaigos veikla vykdoma buveinės
adresu ir Kauno g. 8, Lazdijuose.
1.2. Įstaiga, vykdydama įstatuose numatytus pagrindinius veiklos tikslus – organizuoti ir teikti greitosios medicinos pagalbos paslaugas Alytaus miesto ir Alytaus bei Lazdijų rajono gyventojams ir svečiams, ataskaitiniais 2021 metais:
1.2.1. organizavo ir teikė būtinąją ir neatidėliotiną kvalifikuotą medicinos pagalbą vaikams ir suaugusiems ūmiai susirgus, nelaimingų atsitikimų atvejais, esant gyvybei grėsmingoms, pavojingoms ir kritinėms būklėms, teikė būtinąją medicinos pagalbą ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų vietose, organizavo specialios paskirties transporto paslaugas pacientams pervežti iš vienos stacionarinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) į kitą arba į namus, slaugos ligoninę, kai pervežimo metu būtina stebėti paciento sveikatos būklę ir užtikrinti gyvybines funkcijas, organizavo medicininę priežiūrą masinių renginių metu.
1.2.2. siekė teikti kokybiškas paslaugas, atitinkančias šiuolaikinį medicinos mokslo ir žinių lygį, su išvažiuojamosiomis brigadomis bei personalu, paruoštu pagal GMP paslaugų reikalavimus, siekė kelti darbuotojų kvalifikaciją;
1.2.3. užtikrino paslaugų prieinamumą, nes būtinoji medicinos pagalba visą parą, savaitgaliais bei švenčių dienomis buvo teikiama pagal pacientų kvietimus jų namuose, viešose vietose, kitose gydymo įstaigose;
1.3. Informacija apie viešosios įstaigos veiklos tikslų įgyvendinimą
Eil.Nr. |
Ataskaitiniam laikotarpiui patvirtinti veiklos rezultatų vertinimo rodikliai |
Patvirtintų vertinimo rodiklių siektinos reikšmės |
Patvirtintų vertinimo rodiklių siektinų reikšmių įvykdymas |
I. Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai:
|
|||
1. |
1. Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas)
|
Būti nenuostolingai
|
Perviršis 18 336 Eur
|
2. |
Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis |
Valstybės institucijoms skyrus papildomų PSDF biudžeto lėšų asmens sveikatos priežiųros paslaugoms apmokėti ir rekomendavus jas nukreipti sveikatos priežiūros specialistų darbo užmokesčiui didinti, ne mažiau kaip 80 proc. nurodytų lėšų panaudojamos darbo užmokesčiui (DU) didinti
|
Įstaigai 2021 m. papildomai buvo skirta 31748 eurai iš PSDF biudžeto lėšų. 95 proc. skirtų lėšų buvo panaudota DU didinimui.
|
3. |
Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis |
Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis ne daugiau kaip 7,0 proc.
|
3,2 proc. |
4. |
Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto |
Įsipareigojimų koeficientas ne didesnis kaip 0,1
|
0,05 |
II. Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:
|
|||
5. |
Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje
|
ASPĮ įtraukta į skaidrių asmens sveikatos priežiūros įstaigų sąrašą
|
Įstaiga vertinta 2022-01-28, surinkta 110 balų. Pagal surinktą balų skaičių, įstaigai suteiktas Kandidatės gauti skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardą statusas Tarybos sprendimas Nr. 2022-02-17 Nr. K-12 |
III. Papildomi veiklos rezultatų vertinimo rodikliai: |
|||
6. |
Kritinis likvidumo rodiklis
|
Ne mažiau kaip 0,8
|
Įstaigos absoliutus likvidumo rodiklis 4,2 |
7. |
Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius
|
Ne mažiau kaip 1 |
Įvykdyti 2 konsoliduoti viešieji pirkimai
|
1.3.1. Įstaiga, siekdama geresnių veiklos rezultatų, 2021 m. veiklos plane buvo iškėlusi šiuos tikslus:
1.3.1.2. atnaujinti medicinos aparatūrą ir įrangą, kas sąlygotų operatyvesnį ir kokybiškesnį greitosios medicinos pagalbos teikimą;
1.4. Viešosios įstaigos veiklos rezultatai per finansinius metus
2021 metai, kaip ir visai sveikatos priežiūros sistemai, buvo pilni iššūkių, kurių pagrindinis – vis dar besitęsianti COVID-19 pandemija. Teko iš esmės perorganizuoti įstaigos darbą, prisitaikant prie nuolat kintančios aplinkos bei naujų reikalavimų. Liepos – rugsėjo mėnesiais kaip dauguma pasienio savivaldybių ASPĮ susidūrėme su užsieniečių, neteisėtai kirtusių Lietuvos Respublikos valstybės sieną krize.
Pagal Lietuvos Respublikos statistikos departamento duomenis 2021 m. sausio 1 d. Alytaus mieste gyveno 49205 gyventojai, Alytaus rajone – 25842. Lazdijų rajone gyveno 17839 gyventojai. Iš viso GMP paslaugos buvo teikiamos 92886 Alytaus miesto ir Alytaus bei Lazdijų rajonų gyventojams, tai 1218 gyventojais mažiau negu 2020 m. sausio 1 d.
2021 metais į įstaigą medicininės pagalbos kreipėsi 25311 pacientų. Iš viso medicinos pagalba buvo teikta 23556 pacientams. Vidutinis kreipimųsi rodiklis 2021 metais buvo 69 kreipimaisi per parą. Iš viso 1000-čiui Alytaus miesto bei Alytaus ir Lazdijų rajonų gyventojų teko 254 kvietimai.
2021 metais greitosios medicinos pagalbos paslaugas teikė 7,0 budinčios brigados. Išvažiuojamųjų brigadų darbuotojai dirba po 24 valandas slenkančiu grafiku.
2021 metais vidutinis asmenų skaičius, kuriems per parą buvo suteikta medicinos pagalba, buvo 64 asmenys.
Viešosios įstaigos veiklos rezultatai per finansinius metus
Eil. Nr. |
Rodikliai |
2021 m. |
2020 m. |
Pokytis (+/-) |
||||
Abs.sk. |
Proc. |
Abs.sk. |
Proc. |
Abs.sk. |
Proc. |
|||
1. |
Gyventojų skaičius aptarnaujamoje teritorijoje |
92886 |
100 |
94104 |
101,2 |
-1218 |
-1,2 |
|
2. |
Bendras iškvietimų skaičius |
25311 |
100 |
23016 |
90,9 |
2295 |
9,1 |
|
2.1. |
Aptarnautų iškvietimų skaičius |
25310 |
100 |
22967 |
90,7 |
2343 |
9,3 |
|
2.1.1. |
Vidutinis aptarnautų iškvietimų skaičius per 24 val. |
69,3 |
100 |
62,9 |
90,8 |
6,4 |
9,2 |
|
2.1.2. |
Aptarnautų iškvietimų skaičius per 24 val., tenkantis vienai brigadai |
9,9 |
100 |
9,0 |
90,9 |
0,9 |
9,1 |
|
2.2. |
Iškvietimai be rezultato |
1754 |
100 |
1127 |
64,3 |
627 |
35,7 |
|
2.2.1. |
Atšaukta |
1071 |
61,1 |
600 |
X |
471 |
X |
|
2.2.2. |
Nerasta |
683 |
38,9 |
527 |
X |
156 |
X |
|
3. |
Asmenų, kuriems suteikta medicinos pagalba, skaičius Iš jų: |
23556 |
100 |
21840 |
92,7 |
1716 |
7,3 |
|
kaimo gyventojai |
8721 |
37,0 |
7858 |
X |
863 |
X |
||
miesto gyventojai |
14835 |
63,0 |
13982 |
X |
853 |
X |
||
4.
|
Asmenų, kuriems suteikta medicinos pagalba dėl nelaimingų atsitikimų, skaičius Iš jų: |
2329 |
100 |
1835 |
78,8 |
494 |
21,2 |
|
kaimo gyventojai |
1062 |
45,6 |
831 |
X |
231 |
X |
||
miesto gyventojai |
1267 |
54,4 |
1004 |
X |
263 |
X |
||
5. |
Asmenų, kuriems suteikta medicinos pagalba dėl ūmių susirgimų ir būklių, skaičius Iš jų: |
20893 |
100 |
18360 |
87,9 |
2533 |
12,1 |
|
kaimo gyventojai |
7564 |
36,2 |
5382 |
X |
2182 |
X |
||
miesto gyventojai |
13329 |
63,8 |
12978 |
X |
351 |
X |
||
6. |
Pacientės pervežimas dėl normalaus ar gresiančio priešlaikinio gimdymo ir dėl patologijos laikotarpiu po gimdymo, kai greitosios medicinos pagalbos (GMP) brigada nuvažiuoja Iš jų: |
111 |
100 |
87 |
78,4 |
24 |
21,6 |
|
iki 100 km |
64 |
57,6 |
47 |
X |
17 |
X |
||
daugiau nei 100 km |
47 |
42,3 |
40 |
X |
7 |
X |
||
7. |
Paciento, kuriam namuose taikoma dirbtinė plaučių ventiliacija (DPV), pervežimas iš stacionarinės ASPĮ į namus arba iš namų į stacionarinę ASPĮ toliau tirti ir (ar) gydyti kai GMP brigada nuvažiuoja Iš jų: |
25 |
100 |
13 |
52 |
12 |
48 |
|
iki 100 km |
25 |
100 |
13 |
X |
12 |
48 |
||
daugiau 100 km |
|
|
|
|
|
|
||
8. |
Įvykdytų atidedamų iškvietimų miesto vietovėje skaičius |
5906 |
100 |
4855 |
82,2 |
1051 |
17,8 |
|
9. |
Įvykdytų atidedamų kaimo ir miestelio, kuriame gyvena mažiau kaip 3000 žmonių, gyventojų iškvietimų skaičius |
2348 |
100 |
1504 |
64,1 |
844 |
35,9 |
|
10. |
Pacientų (suaugusių ir vaikų) pervežimas į stacionarinių ASPĮ priėmimo skyrius |
17569 |
100 |
11735 |
66,8 |
5834 |
33,2 |
|
11. |
Pacientai, patyrę staigią mirtį Iš jų: |
122 |
100 |
124 |
101,6 |
-2 |
-1,6 |
|
nuvežti į ligoninę su pulsu |
25 |
100 |
13 |
52 |
12 |
48 |
||
12. |
Pacientai, patyrę miokardo infarktą, pristatyti į specializuotą centrą Iš jų: |
205 |
100 |
179 |
87,3 |
26 |
12,7 |
|
per 60 min. |
203 |
99,0 |
178 |
X |
25 |
X |
||
per 120 min |
2 |
1,0 |
1 |
X |
1 |
X |
||
13. |
Pacientai, patyrę insultą, pristatyti į specializuotą centrą Iš jų: |
326 |
100 |
253 |
77,6 |
73 |
22,4 |
|
per 60 min. |
226 |
69,3 |
134 |
X |
92 |
X |
||
per 120 min. |
100 |
30,7 |
119 |
X |
-19 |
X |
||
14. |
Įvykdytų skubių iškvietimų miesto vietovėje skaičius Iš jų: |
9247 |
100 |
9788 |
105,8 |
-541 |
-5,8 |
|
iki 15 min. |
8434 |
91,2 |
9367 |
X |
-933 |
X |
||
16 min.ir daugiau |
813 |
8,8 |
421 |
X |
392 |
X |
||
15. |
Įvykdytų skubių iškvietimų skaičius kaimuose ir miesteliuose, kuriuose yra mažiau kaip 3000 gyventojų Iš jų: |
6504 |
100 |
6818 |
104,8 |
-314 |
-4,8 |
|
iki 25 min. |
4700 |
72,3 |
5502 |
X |
-802 |
X |
||
26 min.ir daugiau |
1804 |
27,7 |
1316 |
X |
488 |
X |
||
16. |
GMP darbo intensyvumo rodiklis (per metus įvykdytų skubių iškvietimų skaičius, tenkantis 1000 aptarnaujamos teritorijos statistinių gyventojų) |
169,6 |
100 |
176,5 |
104,1 |
-6,9 |
-4,1 |
|
Išvažiuojamųjų brigadų darbo krūvio pasiskirstymas 2018–2021 m.
Metai |
Brigadų skaičius |
Aptarnautų pacientų skaičius |
Aptarnautų pacientų skaičius per 24 val. |
Kvietimų skaičius tenkantis vienai brigadai per 24 val. |
2018 |
7,0 |
22399 |
62 |
8,8 |
2019 |
7,0 |
22344 |
61 |
8,7 |
2020 |
7,0 |
21840 |
60 |
8,6 |
2021 |
7,0 |
23556 |
64 |
9,1 |
Į stacionarinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų priėmimo skyrių tolimesniam gydymui ir diagnozės patikslinimui buvo pervežta 17568 pacientai, tai sudarė 74,6 % visų pacientų, kuriems buvo teikta medicinos pagalba.
2020–2021 m. įvykdytų skubių kvietimų skaičius miesto ir kaimo vietovėse
Eil. Nr. |
GMP veiklos ir paslaugų kokybės vertinimo kriterijų pavadinimai |
Vertinimo kriterijai |
2020 m. pasiskirstymo proc. |
2021 m. pasiskirstymo proc. |
1. |
Įvykdyta skubių kvietimų, viso |
|
16606 |
15744 |
2. |
Įvykdytų skubių kvietimų miesto vietovėje skaičius |
Iš viso –
Iki 15 min. 16 min. ir daugiau |
9788
95,7 % 4,3 % |
9243
91,2% 8,8 % |
3. |
Įvykdytų skubių kvietimų kaimo vietovėje skaičius |
Iš viso –
Iki 25 min. 26 min. ir daugiau |
6818
80,7 % 19,3 % |
6501
72,2 % 27,8 % |
4. |
Suaugusiųjų ir vaikų (pacientų) GMP budinčių brigadų atvežtų į stacionarinių ASPĮ priėmimo skyrius, skaičius |
|
11735 |
17568 |
Problemos, su kuriomis susidūrė VšĮ Alytaus rajono savivaldybės GMPS dėl COVID-19 pandemijos:
1. Ženkliai didėjo iškvietimų skaičius. 2021 m. į GMP stotį dėl COVID-19 ligos kreipėsi
2817 pacientų (2020 m. – 800). Šie kvietimai sudarė 11,1 proc. nuo visų per 2021 m. įvykdytų iškvietimų skaičiaus. Didžiausias kvietimų skaičius dėl COVID-19 ligos buvo spalio (450 kvietimų) ir lapkričio (359 kvietimai) mėnesiais, šių kvietimų skaičius sudarė atitinkamai 19 ir 17 proc. nuo visų spalio–lapkričio mėnesiais gautų iškvietimų skaičiaus.
2. Padidėjo administracinio darbo krūvis: pakitusi darbo tvarka, infekcijų kontrolės
reikalavimų laikymasis, siekiant sumažinti darbuotojų kontaktų riziką bei užtikrinti skubios medicinos pagalbos veiklą, poreikis išskirstyti brigadas į daugiau laikino apsistojimo vietų. Rudenį stipriai išaugus gyventojų sergamumui COVID-19 liga, įstaigoje spalio mėnesio pabaigoje buvo reorganizuotas brigadų darbas – kaip ir 2020 metais sukurtos 2 laikinosios pastotės Alytaus miesto teritorijoje esančiose atskirose patalpose (Naujoji g. 48 ir Margio g. 12).
3. Dėl COVID-19 didėjo GMP brigadų krūvis. Pagrindinės priežastys:
3.1. dėl kontakto su sergančiu COVID-19 pandemijos laikotarpiu 2021 m.
saviizoliacijoje buvo 12 darbuotojų, COVID-19 liga 2021 metais sirgo 24 darbuotojai;
4. Ilgesnė nei paprastai vieno kvietimo trukmė bei transportavimo kaštai. Pailgėjo laikas
pasirengti GMP brigados personalui, eilės prie stacionarinių ASPĮ skubios pagalbos skyrių dėl privalomojo karščiuojančių ir ne karščiuojančių srautų išskirstymo, didesni transportavimo atstumai, nes „covidinius“ skyrius turėjo/turi ne visos apskrities stacionarinės ASPĮ, arba dėl vietų trūkumo turinčiose „covidinius“ skyrius stacionarinėse ASPĮ pacientus tekdavo transportuoti į toliau esančias ASPĮ (VšĮ Druskininkų ligoninę, VšĮ Varėnos ligoninę, VšĮ Marijampolės ligoninę, VšĮ Elektrėnų ligoninę, VšĮ Abromiškių reabilitacijos ligoninę ir kt.)
5. Padidėjo aptarnaujamų kitose, ne Alytaus miesto ir Alytaus bei Lazdijų rajono
savivaldybių teritorijose pacientų skaičius 2021 metais aptarnauta 349 pacientai (263 - 2020 metais). Daugiausiai aptarnauta Varėnos savivaldybės teritorijoje – 134 pacientai, Druskininkų savivaldybės – 103, Prienų rajono savivaldybės teritorijoje – 73, Kauno miesto savivaldybės teritorijoje – 15, Birštono savivaldybės teritorijoje – 14, Kauno rajono savivaldybės teritorijoje – 8;
VšĮ Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties aptarnaujamose Alytaus miesto, Alytaus rajono ir Lazdijų rajono savivaldybių teritorijose 2021 m. liepos mėnesio pradžioje buvo įkurti 4 pabėgėlių centrai: Miškininkų g. 3, Alytaus m., Liepų g. 2, Verebiejų k., Simno sen., Alytaus r., Veisiejų g. 6, Kapčiamiesčio mstl., Kapčiamiesčio sen., Lazdijų r. ir Pertako g. 3, Pertako k., Kapčiamiesčio sen., Lazdijų r. Vėliau atsirado dar vienas centras, skirtas izoliuoti sergančius COVID-19 liga neteisėtus migrantus Petroškų k., Veisiejų sen., Lazdijų r. Rugsėjo mėnesio pabaigoje–spalio mėnesio pradžioje iš minėtų apgyvendinimo centrų neteisėti migrantai buvo perkelti į kitas stovyklas, esančias Rūdininkuose ir kt.
VšĮ Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties budinčios brigados liepos – spalio mėnesiais Alytaus miesto ir Alytaus rajono bei Lazdijų rajono savivaldybėse apgyvendintiems užsieniečiams, neteisėtai kirtusiems Lietuvos Respublikos valstybės sieną, 190 kartų vyko teikti greitosios medicinos pagalbos paslaugas, kurias suteikė 231 pacientui.
Problemos, su kuriomis susidūrė VšĮ Alytaus rajono savivaldybės GMPS dėl nelegalių migrantų krizės:
Darbuotojų kvalifikacijos kėlimas
Įstaigos darbuotojų siekis – teikti pacientams kuo kvalifikuotesnę skubiąją medicinos pagalbą.
2021 m. visi įstaigos darbuotojai dirbantys greitosios medicinos pagalbos budinčiose brigadose dalyvavo mokymuose „Pirmoji medicinos pagalba“, kurių programoje buvo dėstomos temos:
- Klinikinės ir biologinės mirties požymiai. Pradinis vaiko ir suaugusiojo gaivinimas, defibriliacija AED;
- Pirmoji medicinos pagalba asmenims, patyrusiems elektros traumą, terminį ar cheminį nudegimą, anafilaksiją, paveiktiems žaibo, ištiktiems saulės ar šilumos smūgio, sušalusiems, skendusiems, užspringusiems, netekusiems sąmonės, įkastiems vabzdžio ar gyvūno, suspaustiems, bandžiusiems pasikarti, apalpusiems, apsinuodijusiems, ištiktiems miokardo infarkto, patyrusiems galvos kraujotakos sutrikimų, epilepsijos priepuolį;
- Kraujotakos stabdymas, tvarstymas;
- Skausmo malšinimas;
- Pažeistos srities imobilizavimas esant lūžiui ir išnirimui;
- Traumuotų, sužalotų asmenų nešimas.
Įstaiga yra Lietuvos GMP įstaigų asociacijos (LGMPĮA) narė. Įstojimo į asociaciją tikslas – bendras aktualių klausimų sprendimas, nagrinėjant GMP teikimą pacientams, gebėjimą prisitaikyti prie pokyčių ir Europos Sąjungos reikalavimų.
Siekiant užtikrinti pacientų saugą ir vadovaujantis Asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-156, 47 punktu, vykdomi visi teisėti Akreditavimo tarnybos reikalavimai. Įstaiga 2021 metais mokėjo įmokas žalos atlyginimui.
2022 metais numatyti šie veiklos planai:
1. Pagal poreikį atnaujinti medicininę aparatūrą ir įrangą - gleivių atsiurbėjai, pulsoksimetrai ir
kt.
3. Finansiškai prisidėti prie Alytaus rajono savivaldybės planuojamos statyti greitosios
medicinos pagalbos stoties pastotės Simno mieste, Simno seniūnijoje, Alytaus rajone.
4. Tęsti įstaigos gerovės, materialinės bazės gerinimo darbus (atnaujinti darbo drabužius,
avalynę, atnaujinti ryšio priemones, kompiuterinę įrangą).
7. Pakankamas asmens apsaugos priemonių įsigijimas pandemijos laikotarpiu, siekiant užtikrinti
darbuotojams saugias darbo sąlygas.
VERTĖ FINANSINIŲ METŲ PRADŽIOJE IR PABAIGOJE. DALININKŲ KAPITALO
DYDIS FINANSINIŲ METŲ PRADŽIOJE IR PABAIGOJE
VšĮ Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties dalininkais ataskaitinių finansinių metų pradžioje ir pabaigoje buvo įstaigos steigėja ir vienintelė dalininkė – Alytaus rajono savivaldybės taryba.
Dalininkų įnašų vertė finansinių metų pradžioje ir pabaigoje sudarė 35,62 euro.
3. VIEŠOSIOS Įstaigos finansavimo šaltiniai, gautos lėšos ir jų panaudojimas ataskaitiniu laikotarpiu
3.1 Įstaigos finansavimo šaltinių ir gautų lėšų ataskaitiniu laikotarpiu palyginimas su praėjusiu laikotarpiu:
Eil. Nr. |
Gautos pajamos pagal finansavimo šaltinius |
Praėjęs ataskaitinis laikotarpis, tūst. Eur |
Ataskaitinis laikotarpis, tūkst. Eur |
Pokytis tūkst. Eur |
1. |
Finansavimo pajamos, iš jų:
|
497,9 |
921,7 |
423,8 |
1.1. |
Iš valstybės biudžeto |
35,2 |
454,8 |
419,6 |
1.2. |
Iš kitų finansavimo šaltinių |
462,7 |
466,9 |
4,2 |
2. |
Pagrindinės veiklos pajamos, iš jų: |
2067,5 |
2179,5 |
112,0 |
2.1. |
Apskaičiuotos pajamos už suteiktas paslaugas, apmokamas iš PSDF |
2011,2 |
2104,2 |
93,0 |
2.2. |
Apskaičiuotos pajamos už suteiktas mokamas medicinos paslaugas (juridinių asmenų) |
53,7 |
71,8 |
18,1 |
2.3. |
Apskaičiuotos pajamos už suteiktas mokamas medicinos paslaugas (fizinių asmenų) |
2,6 |
3,5 |
0,9 |
3. |
Kitos pajamos |
|
0,4 |
0,4 |
|
Iš viso |
2565,4 |
3101,6 |
536,2 |
2021 metais finansavimo pajamos iš valstybės biudžeto sudarė 454,8 tūkst. eurų iš jų :
- 24,8 tūkst. eurų sunaudotos apsaugos priemonės, kurios buvo gautos 2020 m.
- 430,0 tūkst. eurų darbo užmokesčio padidinimo dėl COVID-19 išlaidoms kompensuoti.
2021 metais finansavimo pajamos iš kitų šaltinių sudarė 466,9 tūkst. eurų iš jų :
- kompensuoti darbo užmokesčio padidinimą dėl COVID-19 iš PSDF lėšų - 464,9 tūkst. eurų;
- iš Valstybinių ligonių kasų neatlygintinai gautos gripo vakcinos sunaudota skiepijant
įstaigos darbuotojus už 0,8 tūkst. eurų;
- iš fizinių ir juridinių asmenų gautos paramos 2021 m. panaudota už 1,2 tūkst. eurų.
ilgalaikį turtą per finansinius metus
Įstaiga 2021 metais įsigijo ilgalaikio turto už 65 762,98 Eur.
Įsigyta:
- 2 defibriliatoriai, jiems įsigyti išleista – 41987 Eur;
- 8 spausdintuvai GMP automobiliams – 4785,55 Eur;
- 3 radijo ryšio įrangos komplektai GMP automobiliams – 15609 Eur;
- 1 skaitmeninė nešiojama radijo stotis GMP budinčiai brigadai – 637,67 Eur;
- 2 kompiuteriai – 2743,76 Eur.
5. VIEŠOSIOS Įstaigos sąnaudos per finansinius metus ir
jų palyginimas su praėjusiu laikotarpiu
Eil.Nr. |
Sąnaudų pavadinimas |
Praėjęs ataskaitinis laikotarpis, tūst. Eur |
Ataskaitinis laikotarpis, tūkst. Eur |
Pokytis tūkst. Eur |
1. |
Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo |
2111,0 |
2604,8 |
493,8 |
2. |
Nusidėvėjimo ir amortizacijos |
105,4 |
95,9 |
-9,5 |
3. |
Komunalinių paslaugų ir ryšių |
19,8 |
18,9 |
- 0,9 |
4. |
Komandiruočių |
0,4 |
0,2 |
-0,2 |
5. |
Transporto |
139,4 |
176,7 |
37,3 |
6. |
Kvalifikacijos kėlimo |
- |
2,6 |
2,6 |
7. |
Paprastojo remonto ir eksploatavimo |
10,1 |
7,2 |
-2,9 |
8. |
Nuomos |
0,4 |
0,4 |
- |
9. |
Sunaudotų atsargų |
85,8 |
95,1 |
9,3 |
10. |
Kitų paslaugų |
84,0 |
77,1 |
-6,9 |
11. |
Kitos |
5,2 |
4,4 |
-0,8 |
|
Iš viso: |
2561,5 |
3083,3 |
521,8 |
Didžiausią sąnaudų dalį (84,5 proc.) 2021 metais sudarė darbuotojų darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos – 2 604 802 eurai. Darbo užmokesčio sąnaudos sudarė 2 559 066 eurai (83% visų sąnaudų), socialinio draudimo įmokos – 45 736 eurai (1,5 % visų sąnaudų).
2021 metais transporto išlaikymo sąnaudos sudarė 176 661 (5,7 proc. visų sąnaudų), iš jų:
– sąnaudos kurui – 102 636 eurų (3,3 proc. nuo visų sąnaudų);
– atsarginėms dalims, padangoms, jų keitimui, techninei priežiūrai, remontui ir kt. autotransporto eksploatacinėms išlaidoms – 63 228 eurai (2,1 proc. nuo visų sąnaudų);
– transporto priemonių draudimo sąnaudos – 10 797 eurai (0,3 proc. nuo visų sąnaudų).
Kitų paslaugų sąnaudos sudarė 77 138 eurus (2,5 proc. nuo visų sąnaudų), iš jų:
– deguonies balionų nuomos sąnaudos – 1 351 Eur;
– skalbimo paslaugos – 2 113 Eur;
– medicininių atliekų nukenksminimo paslaugų sąnaudos –2 841 Eur;
– kompiuterinės ir programinės įrangos priežiūros sąnaudos – 6 129 Eur;
– darbuotojų draudimo nuo nelaimingų atvejų sąnaudos – 800 Eur;
– kitos (patalpų saugojimo, kilimėlių nuoma, banko paslaugų, san. mazgo, šildymo ir kondicionavimo sistemos priežiūros paslaugos, teisinės paslaugos, buhalterinės apskaitos programos aptarnavimo, pastatų draudimo) – 5 970 Eur;
– balsinio radijo ryšio nuomos bei priežiūros sąnaudos – 31 871 Eur;
– įvykių registravimo, duomenų parengimo, apdorojimo, perdavimo ir ataskaitos teikimo sąnaudos – 16 843 Eur;
– greitosios medicinos pagalbos paslaugų, kurias suteikė kitos greitosios medicinos pagalbos įstaigos, sąnaudos – 6 247 Eur;
– darbuotojų sveikatos patikros paslaugų sąnaudos – 1 727 Eur;
– medicininės įrangos metrologinės patikros sąnaudos – 1 246 Eur.
Ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos sudarė 95 927 Eur (3,2 proc. nuo visų sąnaudų).
Sunaudotų atsargų sąnaudos sudarė 95 092 Eur (3,1 proc. nuo visų sąnaudų), tai sunaudoti medikamentai, medicinos pagalbos priemonės, medicininis, minkštas bei kitas inventorius, vykdant įstaigos veiklą:
– medikamentų sąnaudos – 13 764 Eur (0,4 proc. visų sąnaudų);
– medicinos pagalbos priemonės – 28 353 Eur (0,9 proc. visų sąnaudų);
– medicininių ir ūkinių medžiagų – 11 688 Eur (0,4 proc. visų sąnaudų);
– ūkinio, medicininio ir minkšto inventoriaus – 14 687 Eur (0,5 proc. visų sąnaudų);
– kanceliarinės prekės ir apskaitos blankai – 586 Eur (0,02 proc. visų sąnaudų);
– asmens apsaugos priemonės, kurios buvo gautos iš valstybės biudžeto ir kitų šaltinių –
26 015 Eur (0,8 proc. visų sąnaudų)
Komunalinių paslaugų ir ryšio sąnaudos sudarė 18 900 Eur (0,6 proc. visų sąnaudų).
Kvalifikacijos kėlimo sąnaudos – 2 610 Eur (0,08 proc. visų sąnaudų).
Kitos sąnaudos – 4 399 Eur, (0,1 proc. nuo visų sąnaudų), tai sąnaudos, kurias sudarė:
– pašalpos mirus šeimos nariui – 1 500 Eur;
– reprezentacinės sąnaudos – 92 Eur;
– kitos (pirktos gėlės, LGMPĮ asociacijos nario mokestis) – 822 Eur.
– veiklos mokesčių sąnaudos 1 985 Eur.
Patalpų ir medicininės įrangos remonto sąnaudos sudarė 7 199 Eur (0,2 proc. nuo visų sąnaudų).
Komandiruočių sąnaudos – 160 Eur.
Nuomos sąnaudos – 408 Eur.
6. VIEŠOSIOS Įstaigos darbuotojų skaičius finansinių metų pradžioje ir pabaigoje
DARBUOTOJŲ SKAIČIUS (fiziniai asmenys)
Pareigybė |
2021-01-01 |
2021-12-31 |
Administracija |
10 |
10 |
Skubiosios medicinos pagalbos slaugos specialistai |
33 |
33 |
Skubiosios medicinos pagalbos paramedikas |
- |
1 |
Paramedikas |
9 |
6 |
Paramedikas-vairuotojas |
8 |
9 |
GMP vairuotojas-pagalbinis darbuotojas |
28 |
29 |
Švaros administratorius |
1 |
1 |
Valytojas |
3 |
3 |
Iš viso: |
92 |
92 |
2021 metais buvo priimta 11 darbuotojų, atleista 11 darbuotojų.
7. VIEŠOSIOS Įstaigos sąnaudos valdymo išlaidoms
Įstaigos valdymo sąnaudos sudarė 98,7 tūkst. Eur arba 3,2 proc. visų sąnaudų.
8. Duomenys apie VIEŠOSIOS įstaigos vadovą, įstaigos išlaidos vadovo darbo užmokesčiui ir kitoms įstaigos vadovo išmokoms
Nuo 2020 m. birželio 17 d. iki 2021 m. kovo 31 d. įstaigai vadovavo Rima Norkaitienė. Nuo 2021 m. balandžio 1 d. įstaigai vadovauja Jolita Gruzinskienė. Įstaigos vadovams 2021 metais buvo priskaičiuota 58,7 tūkst. Eur darbo užmokesčio.
Įstaigos direktorė J. Gruzinskienė 2021 m. kvalifikaciją tobulino mokymuose:
„Darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais žinių tikrinimas“, LR valstybinė darbo inspekcija prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. „Įmonių, įstaigų ir organizacijų vadovų ir atsakingų asmenų priešgaisrinės saugos mokymo programa“ – 8 val., UAB „SDG“.
9. Išlaidos VIEŠOSIOS įstaigos kolegialių organų kiekvieno nario darbo užmokesčiui ir kitoms narių išmokoms
Išlaidų kolegialių organų kiekvieno nario darbo užmokesčiui ir kitoms narių išmokoms įstaiga nepatyrė.
PATVIRTINTA
Alytaus rajono savivaldybės tarybos
2022 m. balandžio 21 d. sprendimu Nr. K-69
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS STOTIES 2021 METŲ VEIKLOS
ATASKAITOS ĮVERTINIMAS
Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2021 metų veiklos ataskaitos įvertinimas, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. rugpjūčio 30 d. įsakymą Nr. V-1964 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2021 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“, viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2021 metų veiklos užduotis (veiklos rodiklius) ir jų įvykdymą:
2021 metų veiklos rezultatų vertinimo rodikliai: |
2021 metais iškeltų veiklos užduočių įvykdymas |
I. Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai: 1. Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas)
2. Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis
3. Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis
4. Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto
II. Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai: 1. Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje
III. Papildomi veiklos rezultatų vertinimo rodikliai: 1. Kritinis likvidumo rodiklis
2. Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius
|
Įvykdyta. Įstaigos veiklos rezultatas teigiamas (perviršis yra 18 336 Eur). Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.
Įvykdyta. Siektina reikšmė, ne mažiau kaip 80 proc. nurodytų lėšų panaudoti darbo užmokesčio didinimui. Įvykdyta 95 proc. Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.
Įvykdyta. Įstaigos sąnaudos valdymo išlaidoms sudaro – 3,2 proc. ir tai yra ne daugiau kap 7,0 proc. Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.
Įvykdyta. Tvarkos apraše numatyta, kad įstaigos įsipareigojimų koeficientas ne didesnis kaip 0,10. Įstaigos finansinių įsipareigojimų koeficientas yra 0,05. Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.
Įvykdyta. ASPĮ įtraukta į skaidrių asmens sveikatos priežiūros įstaigų sąrašą . Įstaiga vertinta 2022-01-28, surinkta 110 balų. Pagal surinktą balų skaičių, įstaigai suteiktas Kandidatės gauti skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardą statusas. Tarybos sprendimas Nr. 2022-02-17 Nr. K-12. Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 7 balai.
Įvykdyta. Kritinis likvidumo rodiklis, kuris turi būti ne mažiau kaip 0,8. Įstaigos absoliutus likvidumo rodiklis 4,2. Kuo šis rodiklis didesnis, tuo įmonė finansiškai atsparesnė trumpuoju laikotarpiu. Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų. Įvykdyta. Numatytas rodiklis buvo atlikti ne mažiau kaip 1 pirkimą. 2021 metais įvykdyti 2 konsoliduoti viešieji pirkimai. Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.
|
Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2021 metų veiklos rezultatų vertinimo rodiklių ataskaita, atsižvelgiant į lentelėje nurodytų balų sumą bei nustatytų veiklos užduočių įvykdymą įvertinama – 67 balais.
______________________________________________________