LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL kino KULTŪROS sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo
2018 m. lapkričio 16 d. Nr. ĮV-812
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kino įstatymo 9 straipsnio 5 dalimi, 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), ir 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1):
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2017 m. gruodžio 15 d. įsakymą Nr. ĮV-1191 „Dėl kino sklaidos Lietuvoje projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2018 m. lapkričio 16d. įsakymu Nr. ĮV-812
KINO kultūros SKLAIDOS PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kino kultūros sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato kino kultūros sklaidos projektų (toliau – projektai) finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (toliau – finansavimas) organizavimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams ir projektams, konkurso skelbimo ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų vertinimo procedūrą, projektų finansavimo intensyvumą ir dydžius, tinkamas finansuoti išlaidas, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už lėšas tvarką ir projektų vykdymo kontrolės tvarką.
3. Paraiškas finansavimui gauti gali teikti fiziniai ir juridiniai asmenys, numatantys vykdyti Taisyklių 7 punkte nurodytus kino kultūros sklaidos projektus, išskyrus savivaldybių administracijas.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Paraiška – Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas su būtinais priedais, pareiškėjo teikiamas LKC, siekiant gauti finansavimą projekto įgyvendinimui.
4.2. Projektas – Taisyklių 7 punkte nurodytas kino kultūros sklaidos projektas, kurio įgyvendinimui siekiama gauti finansavimą.
4.3. Projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašas – finansinis įnašas ar įnašas prekėmis arba paslaugomis, kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo.
4.4. Projekto išlaidų sąmata – LKC direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, neatsiejama paraiškos dalis, kurioje pareiškėjas nurodo visas projekto įgyvendinimui reikalingas išlaidas.
4.5. Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies paslaugas ir vienos paskirties lėšas.
4.6. Sutartis − LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos projekto įgyvendinimo finansavimo sutartis su priedais, kurią pasirašo projekto vykdytojas ir LKC direktorius ar jo įgaliotas asmuo.
5. Finansavimas kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinių kino festivalių, projektams teikiamas pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai“ (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau − Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013) tiesioginių dotacijų būdu. Finansavimui, teikiamam pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 2 dalies, 2 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio 2−6, 8 ir 9 dalių, 5 straipsnio ir 6 straipsnio 4 dalies reikalavimai.
Finansavimas tęstinių kino festivalių projektams teikiamas pagal 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau − Bendrasis bendrosios išimties reglamentas). Finansavimui, teikiamam pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, taikomas šio reglamento 5 straipsnyje numatytas skaidrumo reikalavimas, 6 straipsnyje numatytas skatinamojo poveikio reikalavimas, 7 straipsnio 1 dalyje numatytas reikalavimas dėl finansavimo intensyvumo bei tinkamų išlaidų skaičiavimo, 7 straipsnio 3 dalyje numatytas reikalavimas dėl pagalbos diskontavimo, 8 straipsnyje numatytas pagalbos sumavimo reikalavimas ir visi kiti I skyriaus taikytini bendrieji reikalavimai bei 53 straipsnio nuostatos.
II SKYRIUS
reikalavimai pareiškėjams ir projektams
7. Paraiškas gali teikti fiziniai ir juridiniai asmenys, numatantys vykdyti šias kino kultūros sklaidos veiklas:
7.2. leidiniai, pristatantys kino meno raidos procesus ir profesionali kritinė, analitinė refleksija žiniasklaidoje ir įvairiose medijose;
7.3. Lietuvoje rengiami kino festivaliai, neatitinkantys Taisyklių 4.7 punkte nurodytos tęstinio kino festivalio sąvokos;
8. Paraiškas teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas (juridinis asmuo) privalo būti Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar jo padalinys, arba vienoje iš Europos ekonominės erdvės valstybių įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys ar dukterinė bendrovė, įsteigti Lietuvos Respublikoje. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas (fizinis asmuo) privalo vykdyti Lietuvoje registruotą individualią veiklą pagal pažymą.
9. Paraiškos nepriimamos ir finansavimas neskiriamas pareiškėjams:
9.2. dėl kurių išduotas vykdomasis Europos Komisijos raštas išieškoti lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, kuriuo ankščiau gauta valstybės pagalba yra pripažinta gauta neteisėtai ir nesuderinama su vidaus rinka;
10. Kai projektą įgyvendina daugiau nei vienas fizinis ar juridinis asmuo, paraišką dėl to paties projekto turi teisę teikti tik vienas asmuo.
11. Projekto išlaidų sąmata turi būti ne mažesnė nei 3000 EUR, iš LKC lėšų prašoma finansuoti suma turi būti ne mažesnė nei 2000 EUR.
12. Tinkami dokumentai, įrodantys projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašą, yra sutartis, preliminari sutartis ar ketinimų laiškas. Įnašas prekėmis arba paslaugomis išreiškiamas pinigine verte. Visuose įnašą patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, įnašo rūšis, vertė eurais ir įnašo įvykdymo/įmokėjimo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis).
III SKYRIUS
konkurso skelbimas ir paraiškų teikimo tvarka
13. Konkurso skelbimas lietuvių kalba ir visa informacija apie konkursą skelbiama LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.
14. Konkurso skelbime nurodoma:
16. Paraiška ir prie jos pridedami dokumentai pateikiami kaip 1 byla ADOC arba PDF formatu, pasirašyta saugiu elektroniniu parašu.
17. Paraiškos pateikiamos LKC elektroniniu būdu − patvirtintos saugiu elektroniniu parašu elektroninio pašto adresu info@lkc.lt.
18. Paraiška turi būti:
18.1. pildoma lietuvių kalba kompiuteriu ir pasirašoma saugiu paraišką teikiančio fizinio asmens arba juridinio asmens vadovo arba jo įgalioto asmens elektroniniu parašu;
19. Teikiant paraišką dėl kino kultūros sklaidos veiklų, nurodytų Taisyklių 7.1−7.3 papunkčiuose, pildoma LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos paraiška dėl kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinio kino festivalio, projekto valstybinio finansavimo, prie kurios šia eilės tvarka turi būti pateikiama:
20. Teikiant paraišką dėl tęstinio kino festivalio projekto valstybinio finansavimo, pildoma LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos paraiška dėl kino kultūros sklaidos (tęstinio kino festivalio) projekto valstybinio finansavimo, prie kurios šia eilės tvarka turi būti pateikiama:
20.1. kino festivalio strategija, ją grindžiant kino festivalio menine programa ir papildomomis veiklomis bei išsamiai aprašant kino festivalio auditorijos vystymo strategiją;
20.2. kino festivalio finansavimo strategija, prie kurios pateikiamas LKC direktoriaus nustatytos formos tęstinio kino festivalio projekto finansavimo planas ir projekto išlaidų sąmata;
21. Tas pats projektas ir tapačios jo veiklų išlaidos LKC lėšomis gali būti finansuojamos tik vieną kartą. Nustačius, kad toks pats projektas ar tapačios jo veiklų išlaidos LKC lėšomis buvo finansuotos daugiau nei vieną kartą, pakartotinai skirtas finansavimas grąžinamas LKC per sutartyje nustatytą terminą.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
23. LKC pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:
24. Administracinį vertinimą atlieka LKC specialistai. Administracinio vertinimo metu:
24.1. nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Taisyklių III skyriaus ir konkurso skelbime nustatytų reikalavimų;
24.2. patikrinama, ar pareiškėjas yra tinkamai atsiskaitęs už visus LKC ir Lietuvos kultūros tarybos finansuotus kino srities projektus;
24.3. kai paraiškose prašoma skirti finansavimą Taisyklių 7.1–7.3 papunkčiuose numatytoms veikloms, patikrinama, ar suteikus pareiškėjui prašomą finansavimo sumą, nebus viršyta bendra maksimali 200 000 EUR per einamuosius ir praėjusius dvejus finansinius metus pareiškėjui ir su juo Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje numatytais ryšiais susijusiems asmenims leistina de minimis pagalbos suma;
25. Administracinis vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo konkurso skelbime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos.
26. Jeigu paraiška neatitinka Taisyklių III skyriaus reikalavimų, LKC per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją apie pastebėtus trūkumus ir galimybę juos ištaisyti per LKC nustatytą terminą. Tuo atveju, jeigu suteikus pilną pareiškėjo prašomą sumą Taisyklių 7.1–7.3 papunkčiuose numatytoms veikloms būtų viršyta bendra maksimali 200 000 EUR per einamuosius ir praėjusius dvejus finansinius metus pareiškėjui ir su juo Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje numatytais ryšiais susijusiems asmenims leistina de minimis pagalbos suma, pareiškėjas informuojamas, kad jis gali pretenduoti tik į šios sumos neviršijančią dalį ir prašoma pašalinti atitinkamus trūkumus per LKC nustatytą terminą. Jeigu pareiškėjas per LKC nustatytą terminą trūkumų nepašalina, paraiška yra atmetama, raštu apie tai informuojant pareiškėją per 2 darbo dienas.
27. Paraiškos, atitinkančios taisyklėse nustatytus reikalavimus, perduodamos svarstyti Kino kultūros sklaidos projektų vertinimo ekspertų komisijai (toliau − ekspertų komisija).
28. Ekspertų komisijos nariai gautas kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinių kino festivalių, projektų paraiškas vertina vadovaudamiesi Taisyklių 1 priede – Kino kultūros sklaidos projekto individualaus vertinimo lentelėje – nurodytais kriterijais ir prioritetais. Tęstinių kino festivalių paraiškas ekspertų komisijos nariai vertina vadovaudamiesi Taisyklių 2 priede − Tęstinio kino festivalio individualaus vertinimo lentelėje − nurodytais vertinimo kriterijais.
29. Paraiškų svarstymas ir vertinimas ekspertų komisijoje vyksta LKC direktoriaus įsakymu patvirtinto Kino kultūros sklaidos projektų vertinimo ekspertų komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDIS
31. Kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinių kino festivalių, projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 90 proc. visos projekto vykdymo tinkamų išlaidų sumos. Tęstinių kino festivalių projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 80 proc. visos projekto vykdymo tinkamų išlaidų sumos.
vi skyrius
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
33. Projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu jos yra:
33.1. tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);
33.2. projekto vykdytojo patirtos einamaisiais biudžetiniais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu, nurodytu finansavimo sutartyje;
33.4. patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;
33.5. administravimui skirtos išlaidos ir sudaro ne daugiau nei 20 proc. lėšų iš LKC skirtos sumos projektui įgyvendinti;
33.6. nenumatytos išlaidos ir sudaro ne daugiau nei 10 proc. lėšų iš LKC skirtos sumos projektui įgyvendinti;
34. Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“.
VII SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS
37. Lėšas projektams vykdyti įsakymu skiria LKC direktorius, įvertinęs ekspertų komisijos siūlymus. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto pavadinimas ir projektui skiriama lėšų suma.
38. LKC per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo įregistruoja duomenis apie suteiktą de minimis ar valstybės pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau − Registras). Jeigu dėl Taisyklių 40 punkte nurodytų aplinkybių suteiktos de minimis ar valstybės pagalbos suma pasikeičia, LKC turi patikslinti Registrui pateiktus duomenis Registro nuostatų numatyta tvarka.
39. Projekto vykdytojas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo pateikia LKC projekto vykdytojo pasirašytą sutartį su skirtų lėšų detalia išlaidų sąmata. Sutartį su projekto vykdytoju pasirašo LKC direktorius arba jo įgaliotas asmuo.
40. Paraiškoje nurodytas bendras projekto biudžetas negali būti keičiamas be išankstinio suderinimo su LKC, pateikiant LKC motyvuotą raštišką prašymą. LKC priima sprendimą dėl pateikto prašymo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.
41. Pasirašius sutartį, projektui vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos per sutartyje nustatytus terminus.
42. Lėšos į projekto vykdytojo atskirą banko sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymo nustatyta tvarka. Šioje banko sąskaitoje Projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.
VIII SKYRIUS
FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS ir ATSISKAITYMAS UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ
44. Projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.
45. Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.
46. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su LKC, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršys 20 proc.
47. Jeigu skirtumas tarp skirtų ir planuojamų naudoti sąmatos straipsnio lėšų dėl objektyvių priežasčių gali viršyti 20 proc. (išskyrus, kai viršijanti suma yra mažesnė nei 100 eurų) arba įtraukiant naują, arba pašalinant esamą išlaidų eilutę, projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino.
48. Projekto vykdytojas su LKC atsiskaito per 20 darbo dienų nuo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 20 dienos pateikdamas:
48.1. jeigu projektui LKC skirtas finansavimas nesiekia 20 000 eurų − LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo ataskaitą;
IX SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ
49. LKC pateikus argumentuotą reikalavimą, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti visų LKC prašomų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.
50. Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo– pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.
51. Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos pajamų ir išlaidų orderiai ir (arba) kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.
52. LKC nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pažeidė LKC direktoriaus įsakymu nustatytą projekto didžiausią valstybės pagalbos finansavimo intensyvumą, arba nustačius Kino įstatymo 9 straipsnio 7 dalyje nurodytus pažeidimus, projekto vykdytojas privalo grąžinti LKC jo permokėtas ar pažeidžiant Kino įstatymo, Taisyklių ar sutarties reikalavimus panaudotas lėšas. Šios lėšos grąžinamos į LKC nurodytą sąskaitą LKC nustatytais terminais. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš LKC.