LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL kino KULTŪROS sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo

 

2018 m. lapkričio 16 d. Nr. ĮV-812

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kino įstatymo 9 straipsnio 5 dalimi, 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), ir 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1):

1. T v i r t i n u Kino kultūros sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2017 m. gruodžio 15 d. įsakymą Nr. ĮV-1191 „Dėl kino sklaidos Lietuvoje projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“.

 

 

 

Kultūros ministrė                                                                                             Liana Ruokytė-Jonsson

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2018 m. lapkričio 2 d. raštu Nr. (9.8E-35)6V-2710

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2018 m. lapkričio 16d. įsakymu Nr. ĮV-812

 

 

KINO kultūros SKLAIDOS PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kino kultūros sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato kino kultūros sklaidos projektų (toliau – projektai) finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (toliau – finansavimas) organizavimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams ir projektams, konkurso skelbimo ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų vertinimo procedūrą, projektų finansavimo intensyvumą ir dydžius, tinkamas finansuoti išlaidas, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už lėšas tvarką ir projektų vykdymo kontrolės tvarką.

2. Projektų finansavimo tikslas – sudaryti sąlygas profesionalaus kino meno populiarinimui.

3.   Paraiškas finansavimui gauti gali teikti fiziniai ir juridiniai asmenys, numatantys vykdyti Taisyklių 7 punkte nurodytus kino kultūros sklaidos projektus, išskyrus savivaldybių administracijas.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1ParaiškaLietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas su būtinais priedais, pareiškėjo teikiamas LKC, siekiant gauti finansavimą projekto įgyvendinimui.

4.2Projektas – Taisyklių 7 punkte nurodytas kino kultūros sklaidos projektas, kurio įgyvendinimui siekiama gauti finansavimą.

4.3Projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašas – finansinis įnašas ar įnašas prekėmis arba paslaugomis, kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo.

4.4Projekto išlaidų sąmata – LKC direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, neatsiejama paraiškos dalis, kurioje pareiškėjas nurodo visas projekto įgyvendinimui reikalingas išlaidas.

4.5. Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies paslaugas ir vienos paskirties lėšas.

4.6Sutartis LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos projekto įgyvendinimo finansavimo sutartis su priedais, kurią pasirašo projekto vykdytojas ir LKC direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

4.7. Tęstinis kino festivalis − Lietuvoje rengiamas kino festivalis, kuris iki paraiškos LKC teikimo yra įvykęs ne mažiau nei tris kartus  per pastaruosius trejus metus, ir, neįskaitant paraiškos teikimo metų, kasmet sulaukęs daugiau nei 10 000 žiūrovų. 

5.   Finansavimas kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinių kino festivalių, projektams teikiamas pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai“ (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau − Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013) tiesioginių dotacijų būdu. Finansavimui, teikiamam pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 2 dalies, 2 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio 2−6, 8 ir 9 dalių, 5 straipsnio ir 6 straipsnio 4 dalies reikalavimai.

Finansavimas tęstinių kino festivalių projektams teikiamas pagal 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau − Bendrasis bendrosios išimties reglamentas). Finansavimui, teikiamam pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, taikomas šio reglamento 5 straipsnyje numatytas skaidrumo reikalavimas, 6 straipsnyje numatytas skatinamojo poveikio reikalavimas, 7 straipsnio 1 dalyje numatytas reikalavimas dėl finansavimo intensyvumo bei tinkamų išlaidų skaičiavimo, 7 straipsnio 3 dalyje numatytas reikalavimas dėl pagalbos diskontavimo, 8 straipsnyje numatytas pagalbos sumavimo reikalavimas ir visi kiti I skyriaus taikytini bendrieji reikalavimai bei 53 straipsnio nuostatos.

6Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kino įstatyme, Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

reikalavimai pareiškėjams ir projektams

 

7.  Paraiškas gali teikti fiziniai ir juridiniai asmenys, numatantys vykdyti šias kino kultūros sklaidos veiklas:

7.1. teminiai kino rodymai ir programos, kino meno pristatymo renginiai;

7.2. leidiniai, pristatantys kino meno raidos procesus ir profesionali kritinė, analitinė refleksija žiniasklaidoje ir įvairiose medijose;

7.3. Lietuvoje rengiami kino festivaliai, neatitinkantys Taisyklių 4.7 punkte nurodytos tęstinio kino festivalio sąvokos;

7.4. Lietuvoje rengiami tęstiniai kino festivaliai, kaip tai apibrėžta Taisyklių 4.7 punkte.

8Paraiškas teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas (juridinis asmuo) privalo būti Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar jo padalinys, arba vienoje iš Europos ekonominės erdvės valstybių įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys ar dukterinė bendrovė, įsteigti Lietuvos Respublikoje. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas (fizinis asmuo) privalo vykdyti Lietuvoje registruotą individualią veiklą pagal pažymą.

9.  Paraiškos nepriimamos ir finansavimas neskiriamas pareiškėjams:

9.1. kuriems taikomi Kino įstatymo 9 straipsnio 7–10 dalyse nustatyti apribojimai;

9.2. dėl kurių išduotas vykdomasis Europos Komisijos raštas išieškoti lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, kuriuo ankščiau gauta valstybės pagalba yra pripažinta gauta neteisėtai ir nesuderinama su vidaus rinka;

9.3. neatsiskaičiusiems už anksčiau gautą valstybinį finansavimą;

9.4. kurie yra sunkumus patiriančios įmonės, kaip tai apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 4 dalies c punkte.

10Kai projektą įgyvendina daugiau nei vienas fizinis ar juridinis asmuo, paraišką dėl to paties projekto turi teisę teikti tik vienas asmuo.

11Projekto išlaidų sąmata turi būti ne mažesnė nei 3000 EUR, iš LKC lėšų prašoma finansuoti suma turi būti ne mažesnė nei 2000 EUR.

12Tinkami dokumentai, įrodantys projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašą, yra sutartis, preliminari sutartis ar ketinimų laiškas. Įnašas prekėmis arba paslaugomis išreiškiamas pinigine verte. Visuose įnašą patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, įnašo rūšis, vertė eurais ir įnašo įvykdymo/įmokėjimo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis).

 

III SKYRIUS

konkurso skelbimas ir paraiškų teikimo tvarka

 

13Konkurso skelbimas lietuvių kalba ir visa informacija apie konkursą skelbiama LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.

14Konkurso skelbime nurodoma:

14.1.  paraiškų pateikimo terminas, adresas ir būdas;

14.2.  paraiškas registruojančio asmens kontaktiniai duomenys;

14.3.  planuojama paskirstyti finansavimo suma;

14.4.  kita reikalinga informacija.

15Paraiška, pateikta pasibaigus LKC nustatytam paraiškų priėmimo terminui, nesvarstoma.

16Paraiška ir prie jos pridedami dokumentai pateikiami kaip 1 byla ADOC arba PDF formatu, pasirašyta saugiu elektroniniu parašu.

17Paraiškos pateikiamos LKC elektroniniu būdu − patvirtintos saugiu elektroniniu parašu elektroninio pašto adresu info@lkc.lt.

18Paraiška turi būti:

18.1pildoma lietuvių kalba kompiuteriu ir pasirašoma saugiu paraišką teikiančio fizinio asmens arba juridinio asmens vadovo arba jo įgalioto asmens elektroniniu parašu;

18.2.  pateikiama su reikalingais priedais;

18.3dokumentai užsienio kalba pateikiami su vertimu į lietuvių kalbą. Išverstų dokumentų vertimo tikrumas turi būti patvirtintas juos išvertusio asmens parašu.

19.  Teikiant paraišką dėl kino kultūros sklaidos veiklų, nurodytų Taisyklių 7.1−7.3 papunkčiuose, pildoma LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos paraiška dėl kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinio kino festivalio, projekto valstybinio finansavimo, prie kurios šia eilės tvarka turi būti pateikiama:

19.1.  projekto išlaidų sąmata;

19.2projekto vykdytojo arba partnerių (rėmėjų) įnašą patvirtinantys dokumentai.

20. Teikiant paraišką dėl tęstinio kino festivalio projekto valstybinio finansavimo, pildoma LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos paraiška dėl kino kultūros sklaidos (tęstinio kino festivalio) projekto valstybinio finansavimo, prie kurios šia eilės tvarka turi būti pateikiama:

20.1. kino festivalio strategija, ją grindžiant kino festivalio menine programa ir papildomomis veiklomis bei išsamiai aprašant kino festivalio auditorijos vystymo strategiją;

20.2. kino festivalio finansavimo strategija, prie kurios pateikiamas LKC direktoriaus nustatytos formos tęstinio kino festivalio projekto finansavimo planas ir projekto išlaidų sąmata;

20.3. projekto vykdytojo arba partnerių (rėmėjų) įnašą patvirtinantys dokumentai.

21Tas pats projektas ir tapačios jo veiklų išlaidos LKC lėšomis gali būti finansuojamos tik vieną kartą. Nustačius, kad toks pats projektas ar tapačios jo veiklų išlaidos LKC lėšomis buvo finansuotos daugiau nei vieną kartą, pakartotinai skirtas finansavimas grąžinamas LKC per sutartyje nustatytą terminą.

22Vienas pareiškėjas vieno konkurso metu gali teikti ne daugiau kaip 3 paraiškas.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

23LKC pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:

23.1.  administracinis vertinimas;

23.2.  ekspertų komisijos vertinimas.

24Administracinį vertinimą atlieka LKC specialistai. Administracinio vertinimo metu:

24.1.  nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Taisyklių III skyriaus ir konkurso skelbime nustatytų reikalavimų;

24.2.  patikrinama, ar pareiškėjas yra tinkamai atsiskaitęs už visus LKC ir Lietuvos kultūros tarybos finansuotus kino srities projektus;

24.3.  kai paraiškose prašoma skirti finansavimą Taisyklių 7.1–7.3 papunkčiuose numatytoms veikloms, patikrinama, ar suteikus pareiškėjui prašomą finansavimo sumą, nebus viršyta bendra maksimali 200 000 EUR per einamuosius ir praėjusius dvejus finansinius metus pareiškėjui ir su juo Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje numatytais ryšiais susijusiems asmenims leistina de minimis pagalbos suma;

24.4. patikrinama atitiktis Taisyklių 5 punkte numatytiems reikalavimams.

25Administracinis vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo konkurso skelbime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos.

26Jeigu paraiška neatitinka Taisyklių III skyriaus reikalavimų, LKC per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją apie pastebėtus trūkumus ir galimybę juos ištaisyti per LKC nustatytą terminą. Tuo atveju, jeigu suteikus pilną pareiškėjo prašomą sumą Taisyklių 7.1–7.3 papunkčiuose numatytoms veikloms būtų viršyta bendra maksimali 200 000 EUR per einamuosius ir praėjusius dvejus finansinius metus pareiškėjui ir su juo Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje numatytais ryšiais susijusiems asmenims leistina de minimis pagalbos suma, pareiškėjas informuojamas, kad jis gali pretenduoti tik į šios sumos neviršijančią dalį ir prašoma pašalinti atitinkamus trūkumus per LKC nustatytą terminą. Jeigu pareiškėjas per LKC nustatytą terminą trūkumų nepašalina, paraiška yra atmetama, raštu apie tai informuojant pareiškėją per 2 darbo dienas.

27Paraiškos, atitinkančios taisyklėse nustatytus reikalavimus, perduodamos svarstyti Kino kultūros sklaidos projektų vertinimo ekspertų komisijai (toliau − ekspertų komisija).

28Ekspertų komisijos nariai gautas kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinių kino festivalių, projektų paraiškas vertina vadovaudamiesi Taisyklių 1 priede – Kino kultūros sklaidos projekto individualaus vertinimo lentelėje – nurodytais kriterijais ir prioritetais. Tęstinių kino festivalių paraiškas ekspertų komisijos nariai vertina vadovaudamiesi Taisyklių 2 priede − Tęstinio kino festivalio individualaus vertinimo lentelėje − nurodytais vertinimo kriterijais.

29Paraiškų svarstymas ir vertinimas ekspertų komisijoje vyksta LKC direktoriaus įsakymu patvirtinto Kino kultūros sklaidos projektų vertinimo ekspertų komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

30Ekspertų komisijos siūlymai dėl projektų finansavimo teikiami LKC direktoriui.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDIS

 

31. Kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinių kino festivalių, projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 90 proc. visos projekto vykdymo tinkamų išlaidų sumos. Tęstinių kino festivalių projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 80 proc. visos projekto vykdymo tinkamų išlaidų sumos.

32. Galima didžiausia kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinio kino festivalio, projekto finansavimo suma − iki 45 000 EUR. Galima didžiausia tęstinio kino festivalio projekto finansavimo suma − iki 140 000 EUR.

 

 

vi skyrius

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

33.  Projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu jos yra:

33.1tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);

33.2.  projekto vykdytojo patirtos einamaisiais biudžetiniais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu, nurodytu finansavimo sutartyje;

33.3.  realios ir atitinka rinkos kainas;

33.4patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;

33.5administravimui skirtos išlaidos ir sudaro ne daugiau nei 20 proc. lėšų iš LKC skirtos sumos projektui įgyvendinti;

33.6nenumatytos išlaidos ir sudaro ne daugiau nei 10 proc. lėšų iš LKC skirtos sumos projektui įgyvendinti;

33.7sukuriančios projektui pridėtinę vertę;

33.8nėra finansuotos iš kitų šaltinių.

34Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“.

35Finansavimas negali būti skiriamas ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti.

36Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, privalo užtikrinti, kad perkant prekes ir paslaugas už valstybės biudžeto lėšas, būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų.

 

VII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

37Lėšas projektams vykdyti įsakymu skiria LKC direktorius, įvertinęs ekspertų komisijos siūlymus. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto pavadinimas ir projektui skiriama lėšų suma.

38LKC per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo įregistruoja duomenis apie suteiktą de minimis ar valstybės pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau − Registras). Jeigu dėl Taisyklių 40 punkte nurodytų aplinkybių suteiktos de minimis ar valstybės pagalbos suma pasikeičia, LKC turi patikslinti Registrui pateiktus duomenis Registro nuostatų numatyta tvarka.

39Projekto vykdytojas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo pateikia LKC projekto vykdytojo pasirašytą sutartį su skirtų lėšų detalia išlaidų sąmata. Sutartį su projekto vykdytoju pasirašo LKC direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

40Paraiškoje nurodytas bendras projekto biudžetas negali būti keičiamas be išankstinio suderinimo su LKC, pateikiant LKC motyvuotą raštišką prašymą. LKC priima sprendimą dėl pateikto prašymo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

41Pasirašius sutartį, projektui vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos per sutartyje nustatytus terminus.

42Lėšos į projekto vykdytojo atskirą banko sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymo nustatyta tvarka. Šioje banko sąskaitoje Projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.

43LKC direktoriaus įsakymai dėl lėšų skyrimo skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.

 

VIII SKYRIUS

FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS ir ATSISKAITYMAS UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ

 

44.  Projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.

45Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.

46Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su LKC, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršys 20 proc.

47.  Jeigu skirtumas tarp skirtų ir planuojamų naudoti sąmatos straipsnio lėšų dėl objektyvių priežasčių gali viršyti 20 proc. (išskyrus, kai viršijanti suma yra mažesnė nei 100 eurų) arba įtraukiant naują, arba pašalinant esamą išlaidų eilutę, projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino.

48Projekto vykdytojas su LKC atsiskaito per 20 darbo dienų nuo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 20 dienos pateikdamas:

48.1. jeigu projektui LKC skirtas finansavimas nesiekia 20 000 eurų − LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo ataskaitą;

48.2. jeigu projektui LKC skirtas finansavimas siekia ar viršija 20 000 eurų − LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Ataskaitą apie projekto rezultatus ir LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projektą vertinusio auditoriaus išvadą.

 

IX SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ

 

49LKC pateikus argumentuotą reikalavimą, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti visų LKC prašomų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.

50Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo– pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.

51Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos pajamų ir išlaidų orderiai ir (arba) kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

52LKC nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pažeidė LKC direktoriaus įsakymu nustatytą projekto didžiausią valstybės pagalbos finansavimo intensyvumą, arba nustačius Kino įstatymo 9 straipsnio 7 dalyje nurodytus pažeidimus, projekto vykdytojas privalo grąžinti LKC jo permokėtas ar pažeidžiant Kino įstatymo, Taisyklių ar sutarties reikalavimus panaudotas lėšas. Šios lėšos grąžinamos į LKC nurodytą sąskaitą LKC nustatytais terminais. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš LKC.

53Projekto vykdytojas penkerius metus po projekto įvykdymo privalo saugoti ir, LKC pareikalavus, pateikti visus projekto patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.

 

___________________