LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2016 M. VASARIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 3D-91 DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. rugpjūčio 13 d. Nr. 3D-522

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. vasario 29 d. įsakymą Nr. 3D-91 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo Žemės ūkio ministerijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“, atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės  sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. sausio 3 d. įsakymu Nr. 3D-5 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-658 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“,

tvirtinu Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo Žemės ūkio ministerijoje tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                         Kęstutis Navickas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2016 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 3D-91

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2021 m. rugpjūčio 13 d. įsakymo Nr. 3D-522

redakcija)

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo Žemės ūkio ministerijoje tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) Žuvininkystės skyriaus valstybės tarnautojų (toliau – tarnautojas)  Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės  sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės) priskirtų funkcijų vykdymą, administruojant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C(2015) 5897 (toliau – Veiksmų programa).

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/2221 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1303/2013), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011, su paskutiniais pakeitimais, padarytais  2020 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/1781 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 508/2014), Veiksmų programa, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ (toliau – Nutarimas Nr. 907), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. kovo 25 d. nutarimu Nr. 293 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos stebėsenos komiteto sudarymo“ ir atsižvelgiant į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. sausio 3 d. įsakymu Nr. 3D-5 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – VPS administravimo taisyklės), Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-658 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Ministerijos darbo reglamentas).

3. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamentuose (ES) Nr. 1303/2013 ir (ES) Nr. 508/2014, Veiksmų programoje, Administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiose Veiksmų programos įgyvendinimą.

 

II SKYRIUS

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS ŽUVININKYSTĖS SKYRIAUS ATSAKOMYBĖ ADMINISTRUOJANT VEIKSMŲ PROGRAMĄ

 

4. Žuvininkystės skyrius, administruodamas Veiksmų programą, atlieka šias funkcijas:

4.1. rengia Veiksmų programos projektą, prireikus inicijuoja Veiksmų programos pakeitimus, kad būtų užtikrintas efektyvus Veiksmų programos įgyvendinimas;

4.2. organizuoja ir atlieka (esant poreikiui, gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus) Veiksmų programos ar atskirų jos dalių vertinimus, rengia Veiksmų programos vertinimo metinius planus ir teikia juos tvirtinti Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos stebėsenos komitetui, patvirtintam Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. 3D-283 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos stebėsenos komiteto personalinės sudėties patvirtinimo“ (toliau − Stebėsenos komitetas), informuoja apie vertinimo rezultatus Ministerijos atsakingą asmenį, Stebėsenos komitetą ir, esant poreikiui, Europos Komisiją (toliau – EK), bendradarbiauja su EK atlikdamas baigiamąjį Veiksmų programos vertinimą;

4.3. atlieka Stebėsenos komiteto sekretoriato funkcijas, teikia Stebėsenos komitetui informaciją, reikalingą Veiksmų programos priežiūrai atlikti;

4.4. kartu su kitais Ministerijos struktūriniais padaliniais, vykdančiais Administravimo taisyklių 10 punkte nustatytas funkcijas, rengia ir Ministerijos darbo reglamente nustatyta tvarka teikia tvirtinti teisės aktus ar jų pakeitimus, įgyvendinančius Veiksmų programą (Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Administravimo taisyklės, Veiksmų programos priemonių įgyvendinimo taisyklės (toliau − įgyvendinimo taisyklės), įsakymai dėl darbo grupių, komitetų sudarymo ir jų pakeitimai, įsakymai dėl lėšų limitų, kvietimų teikti paraiškas grafikai ir t. t.);

4.5. kartu su kitomis Veiksmų programą administruojančiomis institucijomis, nurodytomis Nutarime Nr. 907, kuria ir per visą Veiksmų programos įgyvendinimo laikotarpį prižiūri Veiksmų programos valdymo ir kontrolės sistemą (toliau – VKS);

4.6. organizuoja Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonių projektų atrankos komiteto, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonių projektų atrankos komiteto sudarymo“ (toliau – PAK) ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos vietos plėtros strategijų atrankos komiteto, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3D-106 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos vietos plėtros strategijų atrankos komiteto sudarymo“ (toliau – VPS AK) darbą;

4.7. organizuoja Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų programinio laikotarpio valdymo komiteto, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. 3D-169 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų programinio laikotarpio valdymo komiteto sudarymo ir darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Valdymo komitetas) darbą. Prireikus inicijuoja kitų darbo grupių sudarymą bei organizuoja jų darbą;

4.8. prireikus teikia informaciją apie Veiksmų programos įgyvendinimą EK, Ministerijos vadovybei, kitiems Ministerijos struktūriniams padaliniams;

4.9. rengia prognozes dėl lėšų, reikalingų Veiksmų programai įgyvendinti numatymo Lietuvos Respublikos valstybės biudžete, teikia šias prognozes Ministerijos Finansų skyriui;

4.10. užtikrina, kad Veiksmų programai skirtos lėšos būtų išmokamos laiku ir nebūtų prarastos dėl Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 136 straipsnyje nustatyto automatinio įsipareigojimų panaikinimo principo (n+3 taisyklės) taikymo;

4.11. konsultuoja Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis Veiksmų programos priemonių įgyvendinimo ir administravimo klausimais, teikia pastabas ir pasiūlymus dėl Agentūros rengiamų metodinių rekomendacijų;

4.12. teikia Agentūrai mokėjimo prašymus, pridėdamas patirtų ir apmokėtų išlaidų įrodymo dokumentus (originalus arba patvirtintas kopijas), kitus dokumentus, įrodančius ir pagrindžiančius patirtų išlaidų ryšį su Veiksmų programos administravimo funkcijų vykdymu, atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonės „Techninė parama“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. gegužės 6 d. įsakymu Nr. 3D-357 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonės „Techninė parama“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“;

4.13. vadovaudamasis Reglamentų (ES) Nr. 1303/2013 ir (ES) Nr. 508/2014 nuostatomis, rengia metines ir galutinę Veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitas ir, gavęs Stebėsenos komiteto patvirtinimą, teikia šias ataskaitas EK, kartu su kitais struktūriniais padaliniais ir EK nagrinėja Veiksmų programos įgyvendinimo rezultatus ir esant poreikiui, imasi veiksmų dėl efektyvesnio lėšų panaudojimo;

4.14rengia ir teikia EK Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 125 straipsnio 4 dalies e punkte nurodytą valdymo pareiškimą kartu su atliktų patikrinimų santrauka;

4.15. pagal kompetenciją dalyvauja nagrinėjant skundus, susijusius su Veiksmų programos įgyvendinimu;

4.16. organizuoja Agentūrai Vadovaujančios institucijos atsakomybe pavestų funkcijų vykdymo kontrolę;

4.17. vykdo kitus Ministerijos vadovybės nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal kompetenciją.

5. Už paskirtų funkcijų vykdymą administruojant Veiksmų programos priemones atsakingas Žuvininkystės skyriaus vedėjas ir tarnautojai. Vykdydami paskirtas funkcijas, tarnautojai bendradarbiauja su Ministerijos struktūriniais padaliniais, Agentūra, viešojo sektoriaus, socialiniais ir ekonominiais partneriais ir kitais subjektais.

 

III SKYRIUS

VEIKSMŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TEISĖS AKTŲ RENGIMO TVARKA

 

6. Už Veiksmų programos įgyvendinimo konkretaus teisės aktų projekto parengimą yra atsakingas Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas.

7. Veiksmų programos įgyvendinimo teisės aktų (Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Administravimo taisyklės, įgyvendinimo taisyklės, įsakymai dėl darbo grupių, komitetų sudarymo, įsakymai dėl lėšų limitų, kvietimų teikti paraiškas grafikai ir t. t.) projektai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“, Ministerijos darbo reglamentu, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis 2013 m. gruodžio 23 d.  Teisingumo ministro įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl teisės akto projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ ir  Žemės ūkio ministerijos teisės aktų projektų rengimo ir derinimo, teisėkūros proceso planavimo ir stebėsenos  tvarkos aprašu, patvirtintu žemės ūkio ministro 2020 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. 3D-508 „Dėl Žemės ūkio ministerijos teisės aktų projektų rengimo ir derinimo, teisėkūros proceso planavimo ir stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

8. Įgyvendinimo taisyklės keičiamos pagal poreikį, atsižvelgiant į Veiksmų programos ir kitų susijusių teisės aktų pakeitimus, administravimo patirtį, Agentūros siūlymus ir kt. Tarnautojai, atsakingi už priskirtų Veiksmų programos priemonių administravimą prieš kiekvieną Veiksmų programos priemonės kvietimą tekti paramos paraiškas įvertina teisės aktų keitimo būtinumą.

9. Tarnautojas parengia teisės akto projektą ir, atsižvelgdamas į teisės akto paskirtį, pagal poreikį prieš patalpinant į Lietuvos Respublikos Seimo Teisės aktų informacinę sistemą (toliau – TAIS) derinti su visuomene, elektroniniu paštu siunčia susipažinti Agentūrai, taip pat viešojo sektoriaus, socialiniams ir ekonominiams partneriams, kitoms valstybinėmis institucijomis, susijusioms su konkrečios Veiksmų programos priemonės įgyvendinimu, Ministerijos struktūriniams padaliniams ir per protingą laikotarpį prašo pateikti pastabas. Gautas pastabas apsvarsčius Žuvininkystės skyriuje, tarnautojas, esant poreikiui, teisės akto projektą pataiso ir teikia skelbti TAIS.

10. Jei teisės akto projekto rengimo metu tarnautojui, kuris atsakingas už atitinkamo teisės akto projekto rengimą, iškyla neaiškumų, trūksta informacijos ir jis savarankiškai negali priimti sprendimo, apie tai privalo informuoti Žuvininkystės skyriaus vedėją, kuris pagal kompetenciją priima atitinkamą sprendimą arba dėl sprendimo priėmimo kreipiasi į žemės ūkio viceministrą, koordinuojantį žuvininkystės veiklos sritį.

11. Tarnautojas, atsakingas už atitinkamo teisės akto projekto parengimą, užtikrina, kad žemės ūkio ministro įsakymu patvirtinti teisės aktai būtų paskelbti Ministerijos interneto svetainėje tvarkos aprašo XIX skyriuje nustatyta tvarka.

12. Pasikeitus teisės aktams, Žuvininkystės skyriaus vedėjas paveda tarnautojui, atsakingam už VKS aprašymą, peržiūrėti ir įvertinti, ar teisės aktų pakeitimai, išleisti nauji teisės aktai, reglamentuojantys Veiksmų programos įgyvendinimą, turi įtakos VKS ir, esant poreikiui, jį keisti. VKS keičiamas ir išaiškėjus sisteminiams VKS trūkumams. VKS aprašymas saugomas Microsoft Teams programos Žuvininkystės skyriaus komandos rinkmenoje.

 

IV SKYRIUS

PAK POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMO TVARKA

 

13. Vadovaujantis Administravimo taisyklėmis, rekomendacijoms dėl paramos projektui skyrimo, sudaromas PAK, į kurį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2021 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 3D-382 „Dėl žemės ūkio ministro įsakymo „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos aprašo, ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašo bei partnerių ir ekspertų etikos kodekso patvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. 3D-382), nustatyta tvarka atrenkami ekspertai. PAK darbą organizuoja PAK pirmininko paskirtas PAK sekretorius.

14. Tarnautojas, atsakingas už priskirtos Veiksmų programos priemonės administravimą, Agentūrai pateikus paramos paraiškos vertinimo ataskaitą (-as) ir paramos paraiškų vertinimo suvestinę, per 5 darbo dienas nuo jų užregistravimo Ministerijoje, patikrina jas, užpildo kiekvienai paramos paraiškos vertinimo ataskaitai Paramos paraiškos vertinimo ataskaitos tikrinimo elementų lapą (tvarkos aprašo 1 priedas) ir Paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės tikrinimo elementų lapą (tvarkos aprašo 2 priedas) ir elektroniniu paštu siunčia Žuvininkystės skyriaus vedėjui.

15. Žuvininkystės skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į kiekvieno Paramos paraiškos vertinimo ataskaitos tikrinimo elementų lapo ir Paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės tikrinimo elementų lapo duomenis, sprendžia, ar Agentūros pateiktos paramos paraiškos vertinimo ataskaita (-os) ir paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinė yra tinkamos teikti PAK svarstyti.

16. Jei Žuvininkystės skyriaus vedėjas nusprendžia, kad paramos paraiškos vertinimo ataskaitos ir paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinė yra tinkamos teikti PAK svarstyti, jis elektroniniu paštu apie tai informuoja PAK sekretorių ir tarnautoją, atsakingą už priskirtos Veiksmų programos priemonės administravimą, kuris Paramos paraiškos vertinimo ataskaitos tikrinimo elementų lapus ir Paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės tikrinimo elementų lapą įkelia į Ministerijos dokumentų valdymo sistemą (toliau – DVS) registravimui ir susieja su Agentūros pateiktomis paraiškų vertinimo ataskaitomis, o PAK sekretorius PAK darbo reglamente nustatyta tvarka organizuoja PAK posėdį.

17. Jei Žuvininkystės skyriaus vedėjas nusprendžia, kad paramos paraiškos vertinimo ataskaita (-os) ir (ar) paramos paraiškų vertinimo suvestinė yra netinkama teikti PAK svarstyti, elektroniniu paštu jis paveda tarnautojui, atsakingam už priskirtos Veiksmų programos priemonės administravimą prašyti Agentūros atitinkamą dokumentą (-us) patikslinti.

18. Tarnautojas, atsakingas už priskirtos Veiksmų programos priemonės administravimą, apie netinkamą teikti PAK svarstyti paramos paraiškos vertinimo ataskaitą (-as) ir (ar) Paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę elektroniniu paštu informuoja Agentūros darbuotoją, rengusį dokumentus, ir jo vadovą, nurodydamas nustatytus neatitikimus ir patikslintų dokumentų pateikimo terminą (elektroninį laiškas išsaugodamas Microsoft Teams programos Žuvininkystės skyriaus komandos rinkmenoje), o Paramos paraiškos vertinimo ataskaitos tikrinimo elementų lapus ir Paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės tikrinimo elementų lapą įkelia į DVS registruoti ir susieja su Agentūros pateiktomis paraiškų vertinimo ataskaitomis. Agentūrai pateikus patikslintas paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, procedūra kartojama nuo tvarkos aprašo 14 punkto.

19. PAK sekretorius:

19.1. PAK darbo reglamente nustatytais terminais iki PAK posėdžio, jei PAK pirmininkas pavedė, parengia ir su PAK pirmininku suderina posėdžio darbotvarkę, laiką bei vietą (jei PAK vyksta ne nuotoliniu būdu elektroninių priemonių (Microsoft Teams) pagalba) ir apie planuojamą posėdį elektroniniu paštu informuoja PAK narius ir ekspertus, taip pat pareiškėjus, kurių paramos paraiškas planuojama svarstyti PAK posėdyje;

19.2. kartu su kvietimu į posėdį PAK nariams ir ekspertams  pateikia paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir paramos paraiškų vertinimo ataskaitų kopijas, o iki PAK posėdžio teikia kitus Agentūros PAK narių ir (ar) ekspertų prašymu posėdžiui atsiųstus dokumentus ir informaciją;

19.3. atlieka kitus veiksmus, nustatytus PAK darbo reglamente.

20. PAK sekretorius, prireikus:

20.1. žodžiu / elektroniniu paštu informuoja PAK pirmininką apie poreikį atidėti PAK posėdį ir suderina su juo kitą posėdžio datą ir laiką;

20.2. nedelsdamas žodžiu / elektroniniu paštu informuoja atsakingus Agentūros asmenis apie atidėtą PAK posėdį ir (arba) apie PAK posėdžio darbotvarkės keitimą;

20.3. PAK darbo reglamente nustatytais terminais iki planuotos PAK posėdžio datos elektroniniu paštu informuoja PAK narius ir narius stebėtojus, taip pat pareiškėjus, kurių paramos paraiškas planuojama svarstyti PAK posėdyje, apie posėdžio atidėjimą.

21PAK sekretorius per pirmąjį PAK posėdį arba PAK nariui ar (ir) nariui stebėtojui pirmą kartą dalyvaujant PAK posėdyje turi pateikti pasirašyti įsakymu Nr. 3D-382 patvirtintą Nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją ir Nepriekaištingos reputacijos reikalavimų atitikties deklaraciją arba prieš PAK posėdį nusiųsti pasirašyti elektroniniu paštu, jei posėdžiai organizuojami elektroninių priemonių (Microsoft Teams) pagalba. Pasirašytos deklaracijos pridedamos prie PAK posėdžio protokolo.

V SKYRIUS

VPS AK POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMO TVARKA

 

22. Vadovaujantis Administravimo taisyklėmis bei VPS administravimo taisyklėmis, rekomendacijoms dėl paramos žvejybos ir akvakultūros vietos plėtros strategijai (toliau – VPS) skyrimo, dėl VPS keitimo, dėl metinės VPS įgyvendinimo ataskaitos ir kitų klausimų, susijusių su VPS įgyvendinimu, yra sudaromas VPS AK. VPS AK darbą organizuoja VPS AK pirmininko paskirtas VPS AK sekretorius.

23.  VPS AK sekretorius per pirmąjį VPS AK posėdį arba VPS AK nariui ar nariui stebėtojui pirmą kartą dalyvaujant VPS AK posėdyje, turi atlikti veiksmus, nurodytus tvarkos aprašo 21 punkte.

24. Pagal Administravimo taisyklėse nustatytas formas, Agentūrai pateikus paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, VPS AK sekretorius patikrina jas ir užpildęs Paramos VPS paraiškų vertinimo ataskaitos tikrinimo elementų lapą (tvarkos aprašo 3 priedas), elektroniniu paštu siunčia Žuvininkystės skyriaus vedėjui. Toliau atliekami veiksmai, nurodyti tvarkos aprašo 16–18 punktuose.

25. VPS AK sekretorius, Agentūrai pateikus VPS keitimo tinkamumo vertinimo išvadą, patikrina ją ir užpildęs VPS keitimo vertinimo išvados – ataskaitos tikrinimo elementų lapą (tvarkos aprašo 4 priedas) elektroniniu paštu siunčia Žuvininkystės skyriaus vedėjui. Toliau atliekami veiksmai, nurodyti tvarkos aprašo 16–18 punktuose.

 

VI SKYRIUS

PAK REKOMENDACIJŲ ĮTEISINIMO TVARKA

 

26. PAK sekretorius PAK rekomendacijas išdėsto PAK posėdžio protokole. Protokolai rengiami, pasirašomi, registruojami ir įsigalioja PAK darbo reglamento nustatyta tvarka.

27. PAK sekretorius per 2 darbo dienas nuo PAK posėdžio protokolo užregistravimo DVS inicijuoja informacijos apie priimtas rekomendacijas pagal tvarkos aprašo 5 priedą (Projektų atrankos komiteto posėdžio protokolo išrašas) paskelbimą Ministerijos interneto svetainėje ir elektroniniu paštu nusiunčia Agentūrai.

28. Jei PAK rekomenduoja grąžinti projektą (-us) Agentūrai pakartotinai vertinti ir (arba) atidėti rekomendacijos dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priėmimą iki kito PAK posėdžio, apie priimtą sprendimą informuojama Agentūra. PAK sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo PAK protokolo užregistravimo DVS parengia raštą Agentūrai, pateikdamas grąžinimo pakartotinai vertinti motyvus, pakartotinio vertinimo terminus ir (arba) rekomendacijos dėl paramos skyrimo arba neskyrimo atidėjimo motyvus.

29. PAK sekretorius rekomendacijas registruoja į Projektų atrankos komiteto rekomendacijų suvestinę (tvarkos aprašo 6 priedas), kuri saugoma Microsoft Teams programos Žuvininkystės skyriaus komandos rinkmenoje.

 

VII SKYRIUS

VPS AK REKOMENDACIJŲ ĮTEISINIMO TVARKA

 

30. VPS AK sekretorius VPS AK rekomendacijas dėl paramos VPS skyrimo ar neskyrimo išdėsto VPS AK posėdžio protokole, kuris susideda iš dėstomosios dalies ir nutariamosios dalies (tvarkos aprašo 7 priedas).

31. Tarnautojas, atsakingas už VPS AK darbo organizavimą, parengia VPS AK posėdžio protokolo nutariamąją dalį, kurią, posėdžiui pasibaigus, pasirašo visi posėdyje dalyvavusieji VPS AK nariai, posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

32. VPS AK posėdžio protokolo dėstomosios ir nutariamosios dalių kopijas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų pasirašymo tarnautojas elektroniniu paštu pateikia Agentūrai.

33. Protokolai kitais VPS AK svarstytais klausimais rengiami, pasirašomi, registruojami ir VPS AK rekomendacijos įsigalioja VPS AK darbo reglamento nustatyta tvarka.

34. Tarnautojas VPS AK rekomendacijas registruoja į VPS AK rekomendacijų suvestinę (tvarkos aprašo 8 priedas),kuri saugoma Microsoft Teams programos Žuvininkystės skyriaus komandos rinkmenoje.

 

VIII SKYRIUS

MINISTERIJOS SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO ARBA NESKYRIMO PROJEKTUI ĮGYVENDINTI RENGIMO IR ĮTEISINIMO TVARKA

 

35. Jei PAK rekomenduoja skirti paramą projektui įgyvendinti, per kuo trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo PAK protokolo užregistravimo DVS, vadovaudamasis PAK rekomendacijomis, parengia Ministerijos kanclerio potvarkio projektą, kuriuo tvirtinamas Ministerijos sprendimas skirti paramą projektui (-ams).

36. Tvarkos aprašo 35 punkte nurodytame potvarkyje nurodoma informacija, nustatyta Administravimo taisyklių 108.1 papunktyje.

37. Ministerijos kancleriui nepatvirtinus potvarkio ir nurodžius paramos paraišką grąžinti Agentūrai vertinti pakartotinai, PAK sekretorius per 5 darbo dienas Agentūrai raštu nurodo grąžinimo pakartotinai vertinti motyvus ir pakartotinio vertinimo terminus. Raštą pasirašo Ministerijos kancleris.

38. Jei PAK rekomenduoja neskirti paramos projektui įgyvendinti, PAK sekretorius per kuo trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo PAK protokolo užregistravimo DVS, vadovaudamasis PAK rekomendacijomis, parengia Ministerijos kanclerio potvarkio projektą, kuriuo tvirtinamas Ministerijos sprendimas neskirti paramos projektui (-ams).

39. Tvarkos aprašo 38 punkte nurodytame potvarkyje nurodoma informacija, nustatyta Administravimo taisyklių 108.2 papunktyje.

40. Ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtinus sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo PAK sekretorius atlieka šiuos veiksmus:

40.1. per 5 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio patvirtinimo elektroniniu paštu informuoja Agentūrą apie sprendimą skirti paramą arba jos neskirti, kartu pateikdamas kanclerio potvarkio kopiją;

40.2. per 5 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio patvirtinimo tvarkos aprašo XIX skyriuje nustatyta tvarka inicijuoja jo paskelbimą Ministerijos interneto svetainėje.

 

IX SKYRIUS

MINISTERIJOS SPRENDIMO DĖL PARAMOS VPS SKYRIMO ARBA NESKYRIMO PROJEKTO RENGIMO IR ĮTEISINIMO TVARKA

 

41. Jei VPS AK rekomenduoja skirti paramą VPS įgyvendinti, tarnautojas, atsakingas už VPS AK darbo organizavimą, per kuo trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo VPS AK protokolo nutariamosios dalies protokolo pasirašymo ir užregistravimo DVS, vadovaudamasis VPS AK rekomendacijomis, parengia Ministerijos kanclerio potvarkio projektą, kuriuo tvirtinamas Ministerijos sprendimas skirti paramą VPS.

42. Tvarkos aprašo 41 punkte nurodytame potvarkyje nurodoma:

42.1. pagrindas skirti paramą (VPS AK posėdžio protokolo data ir numeris);

42.2. VPS arba sąrašas VPS, kuriems skiriama parama, bei didžiausios galimos paramos, skiriamos kiekvienam VPS, dydis, paramos lyginamoji dalis nuo visų VPS tinkamų finansuoti išlaidų, nurodant specialiųjų valstybės biudžeto programų pavadinimus ir kodus;

42.3. apskundimo tvarka.

43. Ministerijos kanclerio potvarkio dėl paramos VPS skyrimo projektas rengiamas vadovaujantis Ministerijos darbo reglamente nustatyta tvarka.

44. Jei VPS AK rekomenduoja neskirti paramos VPS įgyvendinti, tarnautojas, atsakingas už VPS AK darbo organizavimą, per kuo trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo VPS AK protokolo nutariamosios dalies pasirašymo, vadovaudamasis VPS AK rekomendacijomis, parengia Ministerijos kanclerio potvarkio projektą, kuriuo tvirtinamas Ministerijos sprendimas neskirti paramos VPS.

45. Tvarkos aprašo 44 punkte nurodytame potvarkyje nurodoma:

45.1. pagrindas neskirti paramos (VPS AK posėdžio protokolo data ir numeris);

45.2. VPS arba sąrašas VPS, kuriems neskiriama parama, prašoma paramos suma, priežastys, dėl kurių neskiriama parama VPS AK rekomenduotiems VPS projektams;

45.3. apskundimo tvarka.

46. Ministerijos kanclerio potvarkio dėl paramos VPS neskyrimo projektas rengiamas vadovaujantis Ministerijos darbo reglamente nustatyta tvarka.

47. Ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtinus sprendimą dėl paramos VPS skyrimo arba neskyrimo, tarnautojas, atsakingas už VPS AK darbo organizavimą, atlieka šiuos veiksmus:

47.1. per 5 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja Agentūrą apie sprendimą skirti paramą VPS arba jos neskirti, kartu pateikdamas šio sprendimo kopiją;

47.2. per 5 darbo dienas tarkos aprašo XIX skyriuje nustatyta tvarka inicijuoja informacijos apie priimto ir patvirtinto sprendimo paskelbimą Ministerijos interneto svetainėje.

48. Ministerijos kanclerio potvarkio dėl paramos VPS skyrimo arba dėl paramos VPS neskyrimo patvirtintos kopijos saugomos Žuvininkystės skyriuje.

49. Jei VPS AK rekomenduoja grąžinti VPS Agentūrai pakartotinai vertinti ir (arba) atidėti rekomendacijos dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priėmimą iki kito VPS AK posėdžio, apie priimtą sprendimą informuojama Agentūra. Tarnautojas, atsakingas už VPS AK darbo organizavimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo VPS AK protokolo nutariamosios dalies pasirašymo parengia raštą Agentūrai (kartu pateikdamas protokolo nutariamosios dalies kopiją), nurodydamas grąžinimo pakartotinai vertinti motyvus, pakartotinio vertinimo terminus ir (arba) rekomendacijos dėl paramos VPS skyrimo arba neskyrimo atidėjimo motyvus.

 

X SKYRIUS

VEIKSMŲ PROGRAMOS LĖŠŲ PLANAVIMAS ir planuojamų patirti išlaidų prognozių rengimas

 

50. Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas atsakingas tarnautojas kiekvienais metais iki gruodžio 31 d. parengia kitų metų:

50.1. gavęs iš Agentūros reikiamą informaciją apie Veiksmų programos  priemonių lėšų panaudojimą (priimtas paramos paraiškas ir prašomas paramos sumas, pasirašytas paramos sutartis ir kt.), metinio Veiksmų programos priemonių lėšų limito projektą;

50.2. paraiškų priėmimo grafiko projektą.

51. Suderinęs su Žuvininkystės skyriaus vedėju ir su žemės ūkio viceministru, koordinuojančiu žuvininkystės veiklos sritį tvarkos aprašo 50 punkte nurodytus dokumentus, atsakingas tarnautojas Valdymo komiteto darbo reglamento nustatyta tvarka ne vėliau kaip iki sausio 15 d. teikia tvirtinti Valdymo komitetui.

52. Atsakingas tarnautojas, Valdymo komitetui patvirtinus tvarkos aprašo 50 punkte nurodytus dokumentus, per 5 darbo dienas po Valdymo komiteto posėdžio parengia ministro įsakymo projektą.

53. Prognozes dėl lėšų, reikalingų Veiksmų programos priemonėms „Duomenų rinkimas“, „Kontrolė ir vykdymo užtikrinimas“, „Techninė parama“ įgyvendinti, numatymo Lietuvos Respublikos valstybės biudžete rengia tarnautojai, atsakingi už Veiksmų programos priemonių „Duomenų rinkimas“, „Kontrolė ir vykdymo užtikrinimas“, „Techninė parama“, vadovaujantis Kaimo plėtros techninės pagalbos lėšų, Žuvininkystės techninės paramos lėšų, Žuvininkystės duomenų rinkimo ir žuvininkystės kontrolės programoms vykdyti skirtų lėšų sąmatų projektų, sąmatų ir skaičiavimų formų pildymo bei lėšų perskirstymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu Nr. 3D-472 „Dėl Kaimo plėtros techninės pagalbos lėšų, žuvininkystės techninės paramos lėšų, žuvininkystės duomenų rinkimo ir žuvininkystės kontrolės programoms vykdyti skirtų lėšų sąmatų projektų, sąmatų ir skaičiavimų formų pildymo bei lėšų perskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir elektroniniu paštu teikia derinti  Ministerijos Finansų skyriui bei raštu teikia Agentūrai. Tarnautojų parengtos ir suderintos lėšų prognozės saugomos Microsoft Teams programos Žuvininkystės skyriaus komandos rinkmenoje.

 

XI SKYRIUS

STEBĖSENOS KOMITETO DARBO ORGANIZAVIMO TVARKA

 

54. Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Stebėsenos komiteto posėdžio dienos elektroniniu paštu informuoja Stebėsenos komiteto narius, EK ir kitus posėdžio dalyvius apie planuojamą posėdį ir pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir kitą su posėdyje svarstomais klausimais susijusią medžiagą, kurią jam pagal poreikį teikia už konkrečias Veiksmų programos priemones atsakingi tarnautojai. Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas protokoluoja Stebėsenos komiteto posėdžius.

55. Stebėsenos komiteto posėdžio protokolo projektas rengiamas ir derinamas Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos stebėsenos komiteto darbo reglamento nustatyta tvarka.

56. Suderintą protokolą DVS pasirašo Stebėsenos komiteto posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

57. Stebėsenos komiteto darbo reglamento nustatyta tvarka skubiems klausimams spręsti gali būti organizuojama Stebėsenos komiteto narių apklausa raštu ir (arba) elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis.

58. Paskirtas tarnautojas apklausos būdu priimtą sprendimą įformina protokolu. Jame išdėstoma Stebėsenos komiteto narių nuomonė, pridedant kiekvieno nario atsiųstą pasirašytą sprendimą.

59. Stebėsenos komiteto posėdžių protokolai po jų užregistravimo DVS išsiunčiami visiems Stebėsenos komiteto nariams ir EK bei  tvarkos aprašo XIX skyriuje nustatyta tvarka skelbiami Ministerijos interneto svetainėje.

 

XII SKYRIUS

Skundų, pateiktų pagal veiksmų programos priemones, nagrinėjimo TVARKA

 

60. Ministerijoje gautus pareiškėjų ir (arba) paramos gavėjų skundus dėl Agentūros, Ministerijos sprendimų, veiksmų arba neveikimo, susijusius su paramos paraiškos vertinimu, atranka ir kt., nagrinėja Ministerijos Teisėkūros ir atstovavimo skyrius, dalyvaujant Žuvininkystės skyriaus tarnautojams.

 

XIII SKYRIUS

VEIKSMŲ PROGRAMOS įgyvendinimo STEBĖSENA

 

61. Stebėsenos komitetas nagrinėja visus klausimus, turinčius poveikį Veiksmų programos įgyvendinimui ir siekiamiems tikslams ir rodikliams. Stebėsenos komitetas atlieka Reglamento (ES) Nr. 508/2014 113 straipsnyje bei Stebėsenos darbo reglamente nustatytas funkcijas.

62 Tarnautojai, atsakingi už Veiksmų programos prioritetų ir (ar) priemonių administravimą, įgyvendinimo stebėseną atlieka remdamiesi Veiksmų programoje nustatytais rodikliais, pasinaudodami atliktų Veiksmų programos ar jos dalių vertinimų rezultatais, –jų prašymu  iš Agentūros pateikta informacija ir duomenimis.

63Atliekant Veiksmų programoje nustatytų finansinių rodiklių stebėseną, ypatingas dėmesys skiriamas tam, kad Veiksmų programos priemonėms skirtos lėšos būtų išmokamos laiku ir nebūtų prarastos dėl Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 136 straipsnyje nustatyto automatinio įsipareigojimų panaikinimo principo (n+3 taisyklės) taikymo. Esant rizikai prarasti lėšas dėl Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 136 straipsnio taikymo, Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas teikia pasiūlymus dėl rizikos valdymo priemonių taikymo.

64Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas apibendrina stebėsenai reikalingą informaciją (Veiksmų programoje numatytus ir pasiektus produkto ir rezultatų rodiklius, Veiksmų programos ar jos dalių vertinimų rezultatus ir kt.) ir teikia ją Stebėsenos komitetui tvarkos aprašo 54 punkte nustatyta tvarka.

 

XIV SKYRIUS

AGENTŪRAI PAVESTŲ VYKDYTI FUNKCIJŲ PRIEŽIŪRA IR KONTROLĖ

 

65. Siekiant užtikrinti Agentūrai pavestų vykdyti funkcijų, administruojant Veiksmų programos priemones, tinkamą vykdymą, Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirti tarnautojai patikrina Agentūros patvirtintas procedūras Administravimo taisyklių pavestoms funkcijoms vykdyti. Nustatę spragas Agentūros patvirtintose procedūrose, suderinę su Žuvininkystės skyriaus vedėju, raštu teikia rekomendacijas dėl procedūrų tobulinimo.

66. Kartą per metus Žuvininkystės skyrius organizuoja Agentūrai pavestų vykdyti funkcijų patikrą (toliau – patikra). Žuvininkystės skyriaus vedėjas priima sprendimą dėl patikros atlikimo, t. y., kada patikra turėtų būti atliekama, ar patikros paslauga bus perkama iš paslaugų teikėjo, ar jį atliks paskirti tarnautojai. Jeigu Žuvininkystės skyriaus vedėjas priima sprendimą, kad patikros paslauga nebus perkama, jis paskiria tarnautoją, atsakingą už patikros organizavimą ir už patikros atlikimą atsakingus tarnautojus.

67. Žuvininkystės skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į pareiškėjų, paramos gavėjų skundus, informaciją, gaunamą iš Ministerijos struktūrinių padalinių, kitų institucijų, prireikus gali inicijuoti neplanuotus patikrinimus.

68. Žuvininkystės skyriaus vedėjas su tvarkos aprašo 66 punkte nurodytais tarnautojais aptaria:

68.1. patikros metodiką, patikros laikotarpį, kokias pavestas funkcijas reikia patikrinti ir patikros imtį. Nustatant patikros imtį, atsižvelgiama į patvirtintų projektų skaičių, išmokėtų paramos lėšų sumą per tikrinamą laikotarpį, pareiškėjų, paramos gavėjų ar kitų asmenų skundus, informaciją, gaunamą iš Ministerijos struktūrinių padalinių, kitų institucijų dėl Agentūros veikimo ar neveikimo, kitas aplinkybes, kurios galėjo turėti ar gali turėti įtakos pavestų funkcijų atlikimo kokybei;

68.2. patikros klausimynų pildymo būdą.

69. Kai Žuvininkystės skyriaus vedėjas priima sprendimą, kad patikrai atlikti  turi būti perkama paslauga, jis Viešųjų pirkimų organizavimo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijoje tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2020 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 3D-18 „Dėl viešųjų pirkimų organizavimo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – pirkimo tvarkos aprašas), nustatyta tvarka paveda paskirtam tarnautojui įtraukti tokį pirkimą į kitais biudžetiniais metais numatomų pirkti prekių, paslaugų ir darbų sąrašą arba patikslinti jį ir inicijuoti patikros paslaugos pirkimą.

70. Apie numatomą atlikti planuotą arba neplanuotą patikrą Agentūra informuojama raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas. Rašte nurodoma, kas atliks patikrą, ir kita svarbi informacija pagal poreikį.

71. Atlikus patikrą:

71.1. kai patikrinimo paslauga yra perkama, paslaugos teikėjui pateikus patikrinimo paslaugos atlikimo ataskaitą, bendra Ministerijoje nustatyta tvarka pasirašomas perdavimo–priėmimo aktas. Prieš pasirašant perdavimo–priėmimo aktą, patikros paslaugos atlikimo ataskaita išnagrinėjama ir užpildomas Pavestų vykdyti funkcijų atlikimo patikros ataskaitos tikrinimo klausimynas (tvarkos aprašo 9 priedas). Perdavimo−priėmimo aktas pasirašomas, kai į visus tikrinimo klausimyne esančius klausimus atsakoma „taip“. Užpildytas Pavestų vykdyti funkcijų atlikimo patikros ataskaitos tikrinimo klausimynas pridedamas prie vertinimo ataskaitos ir priėmimo–perdavimo akto, registruojant juos DVS;

71.2. kai patikrą atlieka tvarkos aprašo 66 punkte nurodyti tarnautojai, pirmos patikros metu ar Agentūrai pakeitus struktūrą ir (ar) procedūras  (tikrinama keitimo apimtyje), užpildomas Valdymo ir kontrolės sistemos patikros atlikimo apklausos lapas (tvarkos aprašo 10 priedas). Patikros metu taip pat užpildomi Patikros projekto administravimo vietoje atlikimo apklausos lapas (tvarkos aprašo 11 priedas), Patikros projekto įgyvendinimo vietoje atlikimo apklausos lapas (tvarkos aprašo 12 priedas) ir parengiama Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014−2020 metų veiksmų programos vadovaujančiosios institucijos tarpinei institucijai (Agentūrai) pavestų vykdyti funkcijų atlikimo patikros ataskaita (tvarkos aprašo 13 priedas) (toliau Pavestų vykdyti funkcijų atlikimo patikros ataskaita).

72. Jei patikros metu nustatoma, kad Agentūra neužtikrina tinkamo pavestų funkcijų vykdymo, nustatoma teisės aktų, procedūrų pažeidimų, neatitikimų ir kitų trūkumų, tarnautojas, atsakingas už vertinimo organizavimą, dėl Pavestų vykdyti  funkcijų atlikimo patikros ataskaitos eilutės „Agentūros komentaras“  užpildymo parengia Agentūrai raštą su prašymu per 15 darbo dienų pateikti paaiškinimus dėl patikros metu nustatytų faktų ir kartu su tvarkos aprašo 71.2 papunktyje nurodytais patikros lapais ir Pavestų vykdyti funkcijų atlikimo patikros ataskaitos projektu nusiunčia Agentūrai.

73. Agentūrai pateikus paaiškinimus, patikrą atlikę tarnautojai užpildo Pavestų vykdyti  funkcijų atlikimo patikros ataskaitos eilutę „Agentūros komentaras“ ir įvertinę Agentūros paaiškinimus, parengia rekomendacijas, Pavestų vykdyti funkcijų atlikimo patikros ataskaitą pasirašo ir pateikia (arba nusiunčia elektroniniu paštu) Žuvininkystės skyriaus vedėjui.

74.Žuvininkystės skyriaus vedėjas, susipažinęs su Pavestų vykdyti  funkcijų atlikimo patikros ataskaitoje pateiktomis rekomendacijomis, pateikia (arba skenuotą siunčia elektroniniu paštu) žemės ūkio viceministrui, koordinuojančiam žuvininkystės sritį, ir pagal poreikį patikrinimo rezultatus pristato Valdymo komitetui.

75. Tarnautojas, atsakingas už patikros organizavimą, parengia žemės ūkio viceministro, koordinuojančio žuvininkystės veikos sritį, pavedimą Agentūrai vykdyti Pavestų vykdyti funkcijų atlikimo patikros ataskaitoje pateiktas rekomendacijas ir parengti veiksmų planą (tvarkos aprašo 14 priedas)  nustatytiems pažeidimams, neatitikimams ir kitiems trūkumams pašalinti, nurodant veiksmų įgyvendinimo terminus, ir nusiunčia Agentūrai.

76. Tarnautojas, atsakingas už patikros organizavimą, kontroliuoja tvarkos aprašo 75 punkte nurodytame veiksmų plane numatytų veiksmų įgyvendinimą.

77. Tvarkos aprašo 71.2 papunktyje nurodyti patikros lapai ir 75 punkte nurodytas veiksmų planas saugomi Microsoft Teams programos Žuvininkystės skyriaus komandos rinkmenoje.

 

XV SKYRIUS

MetinIŲ veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitŲ rengimo TVARKA

 

78. Metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos (toliau – metinė ataskaita) rengiamos pagal Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 50 ir 111 straipsnių bei Reglamento (ES) Nr. 508/2014 114 straipsnio nuostatas. Veiksmų programos įgyvendinimo ataskaita teikiama EK kasmet iki gegužės 31 d. Galutinė ataskaita EK pateikiama iki 2024 m. kovo 30 d.

79. Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas, atsakingas už metinės ataskaitos parengimą:

79.1. parengia pavedimą Agentūrai ir Ministerijos struktūriniams padaliniams dėl duomenų, reikalingų metinei ataskaitai parengti, pateikimo;

79.2. apibendrina Agentūros ir Ministerijos struktūrinių padalinių pateiktus duomenis bei pagal tvarkos aprašo XIV skyriuje nustatytą tvarką atliktų vertinimų duomenis ir parengia metinės ataskaitos projektą;

79.3. suderina metinės ataskaitos projektą su Žuvininkystės skyriaus vedėju ir žemės ūkio viceministru, koordinuojančiu žuvininkystės veiklos sritį, ir teikia svarstyti bei tvirtinti Stebėsenos komitetui.

80. Stebėsenos komitetui nepatvirtinus metinės ataskaitos, Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas ją pataiso pagal pateiktas pastabas ir atlieka veiksmus, nurodytus tvarkos aprašo 79.3 papunktyje.

81. Stebėsenos komiteto patvirtintą metinę ataskaitą pateikia tarnautojui, turinčiam pranešimų paskelbimo SFC2014 sistemoje teisę, kuris ją paskelbia SFC2014, o pranešimų siuntimo per SFC2014 sistemą teisę turintis Ministerijos atsakingas asmuo išsiunčia EK.

82. Gavus iš EK pastabų dėl metinės ataskaitos, ataskaita pataisoma pagal pateiktas pastabas, apie tai informuojant Stebėsenos komitetą. Pataisyta ataskaita teikiama EK pakartotinai.

83. Esant poreikiui, metinei ataskaitai parengti Žuvininkystės skyrius gali samdyti ekspertus. Tokiu atveju atliekami veiksmai, nurodyti tvarkos aprašo 69 punkte.

 

XVI SKYRIUS

Veiksmų programos vertinimo TVARKA

 

84. Veiksmų programos ar jos dalių vertinimai organizuojami ir atliekami vadovaujantis Reglamentuose (ES) Nr. 1303/2013 ir (ES) Nr. 508/2014 bei Veiksmų programoje numatytomis nuostatomis.

85. Tarpinį Veiksmų programos vertinimą atlieka nuo Ministerijos ir Agentūros nepriklausomi vertintojai. Veiksmų programos ar jos dalių vertinimai organizuojami ir atliekami pagal sudarytą metinį vertinimų planą, kuris tvirtinamas Stebėsenos komitete. Žuvininkystės skyriaus vedėjas paskiria už vertinimų planavimą, bendradarbiavimą su EK, šiai atliekant ex post vertinimą, bei kitų su Veiksmų programos vertinimu susijusių funkcijų atlikimą atsakingą tarnautoją, taip pat atsakingus tarnautojus už konkrečių vertinimų pagal vertinimo planą įgyvendinimą.

86. Kai Veiksmų programos vertinimą atlieka nepriklausomi vertintojai, atliekami tvarkos aprašo 69 punkte nurodyti veiksmai.

87. Kai vertinimą atlieka nepriklausomi vertintojai, Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas, atsakingas už veiksmų vertinimo plane numatyto konkretaus vertinimo organizavimą:

87.1. supažindina Žuvininkystės skyriaus vedėją su pateiktomis rekomendacijomis;

87.2. informuoja Stebėsenos komitetą apie atlikto vertinimo rezultatus;

87.3. parengtą Veiksmų programos tarpinio vertinimo ataskaitą, jei tai tarpinio vertinimo ataskaita, teikia svarstyti Stebėsenos komitetui;

87.4. patvirtintą tarpinio vertinimo ataskaitą pateikia tarnautojui, turinčiam pranešimų paskelbimo SFC2014 sistemoje teisę;

87.5. organizuoja vertinimo ataskaitoje pateiktų rekomendacijų viešinimą, suderinus su  Žuvininkystės skyriaus vedėju, arba, esant poreikiui, su žemės ūkio viceministru, koordinuojančiu žuvininkystės veiklos sritį, nustato rekomendacijų įgyvendinimo veiksmus, atsakingus asmenis ir terminus, taip pat atlieka rekomendacijų įgyvendinimo kontrolę (tvarkos aprašo 15 priedas, kuris kartu su visų atliktų vertinimų medžiaga saugomas Microsoft Teams programos Žuvininkystės skyriaus komandos rinkmenoje), teikia pasiūlymus dėl Veiksmų programos įgyvendinimo efektyvumo didinimo.

88. Tarpinio vertinimo ataskaitą tarnautojas, turintis pranešimų paskelbimo SFC2014 sistemoje teisę, paskelbia SFC2014, o pranešimų siuntimo per SFC2014 sistemą teisę turintis Ministerijos atsakingas asmuo tarpinio vertinimo ataskaitą išsiunčia EK.

89. Tarpinio vertinimo ataskaitos skelbiamos Ministerijos interneto svetainėje tvarkos aprašo XIX skyriuje nustatyta tvarka.

90. Kai Veiksmų programos ar jos dalių vertinimus atlieka Žuvininkystės skyriaus tarnautojai, Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas (-ai), atsakingas (-i) už vertinimo plane numatyto konkretaus vertinimo atlikimą:

90.1. rengia pavedimus Agentūrai dėl duomenų, reikalingų Veiksmų programos ar jos dalies vertinimui atlikti, pateikimo;

90.2. analizuoja ir apibendrina turimus ir Agentūros pateiktus duomenis, suderina vertinimo ataskaitą ir joje teikiamas rekomendacijas su Žuvininkystės skyriaus vedėju;

90.3. prireikus, vertinimo ataskaitos informaciją teikia Stebėsenos komitetui, EK, Ministerijos vadovybei, kitiems Ministerijos struktūriniams padaliniams.

 

XVII SKYRIUS

VALDYMO PAREIŠKIMO IR METINĖS SANTRAUKOS RENGIMO IR TEIKIMO TVARKA

 

91.  Valdymo pareiškimą, nurodytą Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 125 straipsnio 4 dalies e punkte (toliau – Valdymo pareiškimas), rengia Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas pagal 2015 m. sausio 20 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2015/207, kuriuo nustatomos išsamios Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013 nuostatų dėl pažangos ataskaitos modelių, informacijos apie didelės apimties projektą teikimo, bendrojo veiksmų plano, investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo įgyvendinimo ataskaitų, valdymo pareiškimo, audito strategijos, audito nuomonės ir metinės kontrolės ataskaitos modelių, taip pat išlaidų ir naudos analizės atlikimo metodikos ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1299/2013 nuostatų dėl Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo įgyvendinimo ataskaitų modelio įgyvendinimo taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. vasario 13 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2019/256, pateiktą modelį, vadovaujantis EK Valdymo pareiškimo ir metinės santraukos rengimo gairėmis valstybėms narėms (Nr. EGESIF_15-0008-03) (toliau – Gairės). Valdymo pareiškimą pasirašo žemės ūkio viceministras, koordinuojantis žuvininkystės veiklos sritį. Už praėjusius ataskaitinius metus (laikotarpį nuo užpraėjusių metų  liepos 1 d. iki praėjusių metų birželio 30 d.) kasmet iki vasario 15 d. Valdymo pareiškimas (kartu su kitais dokumentais, nurodytais Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 138 straipsnyje), vadovaujantis 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, EURATOMAS) Nr. 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių ir kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 223/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014 ES bei panaikinamas Reglamentas (ES, EURATOMAS) Nr. 966/2012 (toliau – Finansinis reglamentas), 63 straipsnio 5 dalies a ir b punktų ir 63 straipsnio 6 ir 7 dalių nuostatomis yra teikiamas EK.

92.  Kasmet iki lapkričio 1 d. raštu Agentūra pateikia Ministerijai pagal Agentūros kompetenciją užpildytą 16 priedą, informaciją, reikalingą Metinei galutinių audito ataskaitų ir atliktos kontrolės santraukai (toliau – Metinė santrauka) parengti pagal Gairių 1 priede nustatytą formą, kurioje įrašomi Agentūros atliktų auditų ir patikrinimų rezultatai ir už praėjusius ataskaitinius metus, įgyvendinant Veiksmų programos priemones patirtų ir EK pateiktų grąžinimui išlaidų sąskaitų (toliau – sąskaitos) projektus.

93. Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas pagal Ministerijos kompetenciją užpildo tvarkos aprašo 16 priedą, kurį DVS, susiejus su tvarkos aprašo 92 punkte nurodytais  dokumentais, pasirašo Žuvininkystės skyriaus vedėjas.

94. Metinės santraukos projektą pagal Gairių 1 priede nustatytą formą parengia Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas, remiantis Agentūros pateiktais informacija ir dokumentais (tvarkos aprašo 92 punktas) Metinės santraukos projektui parengti, tvarkos aprašo XIV skyriuje aprašytos patikros rezultatais ir kitais Žuvininkystės skyriui žinomais patikrinimo rezultatais.

95.  Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas parengia Valdymo pareiškimo projektą, kuris grindžiamas informacija, pateikta tvarkos aprašo 92–94 punktuose nurodytais dokumentais ir jį, kartu su tvarkos aprašo 92–84 punktuose nurodytais dokumentais elektroniniu paštu ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d. pateikia  Ministerijos Centralizuotam vidaus audito skyriui.

96. Ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, įvertina tvarkos aprašo 95 punkte nurodytus dokumentus,  ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 10 d. elektroniniu paštu pateikia audito pastabas ir ataskaitinio laikotarpio Metinės kontrolės ataskaitos projektą.

97. Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas, atsižvelgdamas į gautas Centralizuoto vidaus audito skyriaus pastabas dėl Valdymo pareiškimo ir Metinės santraukos projektų, jei reikia, patikslina šiuos projektus, taip pat prireikus kreipiasi į Agentūrą dėl sąskaitų projekto patikslinimo ir ne vėliau kaip iki sausio 31 d. elektroniniu paštu pateikia Valdymo pareiškimo, Metinės santraukos, sąskaitų projektus Ministerijos Centralizuoto vidaus audito skyriui pakartotinai.

98. Su Ministerijos Centralizuoto vidaus audito skyriumi suderintą ir pasirašytą Valdymo pareiškimą kartu su Metine santrauka, Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas ne vėliau kaip iki vasario 15 d. per SFC2014 sistemą turi pateikti EK, taip pat kartu su derinimo dokumentais patalpinti Microsoft Teams programos Žuvininkystės skyriaus komandos rinkmenoje.

99. Jei dėl svarbių priežasčių iki vasario 15 d. EK nespėjama pateikti tvarkos aprašo 98 punkte nurodytų dokumentų, atsižvelgiant į Finansinio reglamento 63 straipsnyje numatytą galimybę, pateikus EK atitinkamą pranešimą, dokumentai išimties tvarka teikiami EK iki kovo 1 d.

 

XVIII SKYRIUS

VEIKSMŲ PROGRAMOS KEITIMAS

 

100. Atsižvelgiant į Veiksmų programos įgyvendinimo stebėsenos rezultatus (XIII skyrius) ar gavus institucijų, dalyvaujančių administruojant Veiksmų programą, Stebėsenos komiteto narių ar socialinių ir ekonominių partnerių pateiktus pasiūlymus keisti Veiksmų programą, pasikeitus teisės aktams ir kt., pagal poreikį inicijuojamas Veiksmų programos keitimas, siekiant patobulinti bei užtikrinti efektyvų Veiksmų programos įgyvendinimą ir (ar) administravimą.

101. Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas peržiūri pasiūlymus, teisės aktų pakeitimus ir kt., įvertina, ar dėl teisės aktų pakeitimų būtina keisti Veiksmų programą, ar siūlomi Veiksmų programos papildymai ir pakeitimai atitinka žuvininkystės sritį reglamentuojančius Europos Sąjungos (toliau – ES) ir nacionalinius teisės aktus:

101.1. jei pasiūlymai keisti Veiksmų programą pagrįsti ir (arba) dėl teisės aktų pakeitimų būtina keisti Veiksmų programą, tarnautojas, suderinęs su Žuvininkystės skyriaus vedėju, formuoja pasiūlymą keisti Veiksmų programą;

101.2. jei pasiūlymai keisti Veiksmų programą nepagrįsti, tarnautojas, suderinęs su Žuvininkystės skyriaus vedėju, informuoja apie tai pasiūlymo (-ų) rengėjus, nurodydamas atmetimo priežastis.

102. Esant būtinybei, dėl Veiksmų programos pakeitimo konsultuojamasi su EK, gali būti organizuojamas pasitarimas su Valdymo komitetu.

103. Tarnautojas, suderinęs su Žuvininkystės skyriaus vedėju ir žemės ūkio viceministru, koordinuojančiu žuvininkystės veiklos sritį Veiksmų programos pakeitimus parengia lyginamąjį Veiksmų programos variantą bei pateikia tarnautojui, turinčiam pranešimų paskelbimo SFC2014 sistemoje teisę.

104.Tarnautojas, turintis pranešimų patvirtinimo SFC2014 sistemoje teisę, suveda į SFC2014 Veiksmų programos pakeitimo projektą ir pridėjęs Veiksmų programos pakeitimus pagrindžiantį raštą, parengia siuntimui per SFC2014. Tarnautojas, turintis pranešimų siuntimo per SFC2014 sistemą teisę,  išsiunčia dokumentus EK. Veiksmų programos pakeitimai laikomi oficialiai pateiktais EK, kai per SFC2014 gaunamas patvirtinimas, kad pateikti pasiūlymai keisti Veiksmų programą yra gauti.

105. EK įgyvendinimo sprendimu patvirtinus Veiksmų programos pakeitimą, tarnautojas, rengęs Veiksmų programos pakeitimo projektą, inicijuoja pakeistos Veiksmų programos ir įgyvendinimo sprendimo paskelbimą Ministerijos interneto svetainėje.

106. Už pasiūlymų keisti Veiksmų programos rašytinių variantų kaupimą ir saugojimą Microsoft Teams programos Žuvininkystės skyriaus komandos rinkmenoje yra atsakingas Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas.

 

XIX SKYRIUS

informacijos apie veiksmų programĄ skelbimo TVARKA

 

107. Už informacijos, skelbtinos Ministerijos interneto svetainėje, pateikimą asmeniui, kuriam Ministerijos kanclerio 2021 m. vasario 19 d. potvarkiu Nr. 4D-10 (1.8 E) yra suteikta teisė Žuvininkystės skyriuje dirbti su turinio valdymo sistema (toliau – TVS), yra atsakingi tarnautojai pagal jiems priskirtas administruoti Veiksmų programos priemones ir (ar) administravimo sritis. Tarnautojai:

107.1. parengia ir išsiunčia elektroniniu paštu laišką su informacija ir tiksliomis nuorodomis, kurioje svetainės dalyje informaciją reikia paskelbti ir (arba) ką pašalinti (jei anksčiau skelbta informacija yra nebereikalinga). Prireikus nurodo naują svetainės dalį, kurioje reikia skelbti informaciją;

107.2. prireikus tikslina detales, derina su asmeniu, kuriam yra sutekta teisė dirbti su TVS;

107.3. patikrina, ar informacija paskelbta.

 

XX SKYRIUS

DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS

 

108. Žuvininkystės skyrius visus su Veiksmų programos įgyvendinimu susijusius dokumentus saugo vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, ir kiekvienais metais Ministerijoje tvirtinamu dokumentacijos planu. Darbiniai Žuvininkystės skyriaus dokumentai, kurie neregistruojami DVS saugomi Microsoft Teams programos Žuvininkystės skyriaus komandos rinkmenoje.

109. Jeigu vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 1303/2013 71 straipsniu turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas, Žuvininkystės skyrius visų su Veiksmų programos įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja užtikrindamas, kad su Veiksmų programos įgyvendinimu susiję dokumentai būtų saugomi 5 metus nuo projekto finansavimo pabaigos arba valstybės pagalbos taisyklėse, jeigu jos taikomos, nustatytą laiką, bet ne trumpiau kaip iki Administravimo taisyklių 248 punkte nurodyto termino.

110. Dokumentų originalai arba patvirtintos dokumentų originalų kopijos saugomi bendrai priimtinose duomenų laikmenose, įskaitant elektronines dokumentų originalų kopijas arba tik elektronine forma saugomus dokumentus, kaip numatyta reglamento (ES) Nr. 1303/2013 140 straipsnyje.

111. Dokumentai saugomi tokia forma, kad būtų galima nustatyti duomenų objektus, bet ne ilgiau, nei būtina tiems tikslams, kuriems tie duomenys buvo renkami, kaip numatyta reglamento (ES) Nr. 1303/2013 140 straipsnio 4 dalyje.

112. Asmens duomenys tvarkomi nepažeidžiant 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme nustatytų reikalavimų.

 

XXI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

113. Darbo tvarka, nereglamentuota šiame tvarkos apraše, vykdoma vadovaujantis Administravimo taisyklėmis, kitais Veiksmų programos įgyvendinimą ir Ministerijos vidaus darbo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais.

114. Tais atvejais, kai yra keičiami ar išleidžiami nauji Lietuvos Respublikos ar ES teisės aktai, reglamentuojantys Veiksmų programos įgyvendinimą, taip pat išaiškėjus sisteminiams tvarkos aprašo trūkumams, šis tvarkos aprašas nedelsiant papildomas arba keičiamas.

115. Už tvarkos aprašo papildymą ar jo keitimą atsakingas Žuvininkystės skyriaus vedėjo paskirtas tarnautojas.

_______________________