ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖl ANYKŠČIŲ R. KAVARSKO VIDURINĖS MOKYKLOS PAVADINIMO PAKEITIMO IR aNYKŠČIŲ R. KAVARSKO PAGRINDINĖS MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATŲ  PATVIRTINIMO

 

2014 m. kovo 27 d. Nr. 1-TS-140

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.43 straipsnio 1 ir 3 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 9 punktu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, ir Anykščių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendruoju planu, patvirtintu Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. TS-71 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendrojo plano patvirtinimo“, Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. 1-TS-93 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. TS-71 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendrojo plano patvirtinimo“ pakeitimo, Anykščių rajono savivaldybės taryba   nusprendžia:

1. Pakeisti Anykščių r. Kavarsko vidurinės mokyklos pavadinimą į pavadinimą Anykščių r. Kavarsko pagrindinė mokykla – daugiafunkcis centras.

2. Patvirtinti Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus (toliau – nuostatai) (pridedama).

3. Įgalioti:

3.1. Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorių:

3.1.1. viešai vieną kartą paskelbti vietos spaudoje apie Anykščių r. Kavarsko vidurinės mokyklos pavadinimo pakeitimą;

3.1.2. teisės aktų nustatyta tvarka pakeisti Anykščių r. Kavarsko vidurinės mokyklos direktorės Genės Leitienės darbo sutartį nuo Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

3.2. Anykščių r. Kavarsko vidurinės mokyklos direktorę Genę Leitienę:

3.2.1. pasirašyti pakeistus nuostatus;

3.2.2. po viešo paskelbimo vietos spaudoje ne vėliau kaip iki 2014 m. rugpjūčio 29 d. įregistruoti nuostatus Juridinių asmenų registre.

4. Pripažinti netekusiu galios Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 28 d. sprendimą Nr. 1-TS-362 „Dėl Anykščių r. Kavarsko vidurinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ po nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

5. Nustatyti, kad šio sprendimo 1 punktas įsigalioja nuo nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                              Sigutis Obelevičius

 

PRITARTA

Anykščių r. Kavarsko vidurinės mokyklos tarybos 2014 m. kovo 10 d.

protokoliniu nutarimu

(protokolo Nr.V19-3)

 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės tarybos

2014 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. 1-TS-140

 

ANYKŠČIŲ R. KAVARSKO PAGRINDINĖS MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau- Nuostatai) reglamentuoja Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau- Mokykla-centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, švietimo įstaigos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis ir rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus, įteisinančių dokumentų išdavimą, įstaigos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos-centro turtą, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir Mokyklos-centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.

2. Mokyklos-centro oficialusis pavadinimas - Anykščių r. Kavarsko pagrindinė mokykla-daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas - Kavarsko pagrindinė mokykla-daugiafunkcis centras. Įstaiga įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190047787.

3. Mokyklos-centro įsteigimo data – 1865 m. rugsėjo 1 d. (remiantis liudininkų parodymais ir rašytiniais šaltiniais, ekspertinės komisijos išvadomis ir istorine pažyma).

4. Mokyklos-centro teisinė forma – biudžetinė įstaiga, nesiekianti pelno savivaldybės švietimo įstaiga.

5. Mokyklos-centro priklausomybė – savivaldybės Mokykla-centras, turinti viešojo juridinio asmens statusą, antspaudą su valstybės herbu ir įstaigos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose. Mokykla-centras savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, įsakymais, Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Anykščių rajono savivaldybės direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

6. Mokyklos-centro savininkas – Anykščių rajono savivaldybė (identifikavimo kodas– 188774637), adresas J. Biliūno g. 23, LT 29111 Anykščiai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Anykščių rajono savivaldybės taryba (identifikavimo kodas 188687883). Anykščių rajono savivaldybės taryba tvirtina Mokyklos-centro nuostatus, nustato mokinių priėmimo į Mokyklą-centrą tvarką, priima sprendimus dėl Mokyklos-centro reorganizavimo, likvidavimo ar struktūros pertvarkos, teisės aktų nustatyta tvarka priima arba atleidžia Mokyklos-centro vadovą, skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidavimo komisiją ir nutraukia jos veiklą, sprendžia kitus teisės aktais nustatytus ir jos kompetencijai priskirtus klausimus.

7. Mokyklos-centro buveinė – P.Cvirkos g. 35, Kavarskas, LT-29260 Anykščių r.

8. Mokyklos-centro grupė – bendrojo ugdymo mokykla, kodas 3120.

9. Mokyklos-centro tipas – pagrindinė mokykla, kodas 3123.

10. Mokyklos-centro pagrindinė paskirtis - pagrindinės mokyklos tipo mokykla-daugiafunkcis centras, kodas 31231300. Kitos paskirtys - pradinės mokyklos tipo pradinė mokykla, ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis.

11. Mokymo kalba – lietuvių.

12. Mokymo formos ir mokymo proceso organizavimo būdai – grupinis, pavienis, kasdienis, savarankiškas.

13. Mokykla-centras vykdo :

13.1. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios ir antrosios dalių, kitas neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas;

13.2. teikia bendruomenei, pagal jos poreikius, kultūros ir socialines paslaugas.

13.3. teikia švietimo pagalbą (informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę) ir organizuoja savišvietą.

14. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pradinio išsilavinimo pažymėjimas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas.

 

II. MOKYKLOS-CENTRO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS Į TEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

15. Mokyklos-centro pagrindinė veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

16. Mokyklos-centro švietimo veiklos rūšys:

16.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

16.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

16.2.1. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

16.2.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

16.2.3. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

16.2.4. kultūrinis švietimas, kodas 85,52;

16.2.5. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85,51;

16.2.6. švietimui būdingų paslaugų veikla (profesinio informavimo veikla), kodas 85.60;

16.2.7. kitas, niekur kitur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59.

16.3. kitos ne švietimo veiklos rūšys:

16.3.1. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

16.3.2. kita, niekur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99;

16.3.3. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;

16.3.4. nuosavo arba nuomojamo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

16.3.5. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

16.3.6. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;

16.3.7. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

16.3.8. kūrybinė, meninė ir pramogų organizavimo veikla, kodas 90.0;

16.3.9. sporto įrengimų eksploatavimas, kodas 93.11;

16.3.10. kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla, kodas 93.29.

16.3.11. kita niekur nepriskirta asmenų aptarnavimo veikla, kodas 96.09;

16.3.12. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

16.3.13. meninė kūryba, kodas 90.03;

16.3.14. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90.

17. Mokyklos-centro veiklos tikslai:

17.1. plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolimesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui;

17.2. sudaryti sąlygas ir prielaidas Kavarsko seniūnijos gyventojams tenkinti socialinius, edukacinius bei saviraiškos poreikius.

18. Mokyklos-centro veiklos uždaviniai:

18.1. teikti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą, pradinį, pagrindinį išsilavinimą;

18.2. tenkinti vaikų ir mokinių pažinimo, ugdymo ir saviraiškos poreikius;

18.3. teikti mokiniams reikiamą pagalbą;

18.4. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si), ugdymo(si), veiklos bei pramogų organizavimo aplinką;

18.5. teikti informacinę, socialinę ir psichologinę pagalbą Kavarsko seniūnijos gyventojams ir organizuoti jiems turiningą laisvalaikio praleidimą.

19. Mokyklos-centro funkcijos:

19.1. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, specialiąją pradinio ugdymo, specialiąją pagrindinio ugdymo, kitas neformaliojo vaikų, suaugusiųjų švietimo programas, mokymo sutartyse numatytus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

19.2. konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį pagal švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintas bendrąsias programas atsižvelgdama į vietos ir mokyklos-centro bendruomenės reikmes ir interesus, taip pat mokinių poreikius ir interesus;

19.3. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo švietimo programas;

19.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

19.5. mokymosi pasiekimus įteisinantys pažymėjimai išduodami vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka;

19.6. dalyvauja Švietimo ir mokslo ministerijos ar kitų švietimo institucijų organizuojamuose ugdymo pasiekimų tyrimuose;

19.7. organizuoja ugdymą asmenims pageidaujantiems savarankiškai mokytis;

19.8. vertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

19.9. kuria darbo sistemą su gabiais ir turinčiais mokymosi problemų mokiniais, integruoja mokinius su negalia;

19.10. organizuoja ir vykdo mokinių neformalųjį švietimą;

19.11. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

19.12. vykdo profesinį informavimą, konsultavimą;

19.13. vykdo alkoholio ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją;

19.14. teikia informacinę psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą;

19.15. vykdo vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nuostatus;

19.16. inicijuoja, kuria ir dalyvauja švietimo paslaugas plėtojančiuose projektuose;

19.17. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

19.18. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti, užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

19.19. plėtoja kokybiškų, vietos bendruomenės poreikius atitinkančių, socialinių, edukacinių, kultūrinių, sportinių paslaugų infrastruktūrą, sudaro sąlygas Kavarsko ir aplinkinių kaimų gyventojams savišvietai;

19.20. atlieka Mokyklos-centro įsivertinimą;

19.21. bibliotekos darbą organizuoja pagal mokinių ir mokytojų poreikius, vykdant informacines ir edukacines funkcijas mokyklos-centro bibliotekoje. Mokyklos-centro patalpose veikianti biblioteka (Anykščių rajono savivaldybės Liudvikos ir Stanislovo Didžiulių viešoji biblioteka - Kavarsko filialas) darbą vykdo jungtinės veiklos sutarties pagrindu;

19.22. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas, grupinę nepamokinę vaikų priežiūrą ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

19.23. organizuoja mokinių, ugdytinių maitinimą Mokykloje-centre;

19.24. organizuoja ir vykdo mokinių, ugdytinių vežiojimą į Mokyklą-centrą ir iš jos į namus;

19.25. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos-centro veiklą įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos-centro tinklapis: www.kavarskas.anyksciai.lm.lt;

19.26. kuria Mokyklą-centrą kaip vietos bendruomenės židinį;

19.27. sudaro sąlygas Kavarsko ir aplinkinių kaimų gyventojams savišvietai;

19.28. teikia bendruomenei pagal jos poreikius kultūros ir socialines paslaugas;

19.29. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III. MOKYKLOS-CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

20. Mokykla-centras, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

20.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

20.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

20.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis (švietimo, sveikatos priežiūros, mokslo, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaiko teisių apsaugos ir kitomis įstaigomis, visuomeninėmis organizacijomis);

20.4. inicijuoti, kurti ir dalyvauti šalies ir tarptautiniuose švietimo projektuose ir programose;

20.5. vykdyti neformaliojo švietimo programas;

20.6. teikti investicinių projektų paraiškas finansinei paramai gauti;

20.7. bendradarbiauti su kitomis šalies ir užsienio švietimo įstaigomis;

20.8. įstatymų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į visuomenines ar profesines asociacijas bei organizacijas, dalyvauti jų veikloje;

20.9. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

20.10. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

21. Mokyklos-centro pareigos:

21.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo pirmosios ir antrosios dalies, neformaliojo ugdymo programų vykdymą;

21.2. sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;

21.3. užtikrinti sveiką, saugią užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

21.4. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

21.5. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

21.6. užtikrinti mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

21.7. viešai skelbti informaciją apie Mokyklos-centro veiklą;

22. Mokytojų, mokinių, ugdytinių, tėvų (globėjų, rūpintojų) teises, pareigas ir atsakomybę reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas.

 

IV. MOKYKLOS-CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

23. Mokyklos-centro veikla organizuojama pagal:

23.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarę Mokyklos-centro taryba bei Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;

23.2. direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos-centro taryba;

23.3. direktoriaus patvirtintą pradinio ugdymo programos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos-centro taryba ir suderintą su Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu;

23.4. direktoriaus patvirtintą pagrindinio ugdymo programos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos-centro taryba ir suderintą su Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorium ar jo įgaliotu asmeniu;

23.5. direktoriaus patvirtintą priešmokyklinio ugdymo programą, parengtą vadovaujantis LR švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Bendrąja priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa, kuriai yra pritarusi Mokyklos-centro taryba.

23.6. direktoriaus patvirtintą ikimokyklinio ugdymo programą, kuriai yra pritarusi Mokyklos-centro taryba.

24. Mokyklai-centrui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Anykščių rajono savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Anykščių rajono savivaldybės tarybai.

25. Mokyklos-centro direktorius:

25.1. tvirtina Mokyklos-centro vidaus struktūrą ir Mokyklos-centro darbuotojų pareigybių sąrašus, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

25.2. nustato direktoriaus pavaduotojo ugdymui, direktoriaus pavaduotojo ūkio reikalams veiklos sritis;

25.3. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, tvirtina jų pareigybių aprašymus;

25.4. priima mokinius Anykščių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

25.5. suderinęs su Mokyklos-centro taryba, tvirtina Mokyklos-centro darbo tvarkos taisykles;

25.6. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos-centro darbo tvarkos taisyklėmis tvirtina mokinių elgesio taisykles, nustatančias mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

25.7. vadovauja Mokyklos-centro strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

25.8. atsako už informacijos skelbimą, demokratinį Mokyklos-centro valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

25.9. analizuoja Mokyklos-centro veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už mokyklos-centro veiklos rezultatus;

25.10. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

25.11. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas; darbo grupes;

25.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos-centro turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

25.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, sudaro darbuotojams sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

25.14. inicijuoja Mokyklos-centro savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

25.15. kartu su Mokyklos-centro taryba sprendžia, ar leisti ant Mokyklos-centro pastatų ar Mokyklos-centro teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;

25.16. sudaro vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą;

25.17. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą Mokykloje-centre;

25.18. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;

25.19. už mokinio elgesio normų pažeidimą skiria mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

25.20. bendradarbiauja su mokinių, ugdytinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai-centrui teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

25.21. atstovauja Mokyklai-centrui kitose institucijose;

25.22. vadovauja Mokytojų tarybai;

25.23. sudaro Mokyklos-centro vardu sutartis Mokyklos-centro funkcijoms atlikti;

25.24. organizuoja Mokyklos-centro dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

25.25. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu;

25.26. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

25.27. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

25.28. atlieka kitas funkcijas, nustatytas Mokyklos-centro nuostatuose ir Mokyklos-centro direktoriaus pareigybės aprašyme;

25.29. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Mokyklos-centro nuostatų laikymąsi, demokratinį įstaigos valdymą, Mokyklos-centro tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, tinkamą visų funkcijų atlikimą, Mokyklos-centro veiklos rezultatus.

26. Už šių nuostatų 25 punkte išvardintų funkcijų nevykdymą ar netinkamą vykdymą direktoriui gali būti taikoma drausminė ar kitokia atsakomybė teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Laikinai direktoriui nesant Mokykloje-centre, sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

28. Mokykloje-centre sudaroma metodinė taryba-nuolat veikianti institucija, organizuojanti mokytojų, auklėtojų metodinę veiklą. Jos darbo reglamentas nustatomas metodinės veiklos nuostatuose, kuriuos tvirtina Mokyklos- centro direktorius. 

29. Metodinę tarybą sudaro skirtingų mokomųjų dalykų arba ugdymo koncentrų mokytojai, auklėtojai, kurie išrenkami pirmame mokslo metuose Mokytojų tarybos posėdyje, atviru balsavimu, balsų dauguma, kai posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3mokytojų tarybos narių. Metodinę tarybą sudaro penki nariai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas. Pirmininkas išrenkamas pirmame Metodinės tarybos posėdyje iš Metodinės tarybos narių, atviru balsavimu, balsų dauguma.

30. Metodinė taryba renkama dvejiems mokslo metams. Metodinės tarybos sudėtis atnaujinama pirmame naujų mokslo metų Mokytojų tarybos posėdyje, jei keičiasi dirbantys mokytojai, esantys Metodinės tarybos nariais;

31. Metodinės tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per 2 mėnesius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma.

32. Metodinės tarybos kompetencija ir įgaliojimai:

32.1. rengia Metodinės tarybos darbo planą mokslo metams;

32.2 aprobuoja dalykų teminius planus, pasirenkamojo dalyko, dalyko modulio, neformaliojo ugdymo, auklėtojų veiklos programas, planus;

32.3. vadovaudamasi išsilavinimo standartais, bendrosiomis programomis, bendraisiais ugdymo planais, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata, numato mokinių žinių ir pasiekimų vertinimo principus;

32.4. inicijuoja naujų ugdymo metodų taikymą bei mokomųjų dalykų integravimo ryšius;

32.5. teikia pasiūlymus ir rekomendacijas dėl ugdymo turinio planavimo, dėl pedagoginio darbo krūvio bei neformaliojo ugdymo valandų;

32.6. organizuoja metodinės patirties sklaidą;

32.7. aptaria naujus dokumentus, metodikos naujoves;

32.8. padeda adaptuotis naujai pradėjusiems dirbti mokytojams, auklėtojams;

32.9. aptaria mokytojų, auklėtojų kvalifikacijos tobulinimo programą;

32.10. inicijuoja projektus;

32.11. teikia siūlymus dėl vadovėlių ir mokymo priemonių užsakymo ir kt.

 

V. MOKYKLOS-CENTRO SAVIVALDA

 

33. Mokyklos-centro savivalda grindžiama švietimo tikslais, Mokykloje-centre vykdomomis švietimo programomis ir Mokyklos-centro tradicijomis.

34. Savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Mokyklos-centro veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Mokyklos-centro nuostatuose, priima sprendimus, daro įtaką direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Mokyklos-centro valdymo priežiūrą. Mokyklos-centro savivaldos institucijų įvairovę, jų kompetenciją ir sudarymo principus įteisina Mokyklos-centro nuostatai.

35. Mokyklos-centro taryba (toliau - Taryba) - aukščiausioji Mokyklos-centro savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams ,ugdytiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.

36. Taryba renkama trejiems metams. Rinkimus į Tarybą organizuoja Mokyklos-centro direktorius. Antraisiais arba trečiaisiais metais nelikus vieno ar kelių tarybos narių (mokytojo, mokinio, ugdytinio tėvų (globėjų, rūpintojų) šie nariai perrenkami.

37. Tarybos rinkimai organizuojami ir vykdomi vadovaujantis demokratiniais, skaidrumo, konkurencijos, periodiškumo principais.

38. Tarybą sudaro 11 asmenų.

39. Taryboje mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai atstovauja lygiomis dalimis: 3 mokiniai, 3 mokytojai ir 3 tėvai (globėjai, rūpintojai).Tarybos sudėtyje yra du seniūnaičiai, išrinkti seniūnaičių sueigoje.

40. Rinkimų į Tarybą procedūra:

40.1. mokinių atstovai į Tarybą išrenkami iš 8-10 klasių mokinių, visuotiniame 5-10 klasių mokinių susirinkime, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų mokinių, atviru balsavimu, balsų dauguma iš 8-10 klasių deleguotų mokinių (po 2 mokinius iš kiekvienos klasės, kurie išrenkami klasės mokinių susirinkime, atviru balsavimu, balsų dauguma, kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 klasės mokinių);

40.2. mokytojai į Tarybą išrenkami atviru balsavimu Mokytojų tarybos posėdyje, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų. Mokyklos-centro vadovai gali būti renkami Mokyklos-centro tarybos nariais;

40.3. tėvų (globėjų, rūpintojų) atstovai į Tarybą išrenkami visuotiniame tėvų susirinkime iš klasių (ikimokyklinio ugdymo grupės toliau grupės) tėvų susirinkimuose išrinktų kandidatų atviru balsavimu, balsų dauguma dalyvaujant ne mažiau kaip pusei visų tėvų (mokinį atstovauja ir balso teisę turi vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų). Kiekvienos 1-10 klasės (ikimokyklinio ugdymo grupės) tėvai išrenka po 2 tėvus-kandidatus į Tarybą. Klasės (grupės) tėvų susirinkimas yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip 50 proc. klasės (grupės) tėvų (balso teisę turi vienas iš mokinio (ugdytinio) tėvų (globėjų, rūpintojų)) atviru balsavimu, balsų dauguma;

41. Tarybai vadovauja, posėdžius kviečia, juos organizuoja ir jiems pirmininkauja Mokyklos-centro tarybos pirmininkas.;

42. Mokyklos-centro direktorius negali būti renkamas tarybos pirmininku.;

43. Tarybos pirmininką renka tarybos nariai atviru balsavimu, balsų dauguma pirmame naujai išrinktos Tarybos posėdyje. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip 70 proc. tarybos narių.

44. Tarybos sekretorių renka Mokyklos-centro taryba atviru balsavimu, balsų dauguma pirmame naujai išrinktos Tarybos posėdyje.

45. Tarybos posėdžiai, kuriuos kviečia Mokyklos-centro tarybos pirmininkas vyksta ne rečiau kaip 3 kartus per mokslo metus, prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokyklos-centro tarybos posėdis.

46. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 70 proc. narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma.

47. Į Mokyklos-centro tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos-centro savivaldos institucijų atstovai, administracija, mokytojai, mokinių, ugdytinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti, su Mokyklos-centro bendruomenės veikla susijusių įstaigų, organizacijų atstovai, kurie nėra Mokyklos-centro tarybos nariais.

48. Mokyklos-centro direktorius, jei jis neišrinktas Mokyklos-centro tarybos nariu, turi teisę dalyvauti Mokyklos-centro tarybos posėdžiuose be teisės balsuoti.

49. Mokyklos-centro direktorius gali teikti iš naujo svarstyti tuos Mokyklos-centro tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos-centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams.

50. Mokyklos-centro taryba atlieka šias funkcijas:

50.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos-centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

50.2 pritaria Mokyklos-centro strateginiam planui, Mokyklos-centro metiniam veiklos planui, Mokyklos-centro ugdymo planui, Mokyklos-centro darbo tvarkos taisyklėms, analizuoja ir aprobuoja kitus Mokyklos-centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos-centro direktoriaus;

50.3. teikia siūlymus Mokyklos-centro direktoriui dėl Mokyklos-centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos-centro vidaus struktūros tobulinimo;

50.4. svarsto Mokyklos-centro lėšų naudojimo klausimus;

50.5. išklauso Mokyklos-centro metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Mokyklos-centro direktoriui dėl Mokyklos-centro veiklos tobulinimo;

50.6. teikia siūlymus Anykščių rajono savivaldybės tarybai dėl Mokyklos-centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

50.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos-centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos-centro direktoriui;

50.8. teikia siūlymus dėl Mokyklos-centro darbo tobulinimo, saugių mokinių, ugdytinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos-centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

50.9. svarsto Mokyklos-centro direktoriaus teikiamus klausimus;

50.10. aptaria siūlymus dėl vadovėlių, mokymo priemonių užsakymo;

50.11. skiria tėvų atstovus į mokytojų atestavimo komisiją;

50.12. vertina Mokyklos-centro vadovų veiklą, pareikšdama nuomonę apie vadovų ketinimus atestuotis;

50,13. mokytojų tarybos teikimu sprendžia mokinių šalinimo iš Mokyklos-centro klausimus;

50.14. turi teisę gauti iš Mokyklos-centro administracijos visą informaciją apie Mokyklos-centro veiklą;

50.15. turi teisę sustabdyti kitų Mokyklos-centro savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ir teisingumą ištirs kompetentingos institucijos.

51. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

52. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos-centro bendruomenės nariams: mokiniai - mokinių susirinkime, mokytojai - mokytojų tarybos posėdyje, tėvai (globėjai, rūpintojai) - tėvų (globėjų, rūpintojų ) susirinkime. Tarybos pirmininkas kas metai pateikia Tarybos veiklos ataskaitą visuotiniame Mokyklos-centro bendruomenės narių susirinkime.

53. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos-centro savivaldos institucija mokytojų ir kitų pedagoginių darbuotojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.

54. Ją sudaro Mokyklos-centro vadovai, visi Mokykloje-centre dirbantys mokytojai, auklėtojai, psichologai, logopedai, socialiniai, specialieji pedagogai, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.

55. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos-centro direktorius, jei jo dėl svarbių priežasčių nėra, Mokyklos-centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

56. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš mokytojų tarybos narių atviru balsavimu, paprasta balsų dauguma vieneriems mokslo metams.

58. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia Mokyklos-centro direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma, jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso mokytojų tarybos pirmininkui.

59. Posėdžiai kviečiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per tris mėnesius. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

60. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos-centro direktoriaus teikiamais klausimais.

61. Mokytojų taryba atlieka šias funkcijas:

61.1. dalyvauja planuojant Mokyklos-centro veiklą, inicijuoja mokyklos-centro kaitos procesus;

61.2. formuoja ir koreguoja Mokyklos-centro veiklos tikslus;

61.3. svarsto mokymo programų įgyvendinimą, ugdymo ir mokymo(si) rezultatus;

61.4. analizuoja skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;

61.5. analizuoja pažangumo rezultatus ir teikia siūlymus jo gerinimui;

61.6. analizuoja specialiųjų poreikių mokinių ugdymo(si) problemas ir teikia siūlymus joms spręsti;

61.7. priima nutarimus dėl mokymo(si) krūvio optimizavimo priemonių;

61.8. analizuoja neformaliojo ugdymo organizavimą ir teikia siūlymus jo tobulinimui;

61.9. analizuoja mokinių lankomumą, svarsto nelankymo priežastis;

61.10. svarsto ir priima nutarimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę;

61.11. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų metodinės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;

61.12. teikia Mokyklos-centro vadovybei, atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų , auklėtojų kvalifikacijos tobulinimo;

61.13. analizuoja, kaip Mokykla-centras vykdo veiklas ir ugdymo programas;

61.14. svarsto ir teikia Mokyklos-centro tarybai pritarti ugdymo planą;

61.15. atviru balsavimu renka atstovus į Mokyklos-centro tarybą ir kt.

62. Mokytojų taryba turi teisę gauti iš Mokyklos-centro administracijos visą informaciją apie mokyklos-centro veiklą.

63. Mokytojų tarybos nariai turi teisę dalyvauti kitų Mokyklos-centro savivaldos institucijų veikloje.

64. Mokinių savivaldos institucijos: mokinių susirinkimas, mokinių taryba ir klasių seniūnų susirinkimas. Jų nuostatus, suderintus su Mokyklos-centro taryba, tvirtina Mokyklos-centro direktorius.

65. Mokinių susirinkimas organizuojamas ne rečiau kaip kartą per metus, jame  dalyvauja 5 – 10 klasių mokiniai. Susirinkimas yra teisėtas jeigu jame dalyvauja 2/3 visų 5-10 klasių mokinių. Susirinkimą organizuoja Mokinių tarybos pirmininkas arba Mokyklos-centro direktorius. Sprendimai priimami balsų dauguma:

65.1. renka slaptu balsavimu 3 atstovus į Mokyklos-centro tarybą, iš klasėse iškeltų kandidatų;

65.2. išklauso mokinių tarybos ir deleguotų Mokyklos-centro tarybos narių ataskaitas;

65.3. svarsto mokiniams aktualius klausimus.

66. Mokinių taryba – nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, kurią sudaro 5-10 klasių  mokiniai, po 3 iš kiekvienos klasės, kurie išrenkami kiekvienų mokslo metų pirmame klasės susirinkime, atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas yra teisėtas kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 klasės mokinių. Rinkimus organizuoja klasės auklėtojas. Pirmame Mokinių tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma išrenkamas Mokinių tarybos pirmininkas, kuris vadovauja Mokinių tarybai, organizuoja posėdžius bei Mokinių tarybos sekretorius. Organizuojami ne mažiau kaip 2 posėdžiai per mokslo metus. Posėdis yra teisėtas kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokinių tarybos narių. Nutarimai priimami balsų dauguma:

66.1. svarsto Mokyklos-centro ugdymo plano projektą;

66.2. teikia pasiūlymus neformalaus ugdymo organizavimo tobulinimui;

66.3. rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu Mokykloje-centre;

66.4. svarsto mokinių teisių Mokykloje-centre ir už mokyklos-centro gynimo klausimus;

66.5. svarsto kitus mokiniams aktualius klausimus.

67. Klasių seniūnų susirinkimas. Klasių seniūnai išrenkami klasėse atviru balsavimu kiekvienų metų rugsėjo pirmą savaitę klasės susirinkime, kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 klasės mokinių. Klasių seniūnų susirinkimui vadovauja seniūnų susirinkimo pirmininkas, kuris renkamas kiekvienų metų rugsėjo mėnesį, pirmame klasių seniūnų susirinkime, atviru balsavimu, balsų dauguma, kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų klasių seniūnų. Vėliau klasių seniūnų susirinkimas šaukiamas esant reikalui. Susirinkimą šaukia klasių seniūnų susirinkimo pirmininkas.

68. Klasių seniūnų susirinkimo funkcijos:

68.1. klasių seniūnai teikia siūlymus Mokyklos-centro mokinių tarybos veiklos planui, perduoda informaciją mokiniams apie planuojamus renginius;

68.2. siūlo ir inicijuoja naujų projektų įgyvendinimą, padeda organizuojant ugdymo procesą.

69. Tėvų komitetai:

69.1. Mokykloje-centre veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai renka  balsų dauguma savo susirinkimuose;

69.2. klasės tėvų komitetą sudaro 5 tėvai, kurie atviru balsavimu, balsų dauguma išrenka pirmininką. Posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą/pusmetį. Posėdis yra teisėtas jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami balsų dauguma. Posėdžius kviečia pirmininkas arba klasės auklėtojas;

69.3. klasių tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus, sudaro veiklos programą, svarsto mokinių poreikių tenkinimą;

69.4. deleguoja tėvų atstovus į Mokyklos-centro tarybos rinkimus.

70. Klasių tėvų komitetų pirmininkų susirinkimas šaukiamas ne rečiau kaip vieną kartą per mokslo metus. Susirinkimas yra teisėtas kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tėvų komitetų pirmininkų. Išrenka tėvus (globėjus, rūpintojus), iš klasių deleguotų tėvų (po 2 iš kiekvienos klasės), slaptu balsavimu, balsų dauguma į Mokyklos-centro tarybą.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

71. Mokyklos-centro darbuotojus į darbą Mokykloje-centre priima ir atleidžia iš darbo Mokyklos-centro direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Mokytojų priėmimą ir atleidimą iš darbo papildomai reglamentuoja švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Mokytojų priėmimo ir atleidimo iš darbo tvarkos aprašas.

72. Darbo apmokėjimo tvarką Mokyklos-centro darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimai.

73. Mokyklos-centro vadovai, mokytojai bei pedagoginiai darbuotojai atestuojami Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. MOKYKLOS-CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS-CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

74. Mokykla-centras valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų bei Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

75. Mokyklos-centro lėšos:

75.1. valstybės ir savivaldybės biudžeto asignavimai, kuriais disponuojama pagal patvirtintą sąmatą teisės aktų nustatyta tvarka;

75.2. kitos lėšos: įstaigos pajamos (lėšos gautos už teikiamas papildomas paslaugas, už valgyklos paslaugų tiekimą (patalpų ir įrangos nuoma) ir kita), tikslinės lėšos (parama, programoms ir projektams finansuoti skirtos lėšos) ir kitos teisėtai gautos lėšos;

76. Mokykla-centras yra paramos gavėja ir gali gauti lėšų iš įvairių fondų, programų, fizinių ar juridinių asmenų. Mokykla-centras savarankiškai sprendžia, kaip naudoti rėmėjų (jei nenurodo rėmėjai) ir kitas teisėtai gautas lėšas, kurios naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

77. Finansines operacijas vykdo Mokyklos-centro vyriausiasis finansininkas.

78. Buhalterinę apskaitą Mokykla-centras organizuoja, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius sudaro ir teikia vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu ir kitais buhalterinę apskaitą reglamentuojančiais teisės aktais

79. Mokyklos-centro finansinė veikla prižiūrima ir kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

80. Mokyklos-centro veiklos priežiūrą atlieka savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81. Mokykla-centras turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

82. Mokykla-centras skelbia reikalingus viešai paskelbti pranešimus ar informaciją apie Mokyklos-centro veiklą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka Mokyklos-centro interneto svetainėje, respublikiniame dienraštyje, vietinėje spaudoje ir kituose informacijos šaltiniuose.

83. Mokyklos-centro nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus pritarus Mokyklos-centro tarybai, tvirtina Anykščių rajono savivaldybės taryba.

84. Mokyklos-centro Nuostatų keitimą, papildymą inicijuoja Anykščių rajono savivaldybės taryba, Mokyklos-centro direktorius ar Mokyklos-centro taryba. Naują Nuostatų redakciją, pritarus Mokyklos-centro tarybai, tvirtina Anykščių rajono savivaldybės taryba .

85. Mokykla-centras registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

86. Mokykla-centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Biudžetinių įstaigų, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Mokyklos-centro reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo skelbiamas vietos spaudoje, Anykščių rajono savivaldybės ir Mokyklos-centro interneto svetainėse.

 

 

Mokyklos direktorė                                                                                         Genė Leitienė