PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠVIETIMO IR UGDYMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
2024 m. lapkričio 28 d. Nr. 1-486
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8, 13, 22, 34, 44 dalimis ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, 58 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2023 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr. 1-103 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. 1-44 pripažinimo netekusiu galios“, 189 punktu, Panevėžio miesto strateginiu plėtros 2021–2027 metų planu, patvirtintu Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. 1-362 „Dėl Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano ir Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano įgyvendinimo priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Švietimo ir ugdymo projektų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos sprendimus:
2.1. 2021 m. sausio 28 d. sprendimą Nr. 1-14 „Dėl Motyvuotų ir gabių mokinių papildomo mokymo projektų, finansuojamų Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšomis, finansavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“;
2.2. 2021 m. sausio 28 d. sprendimą Nr. 1-15 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės neigiamų socialinių veiksnių prevencijos projektų finansavimo nuostatų patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. 1-9 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės neigiamų socialinių veiksnių prevencijos projektų finansavimo nuostatų patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2010 m. gruodžio 16 d. sprendimo Nr. 1-63-3 1 punkto pripažinimo netekusiu galios“ pripažinimo netekusiu galios“;
2.3. 2022 m. rugsėjo 22 d. sprendimą Nr. 1-329 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės vaikų ir jaunimo meno projektų ir tautinio meno kolektyvų veiklos projektų finansavimo aprašo patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 28 d. sprendimo Nr. 1-228 pripažinimo netekusiu galios“;
2.4. 2023 m. sausio 23 d. sprendimą Nr. 1-6 „Dėl Panevėžio miesto neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų, finansuojamų Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšomis, finansavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2016 m. birželio 30 d. sprendimo Nr. 1-199 pripažinimo netekusiu galios“;
2.5. 2023 m. lapkričio 30 d. sprendimą Nr. 1-384 „Dėl Savivaldybės mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2022 m. kovo 31 d. sprendimo Nr. 1-94 pripažinimo netekusiu galios“;
3. Nustatyti, kad sprendimas:
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2024 m. lapkričio 28 d. sprendimu Nr. 1-486
ŠVIETIMO IR UGDYMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO
LĖŠŲ NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Švietimo ir ugdymo projektų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja švietimo įstaigų, švietimo teikėjų, nevyriausybinių organizacijų ar kitų juridinių asmenų (kai švietimas nėra pagrindinė veikla) (toliau – pareiškėjai), veikiančių Panevėžio mieste, projektų finansavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo programų tipus, programų projektų finansavimo ir paraiškų teikimo sąlygas, vertinimo komisijos darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams vertinimą, projektų finansavimą ir vykdymą, kontrolę, atsakomybę ir ginčų sprendimo tvarką..
2. Finansavimo tikslas – plėtoti Savivaldybės formaliojo ir neformaliojo mokinių, paslaugas, prevencijos ir žalos visuomenei mažinimo, užimtumo ir kultūrinius poreikius, skatinant aktyvų įsitraukimą į mokymosi visą gyvenimą procesą.
3. Lėšos konkurso būdu skiriamos Pareiškėjų projektinei veiklai finansuoti. Konkursus organizuoja Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracija, o koordinuoja Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus atsakingas specialistas (toliau – konkurso organizatorius).
4. Lėšos projektams finansuoti kiekvienais metais yra numatomos Savivaldybės biudžeto programose Nr. 13 („Švietimas ir ugdymas“) ir Nr. 14 („Visuomenės iniciatyvų skatinimas ir saugumo užtikrinimas“), skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
5. Konkursams paraiškas gali teikti švietimo, kultūros, sporto ar kitos įstaigos, asociacijos, nevyriausybinės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas, ir viešosios įstaigos, kurių nuostatuose (įstatuose) nurodyta vaikų ir jaunimo švietimo, ugdymo, užimtumo veikla.
6. Pareiškėjai, laikomi tinkamais dalyvauti konkurse, pateikimo dieną teisės aktų nustatyta tvarka yra registruoti (veikiantys) ne trumpiau kaip vienerius metus ir savo steigimo dokumentuose yra numatę veiklas:
6.1. skatinančias praplėsti mokinių, suaugusiųjų formalųjį ir neformalųjį ugdymą, laisvalaikio užimtumą ir bendruomeniškumą;
7. Konkursų būdu lėšos skiriamos projektams iš dalies finansuoti. Savivaldybės finansuojama dalis negali būti didesnė kaip 90 procentų bendros projekto sumos, išskyrus mokslo dalinio finansavimo programos projektus. Likusi projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia iš Savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų visos projekto vertės. Šią projekto lėšų dalį turi padengti pareiškėjas (po sutarties pasirašymo – projekto vykdytojas) savo lėšomis arba rėmėjų (projekto partnerių) lėšomis. Teikiant paraišką tinkami dokumentai, įrodantys tokį rėmėjų (partnerių) indėlį, yra sutartis ar ketinimų protokolas ar raštas, laiškas, jei partneriai, rėmėjai ketina suteikti indėlį. Pareiškėjo partnerių ar rėmėjų indėlis prekėmis ir (arba) paslaugomis išreiškiamas pinigine verte (finansinis) ir (ar) nepinigine verte (dalykinis). Nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako pareiškėjas.
8. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo sutarties pasirašymo iki visiško šalių įsipareigojimo įvykdymo numatyto sutartyje, bet ne ilgiau nei iki kalendorinių metų pabaigos.
9. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, kituose įstatymuose, švietimą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
FINANSUOJAMI PROJEKTAI
11. Savivaldybės biudžeto programos Nr. 13 („Švietimas ir ugdymas“) ir Nr. 14 („Visuomenės iniciatyvų skatinimas ir saugumo užtikrinimas“) lėšomis finansuojami šių programų projektai:
III SKYRIUS
PROGRAMŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR PARAIŠKŲ TEIKIMO SĄLYGOS
12. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu tvirtina programų projektų paraiškų administracinės atitikties vertinimo anketas, projekto paraiškų vertinimo anketas, projekto finansavimo sutarties ir jos priedų, projekto įgyvendinimo ataskaitų formas, didžiausią ir mažiausią kiekvienos programos vienai paraiškai skiriamą lėšų sumą.
13. Informacija apie projektų finansavimo konkursus kiekvienų metų pradžioje skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt). Skelbime nurodomos konkursų rūšys, prioritetai, dokumentų priėmimo terminai (ne mažiau kaip 30 kalendorinių dienų nuo konkursų paskelbimo), laikas ir vieta, adresas, telefonas ir elektroninis paštas pasiteirauti, paraiškų formos ir kita reikalinga informacija.
14. Paraiškos yra teikiamos tik elektroniniu būdu siunčiant konkursų organizatoriui konkurso skelbime nurodytu elektroniniu paštu. Elektroniniu būdu teikiama paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba ir pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu). Neturint galimybės paraiškos pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu) paraišką galima siųsti pasirašytą ir skenuotą (PDF formatu). Paraiškas siunčiant elektroninio laiško temoje turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas ir finansavimo konkurso pavadinimas.
15. Paraiškos turi būti pateiktos imtinai iki nurodytos galutinės projektų konkurso pateikimo datos, nurodytos skelbime.
16. Savivaldybės biudžeto lėšos pareiškėjams neskiriamos, jei:
16.2. juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas valstybės, savivaldybių biudžetų lėšas, juridinis asmuo yra likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas;
16.3. juridinis asmuo, prašydamas Savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;
16.4. juridinis asmuo, naudodamas Savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties, sudarytos su Savivaldybės institucija, ar netinkamai ją įvykdęs, ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas;
16.6. juridinis asmuo teisės aktų nustatyta tvarka (Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo) nėra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos su visa joje privaloma pateikti informacija ir savo interneto svetainėje ar socialinių tinklų paskyroje (jeigu turi) viešai neskelbia informacijos apie vykdomą veiklą, įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
16.7. juridinis asmuo, kuris atitinka Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme apibrėžtą nevyriausybinės organizacijos sąvoką, VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registre nėra įregistravęs žymos, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija;
16.8. juridinis asmuo yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
16.10. asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
17. Jeigu Nuostatų 15 punkte nurodytos aplinkybės atsiranda arba paaiškėja po sprendimo skirti Savivaldybės biudžeto lėšas projektui įgyvendinti priėmimo, Savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas sustabdomas, o šiomis aplinkybėmis išmokėtos Savivaldybės biudžeto lėšos nustatyta tvarka per nustatytus terminus turi būti grąžintos į Savivaldybės švietimo ir ugdymo projektų finansavimo iš savivaldybės biudžeto sutartyje (toliau – Sutartis) nurodytą Savivaldybės sąskaitą. Per nustatytus terminus negrąžinus lėšų Pareiškėjas 1 metus nuo ateinančių metų sausio 1 d. praranda teisę dalyvauti visuose Savivaldybės administracijos organizuojamuose konkursuose, o lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
18. Finansavimas neskiriamas:
19. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:
19.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės, tautiniams ir religiniams simboliams, piliečių tautiniams ir religiniams jausmams, kursto neapykantą ar skatina diskriminaciją;
19.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais yra susiję su smurto, prievartos, neapykantos, narkotikų ir kitų toksinių medžiagų populiarinimu;
19.5. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
20. Gavus papildomą finansavimą iš kitų finansavimo šaltinių (Savivaldybės, valstybės ir kt. lėšų) ar esant nepaskirstytų lėšų, skelbiamas papildomas finansavimo konkursas. Visi papildomi reikalavimai, terminai ir kt. numatomi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme dėl papildomo konkurso paskelbimo.
21. Vienas pareiškėjas konkursui gali teikti vieną paraišką ir negali būti partneriu kitų pareiškėjų paraiškose. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas teikia daugiau nei vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė (išskyrus Vaikų vasaros stovyklų programos projektus).
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
22. Paraiškas vertina komisija, sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, paskiriant komisijos pirmininką ir pavaduotoją. Komisija sudaroma iš 7 asmenų, iš kurių ne mažiau kaip 3 yra Savivaldybės administracijos atstovai, ir ne mažiau kaip 2 yra institucijų, vykdančių švietimo veiklą, atstovai. Komisijos sekretoriaus funkcijas vykdo konkursų organizatorius (ne komisijos narys). Komisija sudaroma 2 metams, o jos sudėtis koreguojama pagal poreikį.
23. Komisijos darbo tikslas – nagrinėti ir įvertinti pateiktas paraiškas, teikti rekomendacines išvadas Savivaldybės administracijos direktoriui dėl jų finansavimo.
24. Komisija atlieka šias funkcijas:
25. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas. Nesant komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka jo pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja konkursų organizatorius, atliekantis komisijos sekretoriaus funkcijas. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais. Komisijos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją, kurių formas (-ą) tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.
26. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja bent 4 komisijos nariai.
27. Komisijos sekretorius:
27.3. praneša komisijos nariams apie posėdį elektroniniu paštu ar telefonu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio, kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą;
28. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
29. Svarstant paraišką įstaigos ar organizacijos, iš kurios komisijos narys ar jam artimi asmenys gauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos arba yra tos įstaigos vadovas ar organizacijos darbuotojas ar projekto partneris, komisijos narys (-iai) privalo nusišalinti nuo svarstymo. Jei komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais.
30. Komisijos sprendimai, neapibrėžti šiuose Nuostatuose, bet jiems neprieštaraujantys, priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko, o jo nesant – pirmininko pavaduotojo, balsas. Komisijos sprendimas įtraukiamas į protokolą.
31. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po komisijos posėdžio.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS
33. Paraiškų vertinimas susideda iš šių dalių:
34. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka komisijos sekretorius, užpildydamas administracinio vertinimo anketą, kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos sekretorius įvertina, ar:
35. Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo paskutinės konkurso paraiškos administracinės atitikties įvertinimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėjus:
35.1. kurių paraiškos pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai, tačiau jose yra techninių trūkumų arba jas vertinant kyla neaiškumų, trūksta dokumentų, informacijos, galinčios turėti įtakos paraiškų vertinimui, ir nurodo per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos pateikti privalomus ar kitus papildomus dokumentus, patvirtinančius arba patikslinančius paraiškoje pateiktą informaciją;
36. Komisijos sekretorius per 5 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos paraiškas, kurios pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai, pateikia komisijai kokybiniam projekto turinio ir sąmatos vertinimui.
37. Administracinius reikalavimus atitinkančių paraiškų turinys ir lėšų planavimas toliau vertinamas antrame etape.
38. Paraiškos turi būti įvertintos per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo dienos.
39. Paraiškas vertina komisijos nariai pagal nustatytus vertinimo kriterijus, pildydami patvirtintos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto vertinimo anketą. Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai, atskirai pildydami projekto vertinimo anketą. Galimybę gauti finansavimą turi paraiškos, kurioms skirtų komisijos narių balų įvertinimo vidurkis – ne mažiau kaip 50 proc. visų balų sumos. Jeigu paraišką vertino 2 komisijos nariai ir vienas iš komisijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, arba komisijos narių įvertinimas skiriasi daugiau kaip 20 proc., komisijos pirmininkas paskiria trečią komisijos narį tokiai paraiškai įvertinti. Vidurkis, išvestas iš dviejų komisijos narių, kurių vertinimo balai buvo panašiausi, yra laikomas galutiniu paraiškos įvertinimu.
40. Komisijos narys vertinimo anketoje taip pat nurodo paraiškos privalumus ir trūkumus, pateikia išvadą dėl finansavimo, siūlymus dėl atskirų veiklų.
41. Projektai, surinkę mažiau kaip 50 proc. visų galimų surinkti balų sumos vidurkio, nefinansuojami.
42. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, tarp pareiškėjo ir Savivaldybės administracijos ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšų, pasirašoma Sutartis, kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
43. Sutartis pasirašoma dviem egzemplioriais, kurių vienas perduodamas Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui, kitas – pareiškėjui. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba kitas jo įgaliotas asmuo ir asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu. Sutartis sudaroma vienu egzemplioriumi ir ji pasirašoma kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu).
44. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti tik dalį prašomų lėšų, pareiškėjas patikslina sąmatą ir priemonių ir (ar) veiklų planą. Pareiškėjas turi teisę atsisakyti sudaryti Sutartį.
45. Komisijos sekretorius, gavęs pareiškėjų patikslintus dokumentus, juos patikrina, įvertina ir ne vėliau nei per 5 darbo dienas pateikia išvadas pareiškėjams.
46. Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba komisijos sekretoriui nustačius pažeidimų ir neatitikimų, o pareiškėjams jų neištaisius, komisijos sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių pareiškėjų pateiktoms paraiškoms finansuoti pripažįstamas netekusiu galios.
47. Einamieji, skubūs klausimai, dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdį komisijos narių nuomonė ir sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų komisijos narių apklausos elektroniniu paštu, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas, rezultatais, juos įforminant protokolu.
48. Savivaldybės administracijos direktorius per 10 darbo dienų nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos įvertina medžiagą ir priima sprendimą dėl lėšų skyrimo.
VI SKYRIUS
NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI PROGRAMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
50. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programos projektų (toliau – Suaugusiųjų švietimo projektai) finansavimo tikslas – plėtoti Savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas, pritaikant jas visuomenės ir darbo rinkos poreikiams, tenkinant Savivaldybės gyventojų savišvietos, užimtumo ir kultūrinius poreikius, skatinant suaugusiųjų aktyvų įsitraukimą į mokymosi visą gyvenimą procesą.
51. Suaugusiųjų švietimo projektų konkursui paraiškas gali teikti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjai, kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme.
52. Finansuojami projektai, kurie:
52.1. skirti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi dalyvių kvalifikacijai ir (arba) kompetencijoms tobulinti;
52.2. apima ne mažiau kaip 18 kontaktinio darbo valandų (kontaktinio darbo valanda – 45 min.) ir ne daugiau kaip 120 kontaktinio darbo valandų;
52.4. atitinka vieną iš programos turinio ir siekiamų rezultatų sąlygų, nurodytų Mokymosi pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas finansavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 14 d. nutarimu Nr. 22 „Dėl Mokymosi pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas finansavimo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika):
52.4.2. darbo rinkai aktualių suaugusiųjų bendrųjų ir susijusių su STEAM kompetencijų ugdymas ir technologijų taikymas;
53. Projekte numatomos mokymosi programos vykdytojas turi atitikti reikalavimus, nurodytus Metodikoje.
54. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti:
54.1. vykdančio personalo darbo užmokesčiui ir su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat administruojančio ir (ar) vykdančio personalo (užsiimančių individualia veikla pagal pažymą ir kt.) paslaugoms įsigyti;
54.5. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos ir eksploatavimo išlaidoms (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų, kitoms patalpų priežiūros, komunalinėms paslaugoms) apmokėti;
VII SKYRIUS
VAIKŲ VASAROS STOVYKLŲ PROGRAMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
55. Vaikų vasaros stovyklų programos projektų (toliau – Stovyklų projektai) finansavimo tikslas – plėtoti vaikų ir jaunimo vasaros užimtumo galimybes užtikrinant jų įvairovę ir prieinamumą, aktyvinant vaikų užimtumą ir prasmingą laisvalaikį.
56. Finansuojami projektai, kurie:
56.1. numato užimti savivaldybės teritorijoje gyvenančius ir (ar) Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklose besimokančius vaikus;
56.2. stovykloje ne daugiau kaip 15 vaikų grupei skiria vieną vadovą. Jei grupėje yra nors 1 vaikas su negalia – ne mažiau kaip 2 vadovus. Konkretų vadovų skaičių, atsižvelgdamas į stovyklos specifiką, mokinių amžių ir jų specialiuosius poreikius, nustato pareiškėjas;
56.3. Stovyklos vienoje pamainoje turi būti užimta ne mažiau kaip 15 vaikų. Vaikai turi būti užimti ne mažiau kaip 4 valandas per dieną be pertraukų;
56.4. atsižvelgia į rekomendacijas stovyklas organizuoti atskirai 3 amžiaus grupių vaikams: 7–10, 11–14 ir 15–18 metų vaikams;
57. Stovyklų finansavimo prioritetai:
58. Lėšos gali būti skiriamos įvairių tipų vasaros stovykloms: dienos, stacionarioms stovykloms (su laikinu apgyvendinimu) ir mobilioms stovykloms (stovyklaujama keliaujant).
59. Stovyklos gali būti vykdomos specialiai vaikams pritaikytose vasaros stovyklų bazėse, bendrojo ugdymo mokyklose, neformaliojo vaikų švietimo, kitose įstaigose, kurių patalpos ir aplinka pritaikyta tokiai veiklai; stovyklavietėse, kurios yra įrengtos poilsiui su nakvyne skirtoje teritorijoje (sudarytos sąlygos palapinėms, laikiniems ar mobiliems nameliams statyti, higienos poreikiams tenkinti, laužui kurti, atliekoms sudėti), ir panašiai. Jei stovykloje dalyvauja vaikai su negalia, aplinka turi būti jiems pritaikyta.
60. Stovyklų vadovai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už stovykloje dalyvaujančių vaikų saugumą, sveikatos priežiūrą, higienos sąlygas, poilsio organizavimo kokybę ir skirtų lėšų tinkamą naudojimą.
62. Stovyklos kainos nustatymo tvarka:
62.1. vaikams, esantiems jautresnėje socialinėje situacijoje, pateikus patvirtinančius dokumentus stovyklos organizatoriui, stovykla vykdoma nemokamai:
62.1.4. vaikams iš šeimų, gaunančių socialinę paramą pagal Lietuvos Respublikos piniginės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą;
VIII SKYRIUS
VAIKŲ IR JAUNIMO MENINĖS VEIKLOS PROGRAMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
63. Vaikų ir jaunimo meninės veiklos programos projektų (toliau – Meno projektai) finansavimo tikslas – užtikrinti vaikų ir jaunimo kūrybiškumo, meninių ir bendrųjų įgūdžių ugdymą, skatinti vaikų ir jaunimo individualių gebėjimų ugdymą, saviugdą, kelti jų meninį lygį, sudaryti jiems sąlygas populiarinti įvairius meno žanrus, aktyviai dalyvauti miesto, regiono, šalies kultūriniame gyvenime ir atstovauti miestui kultūriniuose renginiuose užsienyje.
64. Finansuojami projektai, kurie:
64.1. plėtoja meninį ugdymą – kultūrinį ir estetinį lavinimą, asmens kultūrinės raiškos ir įvairių meninių gebėjimų, prigimtinių talentų ir gabumų, asmens kūrybinių galių ugdymą;
64.2. gilina kultūrinį ugdymą – asmens vertybinių nuostatų, plataus kultūrinio akiračio formavimą, komunikacinių, meninių gebėjimų kūrybinės saviraiškos ugdymą, prigimtinės vaiko kultūros plėtrą;
64.3. skatina jaunųjų kūrėjų, meno mėgėjų veiklų plėtrą, bendradarbiavimo, kultūrinių ir meninių gebėjimų, profesionalumo ugdymą;
64.4. plėtoja vaikų ir jaunimo įvairias pozityvias užimtumo ir laisvalaikio iniciatyvas ir skatina bendruomeniškumą, kuria naujus meninės ir kūrybinės veiklos modelius;
64.6. ugdo vaikų ir jaunimo kultūrinę kompetenciją, pilietiškumo, socializacijos, refleksijos ir vertinimo gebėjimus;
IX SKYRIUS
NEIGIAMŲ SOCIALINIŲ VEIKSNIŲ PREVENCIJOS PROGRAMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
66. Neigiamų socialinių veiksnių prevencijos programos projektų (toliau – Prevencijos projektai) finansavimo tikslas – stiprinti alkoholio, tabako, narkotikų ir kitų psichiką veikiančių psichoaktyvių medžiagų vartojimo, nusikalstamumo, prekybos žmonėmis, prostitucijos, savižudybių, vaiko teisių apsaugos pažeidimų, smurto artimoje aplinkoje ir kitų neigiamų socialinių veiksnių prevencijos priemonių taikymą bendruomenėje.
67. Prevencijos projektų konkursui paraiškas gali teikti švietimo ar kitos įstaigos, asociacijos, nevyriausybinės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas, ir viešosios įstaigos, kurių nuostatuose (įstatuose) nurodyta vaikų ir jaunimo švietimo, ugdymo, užimtumo veikla.
X SKYRIUS
MOKSLO DALINIO FINANSAVIMO PROGRAMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
69. Mokslo dalinio finansavimo programos projektų (toliau – Mokslo projektai) finansavimo tikslas – skatinti ir finansuoti Panevėžio mieste vykstančius tarptautinius mokslinius renginius, tiriamųjų darbų ir tiriamųjų darbų pritaikomumo projektus.
70. Mokslo projektas – visuma mokslinių taikomųjų tyrimų ir (ar) organizacinių veiksmų, kuriuos per numatytą laiką projekto vykdytojai atlieka užsibrėžtiems moksliniams uždaviniams, orientuotiems į Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 m. plano įgyvendinimą, išspręsti.
71. Mokslo projektų konkursui paraiškas gali teikti švietimo, mokslo įstaigos ar kiti ne pelno siekiantys juridiniai asmenys arba juridinių asmenų grupė.
72. Mokslo projekto vykdytojai – aukštųjų mokyklų studentai, doktorantai, dėstytojai, mokslo laipsnį turintys asmenys.
73. Prioritetas teikiamas tiems projektams, kurių veiklos orientuotos į didesnį naudos gavėjų skaičių Panevėžyje, platesnę rezultatų sklaidą ir didesnę projekto sukuriamą pridėtinę vertę.
74. Dalinis finansavimas skiriamas vykdant šias veiklas:
74.1. tarptautinių mokslo renginių, vykstančių Panevėžyje, rengimas. Savivaldybės dalinis finansavimas gali sudaryti iki 50 proc. projekto sąmatoje nurodytos vertės;
74.2. pareiškėjų, gyvenančių Panevėžyje ir veikiančių juridinių asmenų ar grupių užsakymu, arba individualios veiklos pagrindu veikiančių asmenų mokslo tiriamiesiems darbams. Savivaldybės dalinis finansavimas gali sudaryti iki 85 proc. projekto sąmatoje nurodytos vertės;
74.3. pareiškėjų, gyvenančių Panevėžyje ir veikiančių juridinių asmenų ar grupių užsakymu, kurių buveinė registruota Panevėžyje, arba individualios veiklos pagrindu veikiančių asmenų, registruotų Panevėžyje, mokslo taikomiesiems projektams. Savivaldybės dalinis finansavimas gali sudaryti iki 85 proc. projekto sąmatoje nurodytos vertės.
XI SKYRIUS
GABIŲ IR MOTYVUOTŲ MOKINIŲ PAPILDOMO MOKYMO PROGRAMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
75. Gabių ir motyvuotų mokinių papildomo mokymo programos projektų (toliau – Papildomo mokymo projektai) finansavimo tikslas – sudaryti palankias sąlygas papildomam, pagilintam pasirinkto dalyko ugdymui Panevėžio miesto gimnazijų, kurių savininkė yra Savivaldybė, motyvuotiems, gabiems mokiniams, besimokantiems pagal pagrindinio ugdymo II dalies ar vidurinio ugdymo programas.
76. Papildomo mokymo projektų konkursui paraiškas gali teikti Panevėžio miesto gimnazija, kurios savininkė yra Savivaldybė, turinti partnerį – aukštojo mokslo instituciją. Gimnazija ir partneris turi turėti ne mažesnę kaip 1 metų bendradarbiavimo, įgyvendinant bendras, bendrojo ugdymo švietimo įstaigų mokiniams skirtas, veiklas, patirtį.
77. Finansuojamos šios veiklos:
77.1. neformaliojo vaikų švietimo paslaugos teikimas gimnazijų mokiniams pagal parengtą neformaliojo vaikų švietimo programą. Neformaliojo vaikų švietimo programa turi būti parengta atsižvelgiant į šalies ugdymo dalyko olimpiados programą ir (arba) ugdymo dalyko bendrojo ugdymo brandos egzaminų programą;
77.2. neformaliojo vaikų švietimo programos veiklos, skirtos karjeros galimybėms pažinti stiprinant mokinių praktinius gebėjimus, kūrybiškumo, iniciatyvumo, verslumo ir lyderystės kompetencijas, reikalingas sėkmingai mokinių profesinei karjerai ugdyti;
78. Papildomo mokymo projektams nustatomi rodikliai ir minimalios siektinų rodiklių reikšmės:
79. Papildomo mokymo projektų turinys ir siekiami rezultatai turi atitikti šias sąlygas:
79.3. tikslas, uždavinys ar rezultatas negali būti teorinio mokymo seminarų, pažintinių ir (ar) mokomųjų ekskursijų organizavimas;
79.4. netiesioginę naudą iš veiklų gali gauti Panevėžio miesto savivaldybės gimnazijų mokytojai, kurių dalyvavimas veiklose turi būti susietas su tikslinei grupei planuojamais sukurti rezultatais;
79.6. projekto veiklų įgyvendinimo terminas ne ilgesnis nei vieni kalendoriniai metai. Minimali projekto įgyvendinimo trukmė nenustatoma;
79.8. ne daugiau kaip 50 proc. projekte dalyvaujančių mokinių yra iš projekto pareiškėjo ir (ar) vykdytojo gimnazijos;
XII SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMAS IR VYKDYMAS
80. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir skaičiumi.
81. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo Sutarties pasirašymo dienos iki Sutartyje numatytos paskutinės Sutarties galiojimo dienos ir pagrįstos pareiškėjo patvirtintomis išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis. Projekto vykdytojas (iki Sutarties pasirašymo – pareiškėjas) paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo principo.
82. Projekto vykdytojas gautas Savivaldybės biudžeto lėšas privalo laikyti banko sąskaitoje, įvertindamas Savivaldybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
83. Sutartis pasirašoma kvalifikuotu elektroniniu parašu ADOC formatu. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba kitas įgaliotas asmuo ir pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo.
84. Įgyvendinant projektą, nukrypimai tarp finansavimo išlaidų sąmatoje numatytų išlaidų rūšių (eilučių) leidžiami iki 20 proc. nuo eilutės išlaidų dydžio, nekeičiant numatytų įgyvendinti projekto veiklų.
85. Projekto vykdytojas privalo informuoti Savivaldybės administraciją apie sutartyje numatytų veiklų vykdymo pasikeitimus, nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Savivaldybės administracija gali stabdyti lėšų pervedimą projektui įgyvendinti. Nepanaudotos lėšos turi būti grąžintos į Savivaldybės sąskaitą.
XIII SKYRIUS
KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
88. Projekto vykdytojas įgyvendinęs projektą, privalo:
88.1. iki termino, nurodyto Sutartyje, Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui pateikti biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, suformuotą įstaigos finansininko (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“) ir finansinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinę;
88.2. iki termino, nurodyto Sutartyje, konkurso organizatoriui pateikti detalią projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;
88.3. ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas pervesti į Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo Sutartyje nurodytą sąskaitą;
88.4. grąžinti į Savivaldybės biudžetą lėšas, kurios buvo pervestos, tačiau panaudotos ne pagal paskirtį (Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius nustatė esminių Sutarties pažeidimų arba paaiškėjo, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nustačius faktą apie nepanaudotas projektui įgyvendinti arba panaudotas ne pagal paskirtį lėšas;
89. Jeigu gavus įgyvendinimo ataskaitą paaiškėja, kad projekto vykdytojas gautas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį ir jų negrąžino, lėšos išieškomos įstatymų nustatyta tvarka ir projekto vykdytojas 1 metus praranda teisę dalyvauti konkurse.
XIV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
91. Projekto vykdytojas įsipareigoja viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir rezultatus. Viešinant projektą, turi būti nurodoma, kad dalis lėšų projektui buvo skiriama iš Savivaldybės biudžeto lėšų.
93. Savivaldybė neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso, telefono, elektroninio pašto ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba neįmanoma susisiekti su jo atstovais. Ta pati nuostata taikoma ir Sutarties galiojimo laikotarpiu.
94. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas ir (ar) projekto vykdytojas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
96. Pareiškėjų pateikti asmens duomenys tvarkomi projektų atrankos organizavimo, vykdymo, statistikos ir viešinimo tikslais. Asmens duomenų valdytoja – Savivaldybės administracija.
97. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą.
98. Visi Nuostatuose nurodyti asmens duomenys tvarkomi sutikimo pagrindu. Duomenų subjektų asmens duomenys tvarkomi tiek, kiek konkurso organizatoriui būtina ir kiek juos saugoti įpareigoja teisės aktai.
99. Projekto vykdytojas privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą.
100. Pareiškėjas privalo užtikrinti projekto dalyvių sveikatą ir saugumą atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatas, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimus, organizuoti projekto veiklas saugioje aplinkoje ir nekelti grėsmės asmenų sveikatai, viešajai tvarkai ar bet kokiomis formomis, metodais ir būdais nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.