A black and white drawing of a knight on a horse  Description automatically generated

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. VASARIO 1 D. ĮSAKYMO NR. V-153 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2025 m. sausio 21 d. Nr. V-64

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 87.2 papunkčiu ir 94 ir 139 punktais, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais, Strateginio valdymo sistemoje naudojamų pažangos ir tęstinės veiklos stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, 6 punktu, Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 34 punktu,

pakeičiu 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. V-153 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašo patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu I skyrių ir jį išdėstau taip:

I SKYRIUS

2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ SIEKIAMI REZULTATAI

 

 

Rodiklio kodas

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė

 

P-12-003-03-01-01-01

Produkto

Įsigaliojęs teisės aktas dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodikos tvarkos aprašo

Vnt.

n/a

n/a

1

(2022)

-

P-12-003-03-01-01-02

Produkto

Įsigalioję formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai

Vnt.

n/a

n/a

1

(2021)

-

 

P-12-003-03-01-01-03

Produkto

Įsigalioję teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“

Vnt.

n/a

n/a

1

(2021)

-

 

P-12-003-03-01-01-04

Produkto

Savivaldybių parengti ir patvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai pagal patvirtintas naujas formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisykles

Vnt.

0

(2021)

n/a

48

(2022)

-

P-12-003-03-01-01-05

Produkto

Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybei gerinti, skaičius

Skaičius

0

(2021)

75

150

(2026)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-01-01-01

Rezultato

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis

Proc.

71,2 (6–10 balų) (2021–2022)

48,2 (7–10 balų) (2021–2022)

72,6 (6–10 balų) (2024–2025)

50,0 (7–10 balų) (2024–2025)

74 (6–10 balų) (2029–2030)

52,0 (7–10 balų) (2029–2030)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-01-01-02

Rezultato

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis

Proc.

25,2 (6–10 balų) (2021–2022)

16,2 (7–10 balų) (2021–2022)

33 (6–10 balų) (2024–2025)

20 (7–10 balų) (2024–2025)

35 (6–10 balų) (2029–2030)

26 (7–10 balų) (2029–2030)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-01-01-03

Rezultato

Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis

Proc.

4,0

(2020–2021)

2,0

(2024–2025)

1,0

(2029–2030)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-01-01-04

Rezultato

Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose

Skaičius

11,3

(2020–2021)

11,8

(2024–2025)

12,3

(2029–2030)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-06

Produkto

Parengta komunikacijos strategija

Vnt.

0

n/a

1

(2022)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-07

Produkto

Įgyvendinta viešinimo kampanija

Vnt.

0

n/a

3

(2026)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-08

Produkto

Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė

Vnt.

0

1

2

(2026)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-09

Produkto

Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių

Vnt.

0

n/a

4

(2022)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-10

Produkto

Suderintų projekto pažangos planų skaičius

Vnt.

0

n/a

48

(2023)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-11

Produkto

Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų

Proc.

0

n/a

> 50 (2026 m.)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-12

Produkto

Parengta pažangos ataskaita

Vnt.

0

 

2

(2022 ir 2023)

-

 

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-13

Produkto

Mokyklinio ugdymo programas įgyvendinančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodika pristatyta socialiniams partneriams ir pateikta viešoms 2 savaičių konsultacijoms

Vnt.

n/a

n/a

n/a

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-14

Produkto

Tūkstantmečio mokyklų pažangos programa pristatyta socialiniams partneriams ir pateikta viešoms 2 savaičių konsultacijoms

Vnt.

n/a

n/a

n/a

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-01-01-05

Rezultato

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

Asm.

 

n/a

n/a

n/a

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

 

R-12-003-03-01-01-06

Rezultato

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius

Asm.

n/a

n/a

n/a

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-01-01-07

Rezultato

Naujų arba modernizuotų vaikų priežiūros ir švietimo įstaigų mokymo klasių talpumas

Asm.

n/a

n/a

n/a

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos“

 

 

2.  Pakeičiu 1 priedo IV skyriaus šeštąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ įgyvendinimo stebėsenos rodikliai ir priemonės poveikio matavimas

„Tūkstantmečio mokyklų“ programai numatyti produkto ir rezultato rodikliai pateikiami toliau esančioje lentelėje. Visi stebėsenos rezultato rodikliai įtraukti, atsižvelgiant į rodiklius, iškeltus „Tūkstantmečio mokyklų“ programai ŠPP. Dalis šių rodiklių tiesiogiai siejasi su NPP 3.1 uždavinyje numatytais poveikio rodikliais (mokinių pasiekimai matematikos ir skaitymo gebėjimų srityje, mokinių pasiekimų skirtumas tarp mažiausių ir didžiausių vietovių); dalis atitinka Plano rodiklius (mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybės gerinimui, skaičius). Jungtinių klasių rodiklis orientuotas į ugdymo kokybę, o vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius – į mokytojų krūvio paskirstymą. Visi šie rodikliai bus stebimi iki 2030 metų, kadangi numatyta projektų trukmė yra per trumpa tam, kad būtų galima pastebėti sisteminius pokyčius per jų įgyvendinimo laikotarpį.

Siekiant kokybiškai įgyvendinti Pažangos priemonės tikslus, investicinėje veikloje dalyvaujančioms savivaldybėms taip pat bus nustatomi rodikliai. Atsižvelgiant į tai, kad su kiekviena savivaldybe analitinės veiklos vykdymo metu dėl rodiklių bus atskirai tariamasi, atsižvelgiant į kiekvienos savivaldybės švietimo būklę ir kaitą, Pažangos priemonėje kiekybine išraiška šie rodikliai nėra nurodomi (ir nėra iš anksto žinomi). Todėl jie nėra įrašomi šio skirsnio lentelėje, tačiau atskirai aptariami 3 punkte.

 

1.     Produkto rodikliai.

„Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybės gerinimui, skaičius“ yra Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės rodiklis, numatytas Plane. Jis bus siekiamas iki projektų pabaigos (2026 m.).

Rodiklis „Į mokyklų veiklos kokybės tobulinimo tinklaveiką įsitraukusių mokyklų dalis“ yra orientuotas į vieną iš šios priemonės tikslų (tinklo kūrimas), taip pat yra tiesiogiai susijęs su Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės rodikliu, kadangi didžioji dalis tinklo mokyklų gaus finansavimą, todėl bus įskaitomi ir į rodiklį „Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybės gerinimui, skaičius“. Daroma prielaida, kad galutinė procentine išraiška matuojama rodiklio reikšmė nesiskirs nuo tarpinės rodiklio reikšmės ir sudarys 30 proc. Rodiklis bus įskaitomas įvertinus savivaldybių teikiamas ataskaitas apie investicinėje veikloje sudalyvavusias mokyklas per ataskaitinį laikotarpį.

Planuojama, kad rodiklio „Dalis savivaldybių, parengusių ir patvirtinusių bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos bendruosius planus pagal naujai patvirtintas Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisykles“ tarpinė ir galutinė reikšmė sieks 80 proc. Mažoms savivaldybėms netikslinga tvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos bendrųjų planų, taip pat dalis savivaldybių šiuo metu įgyvendina patvirtintus bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendruosius planus ir joms neaktualūs nauji Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių nuostatų pakeitimai (nėra 5–8 jungtinių klasių, pakankamas vidurinio ugdymo klasių skaičius gimnazijose).

Visi kiti produkto rodikliai („Patvirtinti Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai“, „Patvirtinti Mokyklų veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo pakeitimai“, „Patvirtinta „Tūkstantmečio mokyklų“ pažangos programa“, „Paskelbtas kvietimas savivaldybėms dėl paraiškų teikimo“) atspindi būtinus darbus, kurie turi būti atlikti tam, kad programa sėkmingai startuotų.

 

2.     Rezultato rodikliai.

Rodiklio „Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių k. mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis“ tarpinė reikšmė planuojama 50 proc., galutinė – 52 proc. Šio rodiklio pradinė reikšmė 2019 m. buvo 47,5 proc. Savivaldybės, dalyvaudamos „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje, bus parengusios Pažangos planus, kuriuose bus išnagrinėta informacija apie savivaldybės švietimo sistemos būklę ir kaitą, spręstinas problemas ir tobulintinas sritis, planuojamas veiklas, gerinančias mokinių pasiekimus, ir reikalingas investicijas joms įgyvendinti, socialines inovacijas ar kitus būdus, kuriais bus stiprinama geros mokyklos požymių raiška. Remiantis turima patirtimi, daroma prielaida, kad „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje dalyvaujant 75 savivaldybių mokykloms, kurios bus gavusios paramą veiklos kokybei gerinti ir joms įgyvendinant Pažangos planuose numatytas tikslines priemones mokinių pasiekimams gerinti, rodiklio tarpinė reikšmė per 3 metus padidės 2,5 proc., o per 5 metus (sudalyvavus 150 mokyklų) – 4,5 proc., lyginant su rodiklio pradine reikšme.

Rodiklio „Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis“ pradinė reikšmė 2019 m. buvo 40,1 proc. 2025 metais 75 savivaldybės pavaldumo mokyklos bus gavusios paramą veiklos kokybei gerinti. Matematikos mokymosi pasiekimams pagerėti įtakos turės savivaldybės mokyklų įgyvendinamos STEAM ugdymo veiklos, grindžiamos matematiniu mąstymu, padedančios kompleksiškai pažinti tikrovės reiškinius, žinias taikyti praktikoje ir stiprinančios gebėjimą spręsti iššūkius. Daroma prielaida, kad rodiklio tarpinė reikšmė per 3 metus padidės 4,9 proc., lyginant su rodiklio pradine reikšme, ir sieks 45 proc. 2026 metais skaičiuojama 150 mokyklų, gavusių finansavimą veiklos kokybei gerinti. Daroma prielaida, kad Programoje dalyvaujančioms mokykloms įgyvendinus Pažangos planuose numatytas tikslines priemones mokinių pasiekimams gerinti, rodiklio galutinė reikšmė turėtų padidėti dar 2 proc., lyginant su rodiklio tarpine reikšme, ir siekti 47 proc.

Rodiklio „Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis“ pradinė reikšmė 2020 m. buvo 4 proc. Jai įtakos turės parengtos Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklės, kurios bus teikiamos tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei. Taisyklių projekte įteisinta nuostata, jog nuo 2022–2023 m. m. neturi likti jungtinių klasių mokantis pagal pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį. Savivaldybė, ketinanti dalyvauti Programoje, turės pateikti savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 arba 2022–2026 metų bendrąjį planą, atitinkantį Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių nuostatas, ir įgyvendinti šiame plane numatytas priemones. Įvertinus pradinės reikšmės jungtinių 5–8 ir jungtinių 1–4 klasių santykį, daroma prielaida, kad tarpinė rodiklio reikšmė, lyginant su pradine, sumažės 2 proc. Pagal Tinklo kūrimo taisyklių nuostatas, išlieka galimybė jungti po dvi gretimas pradinio ugdymo programos klases. Mažose mokyklose nelikus jungtinių 5–8 klasių, gali natūraliai mažėti ir 1–4 jungtinių klasių skaičius (dalis mažų mokyklų gali būti reorganizuotos, pavežant mokinius į didesnes mokyklas), todėl daroma prielaida, jog galutinė rodiklio reikšmė gali sumažėti iki 1 proc.

Rodiklio „Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose“ pradinė reikšmė 2020 m. buvo 11,3. Rodiklio reikšmės kaita yra susijusi su racionaliu ir veiksmingu savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklų tinklo tvarkymu. Savivaldybė, ketinanti dalyvauti Programoje, turės pateikti savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 arba 2022–2026 metų bendrąjį planą, atitinkantį Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių nuostatas. Kvietimas dalyvauti savivaldybėms Programos pirmajame ir antrajame srautuose skelbiamas atitinkamai 2022 ir 2023 m., todėl daroma prielaida, kad tarpinė rodiklio reikšmė, didžiajai daliai savivaldybių dalyvaujant Programoje, bus padidinta 0,5, lyginant su pradine rodiklio reikšme. Savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos bendrųjų planų priemonės bus baigtos įgyvendinti 2026 metais, todėl esant optimaliam mokyklų tinklui, bus efektyviau organizuojamas ugdymo procesas. Daroma prielaida, kad galutinė rodiklio reikšmė, lyginant su tarpine, padidės 0,5.

 

3.     Savivaldybėms nustatomi rodikliai.

Savivaldybėms bus nustatomi trijų tipų rodikliai – privalomieji, pasirenkamieji ir papildomi.

Privalomieji rodikliai atitinka keturis Pažangos priemonėje aprašytus rezultato rodiklius. Jų siekti turės įsipareigoti visos savivaldybės, planuojančios dalyvauti Pažangos priemonės veiklose.

Pasirenkamųjų rodiklių sąrašas buvo sudarytas po konsultacijų su patariamąja nepriklausomų švietimo ir vadybos ekspertų darbo grupe bei po ten pat aprašytų kūrybinių dirbtuvių. Planuojama, kad Pažangos priemonės veiklose dalyvaujančios savivaldybės turės pasirinkti siekti ne mažiau kaip tris rodiklius iš šio sąrašo:

·      Jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis (reikšmė turi didėti);

·      Daugiau kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą turinčių darbuotojų dalis (proc.) (bus išlaikytas esamas lygis arba reikšmė turi mažėti);

·      Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis (proc.) (reikšmė turi didėti);

·      Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, dalis (proc.) (bus išlaikytas esamas lygis arba reikšmė turi didėti);

·      Bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis (proc.) (reikšmė turi mažėti);

·      Naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis (proc.) (reikšmė turi didėti);

·      Naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis (proc.) (reikšmė turi didėti);

·      Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis (proc.) (reikšmė turi didėti);

·      Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis (proc.) (reikšmė turi didėti);

·      Pareigybės dalis, tenkanti vienam mokytojui (vnt.) (reikšmė turi didėti);

·      Švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus (proc.) (reikšmė turi mažėti);

·      Neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis (proc.) (reikšmė turi didėti);

·      Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius (reikšmė turi didėti).

Papildomai pačios savivaldybės turės pasiūlyti ne mažiau kaip 4 (kiekybinius ir / ar kokybinius) papildomus unikalius rodiklius, atsižvelgdamos į planuojamas įgyvendinti veiklas. Visų rodiklių reikšmės turės būti suderintos su analitinę veiklą vykdančiais ekspertais („Tūkstantmečio mokyklų akademija“). Todėl vidutiniškai kiekviena savivaldybė turės įsipareigoti siekti 11 skirtingų rodiklių.

 

ESFA yra atsakinga už bendrų mišrios veiklos produkto ir rezultato rodiklių pasiekimą bei Plano rodiklių pasiekimą. Siekiant užtikrinti Pažangos priemonės tikslo pasiekimą, papildomai jai numatomi rodikliai:

·      suderintų projekto pažangos planų skaičius;

·      mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.

 

4. Pažangos priemonės rodikliai.

Rodiklio kodas

Rodiklio pavadinimas ir tipas

Matavimo vienetas

Finansavimo šaltinis (-iai)

 

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos reikšmės

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė

 

P-12-003-03-01-01-01

Įsigaliojęs teisės aktas dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodikos tvarkos aprašo (Produkto)

 

Vnt.

-

n/a

n/a

1

(2022)

P-12-003-03-01-01-02

Įsigalioję formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai (Produkto)

Vnt.

-

 

n/a

n/a

1

(2021)

P-12-003-03-01-01-03

Įsigalioję teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (Produkto)

 

Vnt.

-

 

n/a

n/a

1

(2021)

P-12-003-03-01-01-04

Savivaldybių parengti ir patvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai pagal patvirtintas naujas formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisykles (Produkto)

Vnt.

-

0

(2021)

n/a

48

(2022)

P-12-003-03-01-01-05

Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybei gerinti, skaičius (Produkto)

Skaičius

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

0

(2021)

75

150

(2026)

R-12-003-03-01-01-01

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių k. mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (Rezultato)

Proc.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

71,2 (6–10 balų) (2021–2022)

 

48,2 (7–10 balų) (2021–2022)

72,6 (6–10 balų) (2024–2025)

 

50,0 (7–10 balų) (2024–2025)

 

74 (6–10 balų) (2029–2030)

 

52,0 (7–10 balų)

(2030)

R-12-003-03-01-01-02

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (Rezultato)

Proc.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

25,2 (6–10 balų) (2021–2022)

 

16,2 (7–10 balų) (2021–2022)

33 (6–10 balų)

(2024–2025)

 

20 (7–10 balų)

(2024–2025)

35 (6–10 balų) (2029–2030)

 

26 (7–10 balų) (2029–2030)

R-12-003-03-01-01-03

Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (Rezultato)

Proc.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

4,0

(2020–2021)

2,0

(2024–2025)

1,0

(2029–2030)

R-12-003-03-01-01-04

Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose (Rezultato)

Skaičius

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

11,3

(2020–2021)

11,8

(2024–2025)

12,3

(2029–2030)

P-12-003-03-01-01-06

Parengta komunikacijos strategija (Produkto)

Vnt.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

0

n/a

1

(2022)

P-12-003-03-01-01-07

Įgyvendinta viešinimo kampanija (Produkto)

Vnt.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

0

n/a

1

(2026)

P-12-003-03-01-01-08

Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė (Produkto)

Vnt.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

0

1

2

(2026)

P-12-003-03-01-01-09

Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių (Produkto)

Vnt.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

0

n/a

4

(2022)

P-12-003-03-01-01-10

Suderintų projekto pažangos planų skaičius (Produkto)

Vnt.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

0

n/a

48

(2023)

P-12-003-03-01-01-11

Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų (Produkto)

Proc.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

0

n/a

> 50 (2026 m.)

P-12-003-03-01-01-12

Parengta pažangos ataskaita (Produkto)

Vnt.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

0

 

2

(2022 ir 2023)

-

 

P-12-003-03-01-01-13

Mokyklinio ugdymo programas įgyvendinančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodika pristatyta socialiniams partneriams ir pateikta viešoms 2 savaičių konsultacijoms (Produkto)

Vnt.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

n/a

n/a

n/a

P-12-003-03-01-01-14

Tūkstantmečio mokyklų pažangos programa pristatyta socialiniams partneriams ir pateikta viešoms 2 savaičių konsultacijoms (Produkto)

Vnt.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

n/a

n/a

n/a

R-12-003-03-01-01-05

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius (Rezultato)

Asm.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

n/a

n/a

n/a

R-12-003-03-01-01-06

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius (Rezultato)

Asm.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

n/a

n/a

n/a

R- 12-003-03-01-01-07

Naujų arba modernizuotų vaikų priežiūros ir švietimo įstaigų mokymo klasių talpumas (Rezultato)

Asm.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

n/a

n/a

n/a“

 

3.  Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

4.  Papildau 4 priedu (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                   Raminta Popovienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros

2024 m. liepos 8 d. raštu Nr. 2024/2-7903